Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 17 Clase Interactiva: 22 Total: 41
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Electrónica e Computación
Áreas: Ciencia da Computación e Intelixencia Artificial
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Ao rematar o curso, o/a alumno/a será capaz de:
- Comprender os conceptos de arquitecturas e procesos de contratación distribuída.
- Comprender e aplicar blockchain.
- Comprender o campo da criptoeconomía.
- Utiliza os novos modelos de contratación dixital.
1. Tecnoloxía e programación Blockchain.
2. Criptoeconomía e criptomoedas.
3. Modelos de contratación dixital.
4. Aplicacións e casos de uso.
Bibliografía Básica:
- Criptoeconomía: como Bitcoin e Blockchain están cambiando o mundo de tus finanzas. Frank Luetticke, Juan Francisco Bolaños e Carlos Galarza Ponce.
- Tecnoloxía blockchain na empresa. Guillermo Mougayar.
Bibliografía Complementaria:
- Blockchain e Smart Contracts. Alejandro Tourino, Cristina Villasante.
* Habilidades básicas:
CB1 - Que o alumnado demostre posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que adoita estar a un nivel que, aínda que está apoiado en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos implicando coñecementos da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os/as estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as habilidades que adoitan demostrarse mediante o desenvolvemento e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os/as estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan a reflexión sobre cuestións relevantes de carácter social, científico ou ético.
CB4 - Que o alumnado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os/as estudantes desenvolveran aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
* Habilidades xerais:
CG1 - Adquirir un conxunto de coñecementos teóricos e prácticos relacionados co proceso de creación e xestión de empresas na era dixital.
CG3 - Aprender a planificar e implantar novas tecnoloxías para contribuír a mellorar a competitividade das empresas.
CG5 - Capacidade para analizar o comportamento dos axentes económicos e o funcionamento dos mercados e o seu papel nos procesos de transformación dixital.
* Habilidades específicas:
CE18 - Coñecer o uso e a programación de sistemas informáticos, bases de datos, criptografía e cadeas de bloques para a súa aplicación á xestión e análise da información empresarial e ao deseño e desenvolvemento de produtos, procesos e novos modelos de negocio.
CE19 - Coñecer tecnoloxías e servizos web, móbiles, distribuídos e na nube, e ser capaz de valorar as súas capacidades e idoneidade para a creación de novos servizos ou modelos de negocio ou industriais.
CE5 - Coñecer o papel integrador da tecnoloxía e coñecer os principais produtos tecnolóxicos e tendencias tecnolóxicas asociadas ás distintas áreas da xestión empresarial.
CE6 - Desenvolver a análise estratéxica da empresa e do seu contorno para tomar decisións estratéxicas e tácticas nas diferentes áreas funcionais, e ser capaz de formular unha estratexia tecnolóxica que sustente un negocio.
* Competencias transversais:
CT1 - Pensar de forma integrada e crítica, e abordar os problemas desde diferentes perspectivas.
CT4 - Organizar e planificar o traballo en función dos obxectivos e dos recursos dispoñibles.
CT5 - Capacidade para resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica.
CT10 - Capacidade para utilizar ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
CT11 - Desenvolver a creatividade, a iniciativa e o espírito emprendedor.
A docencia impartirase de forma semi-presencial utilizando como apoio as plataformas corporativas da USC: Moodle (Campus Virtual) e MS Teams. O estudo e aprendizaxe desta materia apoiarase nas seguintes actividades:
(a) Estudo autónomo por parte do alumnado dos materiais didácticos correspondentes a cada unidade temática, que o profesorado poñerá ao dispor dos estudantes no Campus Virtual.
(b) Realización por parte do alumnado de actividades prácticas preferentemente de carácter individual. Neste sentido, propoñeranse varios casos prácticos a desenvolver ao longo da materia e que deberán ser entregados nas datas correspondentes de acordo co cronograma establecido. A información e entrega destas actividades articularase a través do Campus Virtual.
(c) Participación activa dos estudantes en actividades colaborativas (por exemplo, foros de debate). Eses foros de debate permitirán aos estudantes manifestar os seus puntos de vista e opinións, buscando a interacción e o debate compartido.
(d) Sesións presenciais: Estas sesións, que se desenvolverán de acordo cos horarios establecidos pola Facultade, impartiranse na aula correspondente e serán retransmitidas de forma síncrona en streaming. En consecuencia, o alumnado poderá asistir a elas ben de forma física ou ben conectándose a través de MS Teams. Nestas sesións levará a cabo unha revisión breve dos contidos xerais de cada unidade temática e desenvolveranse outras actividades complementarias ás realizadas de forma individual polos alumnos e orientadas a fomentar a participación e posta en común de todo o grupo.
O traballo autónomo do alumnado será guiado polo profesorado nas horas destinadas a titorías. Estas titorías desenvolveranse preferentemente a través da plataforma MSTeams.
A avaliación consta de dúas partes individuais separadas, a teoría e a práctica.
A parte práctica da materia será avaliada mediante un proceso de AVALIACIÓN CONTINUA:
- Exercicios prácticos, obradoiros, exposicións orais e participación nas clases: 20% da nota global.
- Traballos (individuais ou en grupo): 30% da nota global.
- Exame: 50% da nota global
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
No caso de estudantes con dispensa de asistencia homologada pola Facultade, a súa cualificación será a derivada do exame final. Para tal fin, deberán comunicalo ao profesorado dentro da semana seguinte á resolución oficial.
Traballo presencial na aula:
Sesións : 9 horas
Titorías (grupos reducidos): 4 horas
Horas non presenciais:
Horas de avaliación: ata 3 (exames oficiais)
Aprendizaxe virtual, estudo persoal e resolución de casos prácticos/traballos: 58 horas
Preparación de traballos: 14
Preparación de exames: 24.5
Ignacio Raño Noal
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Ciencia da Computación e Intelixencia Artificial
- Correo electrónico
- ignacio.rano [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Marta Nuñez Garcia
Coordinador/a- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Ciencia da Computación e Intelixencia Artificial
- Correo electrónico
- martanunez.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a Distinguido/a
Xoves | |||
---|---|---|---|
17:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Galego | Seminario 2 |
15.01.2025 09:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula Informática 5 |
12.06.2025 09:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula Informática 5 |