Ir o contido principal

Grao en Mestre de Educación Infantil

Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Ciencias Sociais e Xurídicas
Ámbito de coñecemento
Ciencias de la educación.
Centro(s)
Facultade de Ciencias da Educación
Rúa Prof. Vicente Fráiz Andón, s/n, 15782
Santiago de Compostela
881813717 (Conserxaría)
881813879 (Decanato)
educacion.decanato [at] usc.gal
Facultade de Ciencias da Educación (Campus Norte)
Avda. Xoan XXIII, 15782
Santiago de Compostela
881812016
Campus
Santiago de Compostela
facultade de ciencias da educación

O título de Grao en Mestre ou Mestra de Educación Infantil capacita para exercer a profesión regulada de Mestre/a de Educación Infantil. Para este período determinante da vida, de 0 a 6 anos, é necesario dispor de profesionais docentes solidamente formados, capaces de dar resposta aos retos educativos da etapa. Este Grao impártese na Facultade de Ciencias da Educación. Avda de Xoán XXIII, s/n. Campus Norte.

Duración: 4 anos académicos
Código RUCT: 2502228
Número prazas: 61

Decano/a ou director/a do centro:
MARIA DEL MAR LORENZO MOLEDO

Coordinador-a do título:
Cristina Varela Portela

Linguas de uso:
Castelán, Galego

Nivel MECES: 2

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Decreto 150/2010 do 16 de setembro (DOG 23/09/10). Correc._erros: DECRETO 245/2011 (DOG 3/1/2012)

Data de publicación no BOE:
23 de marzo de 2015 (Mod 19/12/2016)

Data da última acreditación:
18/01/2023

Habilitación profesional:
Este título habilita en España para o exercicio da profesión regulada de Mestre en Educación Infantil.

O título de Grao en Mestre/a en Educación Infantil capacita para exercer a profesión regulada de Mestre/a de Educación Infantil. Trátase dunha profesión coa que se atenden evidentes necesidades sociais e cuxa importancia é indiscutible, sobre todo dende o momento en que se asume a importancia educativa da etapa de 0 a 6 anos, mais alá da mera custodia. Trátase dun tramo con un elevadísimo potencial educativo dada a transcendencia dos primeiros anos de vida no desenvolvemento integral da persoa. Para este período determinante é necesario dispor de profesionais docentes solidamente formados, capaces de dar resposta aos retos educativos da etapa.

Socioloxía da Educación

  • G3121101
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Infancia, Familia e Escola

  • G3121102
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Psicoloxía do Desenvolvemento (0-3 anos)

  • G3121103
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Teoría e Institucións Contemporáneas de Educación Infantil

  • G3121104
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Didáctica e Profesión Docente

  • G3121105
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Psicoloxía do Desenvolvemento (3-6 anos)

  • G3121106
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Psicoloxía da Educación

  • G3121107
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Observación e Análise: Suxeitos e Procesos Educativos

  • G3121108
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Infancia, Saúde e Alimentación

  • G3121109
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Procesos de Mellora e uso das TIC

  • G3121207
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Dificultades de Aprendizaxe e Trastornos do Desenvolvemento

  • G3121110
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Deseño e Desenvolvemento Curricular

  • G3121201
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Proxectos e Innovación na Aula

  • G3121202
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Organización e Xestión da Aula

  • G3121203
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Organización e Xestión do Centro Escolar

  • G3121204
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Observación e Análise: Escola e Contexto

  • G3121205
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Escola Inclusiva e Necesidades Educativas Especiais

  • G3121206
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Aprendizaxe da Lingua Oral

  • G3121222
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Aprendizaxe de Linguas en Contextos Multilingües

  • G3121323
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Educación Visual e Plástica: Contextos e Procesos Artísticos

  • G3121324
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Iniciación á Lectura e á Escritura

  • G3121322
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Música na Educación Infantil

  • G3121325
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Motricidade Infantil

  • G3121327
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Literatura Infantil e Dramatización

  • G3121328
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Practicum I

  • G3121329
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 18 créditos

Educación en Contextos Rurais

  • G3121441
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Educación e Linguas en Galicia

  • G3121442
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Educación Emocional

  • G3121447
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Educación en Valores e Cidadanía

  • G3121448
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Idioma Estranxeiro para a Educación Infantil: Inglés

  • G3121451
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Lingua Galega para a Docencia

  • G3121452
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Titoría e Orientación Educativa

  • G3121453
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Teoloxía Católica e a sua Pedagoxía

  • G3121455
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Didáctica da Expresión e Comunicación Corporal

  • G3121457
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Deseño e Desenvolvemento de Metodoloxías Artísticas

  • G3121458
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Aprendizaxe da Matemática

  • G3121321
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Aprendizaxe das Ciencias Sociais

  • G3121422
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Aprendizaxe das Ciencias da Natureza

  • G3121423
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Traballo Fin de Grao

  • G3121424
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Traballos Fin de Grao e Máster
  •  
  • 9 créditos

Xogo Infantil

  • G3121443
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Deseño e Elaboración de Materiais Didácticos

  • G3121445
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Educación Ambiental e a súa Didáctica

  • G3121446
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Educación Vocal para Docentes

  • G3121449
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Identidade de Xénero e Educación

  • G3121450
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Desenvolvemento da Percepción e Expresión Musical

  • G3121456
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Proxectos Integrados en Educación Artística

  • G3121459
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Idioma Estranxeiro para a Educación Infantil: francés

  • G3121460
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 4,5 créditos

Practicum II: mención en Linguaxes Artísticas

  • G3121461
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 24 créditos

Practicum II: sen mención

  • G3121462
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 24 créditos

Para matricularse na materia Practicum I será requisito tener superados al menos 48 créditos del segundo curso.

Para matricularse na materia Practicum II será requisito tener superados al menos 48 créditos del tercer curso, entre los que se incluyen necesariamente los del Practicum I.

Socioloxía da Educación

  • G3121101
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Infancia, Familia e Escola

  • G3121102
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Psicoloxía do Desenvolvemento (0-3 anos)

  • G3121103
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Teoría e Institucións Contemporáneas de Educación Infantil

  • G3121104
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Didáctica e Profesión Docente

  • G3121105
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Psicoloxía do Desenvolvemento (3-6 anos)

  • G3121106
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Psicoloxía da Educación

  • G3121107
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Observación e Análise: Suxeitos e Procesos Educativos

  • G3121108
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Infancia, Saúde e Alimentación

  • G3121109
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Dificultades de Aprendizaxe e Trastornos do Desenvolvemento

  • G3121110
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Deseño e Desenvolvemento Curricular

  • G3121201
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Proxectos e Innovación na Aula

  • G3121202
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Organización e Xestión da Aula

  • G3121203
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Organización e Xestión do Centro Escolar

  • G3121204
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Observación e Análise: Escola e Contexto

  • G3121205
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Escola Inclusiva e Necesidades Educativas Especiais

  • G3121206
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Procesos de Mellora e uso das TIC

  • G3121207
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Aprendizaxe da Lingua Oral

  • G3121222
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Aprendizaxe da Matemática

  • G3121321
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Iniciación á Lectura e á Escritura

  • G3121322
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Aprendizaxe de Linguas en Contextos Multilingües

  • G3121323
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Educación Visual e Plástica: Contextos e Procesos Artísticos

  • G3121324
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Música na Educación Infantil

  • G3121325
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Motricidade Infantil

  • G3121327
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Literatura Infantil e Dramatización

  • G3121328
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Aprendizaxe das Ciencias Sociais

  • G3121422
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Aprendizaxe das Ciencias da Natureza

  • G3121423
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Educación en Contextos Rurais

  • G3121441
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Educación e Linguas en Galicia

  • G3121442
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Xogo Infantil

  • G3121443
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Deseño e Elaboración de Materiais Didácticos

  • G3121445
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Educación Ambiental e a súa Didáctica

  • G3121446
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Educación Emocional

  • G3121447
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Educación en Valores e Cidadanía

  • G3121448
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Educación Vocal para Docentes

  • G3121449
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Identidade de Xénero e Educación

  • G3121450
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Idioma Estranxeiro para a Educación Infantil: Inglés

  • G3121451
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Lingua Galega para a Docencia

  • G3121452
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Titoría e Orientación Educativa

  • G3121453
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Idioma Estranxeiro para a Educación Infantil: francés

  • G3121460
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 4,5 créditos

Desenvolvemento da Percepción e Expresión Musical

  • G3121456
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Didáctica da Expresión e Comunicación Corporal

  • G3121457
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Deseño e Desenvolvemento de Metodoloxías Artísticas

  • G3121458
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Proxectos Integrados en Educación Artística

  • G3121459
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Practicum II: mención en Linguaxes Artísticas

  • G3121461
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 24 créditos

Practicum I

  • G3121329
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 18 créditos

Na segunda edición do grao ofértase unha mención en Linguaxes Artísticas (ver plan de estudos ordenado por módulos). Para obter o grao con Mención en Linguaxes Artísticas, o alumno deberá cursar as materias optativas do módulo correspondente.

Ademais, ao longo do Practicum II, deberá realizar un proxecto de traballo vinculado á mención, ao que se outorga un valor de 6 créditos do total de 24 que comprende este Practicum.

O plan de estudos inclúe varias materias obrigatorias vinculadas á mención.

Os alumnos poden obter o grao sen mención

En canto ao perfil de acceso/ingreso, é recomendable que o/a aspirante posúa as seguintes características persoais e académicas:
- Interese por todos os aspectos relacionados coa cultura e a infancia.
- Compromiso social.
- Compromiso ético.
- Curiosidade científica.
- Habilidade para as relacións interpersoais.

1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos : libre cun máximo de 75 créditos.

A USC ten un programa de alumnos titores para as titulacións de grao, de forma que alumnos de últimos cursos, logo dunha formación que lles facilita a Universidade, realizan tarefas de orientación aos alumnos que inician os estudos.

Información programa alumnos titores:

Programa alumnos titores

Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:

• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.

Poden acceder a estudos de Grao aqueles estudantes que posúan os títulos, diplomas ou estudos seguintes ou otros declarados equivalentes ou homologados a estes:
A.1. Bacharelato do Sistema Educativo Español, Bacharelato Europeo o Bacharelato Internacional.
A.2. Bacharelato procedente de sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou de otros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais.
A.3. Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas e Diseño ou Técnico Deportivo Superior pertencente ao Sistema Educativo Español.
A.4. Outros estudos que, nun Estado membro da Unión Europea ou noutros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais en réxime de reciprocidade, acrediten os requisitos académicos esixidos en ditos Estados para acceder aos seus estudos universitarios.
A.5. Títulos universitarios oficiais de Diplomado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico, Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Graduado ou Máster Universitario.
A.6. Estudos universitarios parciais, estranxeiros ou españois.
Tamén poderán acceder a estudios de Grao:
B.1. Persoas maiores de vintecinco anos que superen unha proba de acceso específica.
B.2. Persoas maiores de corenta anos con experiencia laboral ou profesional en relación cunha ensinanza universitaria.
B.3. Persoas maiores de corenta e cinco anos que superen unha proba de acceso específica.
Do mesmo xeito, poderán acceder a estudos de Grao:
C.1. Persoas que estiveran en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións do Sistema Educativo Español anteriores á Lei Orgánica 8/2013, de 9 de decembro.

O centro conta 9 aulas de uso xeral, con capacidade entre 90 e 230 postos, e 8 aulas dotadas de recursos específicos para impartir determinadas materias, como música ou novas tecnoloxías. Tamén conta con unha aula de seminario, dous laboratorios e un pavillón deportivo.

Existen ademais diversos espazos con equipamento adecuado para que o alumnado poida realizar traballo en grupo.

A Biblioteca da Facultade de Ciencias de Educación no campus norte conta con máis de 80 postos de lectura.

O obxectivo principal do Grao é formar mestres/as atendendo aos principios da Lei Orgánica 2/2006 de Educación, do 3 de maio (BOE do 04/05/2006).
Esta titulación de grao capacita para educar de xeito integral a nenos en etapa de educación primaria como profesor xeneralista en centros públicos e privados de Educación Infantil, servizos de apoio para a escola e centros de ocio. Pode desenvolver as súas actividades tanto na Administración e Organismos Públicos coma en empresas privadas, así coma na docencia.

- Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e soe atoparse a un nivel que, aínda apoiándose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
- Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía

1. Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe do período 0-6, nos contextos escolar, familiar e social.
2. Facilitar aprendizaxes desde unha perspectiva globalizadora das dimensións cognitiva, emocional, psicomotora e volitiva, que contribúan ao desenvolvemento integral dos nenos e nenas.
3. Deseñar e regular espazos de aprendizaxe en contextos de diversidade que atendan á igualdade de xénero, á equidade e ao respecto aos dereitos humanos.
4. Observar, reflexionar e favorecer a convivencia dentro e fóra da aula e promover a resolución pacífica de conflitos.
5. Promover tanto a aprendizaxe cooperativa como a autonomía e singularidade de cada nena/o, traballando as súas emocións, sentimentos e valores.
6. Coñecer a evolución da linguaxe na primeira infancia, saber identificar posibles disfuncións e velar pola súa correcta evolución, tamén en contextos multilingües.
7. Coñecer as implicacións educativas das tecnoloxías da información e a comunicación na infancia.
8. Coñecer fundamentos de dietética e hixiene infantís, de atención temperá e de procesos psicolóxicos, de aprendizaxe e de construción da personalidade na primeira infancia.
9. Coñecer a organización, funcionamento e modelos de mellora dos centros de educación infantil. Asumir as competencias da función docente así como a necesidade da formación permanente para ir adaptándoa aos cambios científicos, pedagóxicos e sociais.
10. Orientar a nais/pais en relación coa educación familiar no período 0-6 e dominar habilidades sociais no trato coas familias.
11. Reflexionar sobre as prácticas de aula para innovar e mellorar o labor docente.
12. Comprender a función, posibilidades e límites, da educación na sociedade actual

- Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe no período de 0-6, no contexto familiar, social e escolar.
- Coñecer os desenvolvementos da psicoloxía evolutiva da infancia nos períodos 0-3 e 3-6. - Coñecer os fundamentos de atención temperá.
- Recoñecer a identidade da etapa e as súas características cognitivas, psicomotoras, comunicativas, sociais, afectivas.
- Saber promover a adquisición de hábitos en torno a autonomía, a liberdade, a curiosidade, a observación, a experimentación, a imitación a aceptación de normas e de límites, o xogo simbólico e heursístico.
- Coñecer a dimensión pedagóxica da interacción cos iguais e os adultos e saber promover a participación en actividades colectivas, o traballo cooperativo e o esforzo individual
- Identificar dificultades de aprendizaxe, disfuncións cognitivas e as relacionadas coa atención.
- Saber informar a outros profesionais especialistas para abordar a colaboración do centro e do mestre na atención ás necesidades educativas especiais que se formulen.
- Adquirir recursos para favorecer a integración educativa de estudantes con dificultades.
- Crear e manter lazos de comunicación coas familias para incidir eficazmente no proceso educativo
- Coñecer e saber exercer as funcións de titor e orientador en relación coa educación familiar.
- Promover e colaborar en accións dentro e fóra da escola, organizadas por familias, concellos e outras institucións con incidencia na formación cidadá.
- Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan a educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas; cambios nas relacións de xénero e intergeracionais; multiculturalidade e interculturalista; discriminación e inclusión social e desenvolvemento sustentábel.
- Coñecer a evolución histórica da familia, os diferentes tipos de familias, de estilos de vida e educación no contexto familiar.
- Coñecer os principios básicos dun desenvolvemento e comportamento saudábeis.
- Identificar trastornos no soño, a alimentación, o desenvolvemento psicomotor, a atención e a percepción auditiva e visual.
- Colaborar cos profesionais especializados para solucionar os devanditos trastornos.
- Detectar carencias afectivas, alimenticias e de benestar que perturben o desenvolvemento físico e psíquico adecuado dos estudantes.
- Comprender que a dinámica diaria en educación infantil é cambiante en función de cada estudante, grupo e situación e saber ser flexíbel no exercicio da función docente.
- Valorar a importancia da estabilidade e a regularidade no contorno escolar, os horarios e os estados de ánimo do profesorado como factores que contribúen ao progreso harmónico e integral dos estudantes.

- Coñecemento instrumental de linguas estranxeiras.
- Coñecemento instrumental da lingua galega.
- Coñecemento instrumental das tecnoloxías da información e da comunicación.
- Competencia informacional.

Mobilidade

A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):

Portal Internacional

Prácticas

2ª edición

As Prácticas distribúense en dous períodos coa intención de aproveitar o seu potencial ao longo da formación dos estudantes. Os períodos de Practicum propostos desenvólvense progresivamente conforme a seguinte secuencia:

a. PRACTICUM I (18 créditos. 3º curso, 5º cuadrimestre): O sentido xeral deste Practicum é centrarse na observación en torno á vida da aula e ás tarefas do profesorado, o proceso da aprendizaxe da tarefa docente, os proxectos e prácticas desenvoltos no centro escolar e no seu contexto, así como no proceso de aprendizaxe na ensinanza.

b. PRACTICUM II (24 créditos. 4º Curso 8º cuadrimestre): o sentido xeral deste Practicum é centrarse nos proxectos e prácticas desenvoltos no centro escolar e no seu contexto, e no proceso de aprendizaxe da ensinanza e nos procesos de mellora de aula e centro. Ao longo do Prácticum II o alumno deberá realizar un Proxecto de traballo vinculado á mención, ao que se lle outorga un valor de 6 créditos do total de 24 que comprende este Prácticum.

1ª edición

As Prácticas distribúense en tres períodos coa intención de aproveitar o seu potencial ao longo da formación dos estudantes. Os períodos de Practicum propostos desenvólvense progresivamente conforme a seguinte secuencia:

a. PRACTICUM I. Vida de aula e tarefas do profesorado. (12 créditos. 2º curso, 3ºcuadrimestre): O sentido deste Practicum é centrarse nas tarefas que o docente realiza en relación ao contexto inmediato do aula, así como en analizar e reflexionar sobre o que alí acontece. Será requisito ter superados polo menos 48 créditos do primeiro curso.

b. PRACTICUM II. O centro escolar e o seu contexto: proxectos e prácticas. (18 créditos. 3º Curso 6º cuadrimestre): contextualizando as prácticas do docente nun centro e unha localidade, trátase de deseñar, desenvolver e avaliar proxectos de centro e de aula e de comprender que os límites da función do profesor non están delimitados polo espazo físico inmediato no que traballa habitualmente cos alumnos e que forma parte dun equipo docente, polo que debe estar atento ao conxunto da Comunidade Educativa, sempre desde unha actitude crítica e reflexiva. Procurarase, na medida do posible, que o alumnado realice, un destes dous períodos de prácticas no ciclo 0-3. Será requisito ter superados polo menos 48 créditos do segundo curso, entre os que se inclúen necesariamente os do Practicum I.

c. PRACTICUM III. Procesos de mellora de aula e centro. (12 créditos. 4º curso, 7º cuadrimestre): Neste último practicum trátase de salientar o perfil de mestre innovador, reflexivo e investigador, engadindo ao traballo nos períodos anteriores elementos de mellora de proxectos de centro e aula en procesos de investigación-acción. Será requisito ter superados polo menos 48 créditos do terceiro curso, entre os que se inclúen necesariamente os do Practicum II.

O Traballo de Fin de Grao articúlase como unha materia anual no último curso cunha distribución en 3 créditos no 7º cuadrimestre e 6 no 8º. A súa programación anual permitirá, por unha banda diferencialo do Prácticum, e por outra facilitar ao alumno o tempo necesario para planificar, desenvolver e integrar as competencias adquiridas ao longo da formación do grao.
Para ser admitido no Traballo Fin de Grao, será requisito ter superados polo menos 150 créditos dos tres primeiros cursos do Grao.

Quenes estean en posesión do título de Mestre ou Mestra que habilite para impartir docencia en Educación Infantil poderán obter o Grao en Mestre/a de Educación Infantil previa superación dun curso complementario que constará de:

  1. Proxecto de fin de grao (9 créditos)
  2. Prácticum III (12 créditos)
  3. Psicoloxía do desenvolvemento (0-3 anos)
  4. Proxectos e innovación na aula (6 créditos).
  5. Observación e análise: suxeitos e procesos (6 créditos).
  6. Observación e análise: escola e contexto (6 créditos).
  7. Dúas materias optativas non adaptadas.
Profesorado
Nuria Abal Alonso
Maite Abilleira Gonzalez
Francisco Javier Alcala Rodriguez
Diego Allen-Perkins Avendaño
Lorena Añon Loureiro
Jose Angel Armas Castro
Martin Barcala Furelos
Silvia Basanta Camiño
Paloma Blanco Anaya
Natalia Rosa Bohorquez Villanueva
Maria Jose Caamaño Rojo
Maria Do Carmen Cambeiro Lourido
Olalla Cortizas Varela
Julia Maria Crespo Comesaña
Maria Isabel Dans Alvarez De Sotomayor
Raúl Eirín Nemiña
Fatima Fernandez Feijoo
Elena Fernandez Rey
Maria Dolores Fernandez Tilve
Maria Del Mar Fernandez Vazquez
Maria Del Carmen Franco Vazquez
Eduardo Jose Fuentes Abeledo
Beatriz Garcia Antelo
Luis Manuel Garcia Bernadal
Jorge Garcia Marin
David Garcia Romero
Isabel Garcia-Rodeja Gayoso
Pablo Gayo Perez
Carol Jean Gillanders
Begoña Gomez Vazquez
Sara González Bernárdez
Irene Gonzalez Costa
María Adelina Guisande Couñago
María Do Carme Hermida Gulías
Guadalupe Jimenez Esquinas
Martin Manuel Leranoz Iglesias
Silvia Lopez Gomez
Maria Leticia Lopez Mondejar
Zosimo Lopez Pena
Maria Lopez Sandez
Sabela Carme Mallo López
Zeltia Martínez López
Remigio Moreira Arincon
Ana Nieto Vieites
Paula Outon Oviedo
Lucía Peixoto Pino
Monserrat Pena Presas
Ana Maria De La Concepcion Rabe
Julia Rey Brandariz
Paula Rodriguez Abruñeiras
José Eugenio Rodríguez Fernández
Alexandra Miroslava Rodriguez Gil
Ana Rodríguez Groba
Ana Belen Rodriguez Raposo
Jesus Rodriguez Rodriguez
Angel Salgado Barreira
Maria Salgado Somoza
Luis Ahmed Sanchez Arrocha
Maria Teresa Sánchez Castaño
Maria Carmen Santos Gonzalez
Francisco Sóñora Luna
Yesica Teijeiro Boo
Cristina Trigo Martínez
Margarita Valcarce Fernandez
Cristina Varela Portela
Esther Vila Couñago
Milena Villar Varela
Maruxa Zapata Cachafeiro
Maria Luz Zas Varela

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Oferta

IN01
Prazas ofertadas

Número de prazas ofertadas para cada curso académico.

Info da escala: Número enteiro

64,0

61,0

61,0

61,0

61,0

61,0

Matrícula

IN02
Matrícula

Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Número enteiro

377,0

353,0

360,0

352,0

336,0

343,0

IN03
Matrícula de acceso

Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

90,0

77,0

86,0

82,0

86,0

88,0

IN04
Matrícula de novo ingreso por preinscrición

Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

80,0

68,0

77,0

71,0

80,0

81,0

IN05
Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición

Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

17,65

-15,0

13,24

-7,79

12,68

-

Perfil de entrada

IN06
Nota media de acceso por preinscrición

Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada.

Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos).

9,8026

-

9,8154

10,9465

11,3274

11,0239

IN08
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados

Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,27

-

0,83

1,14

0,6

0,87

IN09
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados

Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,8

0,85

1,11

0,85

1,19

0,87

Adecuación á demanda

IN10
Relación de estudantes preinscritos en 1ª opción matriculados por 1ª vez sobre as prazas ofertadas

Número de estudantes preinscritos en primeira opción matriculados por primeira vez dividido entre as prazas ofertadas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

71,88

-

70,49

60,66

75,41

70,49

IN12
Taxa de ocupación

Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

125,0

-

126,23

232,79

262,3

265,57

Indicador

2017-2018

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Mobilidade allea

IN18
Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados

Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,27

1,39

0,85

1,49

3,79

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

IN22
Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu

Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

98,97

100,0

100,0

98,97

100,0

100,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Abandono

IN40
Taxa de abandono durante o primeiro curso

Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de ingreso matriculados no título no curso académico X, que non se matricularon nos cursos X+1 e X+2, e o número total de estudantes desa cohorte de entrada que accederon no curso académico X.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

9,26

1,82

0,0

8,16

3,33

1,89

IN41
Taxa de abandono

Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

5,48

10,53

12,96

0,0

-5,77

6,12

Avaliación

IN36
Taxa de avaliación

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

96,51

95,98

95,86

98,21

96,6

96,7

Duración media dos estudos

IN38
Duración media dos estudos

Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos.

Info da escala: Número racional con dous decimais

4,2113

4,2391

4,1633

4,1333

4,1304

4,1228

Eficiencia dos titulados

IN53
Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados)

Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

95,87

97,71

97,59

97,66

97,16

97,37

Estudantes por grupo

IN32
Media de alumnos por grupo de docencia interactiva

Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva.

Info da escala: Número racional con dous decimais

31,2667

30,5

26,9924

27,6641

27,7669

28,9015

IN55
Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas)

Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias.

Info da escala: Número racional con dous decimais

-

81,7059

83,9091

90,7419

93,7097

96,2581

IN56
Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas)

Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias.

Info da escala: Número racional con dous decimais

-

62,4737

40,3684

38,619

41,4737

43,7368

Éxito

IN35
Taxa de éxito

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

97,41

97,0

98,69

98,65

98,55

98,25

Graduación

IN37
Taxa de graduación

Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

90,41

86,84

85,19

90,91

105,77

87,76

IN51
Taxa de idoneidade na graduación

Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou antes e a súa cohorte de ingreso.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

86,3

82,89

75,93

76,36

81,63

86,67

Rendemento

IN34
Taxa de rendemento

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

94,01

93,1

94,6

96,88

95,2

95,01

Satisfacción

IN15
Satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade

Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,3667

3,8

-

4,51

5,0

2,85

IN19
Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas

Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

4,34

3,8333

-

4,38

4,17

4,4878

IN20
Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas

Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

4,3047

4,1449

-

-

4,1

4,39

IN21
Satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas

Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,9143

-

-

4,25

-

-

IN23
Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible

Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,5

3,3143

-

-

-

-

IN33
Grao de satisfacción dos egresados cos servizos

Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,1667

2,9524

-

-

-

-

IN42
Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación

Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,3533

-

-

3,39

3,32

-

IN46
Satisfacción do alumnado coa docencia recibida

Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,85

3,96

3,87

3,95

4,16

4,02

IN47
Satisfacción do profesorado coa docencia impartida

Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,8363

4,2174

4,0596

4,1171

4,2605

4,2265

IN48
Taxa de resposta na enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida

Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

37,4631

39,1304

46,5257

29,5385

26,2987

22,7964

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

IN24
Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios

Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

42,86

57,69

57,14

50,0

53,85

68,97

IN25
Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

75,0

73,33

72,13

74,55

80,3

74,6

IN26
Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

35,71

31,67

24,59

20,0

16,67

22,22

Os contidos desta páxina actualizáronse o 03.07.2023.