Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 21 Clase Interactiva: 30 Total: 54
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
- Achegarse ao funcionamento da economía actual.
· Coñecer o papel do coñecemento e da tecnoloxía nos cambios estruturais da economía.
· Identificar e explicar o papel da tecnoloxía na economía capitalista.
· Coñecer e saber utilizar as fontes estatísticas fundamentais relacionadas coa tecnoloxía.
· Ser capaz de realizar estudos sobre os efectos da tecnoloxía na economía, no mercado laboral e na desigualdade.
· A economía como ciencia social. O capitalismo. Principais correntes de pensamento económico.
· O espazo económico mundial. A globalización. O subdesenvolvemento. A internacionalización do capital. Investimento estranxeiro directo. Empresas multinacionais.
· A economía mundial e a Unión Europea.
· Tecnoloxía e crecemento económico. O papel do sector público e as políticas económicas.
· O impacto da tecnoloxía nos sectores produtivos. Fontes estatísticas. Estrutura económico-empresarial dos sectores tecnolóxicos da UE.
Antuñano Maruri, I., Sánchez Andrés, A., et All., (2009), Política económica. Elaboración y políticas coyunturales. Ed. Tirant lo Blanch. Valencia.
Berzosa, C., Bustelo, P. e de la Iglesia, J. (2001). Estructura económica mundial. Ed. Síntesis. Madrid. 2ª ed. act. e amp. Madrid.
Durán Romero, García de la Cruz, Sánchez Díez, (2013), Estructura económica y relaciones internacionales. Garceta. Madrid.
García de la Cruz, J. M.; Ruesga Benito, S. M., (2007), Economía española. Estructura y regulación. 2ª ediçom. Thomson.
García Delgado, J. L. (Dir.), (2009), Lecciones de economía española. Ed. Cívitas (6ª ediçom).
Prada blanco, A. e Lago Peñas, S., 2009, Galicia unha economía europea 1986-2066. Ed. Galaxia. Vigo
Rallo Romero, A., Guzmán Cuevas, J., Santos Cumplido, F. J., (Coords.), (2001), Curso de estructura económica española. Ed. Pirámide.
(Competências tomadas da memória oficial da titulaçom)
BÁSICAS E XERAIS
CB1 - Que os estudantes amosen poseer e comprender coñecementos nunha área de estudio que parte da base da educación secundaria xeral, e se atopa a un nivel que, si ben se apoia en libros de texto avanzado, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudio
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúen as competencias que suelen demostrarse polo medio da elaboración e defensa dos argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudio) para emitir xugos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os desenvolvedores das habilidades de estudantes necesarias para emprender estudios posteriores cun alto grado de autonomía
ESPECÍFICAS
CE13 - Identificar fontes de información fiable, elaborar e interpretar dita información utilizando as técnicas de análise e as
ferramentas matemáticas, estadísticas e tecnolóxicas apropiadas para dar apoio á toma de decisións
CE1 - Entender os aspectos fundamentais do entorno social e económico a nivel macro e micro, con especial atención ao
comportamento do consumidor e a evolución dos sectores productivos, no marco global da nova economía e a sociedade
da información
CE5 - Comprender o rol integrador da tecnoloxía e coñecer os principais productos tecnolóxicos e tendencias da tecnoloxía
asociados a os diversos ámbitos da xestión empresarial
TRANSVERSAIS
CT1 - Pensar de forma integrada e crítica, e abordar os problemas desde diferentes perspectivas
CT2 - Buscar, procesar, analizar e sintetizar información procedente de distintas fontes
CT5 - Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica
CT6 - Traballar en equipo, compartindo os coñecementos e sabéndoos comunicar ao resto do equipo e a organización
CT9 - Capacidade para a aprendizaxe autónoma e autoevaluación
Traballo autónomo do alumno
A avaliación basearase nun examen final de contidos: proba de carácter obrigatorio na que se avaliarán os resultados da aprendizaxe. A proba pode basearse en preguntas tipo test, preguntas de razomamento e discusión e interpretación de datos e gráficas. Terá un peso do 100% na calificación final. Nesta parte avalíanse as seguintes competencias: CG2, CG5, CT9. Esta proba final terá carácter presencial, a celebrar na data hora fixada pola facultade.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probasas, será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións” da USC
A materia é de 6 ECTS
Nom existem prerrequisitos normativos.
Recomenda-se o seguimento continuado das aulas pressenciais, e o estudo da bibliografia básica (preferivelmente de forma prévia ao desenvolvimento de cada tema do programa).
Aconselha-se a consulta frequente das principais fontes estatísticas empregadas, assi como algúm dos principais jornais diários.
Lembra-se, e aconselha-se, a disponibilidade de serviço de tutorias para a resoluçom de qualquer tipo de dúvida ou problema que se pressente ao longo do curso.
Juan Alberto Turnes Abelenda
- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Correo electrónico
- juanalberto.turnes [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
24.01.2025 09:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 6 |
23.06.2025 09:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 6 |