Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 21 Clase Interactiva: 30 Total: 54
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
No curso de Ferramentas de análise económica preténdese ofrecer unha visión completa, pero accesible, da economía de mercado como mecanismo de asignación de recursos. Iso supón analizar a conduta das unidades económicas individuais e a solución do problema asignativo mediante a interacción no mercado de axentes económicos individuais. As nocións de racionalidade e equilibrio constitúen os principios organizadores do estudo. A partir da comprensión básica destes principios úsase a análise microeconómica como un instrumento para abordar de forma rigorosa diferentes problemas; entre outros, a toma de decisións empresariais, métodos da política microeconómica e da intervención pública, e, máis en xeral, os distintos elementos e institucións que conforman o funcionamento dunha economía moderna. Na última parte da materia introdúcese a análise de fallos de mercado debido á información asimétrica e mercados non competitivos con estudo de comportamentos estratéxicos por parte das empresas.
Teoría elemental da oferta e a demanda
A conduta dos consumidores.
Demanda individual e de mercado.
Produción e custos de produción.
Maximización de beneficios.
Mercados competitivos.
Competencia imperfecta. Monopolio e oligopolio
Informacion asimétrica: fallos de mercado e economía do comportamento
Bibliografía básica:
Pindyck, R, y Rubinfeld, D. (2018), Microeconomía, 9ª edición, Editorial Pearson, Madrid
Bibliografía complementaria:
Perloff, J.M. (2018): 8ª edición, Microeconomía. Ed. Pearson.
Varian, H. R. (2015), Microeconomía Intermedia. Un Enfoque Actual, 9ª edición, Editorial Antoni Bosch, Barcelona.
Core Team (2020): La Economía, https://www.core-econ.org/the-economy/book/es/text/0-3-contents.html
Libros de exercicios:
Congregado, E., Golpe, A. y Leal, Mª T. (2002), Microeconomía. Cuestiones y Problemas Resueltos, Editorial Prentice Hall, Madrid
Reboredo, J.C. (2017): Microeconomía. Teoría y cuestiones tipo test. Editorial Pirámide.
Ao completar a materia o alumno será capaz de:
Coñecer os conceptos económicos básicos: custo de oportunidade, vantaxe comparativa, utilidade, beneficio.
Entender o funcionamento do mercado e o papel dos prezos como portadores da información. relevante para a toma de decisións económicas, especialmente en mercados dixitais.
Coñecer as diferentes tipoloxías de mercado e as súas características básicas de funcionamento.
Competencias específicas da materia:
CE13 - Identificar fontes de información fiable, elaborar e interpretar dita información utilizando as técnicas de análises e as ferramentas matemáticas, estatísticas e tecnolóxicas apropiadas para dar apoio á toma de decisións
CE1 - Entender os aspectos fundamentais da contorna social e económica a nivel macro e micro, con especial atención ao comportamento do consumidor e a evolución dos sectores produtivos, no marco global da nova economía e a sociedade da información
Competencias básicas e xerais:
CG2 - Identificar, reunir, analizar e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial e tecnolóxico CG5 - Capacidade de análise do comportamento dos axentes económicos e do funcionamento dos mercados e o seu papel nos procesos de transformación dixital
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
Competencias transversais:
CT1 - Pensar de forma integrada e crítica, e abordar os problemas desde diferentes perspectivas
CT5 - Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica
CT9 - Capacidade para a aprendizaxe autónoma e autoavaliación
Esta materia non ten asignada docencia por tratarse dun plan de estudos a extinguir.
O alumnado deberá preparar a materia de forma autónoma, sendo guiado polo profesorado nas horas destinadas a titorías, que servirán para resolver dúbidas e solucionar problemas aos que se enfronte o alumnado no proceso de ensino-aprendizaxe.
O sistema de avaliación consistirá nunha proba final de contidos na que se valorarán os resultados da aprendizaxe. Representará o 100% da nota.
A materia ten 6 ECTS
A materia de Ferramentas dá análise económica caracterízase polo seu contido analítico e conceptual, polo que, para o seu dominio, é necesario o manexo de conceptos precisos dentro dun modelo lóxico-matemático de interrelacións. Non é preciso o dominio de técnicas matemáticas avanzadas, pero si a súa plena comprensión. É frecuente que algúns alumnos atópense con dificultades na comprensión da materia polo grao de abstracción e razoamento lóxico que require. Para solucionar estas dificultades, recoméndase un estudo ordenado e sistemático, que leva unha absorción progresiva dos conceptos e técnicas. Deste xeito, é conveniente realizar os maiores esforzos de estudo ao comezo do curso, xa que, desta forma, os problemas poden ser resoltos nunha fase temperá, posibilitando o avance no coñecemento económico, que se facilita progresivamente unha vez entendidos os esquemas conceptuais básicos.
E necesario ter coñecementos a un nivel básico de matemáticas e estatística.
Mercedes Bouzas Gonzalez
- Departamento
- Fundamentos da Análise Económica
- Área
- Fundamentos de Análise Económica
- Correo electrónico
- mercedes.bouzas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
22.05.2025 12:00-15:00 | Grupo de exame | Aula 6 |
30.06.2025 09:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 6 |