O título de Grao en Mestre ou Mestra de Educación Infantil capacita para exercer a profesión regulada de Mestre/a de Educación Infantil. Para este período determinante da vida, de 0 a 6 anos, é necesario dispor de profesionais docentes solidamente formados, capaces de dar resposta aos retos educativos da etapa.
Grao en Mestre de Educación Infantil
Duración:
4 anos académicos
Código RUCT: 2502228
Número prazas: 82
Decano/a ou director/a do centro:
CARMEN SARCEDA GORGOSO
Coordinador-a do título:
Alba Maria Souto Seijo
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Nivel MECES: 2
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Decreto 150/2010 do 16 de setembro (DOG 23/09/10). Corr_err: DECRETO 245/2011 (DOG 3/1/2012)
Data de publicación no BOE:
23 de marzo de 2015 (Mod 19/12/2016)
Data da última acreditación:
18/01/2023
Habilitación profesional:
Este título habilita en España para o exercicio da profesión regulada de Mestre en Educación Infantil.
O título de Grao en Mestre ou Mestra de Educación Infantil capacita para exercer a profesión de Mestre/a de Educación Infantil. Trátase dunha profesión regulada coa que se atenden evidentes necesidades sociais e cuxa importancia é indiscutible, sobre todo dende o momento en que se asume a importancia educativa da etapa de 0 a 6 anos, alén da mera custodia. Trátase dun tramo cun elevadísimo potencial educativo dada a transcendencia dos primeiros anos de vida no desenvolvemento integral da persoa. Para este período determinante é necesario dispor de profesionais docentes solidamente formados, capaces de dar resposta aos retos educativos da etapa.
No campus de Lugo ofértase unha mención en Educación Artística.
Socioloxía da Educación
- G3131101
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Infancia, Familia e Escola
- G3131102
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Psicoloxía do Desenvolvemento (0-3 anos)
- G3131103
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Teoría e Institucións Contemporáneas de Educación Infantil
- G3131104
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Didáctica e Profesión Docente
- G3131105
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Psicoloxía do Desenvolvemento (3-6 anos)
- G3131106
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Psicoloxía da Educación
- G3131107
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Observación e Análise: Suxeitos e Procesos Educativos
- G3131108
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Infancia, Saúde e Alimentación
- G3131109
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Procesos de Mellora e uso das TIC
- G3131207
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Dificultades de Aprendizaxe e Trastornos do Desenvolvemento
- G3131110
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Deseño e Desenvolvemento Curricular
- G3131201
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Proxectos e Innovación na Aula
- G3131202
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Organización e Xestión da Aula
- G3131203
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Organización e Xestión do Centro Escolar
- G3131204
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Observación e Análise: Escola e Contexto
- G3131205
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Escola Inclusiva e Necesidades Educativas Especiais
- G3131206
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe da Lingua Oral
- G3131222
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe de Linguas en Contextos Multilingües
- G3131323
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Educación Visual e Plástica: Contextos e Procesos Artísticos
- G3131324
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Iniciación á Lectura e á Escritura
- G3131322
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Música na Educación Infantil
- G3131325
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Motricidade Infantil
- G3131327
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Literatura Infantil e Dramatización
- G3131328
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Practicum I
- G3131329
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 18 créditos
Educación Estética
- G3131330
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Literatura e Arte
- G3131331
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Educación en Contextos Rurais
- G3131441A
- Optativo
- 4,5 créditos
Educación e Linguas en Galicia
- G3131442
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Educación Emocional
- G3131447
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Educación en Valores e Cidadanía
- G3131448
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Idioma Estranxeiro para a Educación Infantil: Inglés
- G3131451
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Lingua Galega para a Docencia
- G3131452
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Titoría e Orientación Educativa
- G3131453
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Teoloxía Católica e a sua Pedagoxía
- G3131455
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe da Matemática
- G3131321
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe das Ciencias Sociais
- G3131422
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe das Ciencias da Natureza
- G3131423
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Traballo Fin de Grao
- G3131424
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 9 créditos
Educación en Contextos Rurais
- G3131441B
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Xogo Infantil
- G3131443
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Deseño e Elaboración de Materiais Didácticos
- G3131445
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Educación Ambiental e a súa Didáctica
- G3131446
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Educación Vocal para Docentes
- G3131449
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Identidade de Xénero e Educación
- G3131450
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Idioma Estranxeiro para a Educación Infantil: Francés
- G3131460
- Optativo
- 4,5 créditos
Practicum II: mención en Educación Artística
- G3131462
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 24 créditos
O Debuxo como Medio
- G3131463
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Proxectos Artísticos
- G3131464
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Practicum II: sen Mención
- G3131465
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 24 créditos
Para matricularse na materia Practicum I será requisito ter superados polo menos 48 créditos do segundo curso.
Para matricularse na materia Practicum II será requisito ter superados polo menos 48 créditos do terceiro curso, entre os que se inclúen necesariamente os do Practicum I.
Socioloxía da Educación
- G3131101
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Infancia, Familia e Escola
- G3131102
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Psicoloxía do Desenvolvemento (0-3 anos)
- G3131103
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Teoría e Institucións Contemporáneas de Educación Infantil
- G3131104
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Didáctica e Profesión Docente
- G3131105
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Psicoloxía do Desenvolvemento (3-6 anos)
- G3131106
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Psicoloxía da Educación
- G3131107
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Observación e Análise: Suxeitos e Procesos Educativos
- G3131108
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Infancia, Saúde e Alimentación
- G3131109
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Dificultades de Aprendizaxe e Trastornos do Desenvolvemento
- G3131110
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Deseño e Desenvolvemento Curricular
- G3131201
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Proxectos e Innovación na Aula
- G3131202
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Organización e Xestión da Aula
- G3131203
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Organización e Xestión do Centro Escolar
- G3131204
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Observación e Análise: Escola e Contexto
- G3131205
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Escola Inclusiva e Necesidades Educativas Especiais
- G3131206
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Procesos de Mellora e uso das TIC
- G3131207
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe da Lingua Oral
- G3131222
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe da Matemática
- G3131321
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Iniciación á Lectura e á Escritura
- G3131322
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe de Linguas en Contextos Multilingües
- G3131323
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Educación Visual e Plástica: Contextos e Procesos Artísticos
- G3131324
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Música na Educación Infantil
- G3131325
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Motricidade Infantil
- G3131327
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Literatura Infantil e Dramatización
- G3131328
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe das Ciencias Sociais
- G3131422
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe das Ciencias da Natureza
- G3131423
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Educación en Contextos Rurais
- G3131441A
- Optativo
- 4,5 créditos
Educación en Contextos Rurais
- G3131441B
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Educación e Linguas en Galicia
- G3131442
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Xogo Infantil
- G3131443
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Deseño e Elaboración de Materiais Didácticos
- G3131445
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Educación Ambiental e a súa Didáctica
- G3131446
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Educación Emocional
- G3131447
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Educación en Valores e Cidadanía
- G3131448
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Educación Vocal para Docentes
- G3131449
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Identidade de Xénero e Educación
- G3131450
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Idioma Estranxeiro para a Educación Infantil: Inglés
- G3131451
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Lingua Galega para a Docencia
- G3131452
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Titoría e Orientación Educativa
- G3131453
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Idioma Estranxeiro para a Educación Infantil: Francés
- G3131460
- Optativo
- 4,5 créditos
Teoloxía Católica e a sua Pedagoxía
- G3131455
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Educación Estética
- G3131330
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Literatura e Arte
- G3131331
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Practicum II: mención en Educación Artística
- G3131462
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 24 créditos
O Debuxo como Medio
- G3131463
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Proxectos Artísticos
- G3131464
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Traballo Fin de Grao
- G3131424
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 9 créditos
Practicum I
- G3131329
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 18 créditos
Practicum II: sen Mención
- G3131465
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 24 créditos
Na segunda edición do grao ofértase unha mención en Educación Artística. Para obter o grao con Mención en Educación Artística o alumno deberá cursar as materias optativas do módulo correspondente.
Ademais, ao longo do Practicum II, deberá realizar un proxecto de traballo vinculado á mención, ao que se outorga un valor de 6 créditos do total de 24 que comprende este Practicum.
O plan de estudos inclúe varias materias obligatorias vinculadas á mención.
Os alumnos poden obter o grao sen mención
En canto ao perfil de acceso/ingreso, é recomendable que o/a aspirante posúa as seguintes características persoais e académicas:
- Interese por todos os aspectos relacionados coa cultura e a infancia.
- Compromiso social.
- Compromiso ético.
- Curiosidade científica.
- Habilidade para as relacións interpersoais.
1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos : libre cun máximo de 75 créditos.
A USC ten un programa de alumnos titores para as titulacións de grao, de forma que alumnos de últimos cursos, logo dunha formación que lles facilita a Universidade, realizan tarefas de orientación aos alumnos que inician os estudos.
Información programa alumnos titores:
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Poden acceder a estudos de Grao aqueles estudantes que posúan os títulos, diplomas ou estudos seguintes ou otros declarados equivalentes ou homologados a estes:
A.1. Bacharelato do Sistema Educativo Español, Bacharelato Europeo o Bacharelato Internacional.
A.2. Bacharelato procedente de sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou de otros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais.
A.3. Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas e Diseño ou Técnico Deportivo Superior pertencente ao Sistema Educativo Español.
A.4. Outros estudos que, nun Estado membro da Unión Europea ou noutros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais en réxime de reciprocidade, acrediten os requisitos académicos esixidos en ditos Estados para acceder aos seus estudos universitarios.
A.5. Títulos universitarios oficiais de Diplomado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico, Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Graduado ou Máster Universitario.
A.6. Estudos universitarios parciais, estranxeiros ou españois.
Tamén poderán acceder a estudios de Grao:
B.1. Persoas maiores de vintecinco anos que superen unha proba de acceso específica.
B.2. Persoas maiores de corenta anos con experiencia laboral ou profesional en relación cunha ensinanza universitaria.
B.3. Persoas maiores de corenta e cinco anos que superen unha proba de acceso específica.
Do mesmo xeito, poderán acceder a estudos de Grao:
C.1. Persoas que estiveran en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións do Sistema Educativo Español anteriores á Lei Orgánica 8/2013, de 9 de decembro.
O centro conta con 13 aulas de uso xeral, con diversa capacidade, e 6 aulas dotadas de recursos específicos para impartir determinadas materias, como novas tecnoloxías, ou idiomas. Tamén conta cunha aula de informática para o alumnado, 2 laboratorios, pavillón deportivo, salón de actos, sala de xuntas e salón de graos.
Existen ademais diversos espazos con equipamento adecuado para que o alumnado poida realizar traballo en grupo.
Tamén hai que destacar que desde calquera punto da Facultade é posible a conexión sen fíos a Internet.
A Facultade conta cunha Biblioteca propia provista dunha sala de lectura con 78 postos con libre acceso á colección, unha sala de investigación co fondo antigo e revistas de investigación con capacidade para 15 persoas e unha sala de traballo en grupo para 10 persoas, ademais dun depósito para as coleccións pechadas e fondo obsoleto.
Ademais, o Campus conta cunha Biblioteca Intercentros con máis de 1600 postos de consulta repartidos en 9 salas, incluíndo unha sala de traballo en grupo.
O obxectivo principal do Grao é formar mestres/as atendendo aos principios da Lei Orgánica 2/2006 de Educación, do 3 de maio (BOE do 04/05/2006).
Esta titulación de grao capacita para educar de xeito integral a nenos en etapa de educación primaria como profesor xeneralista en centros públicos e privados de Educación Infantil, servizos de apoio para a escola e centros de ocio. Pode desenvolver as súas actividades tanto na Administración e Organismos Públicos coma en empresas privadas, así coma na docencia
- Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e soe atoparse a un nivel que, aínda apoiándose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
- Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
1. Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe do período 0-6, nos contextos escolar, familiar e social.
2. Facilitar aprendizaxes desde unha perspectiva globalizadora das dimensións cognitiva, emocional, psicomotora e volitiva, que contribúan ao desenvolvemento integral dos nenos e nenas.
3. Deseñar e regular espazos de aprendizaxe en contextos de diversidade que atendan á igualdade de xénero, á equidade e ao respecto aos dereitos humanos.
4. Observar, reflexionar e favorecer a convivencia dentro e fóra da aula e promover a resolución pacífica de conflitos.
5. Promover tanto a aprendizaxe cooperativa como a autonomía e singularidade de cada nena/o, traballando as súas emocións, sentimentos e valores.
6. Coñecer a evolución da linguaxe na primeira infancia, saber identificar posibles disfuncións e velar pola súa correcta evolución, tamén en contextos multilingües.
7. Coñecer as implicacións educativas das tecnoloxías da información e a comunicación na infancia.
8. Coñecer fundamentos de dietética e hixiene infantís, de atención temperá e de procesos psicolóxicos, de aprendizaxe e de construción da personalidade na primeira infancia.
9. Coñecer a organización, funcionamento e modelos de mellora dos centros de educación infantil. Asumir as competencias da función docente así como a necesidade da formación permanente para ir adaptándoa aos cambios científicos, pedagóxicos e sociais.
10. Orientar a nais/pais en relación coa educación familiar no período 0-6 e dominar habilidades sociais no trato coas familias.
11. Reflexionar sobre as prácticas de aula para innovar e mellorar o labor docente.
12. Comprender a función, posibilidades e límites, da educación na sociedade actual
- Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe no período de 0-6, no contexto familiar, social e escolar.
- Coñecer os desenvolvementos da psicoloxía evolutiva da infancia nos períodos 0-3 e 3-6. - Coñecer os fundamentos de atención temperá.
- Recoñecer a identidade da etapa e as súas características cognitivas, psicomotoras, comunicativas, sociais, afectivas.
- Saber promover a adquisición de hábitos en torno a autonomía, a liberdade, a curiosidade, a observación, a experimentación, a imitación a aceptación de normas e de límites, o xogo simbólico e heursístico.
- Coñecer a dimensión pedagóxica da interacción cos iguais e os adultos e saber promover a participación en actividades colectivas, o traballo cooperativo e o esforzo individual
- Identificar dificultades de aprendizaxe, disfuncións cognitivas e as relacionadas coa atención.
- Saber informar a outros profesionais especialistas para abordar a colaboración do centro e do mestre na atención ás necesidades educativas especiais que se formulen.
- Adquirir recursos para favorecer a integración educativa de estudantes con dificultades.
- Crear e manter lazos de comunicación coas familias para incidir eficazmente no proceso educativo
- Coñecer e saber exercer as funcións de titor e orientador en relación coa educación familiar.
- Promover e colaborar en accións dentro e fóra da escola, organizadas por familias, concellos e outras institucións con incidencia na formación cidadá.
- Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan a educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas; cambios nas relacións de xénero e intergeracionais; multiculturalidade e interculturalista; discriminación e inclusión social e desenvolvemento sustentábel.
- Coñecer a evolución histórica da familia, os diferentes tipos de familias, de estilos de vida e educación no contexto familiar.
- Coñecer os principios básicos dun desenvolvemento e comportamento saudábeis.
- Identificar trastornos no soño, a alimentación, o desenvolvemento psicomotor, a atención e a percepción auditiva e visual.
- Colaborar cos profesionais especializados para solucionar os devanditos trastornos.
- Detectar carencias afectivas, alimenticias e de benestar que perturben o desenvolvemento físico e psíquico adecuado dos estudantes.
- Comprender que a dinámica diaria en educación infantil é cambiante en función de cada estudante, grupo e situación e saber ser flexíbel no exercicio da función docente.
- Valorar a importancia da estabilidade e a regularidade no contorno escolar, os horarios e os estados de ánimo do profesorado como factores que contribúen ao progreso harmónico e integral dos estudantes.
- Coñecemento instrumental de linguas estranxeiras.
- Coñecemento instrumental da lingua galega.
- Coñecemento instrumental das tecnoloxías da información e da comunicación.
- Competencia informacional.
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
Prácticas
2ª edición
As Prácticas distribúense en dous períodos coa intención de aproveitar o seu potencial ao longo da formación dos estudantes. Os períodos de Practicum propostos desenvólvense progresivamente conforme a seguinte secuencia:
a. PRACTICUM I (18 créditos. 3º curso, 5º cuadrimestre): O sentido xeral deste Practicum é centrarse na observación en torno á vida da aula e ás tarefas do profesorado, o proceso da aprendizaxe da tarefa docente, os proxectos e prácticas desenvoltos no centro escolar e no seu contexto, así como no proceso de aprendizaxe na ensinanza.
b. PRACTICUM II (24 créditos. 4º Curso 8º cuadrimestre): o sentido xeral deste Practicum é centrarse nos proxectos e prácticas desenvoltos no centro escolar e no seu contexto, e no proceso de aprendizaxe da ensinanza e nos procesos de mellora de aula e centro. Ao longo do Prácticum II o alumno deberá realizar un Proxecto de traballo vinculado á mención, ao que se lle outorga un valor de 6 créditos do total de 24 que comprende este Prácticum.
1ª edición
As Prácticas distribúense en tres períodos coa intención de aproveitar o seu potencial ao longo da formación dos estudantes. Os períodos de Practicum propostos desenvólvense progresivamente conforme a seguinte secuencia:
a. PRACTICUM I. Vida de aula e tarefas do profesorado. (12 créditos. 2º curso, 3ºcuadrimestre): O sentido deste Practicum é centrarse nas tarefas que o docente realiza en relación ao contexto inmediato do aula, así como en analizar e reflexionar sobre o que alí acontece. Será requisito ter superados polo menos 48 créditos do primeiro curso.
b. PRACTICUM II. O centro escolar e o seu contexto: proxectos e prácticas. (18 créditos. 3º Curso 6º cuadrimestre): contextualizando as prácticas do docente nun centro e unha localidade, trátase de deseñar, desenvolver e avaliar proxectos de centro e de aula e de comprender que os límites da función do profesor non están delimitados polo espazo físico inmediato no que traballa habitualmente cos alumnos e que forma parte dun equipo docente, polo que debe estar atento ao conxunto da Comunidade Educativa, sempre desde unha actitude crítica e reflexiva. Procurarase, na medida do posible, que o alumnado realice, un destes dous períodos de prácticas no ciclo 0-3. Será requisito ter superados polo menos 48 créditos do segundo curso, entre os que se inclúen necesariamente os do Practicum I.
c. PRACTICUM III. Procesos de mellora de aula e centro. (12 créditos. 4º curso, 7º cuadrimestre): Neste último practicum trátase de salientar o perfil de mestre innovador, reflexivo e investigador, engadindo ao traballo nos períodos anteriores elementos de mellora de proxectos de centro e aula en procesos de investigación-acción. Será requisito ter superados polo menos 48 créditos do terceiro curso, entre os que se inclúen necesariamente os do Practicum II.
O Traballo de Fin de Grao articúlase como unha materia anual no último curso cunha distribución en 3 créditos no 7º cuadrimestre e 6 no 8º. A súa programación anual permitirá, por unha banda diferencialo do Prácticum, e por outra facilitar ao alumno o tempo necesario para planificar, desenvolver e integrar as competencias adquiridas ao longo da formación do grao.
Para ser admitido no Traballo Fin de Grao, será requisito ter superados polo menos 150 créditos dos tres primeiros cursos do Grao.
No curso 2022/2023 xa non se impartirá curso ponte.
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oferta |
|||||||
IN01 Prazas ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Info da escala: Número enteiro |
85,0 |
82,0 |
82,0 |
82,0 |
82,0 |
82,0 |
|
Matrícula |
|||||||
IN02 Matrícula Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming. Info da escala: Número enteiro |
333,0 |
328,0 |
324,0 |
326,0 |
326,0 |
320,0 |
|
IN03 Matrícula de acceso Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
80,0 |
82,0 |
82,0 |
97,0 |
77,0 |
79,0 |
|
IN04 Matrícula de novo ingreso por preinscrición Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
69,0 |
75,0 |
76,0 |
85,0 |
75,0 |
78,0 |
|
IN05 Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
-9,21 |
8,7 |
1,33 |
11,84 |
-11,76 |
- |
|
Perfil de entrada |
|||||||
IN06 Nota media de acceso por preinscrición Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada. Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos). |
7,755 |
- |
7,8223 |
8,9932 |
9,2073 |
9,1718 |
|
IN08 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,3 |
- |
0,31 |
0,31 |
0,31 |
0,63 |
|
IN09 Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
3,3 |
3,96 |
2,78 |
2,15 |
1,23 |
1,88 |
|
Adecuación á demanda |
|||||||
IN10 Relación de estudantes preinscritos en 1ª opción matriculados por 1ª vez sobre as prazas ofertadas Número de estudantes preinscritos en primeira opción matriculados por primeira vez dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
32,94 |
- |
35,37 |
28,05 |
26,83 |
35,37 |
|
IN12 Taxa de ocupación Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
81,18 |
- |
92,68 |
207,32 |
182,93 |
190,24 |
Indicador |
2017-2018 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Mobilidade allea |
||||||
IN18 Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,31 |
0,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN22 Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
90,91 |
97,3 |
94,57 |
92,86 |
95,65 |
98,72 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Abandono |
|||||||
IN40 Taxa de abandono durante o primeiro curso Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de ingreso matriculados no título no curso académico X, que non se matricularon nos cursos X+1 e X+2, e o número total de estudantes desa cohorte de entrada que accederon no curso académico X. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
7,46 |
6,67 |
18,75 |
0,0 |
7,32 |
7,55 |
|
IN41 Taxa de abandono Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
17,46 |
16,95 |
19,4 |
10,0 |
21,88 |
0,0 |
|
Avaliación |
|||||||
IN36 Taxa de avaliación Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
95,01 |
97,16 |
97,86 |
97,01 |
95,87 |
97,58 |
|
Duración media dos estudos |
|||||||
IN38 Duración media dos estudos Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos. Info da escala: Número racional con dous decimais |
4,3778 |
4,1818 |
4,2414 |
4,5333 |
4,0541 |
4,2308 |
|
Eficiencia dos titulados |
|||||||
IN53 Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados) Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
94,83 |
96,93 |
96,7 |
93,38 |
98,17 |
97,52 |
|
Estudantes por grupo |
|||||||
IN32 Media de alumnos por grupo de docencia interactiva Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva. Info da escala: Número racional con dous decimais |
32,956 |
30,0932 |
25,4298 |
28,386 |
26,812 |
25,748 |
|
IN55 Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
77,5938 |
79,069 |
87,6552 |
85,5 |
77,0938 |
|
IN56 Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
59,3333 |
37,875 |
49,5714 |
40,8571 |
41,1765 |
|
Éxito |
|||||||
IN35 Taxa de éxito Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
95,37 |
96,44 |
98,24 |
96,4 |
97,29 |
97,61 |
|
Graduación |
|||||||
IN37 Taxa de graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
76,19 |
74,58 |
77,61 |
83,33 |
75,0 |
88,37 |
|
IN51 Taxa de idoneidade na graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou antes e a súa cohorte de ingreso. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
71,43 |
62,71 |
68,66 |
81,67 |
81,4 |
85,37 |
|
Rendemento |
|||||||
IN34 Taxa de rendemento Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
90,61 |
93,69 |
96,14 |
93,52 |
93,28 |
95,24 |
|
Satisfacción |
|||||||
IN15 Satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
- |
- |
4,51 |
- |
3,19 |
|
IN19 Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,21 |
4,3799 |
- |
4,67 |
- |
4,5667 |
|
IN20 Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,3141 |
4,3611 |
- |
4,0 |
4,71 |
4,44 |
|
IN21 Satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,15 |
- |
- |
4,6 |
- |
- |
|
IN23 Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
2,8992 |
3,6333 |
- |
- |
- |
- |
|
IN33 Grao de satisfacción dos egresados cos servizos Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,778 |
4,0556 |
- |
- |
- |
- |
|
IN42 Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,1407 |
- |
- |
3,39 |
3,32 |
2,73 |
|
IN46 Satisfacción do alumnado coa docencia recibida Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
4,13 |
- |
- |
4,21 |
4,37 |
|
IN47 Satisfacción do profesorado coa docencia impartida Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
4,1922 |
- |
- |
4,4345 |
4,209 |
|
IN48 Taxa de resposta na enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
47,1299 |
- |
- |
49,3377 |
46,8439 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN24 Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
45,45 |
45,0 |
38,89 |
36,84 |
70,0 |
35,0 |
IN25 Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
68,0 |
67,35 |
59,18 |
55,77 |
63,27 |
67,27 |
IN26 Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
26,0 |
22,45 |
18,37 |
17,31 |
18,37 |
16,36 |
Duración:
4 anos académicos
Código RUCT: 2502228
Número prazas: 82
Decano/a ou director/a do centro:
CARMEN SARCEDA GORGOSO
Coordinador-a do título:
Alba Maria Souto Seijo
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Nivel MECES: 2
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Decreto 150/2010 do 16 de setembro (DOG 23/09/10). Corr_err: DECRETO 245/2011 (DOG 3/1/2012)
Data de publicación no BOE:
23 de marzo de 2015 (Mod 19/12/2016)
Data da última acreditación:
18/01/2023
Habilitación profesional:
Este título habilita en España para o exercicio da profesión regulada de Mestre en Educación Infantil.
O título de Grao en Mestre ou Mestra de Educación Infantil capacita para exercer a profesión de Mestre/a de Educación Infantil. Trátase dunha profesión regulada coa que se atenden evidentes necesidades sociais e cuxa importancia é indiscutible, sobre todo dende o momento en que se asume a importancia educativa da etapa de 0 a 6 anos, alén da mera custodia. Trátase dun tramo cun elevadísimo potencial educativo dada a transcendencia dos primeiros anos de vida no desenvolvemento integral da persoa. Para este período determinante é necesario dispor de profesionais docentes solidamente formados, capaces de dar resposta aos retos educativos da etapa.
No campus de Lugo ofértase unha mención en Educación Artística.
Socioloxía da Educación
- G3131101
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Infancia, Familia e Escola
- G3131102
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Psicoloxía do Desenvolvemento (0-3 anos)
- G3131103
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Teoría e Institucións Contemporáneas de Educación Infantil
- G3131104
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Didáctica e Profesión Docente
- G3131105
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Psicoloxía do Desenvolvemento (3-6 anos)
- G3131106
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Psicoloxía da Educación
- G3131107
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Observación e Análise: Suxeitos e Procesos Educativos
- G3131108
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Infancia, Saúde e Alimentación
- G3131109
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Procesos de Mellora e uso das TIC
- G3131207
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Dificultades de Aprendizaxe e Trastornos do Desenvolvemento
- G3131110
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Deseño e Desenvolvemento Curricular
- G3131201
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Proxectos e Innovación na Aula
- G3131202
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Organización e Xestión da Aula
- G3131203
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Organización e Xestión do Centro Escolar
- G3131204
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Observación e Análise: Escola e Contexto
- G3131205
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Escola Inclusiva e Necesidades Educativas Especiais
- G3131206
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe da Lingua Oral
- G3131222
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe de Linguas en Contextos Multilingües
- G3131323
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Educación Visual e Plástica: Contextos e Procesos Artísticos
- G3131324
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Iniciación á Lectura e á Escritura
- G3131322
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Música na Educación Infantil
- G3131325
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Motricidade Infantil
- G3131327
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Literatura Infantil e Dramatización
- G3131328
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Practicum I
- G3131329
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 18 créditos
Educación Estética
- G3131330
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Literatura e Arte
- G3131331
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Educación en Contextos Rurais
- G3131441A
- Optativo
- 4,5 créditos
Educación e Linguas en Galicia
- G3131442
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Educación Emocional
- G3131447
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Educación en Valores e Cidadanía
- G3131448
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Idioma Estranxeiro para a Educación Infantil: Inglés
- G3131451
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Lingua Galega para a Docencia
- G3131452
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Titoría e Orientación Educativa
- G3131453
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Teoloxía Católica e a sua Pedagoxía
- G3131455
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe da Matemática
- G3131321
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe das Ciencias Sociais
- G3131422
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe das Ciencias da Natureza
- G3131423
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Traballo Fin de Grao
- G3131424
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 9 créditos
Educación en Contextos Rurais
- G3131441B
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Xogo Infantil
- G3131443
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Deseño e Elaboración de Materiais Didácticos
- G3131445
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Educación Ambiental e a súa Didáctica
- G3131446
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Educación Vocal para Docentes
- G3131449
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Identidade de Xénero e Educación
- G3131450
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Idioma Estranxeiro para a Educación Infantil: Francés
- G3131460
- Optativo
- 4,5 créditos
Practicum II: mención en Educación Artística
- G3131462
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 24 créditos
O Debuxo como Medio
- G3131463
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Proxectos Artísticos
- G3131464
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Practicum II: sen Mención
- G3131465
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 24 créditos
Para matricularse na materia Practicum I será requisito ter superados polo menos 48 créditos do segundo curso.
Para matricularse na materia Practicum II será requisito ter superados polo menos 48 créditos do terceiro curso, entre os que se inclúen necesariamente os do Practicum I.
Socioloxía da Educación
- G3131101
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Infancia, Familia e Escola
- G3131102
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Psicoloxía do Desenvolvemento (0-3 anos)
- G3131103
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Teoría e Institucións Contemporáneas de Educación Infantil
- G3131104
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Didáctica e Profesión Docente
- G3131105
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Psicoloxía do Desenvolvemento (3-6 anos)
- G3131106
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Psicoloxía da Educación
- G3131107
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Observación e Análise: Suxeitos e Procesos Educativos
- G3131108
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Infancia, Saúde e Alimentación
- G3131109
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Dificultades de Aprendizaxe e Trastornos do Desenvolvemento
- G3131110
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Deseño e Desenvolvemento Curricular
- G3131201
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Proxectos e Innovación na Aula
- G3131202
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Organización e Xestión da Aula
- G3131203
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Organización e Xestión do Centro Escolar
- G3131204
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Observación e Análise: Escola e Contexto
- G3131205
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Escola Inclusiva e Necesidades Educativas Especiais
- G3131206
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Procesos de Mellora e uso das TIC
- G3131207
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe da Lingua Oral
- G3131222
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe da Matemática
- G3131321
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Iniciación á Lectura e á Escritura
- G3131322
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe de Linguas en Contextos Multilingües
- G3131323
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Educación Visual e Plástica: Contextos e Procesos Artísticos
- G3131324
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Música na Educación Infantil
- G3131325
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Motricidade Infantil
- G3131327
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Literatura Infantil e Dramatización
- G3131328
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe das Ciencias Sociais
- G3131422
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Aprendizaxe das Ciencias da Natureza
- G3131423
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Educación en Contextos Rurais
- G3131441A
- Optativo
- 4,5 créditos
Educación en Contextos Rurais
- G3131441B
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Educación e Linguas en Galicia
- G3131442
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Xogo Infantil
- G3131443
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Deseño e Elaboración de Materiais Didácticos
- G3131445
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Educación Ambiental e a súa Didáctica
- G3131446
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Educación Emocional
- G3131447
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Educación en Valores e Cidadanía
- G3131448
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Educación Vocal para Docentes
- G3131449
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Identidade de Xénero e Educación
- G3131450
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Idioma Estranxeiro para a Educación Infantil: Inglés
- G3131451
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Lingua Galega para a Docencia
- G3131452
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Titoría e Orientación Educativa
- G3131453
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Idioma Estranxeiro para a Educación Infantil: Francés
- G3131460
- Optativo
- 4,5 créditos
Teoloxía Católica e a sua Pedagoxía
- G3131455
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Educación Estética
- G3131330
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Literatura e Arte
- G3131331
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Practicum II: mención en Educación Artística
- G3131462
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 24 créditos
O Debuxo como Medio
- G3131463
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Proxectos Artísticos
- G3131464
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Traballo Fin de Grao
- G3131424
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 9 créditos
Practicum I
- G3131329
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 18 créditos
Practicum II: sen Mención
- G3131465
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 24 créditos
Na segunda edición do grao ofértase unha mención en Educación Artística. Para obter o grao con Mención en Educación Artística o alumno deberá cursar as materias optativas do módulo correspondente.
Ademais, ao longo do Practicum II, deberá realizar un proxecto de traballo vinculado á mención, ao que se outorga un valor de 6 créditos do total de 24 que comprende este Practicum.
O plan de estudos inclúe varias materias obligatorias vinculadas á mención.
Os alumnos poden obter o grao sen mención
En canto ao perfil de acceso/ingreso, é recomendable que o/a aspirante posúa as seguintes características persoais e académicas:
- Interese por todos os aspectos relacionados coa cultura e a infancia.
- Compromiso social.
- Compromiso ético.
- Curiosidade científica.
- Habilidade para as relacións interpersoais.
1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos : libre cun máximo de 75 créditos.
A USC ten un programa de alumnos titores para as titulacións de grao, de forma que alumnos de últimos cursos, logo dunha formación que lles facilita a Universidade, realizan tarefas de orientación aos alumnos que inician os estudos.
Información programa alumnos titores:
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Poden acceder a estudos de Grao aqueles estudantes que posúan os títulos, diplomas ou estudos seguintes ou otros declarados equivalentes ou homologados a estes:
A.1. Bacharelato do Sistema Educativo Español, Bacharelato Europeo o Bacharelato Internacional.
A.2. Bacharelato procedente de sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou de otros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais.
A.3. Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas e Diseño ou Técnico Deportivo Superior pertencente ao Sistema Educativo Español.
A.4. Outros estudos que, nun Estado membro da Unión Europea ou noutros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais en réxime de reciprocidade, acrediten os requisitos académicos esixidos en ditos Estados para acceder aos seus estudos universitarios.
A.5. Títulos universitarios oficiais de Diplomado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico, Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Graduado ou Máster Universitario.
A.6. Estudos universitarios parciais, estranxeiros ou españois.
Tamén poderán acceder a estudios de Grao:
B.1. Persoas maiores de vintecinco anos que superen unha proba de acceso específica.
B.2. Persoas maiores de corenta anos con experiencia laboral ou profesional en relación cunha ensinanza universitaria.
B.3. Persoas maiores de corenta e cinco anos que superen unha proba de acceso específica.
Do mesmo xeito, poderán acceder a estudos de Grao:
C.1. Persoas que estiveran en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións do Sistema Educativo Español anteriores á Lei Orgánica 8/2013, de 9 de decembro.
O centro conta con 13 aulas de uso xeral, con diversa capacidade, e 6 aulas dotadas de recursos específicos para impartir determinadas materias, como novas tecnoloxías, ou idiomas. Tamén conta cunha aula de informática para o alumnado, 2 laboratorios, pavillón deportivo, salón de actos, sala de xuntas e salón de graos.
Existen ademais diversos espazos con equipamento adecuado para que o alumnado poida realizar traballo en grupo.
Tamén hai que destacar que desde calquera punto da Facultade é posible a conexión sen fíos a Internet.
A Facultade conta cunha Biblioteca propia provista dunha sala de lectura con 78 postos con libre acceso á colección, unha sala de investigación co fondo antigo e revistas de investigación con capacidade para 15 persoas e unha sala de traballo en grupo para 10 persoas, ademais dun depósito para as coleccións pechadas e fondo obsoleto.
Ademais, o Campus conta cunha Biblioteca Intercentros con máis de 1600 postos de consulta repartidos en 9 salas, incluíndo unha sala de traballo en grupo.
O obxectivo principal do Grao é formar mestres/as atendendo aos principios da Lei Orgánica 2/2006 de Educación, do 3 de maio (BOE do 04/05/2006).
Esta titulación de grao capacita para educar de xeito integral a nenos en etapa de educación primaria como profesor xeneralista en centros públicos e privados de Educación Infantil, servizos de apoio para a escola e centros de ocio. Pode desenvolver as súas actividades tanto na Administración e Organismos Públicos coma en empresas privadas, así coma na docencia
- Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e soe atoparse a un nivel que, aínda apoiándose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
- Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
1. Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe do período 0-6, nos contextos escolar, familiar e social.
2. Facilitar aprendizaxes desde unha perspectiva globalizadora das dimensións cognitiva, emocional, psicomotora e volitiva, que contribúan ao desenvolvemento integral dos nenos e nenas.
3. Deseñar e regular espazos de aprendizaxe en contextos de diversidade que atendan á igualdade de xénero, á equidade e ao respecto aos dereitos humanos.
4. Observar, reflexionar e favorecer a convivencia dentro e fóra da aula e promover a resolución pacífica de conflitos.
5. Promover tanto a aprendizaxe cooperativa como a autonomía e singularidade de cada nena/o, traballando as súas emocións, sentimentos e valores.
6. Coñecer a evolución da linguaxe na primeira infancia, saber identificar posibles disfuncións e velar pola súa correcta evolución, tamén en contextos multilingües.
7. Coñecer as implicacións educativas das tecnoloxías da información e a comunicación na infancia.
8. Coñecer fundamentos de dietética e hixiene infantís, de atención temperá e de procesos psicolóxicos, de aprendizaxe e de construción da personalidade na primeira infancia.
9. Coñecer a organización, funcionamento e modelos de mellora dos centros de educación infantil. Asumir as competencias da función docente así como a necesidade da formación permanente para ir adaptándoa aos cambios científicos, pedagóxicos e sociais.
10. Orientar a nais/pais en relación coa educación familiar no período 0-6 e dominar habilidades sociais no trato coas familias.
11. Reflexionar sobre as prácticas de aula para innovar e mellorar o labor docente.
12. Comprender a función, posibilidades e límites, da educación na sociedade actual
- Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe no período de 0-6, no contexto familiar, social e escolar.
- Coñecer os desenvolvementos da psicoloxía evolutiva da infancia nos períodos 0-3 e 3-6. - Coñecer os fundamentos de atención temperá.
- Recoñecer a identidade da etapa e as súas características cognitivas, psicomotoras, comunicativas, sociais, afectivas.
- Saber promover a adquisición de hábitos en torno a autonomía, a liberdade, a curiosidade, a observación, a experimentación, a imitación a aceptación de normas e de límites, o xogo simbólico e heursístico.
- Coñecer a dimensión pedagóxica da interacción cos iguais e os adultos e saber promover a participación en actividades colectivas, o traballo cooperativo e o esforzo individual
- Identificar dificultades de aprendizaxe, disfuncións cognitivas e as relacionadas coa atención.
- Saber informar a outros profesionais especialistas para abordar a colaboración do centro e do mestre na atención ás necesidades educativas especiais que se formulen.
- Adquirir recursos para favorecer a integración educativa de estudantes con dificultades.
- Crear e manter lazos de comunicación coas familias para incidir eficazmente no proceso educativo
- Coñecer e saber exercer as funcións de titor e orientador en relación coa educación familiar.
- Promover e colaborar en accións dentro e fóra da escola, organizadas por familias, concellos e outras institucións con incidencia na formación cidadá.
- Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan a educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas; cambios nas relacións de xénero e intergeracionais; multiculturalidade e interculturalista; discriminación e inclusión social e desenvolvemento sustentábel.
- Coñecer a evolución histórica da familia, os diferentes tipos de familias, de estilos de vida e educación no contexto familiar.
- Coñecer os principios básicos dun desenvolvemento e comportamento saudábeis.
- Identificar trastornos no soño, a alimentación, o desenvolvemento psicomotor, a atención e a percepción auditiva e visual.
- Colaborar cos profesionais especializados para solucionar os devanditos trastornos.
- Detectar carencias afectivas, alimenticias e de benestar que perturben o desenvolvemento físico e psíquico adecuado dos estudantes.
- Comprender que a dinámica diaria en educación infantil é cambiante en función de cada estudante, grupo e situación e saber ser flexíbel no exercicio da función docente.
- Valorar a importancia da estabilidade e a regularidade no contorno escolar, os horarios e os estados de ánimo do profesorado como factores que contribúen ao progreso harmónico e integral dos estudantes.
- Coñecemento instrumental de linguas estranxeiras.
- Coñecemento instrumental da lingua galega.
- Coñecemento instrumental das tecnoloxías da información e da comunicación.
- Competencia informacional.
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
Prácticas
2ª edición
As Prácticas distribúense en dous períodos coa intención de aproveitar o seu potencial ao longo da formación dos estudantes. Os períodos de Practicum propostos desenvólvense progresivamente conforme a seguinte secuencia:
a. PRACTICUM I (18 créditos. 3º curso, 5º cuadrimestre): O sentido xeral deste Practicum é centrarse na observación en torno á vida da aula e ás tarefas do profesorado, o proceso da aprendizaxe da tarefa docente, os proxectos e prácticas desenvoltos no centro escolar e no seu contexto, así como no proceso de aprendizaxe na ensinanza.
b. PRACTICUM II (24 créditos. 4º Curso 8º cuadrimestre): o sentido xeral deste Practicum é centrarse nos proxectos e prácticas desenvoltos no centro escolar e no seu contexto, e no proceso de aprendizaxe da ensinanza e nos procesos de mellora de aula e centro. Ao longo do Prácticum II o alumno deberá realizar un Proxecto de traballo vinculado á mención, ao que se lle outorga un valor de 6 créditos do total de 24 que comprende este Prácticum.
1ª edición
As Prácticas distribúense en tres períodos coa intención de aproveitar o seu potencial ao longo da formación dos estudantes. Os períodos de Practicum propostos desenvólvense progresivamente conforme a seguinte secuencia:
a. PRACTICUM I. Vida de aula e tarefas do profesorado. (12 créditos. 2º curso, 3ºcuadrimestre): O sentido deste Practicum é centrarse nas tarefas que o docente realiza en relación ao contexto inmediato do aula, así como en analizar e reflexionar sobre o que alí acontece. Será requisito ter superados polo menos 48 créditos do primeiro curso.
b. PRACTICUM II. O centro escolar e o seu contexto: proxectos e prácticas. (18 créditos. 3º Curso 6º cuadrimestre): contextualizando as prácticas do docente nun centro e unha localidade, trátase de deseñar, desenvolver e avaliar proxectos de centro e de aula e de comprender que os límites da función do profesor non están delimitados polo espazo físico inmediato no que traballa habitualmente cos alumnos e que forma parte dun equipo docente, polo que debe estar atento ao conxunto da Comunidade Educativa, sempre desde unha actitude crítica e reflexiva. Procurarase, na medida do posible, que o alumnado realice, un destes dous períodos de prácticas no ciclo 0-3. Será requisito ter superados polo menos 48 créditos do segundo curso, entre os que se inclúen necesariamente os do Practicum I.
c. PRACTICUM III. Procesos de mellora de aula e centro. (12 créditos. 4º curso, 7º cuadrimestre): Neste último practicum trátase de salientar o perfil de mestre innovador, reflexivo e investigador, engadindo ao traballo nos períodos anteriores elementos de mellora de proxectos de centro e aula en procesos de investigación-acción. Será requisito ter superados polo menos 48 créditos do terceiro curso, entre os que se inclúen necesariamente os do Practicum II.
O Traballo de Fin de Grao articúlase como unha materia anual no último curso cunha distribución en 3 créditos no 7º cuadrimestre e 6 no 8º. A súa programación anual permitirá, por unha banda diferencialo do Prácticum, e por outra facilitar ao alumno o tempo necesario para planificar, desenvolver e integrar as competencias adquiridas ao longo da formación do grao.
Para ser admitido no Traballo Fin de Grao, será requisito ter superados polo menos 150 créditos dos tres primeiros cursos do Grao.
No curso 2022/2023 xa non se impartirá curso ponte.
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oferta |
|||||||
IN01 Prazas ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Info da escala: Número enteiro |
85,0 |
82,0 |
82,0 |
82,0 |
82,0 |
82,0 |
|
Matrícula |
|||||||
IN02 Matrícula Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming. Info da escala: Número enteiro |
333,0 |
328,0 |
324,0 |
326,0 |
326,0 |
320,0 |
|
IN03 Matrícula de acceso Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
80,0 |
82,0 |
82,0 |
97,0 |
77,0 |
79,0 |
|
IN04 Matrícula de novo ingreso por preinscrición Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
69,0 |
75,0 |
76,0 |
85,0 |
75,0 |
78,0 |
|
IN05 Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
-9,21 |
8,7 |
1,33 |
11,84 |
-11,76 |
- |
|
Perfil de entrada |
|||||||
IN06 Nota media de acceso por preinscrición Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada. Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos). |
7,755 |
- |
7,8223 |
8,9932 |
9,2073 |
9,1718 |
|
IN08 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,3 |
- |
0,31 |
0,31 |
0,31 |
0,63 |
|
IN09 Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
3,3 |
3,96 |
2,78 |
2,15 |
1,23 |
1,88 |
|
Adecuación á demanda |
|||||||
IN10 Relación de estudantes preinscritos en 1ª opción matriculados por 1ª vez sobre as prazas ofertadas Número de estudantes preinscritos en primeira opción matriculados por primeira vez dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
32,94 |
- |
35,37 |
28,05 |
26,83 |
35,37 |
|
IN12 Taxa de ocupación Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
81,18 |
- |
92,68 |
207,32 |
182,93 |
190,24 |
Indicador |
2017-2018 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Mobilidade allea |
||||||
IN18 Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,31 |
0,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN22 Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
90,91 |
97,3 |
94,57 |
92,86 |
95,65 |
98,72 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Abandono |
|||||||
IN40 Taxa de abandono durante o primeiro curso Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de ingreso matriculados no título no curso académico X, que non se matricularon nos cursos X+1 e X+2, e o número total de estudantes desa cohorte de entrada que accederon no curso académico X. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
7,46 |
6,67 |
18,75 |
0,0 |
7,32 |
7,55 |
|
IN41 Taxa de abandono Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
17,46 |
16,95 |
19,4 |
10,0 |
21,88 |
0,0 |
|
Avaliación |
|||||||
IN36 Taxa de avaliación Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
95,01 |
97,16 |
97,86 |
97,01 |
95,87 |
97,58 |
|
Duración media dos estudos |
|||||||
IN38 Duración media dos estudos Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos. Info da escala: Número racional con dous decimais |
4,3778 |
4,1818 |
4,2414 |
4,5333 |
4,0541 |
4,2308 |
|
Eficiencia dos titulados |
|||||||
IN53 Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados) Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
94,83 |
96,93 |
96,7 |
93,38 |
98,17 |
97,52 |
|
Estudantes por grupo |
|||||||
IN32 Media de alumnos por grupo de docencia interactiva Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva. Info da escala: Número racional con dous decimais |
32,956 |
30,0932 |
25,4298 |
28,386 |
26,812 |
25,748 |
|
IN55 Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
77,5938 |
79,069 |
87,6552 |
85,5 |
77,0938 |
|
IN56 Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
59,3333 |
37,875 |
49,5714 |
40,8571 |
41,1765 |
|
Éxito |
|||||||
IN35 Taxa de éxito Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
95,37 |
96,44 |
98,24 |
96,4 |
97,29 |
97,61 |
|
Graduación |
|||||||
IN37 Taxa de graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
76,19 |
74,58 |
77,61 |
83,33 |
75,0 |
88,37 |
|
IN51 Taxa de idoneidade na graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou antes e a súa cohorte de ingreso. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
71,43 |
62,71 |
68,66 |
81,67 |
81,4 |
85,37 |
|
Rendemento |
|||||||
IN34 Taxa de rendemento Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
90,61 |
93,69 |
96,14 |
93,52 |
93,28 |
95,24 |
|
Satisfacción |
|||||||
IN15 Satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
- |
- |
4,51 |
- |
3,19 |
|
IN19 Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,21 |
4,3799 |
- |
4,67 |
- |
4,5667 |
|
IN20 Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,3141 |
4,3611 |
- |
4,0 |
4,71 |
4,44 |
|
IN21 Satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,15 |
- |
- |
4,6 |
- |
- |
|
IN23 Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
2,8992 |
3,6333 |
- |
- |
- |
- |
|
IN33 Grao de satisfacción dos egresados cos servizos Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,778 |
4,0556 |
- |
- |
- |
- |
|
IN42 Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,1407 |
- |
- |
3,39 |
3,32 |
2,73 |
|
IN46 Satisfacción do alumnado coa docencia recibida Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
4,13 |
- |
- |
4,21 |
4,37 |
|
IN47 Satisfacción do profesorado coa docencia impartida Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
4,1922 |
- |
- |
4,4345 |
4,209 |
|
IN48 Taxa de resposta na enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
47,1299 |
- |
- |
49,3377 |
46,8439 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN24 Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
45,45 |
45,0 |
38,89 |
36,84 |
70,0 |
35,0 |
IN25 Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
68,0 |
67,35 |
59,18 |
55,77 |
63,27 |
67,27 |
IN26 Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
26,0 |
22,45 |
18,37 |
17,31 |
18,37 |
16,36 |