Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 21 Clase Interactiva: 30 Total: 54
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Organización de Empresas e Comercialización
Áreas: Organización de Empresas
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
-Pór de manifesto a importancia das persoas como fonte de vantaxe competitiva para as empresas e factor crave para o éxito empresarial na era dixital.
-Comprender os procesos e principios que deben guiar a xestión de persoas nas organizacións.
-Comprender as particularidades derivadas das diferentes características das persoas, a acción en grupo, e a presenza de múltiples influenciadores internos e externos vinculados á xestión das persoas nas organizacións.
-Comprender como os principais obxectivos da dirección de persoas na era dixital e das estratexias vinculadas á súa xestión contribúen ao logro dos obxectivos organizativos.
Tema 1. Concepto, evolución, influenciadores e obxectivos da xestión de persoas
Tema 2. Procesos básicos: Análise e deseño de postos de traballo; Planificación de persoas
Tema 3. Procesos de afectación: Recrutamento; Selección; Contratación; Orientación/Socialización
Tema 4. Procesos de formación e desenvolvemento: Formación e desenvolvemento; Xestión de carreiras profesionais
Tema 5. Procesos de avaliación e compensación: Avaliación do desempeño; Compensación
Bibliografía Básica:
De la Calle Durán, M.C., Ortiz de Urbina Criado, M (2018). “Fundamentos de recursos humanos”. Pearson Educación, Madrid.
Bibliografía Complementaria:
Chiavenato, I. (2007)” Administración de recursos humanos: el capital humano de las organizaciones”. McGraw Hill.
Dolan, S.; Valle, R., López, A. (2014) "La gestión de personas y del talento: la gestión de los recursos humanos en el siglo XXI, McGraw-Hill.
Gómez-Mejía, L..; Balkin, D.; Cardy, R. (2016). Gestión de recursos humanos. Octava edición. Editorial Pearson Educación, Madrid.
O profesorado podera proprocionar bibliografía específica para algun dos temas.
-Básicas e Xerais
CB1. Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
CG1. Adquirir un conxunto de coñecementos teóricos e prácticos en relación co proceso de creación e administración de empresas na era dixital.
CG6. Capacidade de liderado e organización do traballo.
-Específicas
CE2. Coñecer e comprender os elementos básicos da dirección de empresas e das súas principais áreas funcionais baixo o marco da ética e a responsabilidade social.
CE3. Analizar, diagnosticar e tomar decisións nas distintas áreas funcionais da xestión de empresas seleccionando e aplicando as ferramentas tecnolóxicas máis apropiadas.
CE11. Deseñar e xestionar a estratexia de recursos humanos, integrando as novas formas de contratación e traballo, e desenvolvendo as habilidades directivas necesarias.
-Transversais
CT1. Pensar de forma integrada e crítica, e abordar os problemas desde diferentes perspectivas.
CT4. Organizar e planificar o traballo en función dos obxectivos e recursos dispoñibles.
CT5. Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica.
CT6. Traballar en equipo, compartindo os coñecementos e sabéndoos comunicar ao resto do equipo e a organización.
CT7. Comunicación oral e escrita adaptada ás necesidades dos destinatarios.
As sesións expositivas e interactivas desenvolveranse presencialmente no horario oficial publicado polo centro.
Nas clases expositivas (18 horas), o profesorado desenvolverá o temario da materia, explicando conceptos e temas. Nestas clases, o profesorado proxectará transparencias e utilizará diferentes materiais (artigos, libros, webs, etc.) que han de servir de guía ás explicacións realizadas, ampliar coñecementos e resolver dúbidas.
Nas clases interactivas (30 horas), o alumnado traballará lecturas, resolverá exercicios e casos prácticos, presentará traballos, participará en debates cos seus compañeiros/as, prestando especial atención ás actividades grupales. As clases interactivas poden implicar a realización de actividades fóra das sesións presenciais, tal e como se establece no apartado de tempo de estudo e traballo persoal. O profesorado porá a disposición do alumnado diferentes exercicios, actividades, casos prácticos, lecturas ou calquera material relacionado coa materia para traballar dunha forma práctica.
O profesorado monitorizará a asistencia e participación do alumnado tanto ás clases expositivas como interactivas.
A participación nas sesións expositivas e interactivas complementarase co traballo persoal do alumnado, que inclúe, entre outras, actividades de procura de información e material bibliográfico, lectura do devandito material, e preparación e defensa de traballos individuais ou colaborativos.
O traballo autónomo do alumnado será guiado polo profesorado nas clases e/ou nas horas asignadas ás tutorías, o que servirá para resolver dúbidas e resolver problemas que lle poidan xurdir ao alumnado no proceso de ensino-aprendizaxe. As tutorías tamén servirán como canle de retroalimentación para indicar o grao de asimilación de contidos por parte do alumnado.
As tutorías realizaranse preferiblemente de modo presencial Se é necesario, tamén se poden realizar de forma virtual. As tutorías virtuais poderán combinar tutorías sincrónicas (individuais ou grupales a través da plataforma MS Teams) con tutorías asincrónicas (a través do campus virtual). En calquera caso, as tutorías realizaranse no horario habitual publicado oficialmente polo profesorado.
O desenvolvemento da materia realizarase con apoio da aula virtual docente creada para ese efecto na plataforma Moodle.
A avaliación terá en conta todas as actividades desenvolvidas polo alumnado (participación activa na análise de casos, actividades, debates; comentario de lecturas, artigos ou noticias de prensa; realización e exposición de traballos; exame de contidos, etc.).
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o establecido na Normativa de Avaliación do Desempeño Académico dos Estudantes e de Revisión de Cualificacións.
Para superar a materia hai dúas oportunidades. O alumnado que non aprobe a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda, que será a que figure no seu expediente académico no caso de que a cualificación obtida fose superior. O sistema de avaliación para estas dúas oportunidades recóllese a continuación.
-Primeira oportunidade ordinaria:
1) Proba final de contidos: 60% da cualificación. O exame de contido, que avalía os resultados da aprendizaxe, poderá incluír preguntas de resposta curta (ou combinar este tipo de preguntas con preguntas de opción múltiple), preguntas de razoamento breve ou casos (reais ou inventados) aos que o alumnado debe dar unha solución, baseándose nos contidos teóricos da materia e/ou nas habilidades/competencias desenvolvidas ao longo do cuadrimestre.
2) Avaliación continua: 40% da nota. A avaliación continua inclúe a resolución e participación na análise de casos/debates/lecturas, presentación de traballos (de forma individual ou colectiva) e outras actividades vinculadas ás clases, así como a actitude e a implicación do alumnado coa materia.
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, o seu ponderación e o seu seguimento indicaranse en cada caso con suficiente antelación ao alumnado.
O alumnado que non obteña ningunha puntuación vinculada ás actividades realizadas para a avaliación continua só poderá obter un máximo de 6 puntos.
Para poder sumar a nota do exame de contidos á puntuación alcanzada no apartado 2, o alumno/a deberá obter un mínimo de 3 puntos sobre 6.
A superación da materia implica obter 5 puntos sobre 10 na valoración global. Adicionalmente, a superación da materia esixe unha asistencia mínima ás clases do 80%.
-Segunda oportunidade extraordinaria de recuperación:
Aplicarase o mesmo sistema de avaliación que na primeira oportunidade. A cualificación da avaliación continua obtida ao longo do cuadrimestre mantense para eta convocatoria, pero en ningún caso para os cursos posteriores.
>De acordo coa Normativa de Permanencia vixente na USC para os estudos de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia e/ou participación en calquera das actividades suxeitas a avaliación suporá que a nota final do alumno sexa distinta á de 'NON PRESENTADO'.
>-O alumnado ao que se lle conceda unha dispensa de asistencia segundo a Instrución N ° 1/2017 da Secretaría Xeral sobre dispénsaa de asistencia a clase en determinadas circunstancias, será avaliado cunha proba final específica presencial que supón o 100% da nota.
-Avaliación de competencias:
Competencia/Instrumento de avaliación
CB1-Actividades de avaliación continua e exame final da materia.
CB2-Avaliación continua: Resolución de casos (reais ou inventados) axustados a cada parte da materia. Discusión/debate argumentando con razoamento crítico en relación a temas actuais/noticias/lecturas/casos prácticos de xestión de persoas.
CB3-Avaliación continua: Preparación por equipos de traballos sobre contidos complementarios para a materia.
CB4-Avaliación continua: Presentación por equipos (oral e escrita) de traballos sobre contidos complementarios para a materia.
CB5-Actividades de avaliación continua e exame final da materia.
CG1- Actividades de avaliación continua e exame final da materia.
CG6- Resolución de casos (reais ou inventados) axustados a cada parte da materia. Discusión/debate argumentado con razoamento crítico en relación a temas actuais/noticias/lecturas/casos prácticos de xestión de persoas.- Preparación por equipos de contidos complementarios para a materia. - Presentación por equipos (oral e escrita) de traballos sobre contidos complementarios para a materia. Participación nas clases interactivas. Exposición oral de casos/lecturas/noticias..., participación en debates. Elaboración de material complementario en equipo e exposición do mesmo ao resto de compañeiros. Realización e presentación por equipos de traballos, casos e actividades en equipo nas clases interactivas.
CE2- Actividades de avaliación continua e exame final da materia.
CE3- Avaliación continua: Resolución de casos (reais ou inventados) axustados a cada parte da materia. Discusión/debate argumentando con razoamento crítico en relación a temas actuais/noticias/lecturas/casos prácticos de xestión de persoas.
CE11-Resolución de casos (reais ou inventados) axustados a cada parte da materia. Discusión/debate argumentado con razoamento crítico en relación a temas actuais/noticias/lecturas/casos prácticos de xestión de persoas.- Preparación por equipos de contidos complementarios para a materia. - Presentación por equipos (oral e escrita) de traballos sobre contidos complementarios para a materia. Participación nas clases interactivas. Exposición oral de casos/lecturas/noticias..., participación en debates. Elaboración de material complementario en equipo e exposición do mesmo ao resto de compañeiros. Realización e presentación por equipos de traballos, casos e actividades en equipo nas clases interactivas.
CT1- Avaliación continua: Resolución de casos (reais ou inventados) axustados a cada parte da materia. Discusión/debate argumentando con razoamento crítico en relación a temas actuais/noticias/lecturas/casos prácticos de xestión de persoas.
CT4- Avaliación continua: Resolución de casos (reais ou inventados) axustados a cada parte da materia. Discusión/debate argumentando con razoamento crítico en relación a temas actuais/noticias/lecturas/casos prácticos de xestión de persoas.
CT5- Actividades de avaliación continua e exame final da materia.
CT6- Avaliación continua: Realización e presentación por equipos de traballos, casos e actividades en equipo nas clases interactivas.
CT7- Avaliación continua: Participación nas clases interactivas. Exposición oral de casos/lecturas/noticias..., participación en debates. Elaboración de material complementario en equipo e exposición do mesmo ao resto de compañeiros.
A materia consta de 6 créditos ECTS, equivalentes a 150 horas. O tempo dedicado as clases presenciais (horas de docencia expositiva, docencia interactiva, titorías, exame e revisión) ascende a 54 horas.
O tempo de estudo supón 96 horas. As horas necesarias varían en función da capacidade de aprendizaxe do alumnado, podéndose tomar como referencia a seguinte distribución:
-Estudo autónomo, individual ou en grupo: 24 horas
-Realización de actividades fóra das sesións presenciais (resolución de casos prácticos/exercicios, lecturas ou outros traballos, preparación de traballos, preparación de exames): 72 horas.
PPara maximizar a aprendizaxe é recomendable que o alumnado asista regularmente ás clases teóricas e prácticas, participe activamente en todas as actividades propostas polo profesorado e consulte a bibliografía e outro material recomendado. As titorías son un recurso útil que o alumnado debería utilizar as veces que fose necesario. O acceso aos materiais de referencia l para revisalo antes das clases, facilita a participación do alumnado e a súa capacidade de adquirir coñecementos. Igualmente, o acceso á aula virtual da materia para informarse de calquera cuestión relacionada con ela, resulta moi recomendable.
Recoméndase tamén a lectura do programa e as normas de avaliación.
Guadalupe Vila Vazquez
Coordinador/a- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Organización de Empresas
- Correo electrónico
- guadalupe.vila [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Martes | |||
---|---|---|---|
11:15-12:35 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 7 |
16.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
16.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |