Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 17 Clase Interactiva: 22 Total: 41
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Electrónica e Computación
Áreas: Linguaxes e Sistemas Informáticos
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Ao completar a materia o/a alumno/a será capaz de:
1. Coñecer tecnoloxías emerxentes na xestión de empresas.
2. Adquirir experiencia en tecnoloxías emerxentes relacionadas co contorno dixital da empresa.
Novas tecnoloxías en comunicacións, xestión empresarial e contornos produtivos:
1. Aplicacións de intercambio de información e coñecemento.
2. Aplicacións de procesos industriais avanzados.
3. Aplicacións de fabricación.
Básica
"Information Technology for Management: On-demand Strategies for Performance, Growth and Sustainability". Turban, E., Pollard, C. and Wood, G. John Wiley & Sons. 2018.
"Business Intelligence Guidebook: From Data Integration to Analytics". Rick Sherman. Elsevier Inc. (online). 2014.
"Industria 4.0: Conceptos, tecnologías habilitadoras y retos". Enrique Rodal Montero. Ediciones Pirámide. 2020.
"Applied Artificial Intelligence: Where AI Can Be Used In Business". Francesco Corea. Springer. 2019.
"Streaming Data: Understanding the Real-time Pipeline". Andrew Psaltis, First Edition. Manning. 2017.
Complementaria
"Information Technology Essentials: Basic Foundations for Information Technology Professionals". Eric Frick. Independently published. 2017.
"Fundamentals of Information Systems". Ralph Stair, George Reynolds. 7th Edition. Cengage Learning. 2016. ISBN-13:978-1305108110.
"Strategic management of technological innovation". Schilling, M.A. 6th edition. Ed. McGraw Hill. 2019.
"Management Information Systems: Managing the Digital Firm". Laudon, K.C.; Laudon, J.P. Prentice Hall. 2017.
"Sistemas de Información. Herramientas prácticas para la gestión empresarial". Alvaro Gomez Vieites, Carlos Suarez Rey. 4ª Edición. RA-MA S.A. Editorial y Publicaciones. 2011.
"Process Innovation: Enabling Change by Technology: Basic Principles and Methodology: A Management Manual and Textbook with Exercises and Review Questions". Daniel R. A. Schallmo, Leo Brecht, Bujar Ramosaj. Springer Gabler. 2018.
"Digitalízate o desaparece: Claves para transformarse y competir en la nueva era". Adolfo Ramírez Morales. Ed. Gestión 2000. 2017.
"Driving Digital: The Leader's Guide to Business Transformation Through Technology". Sacolick, Isaac. New York, NY: American Management Association. 2017.
"The Digital Transformation Playbook: Rethink Your Business for the Digital Age". Rogers, David L. New York, NY: Columbia Business School Publishing. 2016.
"Storytelling with Data: A Data Visualization Guide for Business Professionals". Cole Nussbaumer-Knaflic. John Wiley & Sons Inc. 2015.
"Gestión de contenidos digitales". Mendal Escario, H. IFCD009PO. IC editorial. 2022.
"Beginning Microsoft Power BI. A Practical Guide to Self-Service Data Analytics". Clark, Dan. APress Berkeley, CA. 2020
"Analytics, data science, & artificial intelligence: systems for decision support". Ramesh Sharda, Dursun Delen, Efraim Turban. Pearson. 2020.
"Nuevas tecnologías y derecho: retos y oportunidades planteados por la inteligencia artificial y la robótica". Yolanda Sánchez-Urán Azaña, María Amparo Grau Ruiz, Bruno César Lorencini (coord.), José Carlos Francisco (coord.). Juruá Editorial. 2019.
"Artificial Intelligence for Business". Akerkar, Rajendra. Springer. 2019.
"Internet de las cosas". Moisés Barrio Andrés. Editorial Reus, Madrid. 3a edición. 2022
"Industrial Internet Application Development ". Alena Traukina, Jayant Thomas, Prashant Tyagi, Kishore Reddipalli, O’Reilly. 2018.
"OPC (Open Platform Communications) Unified Architecture". Wolfgang Mahnke, Stefan-Helmut Leitner, Matthias Damm, Springer, Edición 2009.
CG2 - Identificar, reunir, analizar e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial e tecnolóxico
CG7 - Coñecer e utilizar correctamente as ferramentas informáticas e as novas tecnoloxías relacionadas coa xestión negocio
CB1 - Que o alumnado demostre que posúe e comprende coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse nun nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, tamén inclúe algúns aspectos que implican coñecementos desde a vangarda do seu ámbito de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan o competencias que adoitan demostrarse mediante a elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro a súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de recoller e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre cuestións relevantes de carácter social, científico ou ético
CB4 - Que o alumnado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolveron aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
CT1 - Pensar de forma integrada e crítica, e abordar os problemas desde diferentes perspectivas
CT5 - Capacidade para resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica
CT6 - Traballar en equipo, compartindo coñecementos e sabendo comunicalo ao resto do equipo e á organización.
CT9 - Capacidade de aprendizaxe autónoma e de autoavaliación
CT10 - Capacidade para utilizar ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC)
CE14 - Coñecer e saber utilizar ferramentas e mecanismos de representación, almacenamento, transformación, análise e comunicación de información de forma fiable e eficiente
CE15 - Coñecer as posibilidades do Big Data e da intelixencia artificial e empresarial para a mellora de procesos empresa e coñecer os requisitos para a súa implantación
CE17 - Propoñer e codirixir a integración de sistemas de información avanzados e coñecer as súas aplicacións en diferentes áreas de xestión da empresa, cumprindo os requisitos de calidade, seguridade e protección da información, facendo uso de criptografía, intelixencia artificial e big data
CE18 - Coñecer o uso e a programación de sistemas informáticos, bases de datos, criptografía e cadeas de bloques para a súa aplicación á xestión e análise da información empresarial e ao deseño e desenvolvemento de produtos, procesos e novos modelos de negocio
CE19 - Coñecer tecnoloxías e servizos web, móbiles, distribuídos e na nube, e ser capaz de avaliar as súas capacidades e adecuación para crear novos servizos ou modelos de negocio ou industriais
Docencia expositiva: está orientada á exposición dos contidos teóricos da materia. Utilizarase fundamentalmente a lección maxistrais.
Docencia en seminarios interactivos: terá como obxectivo favorecer a participación activa do alumnado e achegalo aos aspectos prácticos da materia, mediante a utilización de casos prácticos, discusións e debates, resolución de problemas, traballos en grupo ou individuais con ou sen exposición pública, aprendizaxe baseada en problemas (ABP), entre outras actividades.
Docencia interactiva na aula de informática: implantarase mediante o uso de ferramentas informáticas relevantes para a comprensión e aprendizaxe da materia.
Titorías presenciais en grupos reducidos: serviranse para responder preguntas, proporcionar información, preparar presentacións e repasar prácticas ou exercicios. Tamén servirán para establecer un contacto máis directo entre o propio alumnado e entre este e o profesor.
Obradoiros: empregaranse para desenvolver contidos teóricos e prácticos específicos mediante un proceso de aprendizaxe activo, participativo e aberto.
Distribución da docencia: expositiva (14 horas), interactiva (22 horas), titorías en grupo reducido (2 horas).
Teranse en conta todas as actividades realizadas polos estudantes (participación na análise de casos, discusión e análise de lecturas e documentos, presentación e exhibición de traballos, etc.).
Para superar a materia hai dúas oportunidades. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda, que será a que figure no seu expediente académico no caso de que a cualificación alcanzada fose superior.
O sistema de avaliación destas dúas oportunidades recóllese a continuación.
Primeira oportunidade ordinaria:
A) Asistencia e participación en clase, resolución e participación na análise de casos, debate de lecturas, outras actividades vinculadas ás clases interactivas. Peso na cualificación final: 20%.
Nesta parte avaliaranse as seguintes competencias: CG2, CG7, CT1, CT5, CT9, CT10, CE14, CE15, CE17, CE18, CE19.
B) Traballos individuais ou en grupo. Peso na cualificación final: 40%.
Nesta parte avaliaranse as seguintes competencias: CG2, CG7, CT1, CT5, CT6, CT9, CT10, CE14, CE15, CE17, CE18, CE19.
C) Exame final de contidos: Peso na cualificación final: 40%
A avaliación dos coñecementos teóricos realizarase mediante exame parcial e/ou final. Para poder sumar a parte de nota derivada da avaliación continua é necesario que o alumnado obteña como mínimo un 5 sobre 10 no exame.
Nesta parte avaliaranse as seguintes competencias: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CE14, CE15, CE17, CE18, CE19.
A nota agregada deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10 para superar a materia.
Segunda oportunidade:
Aplicarase o mesmo sistema de avaliación que na primeira oportunidade, é dicir, realizarase un novo exame final de contidos, coa ponderación establecida para a primeira oportunidade, que se sumará coa puntuación alcanzada na avaliación continua.
O alumnado ao que lle sexa concedida dispénsaa de asistencia a clase (seguindo a "Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias"), avaliarase cun exame final específico que supoñerá o 100% da cualificación.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico do estudantado e de revisión de cualificacións".
A materia ten 4.5 créditos e cada crédito equivale a 25 horas de traballo.
As horas distribúense da seguinte maneira:
- Presenciais (inclúen as horas de docencia, titorías interactivas e de avaliación): 41 horas
- Traballo persoal do alumno: 71.5 horas
A materia impartirase en castelán. Nembargantes, algunhas das lecturas complementarias proporcionaranse en inglés.
Martin Liz Dominguez
Coordinador/a- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Teléfono
- 982823207
- Correo electrónico
- martin.liz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Axudante Doutor LOSU
Mércores | |||
---|---|---|---|
15:30-16:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 8 |
21.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 4 |
19.06.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 4 |