Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 17 Clase Interactiva: 22 Total: 41
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Fundamentos da Análise Económica
Áreas: Fundamentos de Análise Económica
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coa materia de “Modelos de toma de decisións” preténdese que o alumnado adquira os coñecementos necesarios para comprender a importancia da toma de decisións nas empresas. Esta materia ten que proporcionar ao alumnado unha visión global dunha serie de técnicas para a toma de decisións empresariais, así como que coñeza e aplique a toma de decisións a diferentes situacións empresariais complexas. Terán que comprender o concepto de incerteza e como o proceso de toma de decisións reducirá a incerteza ante a maioría dos problemas que xorden nas empresas. E, finalmente, o alumnado terá que desenvolver as habilidades necesarias para a toma de decisións empresariais.
Polo tanto, ao rematar a materia, o alumnado será capaz de:
- Coñecer o modelo básico de maximización da utilidade suxeito a restricións orzamentarias.
- Comprender o efecto da incerteza nas decisións individuais.
- Coñecer os elementos esenciais da teoría de xogos cooperativos e non cooperativos.
- Aplicar os coñecementos de programación á simulación do comportamento do consumidor.
- Aplicar a información obtida dos datos á predición do comportamento do consumidor.
- Simular interaccións cooperativas e non cooperativas de axentes a través dun ordenador, para predicir o resultado.
Teoría da utilidade. Elección sen incerteza. Utilidade baixo a incerteza. Sesgos cognitivos: economía do comportamento
Teoría de xogos simultánea con información completa. Equilibrio de Nash. Xogos consecutivos con información completa. Xogos con información incompleta. Xogos cooperativos. Solución de xogo cooperativo.
Bibliografía básica:
Pérez, J.; Jimeno, J.L.; Cerda, E. (2004), Teoría de Juegos, Pearson-Prentice Hall.
Pindyck, R, y Rubinfeld, D. (2018), Microeconomía, 9ª edición, Editorial Pearson, Madrid.
Bibliografía complementaria:
Aguado Franco, J.C. (2007), Teoría de la decisión y de los juegos, Delta publicaciones, Madrid.
Binmore, K. (2007), La teoría de juegos. Una breve introducción, Alianza Textos. Economías.
Core Team (2020): La Economía, https://www.core-econ.org/the-economy/book/es/text/0-3-contents.html
Davis, M.D. (1997), Introducción a la teoría de juegos, Alianza Editorial, Madrid.
Dixit, A. y Nalebuff, B. (2010), El arte de la estrategia, Antoni Bosh Editor.
Gardner, R. (1994), Juegos para empresarios y economistas, Antoni Bosh Editor.
Gibbons, R. (1997), Un primer curso de teoría de juegos, Antoni Bosh Editor.
Kahneman, Daniel (2012), Pensar rápido, pensar despacio, Debate, Barcelona.
Perloff, J.M. (2018): 8ª edición, Microeconomía. Ed. Pearson.
Varian, H. R. (2015), Microeconomía Intermedia. Un Enfoque Actual, 9ª edición, Editorial Antoni Bosch, Barcelona.
Vega Redondo, F. (1999), Economía y juegos, teoría y aplicaciones, Antoni Bosch Editor.
Ao rematar a materia, o alumnado poderá ter as seguintes competencias:
- Competencias básicas
CB1.- Que o alumnado demostrou posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que se atopa habitualmente nun nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos desde a vangarda da súa área de estudo.
CB2. - Que o alumnado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúe as competencias que adoitan demostrarse mediante a elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3. - Que o alumnado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre cuestións relevantes de carácter social, científico ou ético.
CB4. - Que o alumnado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a públicos tanto especializados como non especializados.
CB5. - Que o alumnado teña desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
- Competencias xerais
CG1. - Adquirir un conxunto de coñecementos teóricos e prácticos en relación co proceso de creación e xestión de empresas na era dixital.
CG5. - Capacidade para analizar o comportamento dos axentes económicos e o funcionamento dos mercados e o seu papel nos procesos de transformación dixital.
- Habilidades transversais
CT5. - Capacidade para resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica.
CT9. - Capacidade de aprendizaxe autónoma e de autoavaliación.
CT10. - Capacidade para utilizar ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación.
- Competencias específicas
CE1. - Comprender os aspectos fundamentais da contorna social e económica a nivel macro e micro, con especial atención ao comportamento do consumidor e á evolución dos sectores produtivos, no marco global da nova economía e da sociedade da información.
CE6. - Desenvolver a análise estratéxica da empresa e do seu contorno para tomar decisións estratéxicas e tácticas nas diferentes áreas funcionais, e ser capaz de formular unha estratexia tecnolóxica que sustente un negocio.
CE13. - Identificar fontes de información fiables, elaborar e interpretar dita información utilizando técnicas de análise e ferramentas matemáticas, estatísticas e tecnolóxicas adecuadas para apoiar a toma de decisións.
A docencia clasificarase en docencia teórica e docencia práctica. Na docencia teórica o profesor indicará ao alumnado os libros, artigos, capítulos de libros, etc. que considere máis oportunos para o seguimento da materia, explicando os seus aspectos máis relevantes. A docencia práctica consistirá na análise de casos, discusións e debates, resolución de problemas, realización de traballos con ou sen exposición e outras tarefas. Ademais, promoveranse as actividades de grupo que fomenten o traballo colaborativo a través de debates virtuais e/ou presenciais. As titorías individuais ou en grupo reducido teñen como obxectivo orientar ao alumnado nas actividades para desenvolver na materia. Á docencia teórica e práctica engádense as titorías individuais ou en grupo reducido, cuxo obxectivo é orientar ao alumnado nas actividades que ten que desenvolver na materia.
Na Aula Virtual ofrecerase material sobre os contidos teóricos e prácticos da materia. A guía docente detallada do curso (na que se describe de forma pormenorizada o sistema de avaliación, as guías docentes para cada tema, os boletíns de exercicios, material de apoio, actividades complementarias...) proporcionarase a través da aula virtual do curso.
A avaliación da materia ten en conta todas as actividades que se realizarán durante o cuadrimestre, considerando diversos aspectos da adquisición de competencias ás que contribúe.
Avaliaranse todas as competencias sinaladas no apartado correspondente.
A avaliación continua avalía as competencias transversais CT1, CT5, CT9 e as específicas CE1 e CE13.
O sistema de avaliación da materia estará baseado en dous compoñentes:
a) A proba final, que consiste nun exame escrito que se celebrará na data e hora que determine o calendario oficial do centro.
b) A participación activa na aula virtual a través de foros e debates e as cualificacións en exames propostos durante as sesións virtuais e/ou presenciais. 2/3 da nota deste apartado corresponderán a exames e 1/3 á valoración doutras actividades, tales como traballos e intervencións dos alumnos e das alumnas en clases virtuais e/ou presenciais.
A cualificación final terá en conta os requisitos anteriores, coa seguinte valoración:
a) O 60 % da puntuación total.
b) O 40 % da puntuación total.
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, a súa ponderación, e o seu seguimento indicaranse na guía docente da materia que se publicará na aula virtual ao comezo do curso.
A avaliación das actividades contidas no apartado b) terase en conta só para o curso académico correspondente (é dicir, para a convocatoria de maio e a de xullo) e non se manterá para cursos posteriores.
O alumnado ao que se lles conceda a dispensa de asistencia, seguindo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre exención de asistencia a clase en determinadas circunstancias, será avaliado cunha ou varias probas finais específicas que suporán o 100 % da nota.
Seguindo a normativa oficial (DOG Núm. 136 Martes, 17 de xullo de 2012), quedará suspendida a cualificación dunha convocatoria na que o alumno/a non compareza ou non supere os obxectivos establecidos, salvo que o alumno non realice ningunha actividade académica avaliable de acordo co establecido no programa ou guía docente, en cuxo caso constará como non presentado.
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto na Normativa para a avaliación do rendemento académico do alumnado e a revisión das cualificacións”.
Unha valoración estimativa do tempo de traballo, á marxe das clases, para a adecuada preparación da materia estaría ao redor das 69,5 horas. Distribuíndose o traballo na aula e o traballo persoal do alumno do seguinte xeito:
Traballo presencial e virtual na aula:
Clases teóricas: 14 horas
Clases prácticas: 22 horas
Total 36 horas
Traballo persoal do alumno:
Estudo autónomo, individual ou en grupo: 18 horas
Elaboración de exercicios: 38 horas
Preparación de exames: 13,5 horas
Total: 69,5 Horas
A materia de Modelos de Toma de Decisións require o manexo de conceptos rigorosos e precisos dentro dun modelo lóxico-matemático de interrelacións. Non é necesario o dominio de técnicas matemáticas avanzadas, pero si a súa plena comprensión e tamén se recomenda un estudo ordenado e sistemático da materia. Recoméndase realizar o estudo dos temas de forma continuada ao longo do cuadrimestre, partindo do razoamento de todas as estratexias que axuden a superar con éxito a materia.
Diana Fernandez Mendez
Coordinador/a- Departamento
- Fundamentos da Análise Económica
- Área
- Fundamentos de Análise Económica
- Correo electrónico
- di.fernandez.mendez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Venres | |||
---|---|---|---|
15:00-17:00 | Grupo /CLIS_01 | Galego | Seminario 1 |
15.01.2025 19:00-22:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario 1 |
19.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario 1 |