Ir o contido principal

Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos

Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Ciencias Sociais e Xurídicas
Ámbito de coñecemento
Ciencias sociales, trabajo social, relaciones laborales y recursos humanos, sociología, ciencia polí
Centro(s)
Facultade de Relacións Laborais
Avda. Dr. Ángel Echeverri, s/n, 15782
Santiago de Compostela
881815125 (Conserxaría)
881815126 (Decanato)
relacionslaborais.decanato [at] usc.gal
Campus
Santiago de Compostela
Facultade de Relacións Laborais-entrada principal

O Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos ten como obxectivo a formación de expertos no ámbito do traballo e das súas relacións que lles permita exercer a profesión de Graduado Social, intervir no deseño e posta en práctica de políticas de recursos humanos, así como prestar apoio no ámbito sociolaboral.

Duración: 4 anos académicos
Código RUCT: 2500975
Número prazas: 90

Decano/a ou director/a do centro:
JESUS FERNANDO SALGADO VELO
jesus.salgado [at] usc.es

Coordinador-a do título:
Mario Antonio Lado Campelo

Linguas de uso:
Castelán, Galego

Nivel MECES: 2

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Decreto 385/2009 do 27 agosto (DOG 16/09/09)

Data de publicación no BOE:
05/03/2010(correc. de erros: 29/09/2011)

Data da última acreditación:
30/11/2017

Os obxectivos xerais do título de Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos pretenden que, tras a superación dun programa de formación multidisciplinar, o graduado, como experto que será no ámbito do traballo e das súas relacións, entendidas estas en sentido amplo (regulación legal das relacións traballador-empresario; organización do traballo; dirección e xestión de persoas e grupos nas organizacións…), adquira as competencias necesarias para exercer de xeito axeitado a profesión de Graduado Social, intervir no deseño e posta en práctica da estratexia e as políticas de recursos humanos, así como en materia de organización do traballo en todo tipo de organizacións, ademais de asesorar, prestar apoio e emitir dictames no ámbito sociolaboral.

Socioloxía do Traballo

  • G3021101
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Anual
  •  
  • 9 créditos

Psicoloxía do Traballo

  • G3021102
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Anual
  •  
  • 9 créditos

Historia Social e das Relacións Laborais

  • G3021103
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Introdución ao Dereito

  • G3021104
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Empresa e Organizacións

  • G3021105
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito Societario

  • G3021121
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Planificación e Deseño Organizativo

  • G3021122
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito do Traballo I

  • G3021123
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito Administrativo I: Ordenamento e Organización Admistrativa

  • G3021124
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Economía

  • G3021201
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Anual
  •  
  • 9 créditos

Técnicas de Investigación Social

  • G3021202
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Anual
  •  
  • 9 créditos

Informática Aplicada

  • G3021203
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito do Traballo II

  • G3021221
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Comportamento Organizacional

  • G3021222
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito Administrativo II: Procedementos e Recursos Administrativos

  • G3021223
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito Sindical

  • G3021224
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Direción e Xestión de Recursos Humanos

  • G3021225
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Organización do Traballo

  • G3021226
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito da Seguridade Social I

  • G3021321
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Deseño de Procesos de Traballo

  • G3021322
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Facenda Pública: Réxime Fiscal da Empresa

  • G3021323
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Selección, Avaliación e Desenvolvemento de Persoal

  • G3021324
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito da Seguridade Social II

  • G3021325
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito Tributario

  • G3021326
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Técnicas de Apoio á Dirección

  • G3021328
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito Concursal e Dereito Cambiario

  • G3021341
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Contabilidade Financeira

  • G3021342
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito de Contratos e Responsabilidade Civil

  • G3021343
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia das Relacións Laborais na Europa do Século XX

  • G3021344
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Institucións e Política Social da Unión Europea

  • G3021345
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Facenda Autonómica e Local

  • G3021346
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Psicoloxía dos Grupos e Equipos de Traballo

  • G3021347
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Dereito Procesual Laboral

  • G3021348
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Prácticas de Dereito do Traballo e a Seguridade Social

  • G3021421
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Anual
  •  
  • 9 créditos

Economía Laboral

  • G3021422
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Anual
  •  
  • 9 créditos

Prevención de Riscos Laborais II

  • G3021423
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Planificación e Valoración de Plantillas

  • G3021424
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Traballo Fin de Grao

  • G3021426
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Traballos Fin de Grao e Máster
  •  
  • 6 créditos

Dirección de Operacións, Programación e Control do Traballo

  • G3021441
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Réxime Xurídico do Emprego Público

  • G3021442
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Contabilidade: Interpretación e Análise da Información Contable

  • G3021443
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Avaliación de Riscos Psicosociais e Saúde Ocupacional

  • G3021444
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Economía do Terceiro Sector

  • G3021445
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Política de Persoal na Empresa Internacionalizada

  • G3021446
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Practicas en Empresa

  • G3021447
  •  
  • Optativo
  •  
  • Prácticas en Empresas de Grao e Máster
  •  
  • 12 créditos

Prevención de Riscos Laborais I

  • G3021449
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Non se contempla

Dereito do Traballo I

  • G3021123
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito do Traballo II

  • G3021221
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito Sindical

  • G3021224
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito da Seguridade Social I

  • G3021321
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito da Seguridade Social II

  • G3021325
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Institucións e Política Social da Unión Europea

  • G3021345
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito Procesual Laboral

  • G3021348
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Prácticas de Dereito do Traballo e a Seguridade Social

  • G3021421
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Anual
  •  
  • 9 créditos

Empresa e Organizacións

  • G3021105
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Planificación e Deseño Organizativo

  • G3021122
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Direción e Xestión de Recursos Humanos

  • G3021225
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Organización do Traballo

  • G3021226
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Deseño de Procesos de Traballo

  • G3021322
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Selección, Avaliación e Desenvolvemento de Persoal

  • G3021324
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Técnicas de Apoio á Dirección

  • G3021328
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Planificación e Valoración de Plantillas

  • G3021424
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Dirección de Operacións, Programación e Control do Traballo

  • G3021441
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Política de Persoal na Empresa Internacionalizada

  • G3021446
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Economía

  • G3021201
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Anual
  •  
  • 9 créditos

Facenda Pública: Réxime Fiscal da Empresa

  • G3021323
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Contabilidade Financeira

  • G3021342
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Facenda Autonómica e Local

  • G3021346
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Economía Laboral

  • G3021422
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Anual
  •  
  • 9 créditos

Contabilidade: Interpretación e Análise da Información Contable

  • G3021443
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Economía do Terceiro Sector

  • G3021445
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Introdución ao Dereito

  • G3021104
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito Societario

  • G3021121
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito Administrativo I: Ordenamento e Organización Admistrativa

  • G3021124
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito Administrativo II: Procedementos e Recursos Administrativos

  • G3021223
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito Tributario

  • G3021326
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito Concursal e Dereito Cambiario

  • G3021341
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito de Contratos e Responsabilidade Civil

  • G3021343
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Réxime Xurídico do Emprego Público

  • G3021442
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Comportamento Organizacional

  • G3021222
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito Administrativo II: Procedementos e Recursos Administrativos

  • G3021223
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Selección, Avaliación e Desenvolvemento de Persoal

  • G3021324
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito da Seguridade Social II

  • G3021325
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Planificación e Valoración de Plantillas

  • G3021424
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Traballo Fin de Grao (CP Diplomados RRLL)

  • G3021427
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Traballos Fin de Grao e Máster
  •  
  • 10 créditos

Dereito Societario

  • G3021121
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Comportamento Organizacional

  • G3021222
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito Administrativo II: Procedementos e Recursos Administrativos

  • G3021223
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Direción e Xestión de Recursos Humanos

  • G3021225
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Facenda Pública: Réxime Fiscal da Empresa

  • G3021323
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Selección, Avaliación e Desenvolvemento de Persoal

  • G3021324
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Dereito Tributario

  • G3021326
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Prácticas de Dereito do Traballo e a Seguridade Social

  • G3021421
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Anual
  •  
  • 9 créditos

Planificación e Valoración de Plantillas

  • G3021424
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Traballo Fin de Grao

  • G3021426
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Traballos Fin de Grao e Máster
  •  
  • 6 créditos

Non se contemplan mencións.

A nova titulación está aberta a estudantes procedentes das distintas ramas de bacharelato, aínda que, a formación do alumnado máis axeitada é a do perfil de Ciencias Sociais (RD1467/2007, BOE do 6 de novembro, polo que se establece a estrutura do bacharelato e fíxanse as súas ensinanzas mínimas).

As calidades desexábeis do futuro estudante do Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos son:

- Interese por aspectos relacionados co mundo laboral.
- Comprensión e análise de textos.
- Boa expresión oral e escrita.
- Capacidade de síntese e argumentación.
- Habilidade para a resolución de problemas e toma de decisións.
- Disposición para o traballo en equipo.
- Constancia e responsabilidade no traballo

1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos : libre cun máximo de 75 créditos.

Cada ano o Centro organiza xornadas específicas respecto ás saídas profesionais. O estudante en prácticas dispón dun titor académico e outro na institución de acollida. A través das páxinas web dos Centros, da pantalla dixital e dos taboleiros de anuncios o estudante dispón de información completa de todo aquilo que poida afectar a súa vida académica e futuro profesional.

A USC ten un programa de alumnos titores para as titulacións de grao, de forma que alumnos de últimos cursos, logo dunha formación que lles facilita a Universidade, realizan tarefas de orientación aos alumnos que inician os estudos.

Información programa alumnos titores:

Programa alumnos titores

Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:

• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.

Poden acceder a estudos de Grao aqueles estudantes que posúan os títulos, diplomas ou estudos seguintes ou otros declarados equivalentes ou homologados a estes:
A.1. Bacharelato do Sistema Educativo Español, Bacharelato Europeo o Bacharelato Internacional.
A.2. Bacharelato procedente de sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou de otros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais.
A.3. Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas e Diseño ou Técnico Deportivo Superior pertencente ao Sistema Educativo Español.
A.4. Outros estudos que, nun Estado membro da Unión Europea ou noutros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais en réxime de reciprocidade, acrediten os requisitos académicos esixidos en ditos Estados para acceder aos seus estudos universitarios.
A.5. Títulos universitarios oficiais de Diplomado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico, Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Graduado ou Máster Universitario.
A.6. Estudos universitarios parciais, estranxeiros ou españois.
Tamén poderán acceder a estudios de Grao:
B.1. Persoas maiores de vintecinco anos que superen unha proba de acceso específica.
B.2. Persoas maiores de corenta anos con experiencia laboral ou profesional en relación cunha ensinanza universitaria.
B.3. Persoas maiores de corenta e cinco anos que superen unha proba de acceso específica.
Do mesmo xeito, poderán acceder a estudos de Grao:
C.1. Persoas que estiveran en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións do Sistema Educativo Español anteriores á Lei Orgánica 8/2013, de 9 de decembro.

O centro conta 10 aulas destinadas á docencia, con distintas capacidades, 4 aulas de seminario, e dúas aulas de informática para a docencia equipadas con ordenadores.

Entre os espazos habilitados para o alumnado, conta con dúas aulas de internet, dotadas con ordenadores, e unha sala de lectura con máis de 130 postos compartida coa Facultade de Ciencia Política.

A Biblioteca do centro é a Biblioteca Concepción Arenal, compartida coa Facultade de Ciencia Política e Sociais e a Facultade de Dereito. Conta con máis de 900 postos de lectura e rede sen fíos en todas as súas instalacións.

1. Os obxectivos xerais do título de Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos pretenden que, tras a superación dun programa de formación multidisciplinar, o graduado, como experto que será no ámbito do traballo e das súas relacións, entendidas estas en sentido amplo (regulación legal das relacións traballador-empresario; organización do traballo; dirección e xestión de persoas e grupos nas organizacións), adquira as competencias necesarias para:
2. Exercer de xeito axeitado a profesión de Graduado Social.
3. Intervir no deseño e posta en práctica da estratexia e as políticas de recursos humanos, así como en materia de organización do traballo en todo tipo de organizacións.
4. Asesorar, prestar apoio e emitir dictames no ámbito sociolaboral.

Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e normalmente seencontra a un nivel que, ben que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo;

Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que normalmente sedemostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo;

Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética;

Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado;

Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.

Capacidade para:
1. Aprender autonomamente. (Categoría 1 MECES).
2. Localizar, analizar, sintetizar e xestionar diferentes fontes e tipos de información. (Categoría 2 MECES).
3. Planificar, organizar e tomar decisións no desenvolvemento de actividades e procesos diversos. (Categoría 2 MECES).
4. Aplicar o razoamento crítico no estudo e análise dun determinado asunto ou tema. (Categoría 3 MECES).
5. Expor e defender axeitadamente, de forma oral e / ou escrita, asuntos ou temas de carácter xeral ou relacionado coa súa especialidade. (Categoría 4 MECES).
6. Traballar individualmente e en equipo. (Categoría 4 MECES).
7. Traballar e relacionarse cos demais, respectando as normas básicas de convivencia, os dereitos fundamentais e os valores democráticos. (Categoría 4 MECES).

Recoñecer e relacionar os procesos de cambio social, desde unha perspectiva histórica, económica e sociolóxica, coas innovacións en materia de organización do traballo e a evolución dos sistemas de relacións laborais. (Categoría 1 MECES).
Coñecer, discriminar e ser capaz de aplicar as normas laborais e de Seguridade social vixente como base para poder asesorar e xestionar en materia de emprego, seguridade social e protección social complementaria. (Categoría 2 MECES).
Localizar, interpretar, sintetizar e representar datos e indicadores laborais e socioeconómicos. (Categoría 2 MECES).
Coñecer, comprender e aplicar as normas xurídicas básicas, públicas e privadas, necesarias para o axeitado desempeño das tarefas de asesoramento e representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais laborais. (Categoría 2 MECES).
Diferenciar, describir e aplicar técnicas, así como tomar decisións no ámbito organizativo e da xestión de recursos humanos. (Categoría 2 MECES).
Identificar, recoñecer e relacionar as normas en materia de seguridade e saúde no traballo que permitan deseñar, xestionar e avaliar axeitadamente os sistemas de prevención de riscos laborais en empresas e outras organizacións. (Categoría 2 MECES).
Analizar e aplicar as normas laborais e da Seguridade social necesarias para actuar como mediador ou árbitro nos conflitos laborais, tanto individuais coma colectivos, ou para ditar laudos en procesos electorais. (Categoría 3 MECES).
Comprender, relacionar e traballar con datos e normativa diversa necesaria para apoiar, asesorar e realizar o seguimento de posta en práctícaa de estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. (Categoría 3 MECES).
Identificar, analizar e recoñecer as normas xurídicas laborais e da Seguridade social que permitan a colaboración cos órganos da Seguridade Social e da Administración laboral no desenvolvemento das políticas sociolaborais, así como a súa participación nos procedementos de negociación colectiva. (Categoría 3 MECES).

Mobilidade

O Centro conta coa colaboración de varios profesores/as que actúan como coordinadores académicos, e cuxa función é autorizar e asistir nas súas decisións académicas aos estudantes propios e de acollida. Nestes profesores recaen a responsabilidade de localizar e analizar titulaciones e plans de estudo doutras Universidades, co obxecto de descubrir similitudes que permitan realizar os intercambios só con aquelas titulacións cuxos contidos se axustan a esta.

A mobilidade dos estudantes realízase a partir do segundo ano de estudos na titulación, en períodos cuadrimestrais ou anuais. A selección dos candidatos lévase a cabo, para cada convocatoria ou programa, por unha Comisión de Selección, composta polo director, a responsable da UAGCD (Unidade de apoio á xestión de centros e departamentos) e os/as coordinadores académicos, de acordo cos criterios de baremación, previamente establecidos, que teñen en conta o expediente académico, unha memoria e, no seu caso, as competencias en idiomas que esixe a Universidade de destino.

A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):

Portal Internacional

Prácticas

Consonte o art. 12.8 do RD 1393/2007 poderán ser recoñecidos até un máximo de 6 ECTS.

Para poder inscribirse no Traballo de Fin de Grao o estudante deberá de superar 150 créditos de carácter obrigatorios. De acordo cos obxectivos establecidos nesta materia, de carácter obrigatoria, os estudantes deberán realizar e presentar un traballo no que demostren as competencias adquiridas ao longo dos catro anos de estudos. O Centro fará cada curso unha oferta de traballos/titores.

O curso ponte do Grao en Relacións Laborais e Recursos humanos terá unha duración dun curso académico e ofertarase de modo presencial, coa posibilidade de cursalo a tempo completo ou a tempo parcial.

Poderán acceder os diplomados en Relacións Laborais, en Graduado Social ou os graduados sociais diplomados. Os titulados estranxeiros deberán ter o seu título convalidado en España.

Na modalidade para diplomados en Relacións Laborais haberá que cursar as seguintes materias:

  • Dereito Administrativo II: procedemento e recursos administrativos. OB (6 créd.)
  • Comportamento organizacional. OB (6 créd.)
  • Dereito da Seguridade Social II. OB (6 créd.)
  • Selección, avaliación e desenvolvemento de persoal. OB (6 créd.)
  • Planificación e valoración de cadros de persoal. OB (6 créd.)
  • Traballo fin de grao. OB (10 créd.)

Na modalidade para diplomados en Graduado Social e graduados sociais diplomados haberá que cursar as seguintes materias:

  • Dereito Administrativo II: procedemento e recursos administrativos. OB (6 créd.)
  • Comportamento organizacional. OB (6 créd.)
  • Selección, avaliación e desenvolvemento de persoal. OB (6 créd.)
  • Planificación e valoración de cadros de persoal. OB (6 créd.)
  • Dereito Societario. OB (6 créd.)
  • Dereito Tributario. OB (6 créd.)
  • Facenda pública: réxime fiscal da empresa. OB (6 créd.)
  • Dirección e xestión de recursos humanos. OB (6 créd.)
  • Prácticas de Dereito do Traballo. OB (9 créd.)
  • Traballo fin de grao. OB (6 créd.)
Profesorado
Teresa Eva Alvarez Gonzalez
Juan Jose Ares Fernandez
Juan Enrique Arias Rodriguez
Marta Carballo Fidalgo
Enrique Clemente Yanes
Damaris Cuadrado Gonzalez
Eduardo Curto Rodriguez
Fernando Adolfo De Abel Vilela
Lidia De La Iglesia Aza
Alberto Dominguez Ojea
Ignacio Elpidio Dominguez Ruiz
Silvia Fernandez Martinez
Maria Angeles Fernandez Sotelo
Maria Consuelo Ferreiro Regueiro
Marta Ferrer Serrano
Francisco Javier Garate Castro
Maria Luz Garrido Gonzalez
Andrea Garrido Juncal
Lidia Gil Otero
Maria Jose Ginzo Villamayor
Maria Teresa Gomez Deus
Angel Manuel Gonzalez Rueda
Margarita Cristina Herrero Oviedo
Jose Manuel Iglesias Casais
Maria Del Mar Iglesias Criado
Mario Antonio Lado Campelo
Luz Isabel Leirós Lobeiras
Analia Lopez Carballeira
Carlos Lubian Graña
Marta Madriñan Vazquez
Victor Hugo Martinez Ballesteros
Alexandra Martinez Gomez
Lourdes Mella Mendez
Jose Maria Miranda Boto
Silvia Moscoso Ruibal
Lara Maria Munin Sanchez
Daniel Neira Barral
Inmaculada Otero Moral
Tania París Rodríguez
Jose Manuel Pazo Argibay
José Raúl Pérez Boán
Ariana Picallo Rodríguez
Pedro Maria Rey Suarez
Raquel Rodriguez Magdalena
Marina Candida Rodriguez Planes
Nailya Saifulina
Jesyca Maria Salgado Barandela
José Antonio Sarmiento Méndez
David Soto Fernandez
Maria Jesus Souto Blanco
Oscar Suarez Fernandez
Alejandro Jose Tobar Quintanar
Barbara Torres Garcia
Alicia Villalba Sanchez
Alejandro Villanueva Turnes
María Begoña Villaverde Gómez

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Oferta

IN01
Prazas ofertadas

Número de prazas ofertadas para cada curso académico.

Info da escala: Número enteiro

90,0

90,0

90,0

90,0

90,0

90,0

Matrícula

IN02
Matrícula

Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Número enteiro

493,0

493,0

495,0

497,0

487,0

457,0

IN03
Matrícula de acceso

Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

112,0

113,0

111,0

120,0

113,0

107,0

IN04
Matrícula de novo ingreso por preinscrición

Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

97,0

101,0

103,0

110,0

99,0

96,0

IN05
Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición

Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

-11,01

4,12

1,98

6,8

-10,81

-

Perfil de entrada

IN06
Nota media de acceso por preinscrición

Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada.

Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos).

7,6818

-

7,7517

8,4468

9,3041

8,9258

IN08
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados

Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

2,43

-

2,22

2,01

2,87

2,41

IN09
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados

Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

1,22

1,42

1,01

1,01

0,62

0,66

Adecuación á demanda

IN10
Relación de estudantes preinscritos en 1ª opción matriculados por 1ª vez sobre as prazas ofertadas

Número de estudantes preinscritos en primeira opción matriculados por primeira vez dividido entre as prazas ofertadas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

67,78

-

77,78

52,22

46,67

72,22

IN12
Taxa de ocupación

Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

107,78

-

114,44

244,44

220,0

213,33

Indicador

2017-2018

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Mobilidade allea

IN18
Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados

Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

1,62

1,41

0,4

1,03

0,88

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

IN22
Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu

Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

57,5

64,29

66,67

65,33

68,49

65,71

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Abandono

IN40
Taxa de abandono durante o primeiro curso

Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de ingreso matriculados no título no curso académico X, que non se matricularon nos cursos X+1 e X+2, e o número total de estudantes desa cohorte de entrada que accederon no curso académico X.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

21,62

17,24

17,5

9,21

27,85

19,32

IN41
Taxa de abandono

Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

34,04

34,41

32,43

24,14

30,0

11,84

Avaliación

IN36
Taxa de avaliación

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

85,83

87,18

91,22

88,54

84,25

86,78

Duración media dos estudos

IN38
Duración media dos estudos

Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos.

Info da escala: Número racional con dous decimais

5,1607

5,0

5,551

5,1552

4,6786

5,0889

Eficiencia dos titulados

IN53
Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados)

Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

87,93

86,37

80,65

80,5

87,37

84,35

Estudantes por grupo

IN32
Media de alumnos por grupo de docencia interactiva

Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva.

Info da escala: Número racional con dous decimais

28,0179

29,7239

26,9101

29,377

27,7204

25,5484

IN55
Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas)

Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias.

Info da escala: Número racional con dous decimais

-

57,45

59,4333

61,4667

59,6333

55,15

IN56
Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas)

Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias.

Info da escala: Número racional con dous decimais

-

19,6923

20,7692

32,6154

24,0

23,0769

Éxito

IN35
Taxa de éxito

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

79,53

78,55

89,37

81,56

78,88

79,84

Graduación

IN37
Taxa de graduación

Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

39,36

34,41

43,24

41,38

42,5

60,53

IN51
Taxa de idoneidade na graduación

Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou antes e a súa cohorte de ingreso.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

13,83

18,28

27,03

19,54

46,05

24,05

Rendemento

IN34
Taxa de rendemento

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

68,26

68,48

81,52

72,22

66,46

69,28

Satisfacción

IN15
Satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade

Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

-

4,066

-

4,51

4,0

3,78

IN19
Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas

Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

4,5

4,3333

-

4,33

3,44

4,2467

IN20
Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas

Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

4,3684

4,2667

-

4,44

4,54

4,38

IN21
Satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas

Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

4,3

-

-

4,5

-

-

IN23
Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible

Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,0848

2,8

-

-

-

-

IN33
Grao de satisfacción dos egresados cos servizos

Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,1518

2,6667

-

-

-

-

IN42
Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación

Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,0913

-

-

3,39

3,32

3,89

IN46
Satisfacción do alumnado coa docencia recibida

Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,94

3,92

3,65

3,97

3,86

4,07

IN47
Satisfacción do profesorado coa docencia impartida

Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,6484

4,1484

3,969

4,0555

4,1809

4,1038

IN48
Taxa de resposta na enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida

Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

30,1802

25,1111

39,7778

23,6443

21,6336

18,5446

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

IN24
Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios

Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

69,44

73,81

64,86

65,71

68,97

78,57

IN25
Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

62,5

68,25

67,86

63,93

66,07

64,52

IN26
Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

42,86

44,44

41,07

31,15

37,5

32,26

Os contidos desta páxina actualizáronse o 03.07.2023.