Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 17 Clase Interactiva: 22 Total: 41
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Ao completar a materia o/o alumno/para será capaz de:
· Comprender as vantaxes que un sistema de axuda á decisión supón para as organizacións na resolución de problemas, en particular, os do ámbito das finanzas.
· Coñecer os diversos métodos aplicables na resolución de problemas complexos caracterizados pola existencia de múltiples escenarios, actores e criterios.
· Aplicar técnicas de optimización, simulación, predición, clasificación e clustering á modelización e descrición de problemas financeiros.
· Manexar ferramentas informáticas que permitan resolver problemas de toma de decisións.
· Construír modelos para a resolución de problemas de toma de decisións no campo das finanzas.
· Introdución aos sistemas de axuda á decisión: toma de decisións e Business Intelligence.
· Análise dos procesos de decisión na empresa.
· Análise de datos: toma de decisións con certeza e incerteza.
· Modelización e procesamento da información: simulación, predición, clasificación e clustering.
· Aspectos clave para o deseño dun sistema de axuda á decisión.
· Software de toma de decisións. Aplicacións en finanzas
Básica
López Benítez, Yolanda. Business intelligence: ADGG102PO / Yolanda López Benítez. Antequera (Málaga): IC Editorial, 2018. Print.
Robbins, Stephen P et al. Administración. Ciudad de México: Pearson Educación, 2018. Print. Capítulo 2.
James, G. et al. An Introduction to Statistical Learning with Applications in R. 2023.
Han, Jiawei, et al. Data Mining: Concepts and Techniques, Elsevier Science & Technology, 2011. ProQuest Ebook Central.
Complementaria
Ragin, Charles C. Redesigning Social Inquiry: Fuzzy Sets and Beyond / Charles C. Ragin. Chicago: University of Chicago Press, 2008. Print
Jiawei Han, Micheline Kamber, Data Mining : Concepts and Techniques, 2nd edition, Morgan Kaufmann, ISBN 1558609016, 2006.
Rihoux, Benoît, and Charles C. Ragin. Configurational Comparative Methods: Qualitative Comparative Analysis (QCA) and Related Techniques / Edited by Benoît Rihoux, Charles C. Ragin. Los Angeles: Sage, 2009. Print.
Pang-Ning Tan, Michael Steinbach, Vipin Kumar, Introduction to Data Mining, Pearson Addison Wesley (May, 2005). ISBN: 0321321367
Ian Witten, Eibe Frank, Mark Hall, Data Mining: Practical Machine Learning Tools and Techniques, 3nd Edition, Morgan Kaufmann, ISBN 978-0-12-374856-0, 2011.
Básicas e xenerais
CG2 - Identificar, reunir, analizar e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial e tecnolóxico.
CG4 - Desenvolver un pensamento e razoamento crítico, incluíndo reflexións éticas sobre temas fundamentais de carácter empresarial e económico na era dixital, e comunicalos de maneira efectiva, tanto nas linguas propias como en inglés
CG5 - Capacidade de análise do comportamento dos axentes económicos e do funcionamento dos mercados e o seu papel nos procesos de transformación dixital.
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Transversais
CT1 - Pensar de forma integrada e crítica, e abordar os problemas desde diferentes perspectivas
CT4 - Organizar e planificar o traballo en función dos obxectivos e recursos dispoñibles
CT5 - Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica.
CT10 - Habilidade no manexo de ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
Específicas
CE3 - Analizar, diagnosticar e tomar decisións nas distintas áreas funcionais da xestión de empresas seleccionando e aplicando as ferramentas tecnolóxicas máis apropiadas
CE5 - Comprender o rol integrador da tecnoloxía e coñecer os principais produtos tecnolóxicos e tendencias da tecnoloxía asociados aos diversos ámbitos da xestión empresarial
CE8 - Deseñar e xestionar a estratexia financeira e coñecer novas formas de financiamento nun contexto socioeconómico dixital e globalizado.
CE13 - Identificar fontes de información fiable, elaborar e interpretar dita información utilizando as técnicas de análises e as ferramentas matemáticas, estatísticas e tecnolóxicas apropiadas para dar apoio á toma de decisións.
A docencia impartirase de forma semipresencial utilizando o Campus Virtual e MS Teams. A metodoloxía que levará a cabo nesta materia apoiarase nas seguintes actividades:
1)O profesorado indicará no Campus Virtual os libros, capítulos de libros e en xeral o material necesario que sexa máis adecuado para o seguimento da materia, e explicará os aspectos máis relevantes de cada tema.
2)O alumnado realizará as actividades prácticas que serán preferentemente de carácter individual. Propoñeranse varios casos prácticos que deberán ser entregados nas datas correspondentes #de acordo con o cronograma establecido.
3)Participación activa do alumnado en actividades colaborativas (principalmente foros de debate).
4)Sesións presenciais: realizarase unha revisión breve dos contidos de cada unidade temática, así como actividades complementarias ás realizadas de forma individual polos alumnos. As sesións impartiranse na aula asignada.
As titorías terán como obxectivo orientar ao alumnado e levarán a cabo a través de MS Teams.
1. Exame final: Ponderación: 60% da cualificación final. Proba OBRIGATORIA de carácter teórico-práctico, podendo consistir nun test ou outras modalidades de cuestións. Calificarase sobre 6 puntos, e se requerirá un mínimo de 2,5 puntos para sumar a nota de avaliación continua.
2. Avaliación continua. Ponderación: 40% da cualificación final. Proporanse a realización de varias actividades prácticas de diferentes tipos: resolución de caso práctico, análisis de texto/video e comentario, conferencia temática e resolución dun test de coñecementos relacionados con dita actividade, etc. A non realización destas actividades non se poderán xustificar por ninguna razón e, polo tanto, non se poderán recuperar nin sustituir por outras actividades alternativas.
A NOTA FINAL calcularase da seguinte maneira:
a) No caso de obter unha calificación de 2,5 o superior no exame, sumarase a nota da avaliación continua.
b) No caso de obter unha nota inferior a 2,5 no exame, a nota final será a da avaliación continua.
Estes criterios serán aplicables a todos os alumnos matriculados na materia, tanto na primeira como na segunda oportunidade do exame, e en primeira o sucesivas matrículas.
Calquera alumno poderá presentarse ao exame final haxa realizado ou non as actividades propostas na avaliación continua. En caso de non realizar as anteriores tarefas a súa cualificación provirá exclusivamente do exame final optando ao 60% da nota.
Alumnado repetidor: Os alumnos/as que cursaron a materia e dispongan dunha calificación de A.C. en calquera dos 2 cursos anteriores ao actual, poden manter dita nota. No campus virtual habilitarase un formulario para comunicarlo, dentro do plazo indicado á coordinadora da materia.
Alumnado con dispensa: Os alumnos/as que, por causas recollidas na Instrucción nº1/2017, da Secretaría Xeral da USC, sobre dispensa de asistencia á clase en determinadas circunstancias, soliciten e obteñan a dispensa de asistencia a clase, evaluaranse a través dunha proba única, que se celebrará na data oficial establecida e cuxa nota suporá o 100% da calificación final desta materia.
Plaxio e uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas ou probas: En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendimento académico dos estudantes e de revisión de calificacións.
Sesións presenciais para presentación de contidos básicos e prácticas: 9 horas
Titorías en grupos reducidos (presencial ou por MS Teams): 4 horas
Exame presencial: 3 horas
Traballo persoal do alumno: 96.5 horas
É recomendable que o alumnado revise os materiais didácticos do tema correspondente antes de cada sesión presencial. É importante que participe activamente nas actividades e consulte a bibliografía e outro material recomendado.
Ada Maria Perez Pico
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Correo electrónico
- adamaria.perez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Venres | |||
---|---|---|---|
17:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Seminario 2 |
24.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario 1 |
25.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario 1 |