Créditos ECTS Créditos ECTS: 4
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 8 Clase Expositiva: 36 Clase Interactiva: 11 Total: 55
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Sur
Áreas: Centro Superior de Hostalería
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo xeral da materia é proporcionar ao alumno os conceptos básicos de Hixiene Alimentaria, Nutrición e Dietética para que sexa capaz de poñer en práctica as pautas da manipulación hixiénica dos alimentos, e para fomentar a adquisición de hábitos alimentarios saudables como forma de promoción da saúde, con información actualizada e baseada na evidencia científica:
• Coñecer as responsabilidades do manipulador de alimentos.
• Ter unha visión de conxunto sobre a nutrición e a composición, función e clasificación dos alimentos.
• Coñecer as principais características dunha alimentación saudable.
• Valorar, de acordo á evidencia científica, os principais erros e mitos da alimentación.
• Preservar a calidade hixiénico-sanitaria dos alimentos ao longo de toda a cadea de produción. Planificar e valorar a composición nutricional e as características organolépticas dos produtos alimentarios.
• Elixir os alimentos máis adecuados en función da súa composición para elaborar dietas equilibradas.
• Establecer menús e pautas alimentarias saudables, responsables e sostibles.
1. Vías de contaminación dos alimentos e Enfermidades de transmisión alimentaria
2. Regras hixiénicas do manipulador de alimentos
3. Alerxias e intolerancias alimentarias
4. Nutrientes e Grupos de Alimentos
5. Alimentación Saudable, en que consiste?
6. Etiquetaxe Nutricional: interpretación da información nutricional e identificación dos distintos produtos alimentarios
7. Planificación de menús saudables
8. Hábitos de consumo: Consumo responsable e sostible
o Bibliografía básica
Os alumnos terán acceso aos contidos da materia desde o campus virtual do CSHG, é esencial que accedan habitualmente, pois é nesta plataforma onde se comparten materiais didácticos e organización da materia.
o Bibliografía complementaria
• Mulet J.M. Comer sin miedo. Ed. Destino. 2014.
• Robles B. Comer seguro comiendo de todo. Ed. Planeta. 2020.
• Basulto J., Mateo M.J. No más dieta. Ed. Debolsillo. 2010.
• Revenga J. Adelgázame, Miénteme. Ed. B. 2015.
• Sánchez A. Mi dieta cojea. Ed. Paidós. 2016.
• Martínez González M.A. Salud a ciencia cierta. Ed Planeta. 2018
Outros recursos en liña:
• http://www.fao.org/home/en/
• https://www.academianutricionydietetica.org/
• http://www.sennutricion.org/
• https://nutricion.org/
• http://www.fedn.es/
• https://www.fesnad.org/
• http://www.aecosan.msssi.gob.es/
• http://www.sedyn.es/
• http://www.who.int/foodsafety/en/
o Básicas e Xerais
B1. Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo (a xestión e dirección de empresas hostaleiras).
B2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo (ámbito das empresas hostaleiras).
B3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes, de índole social, científica ou ética (normalmente no seu campo de estudo).
B4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, metodoloxías, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado, tanto mediante comunicación oral como escrita no seu ámbito de estudo.
B5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía en todo tipo de contextos.
G1. Formar profesionais que sexan capaces de desempeñar tarefas de xestión e dirección nas organizacións empresariais hostaleiras, desenvolvendo habilidades de liderado, cunha clara orientación de servizo ao cliente, alta capacidade de adaptación permanente e innovación e orientación a resultados nas diferentes áreas do sector, favorecendo o desenvolvemento sostible e respectando a diversidade e multiculturalidad: Organizar e analizar a información, identificar oportunidades, definir obxectivos e estratexias, planificar, deseñar e asignar recursos, dirixir e motivar persoas, resolver problemas e tomar decisións, alcanzar obxectivos e avaliar resultados.
o Transversais
T1- Capacidade de xestión da información, análise e síntese.
T3- Comunicación oral e escrita no ámbito empresarial.
T4- Coñecementos de informática e TIC relativos ao ámbito de estudo.
T5- Resolución de problemas e toma de decisións.
T6- Traballo en equipo.
T7- Traballo nun contexto internacional.
T10- Razoamento crítico, compromiso ético e social.
T11- Aprendizaxe autónoma permanente e adaptación a novas situación.
T14- Motivación pola mellora continua da calidade e a sustentabilidade ambiental.
T17- Capacidade para poñer en práctica os coñecementos con perspectiva social e de crecemento.
AV1- Vocación de servizo e espírito de colaboración
AV2- Orde, hixiene, disciplina, puntualidade e imaxe persoal, de maneira proactiva
AV3- Respecto, tolerancia e responsabilidade persoal e profesional
o Específicas
E4- Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
E13- Coñecer e aplicar o procedemento operativo do ámbito de restauración e a gastronomía.
E19- Comprender a importancia da sustentabilidade, tanto a nivel económico, social e ambiental, contribuíndo ao desenvolvemento sostible a nivel local, nacional e mundial aplicando boas prácticas a nivel profesional no ámbito gastronómico e hostaleiro.
E20- Identificar, investigar e avaliar problemas, xerar novas ideas e conceptos de maneira creativa e aplicar solucións ao deseño e definición de propostas innovadoras no ámbito gastronómico e hostaleiro.
Para o desenvolvemento da materia utilizaranse os seguintes métodos de ensino-aprendizaxe:
1. Clases teóricas maxistrais: debido á cantidade de contidos que é necesario abordar nesta materia, as clases desenvolveranse seguindo a seguinte estrutura: unha pequena introdución e presentación de obxectivos, resumo da clase anterior (en caso necesario), desenvolvemento de contidos e resumo final. A exposición realizarase cun ritmo tal que sexa posible, tanto a toma de apuntamentos como a comprensión dos conceptos de que se trate. Nas clases teóricas utilizaranse as lousas convencional e dixital. É recomendable que os alumnos aclaren todas as dúbidas que lles xurdan durante as clases teóricas, interrompendo ao profesor as veces que sexa necesario.
2. Participación en supostos prácticos: dentro desta modalidade, o profesor incluirá a formulación e resolución de problemas relacionados cos contidos teóricos que se estean desenvolvendo nese momento. Os alumnos dispoñerán deses problemas e do enunciado doutros coa súa solución pero sen desenvolvemento, para que practiquen de forma autónoma.
3. Revisións bibliográficas: é aconsellable, tamén, que os alumnos vaian recompilando toda aquela información que se publique en prensa e que estea relacionada co tema tratado.
O sistema de avaliación terá en conta as actividades realizadas polo alumnado que se indiquen a continuación, en cada unha das oportunidades para superar a materia. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda oportunidade, que será a que figure no expediente académico no caso de que a cualificación alcanzada fose superior.
o Primeira oportunidade ordinaria:
O principal obxectivo que se persegue coa avaliación é dar a oportunidade ao alumno de demostrar que adquiriu os coñecementos e as habilidades necesarias para desenvolver as competencias programadas para a materia. Os métodos que se utilizarán serán:
Ao longo do semestre realizaranse dous controis parciais que constarán de dous partes: unha de preguntas tipo test de resposta única e a outra de 3 cuestións curtas e/ou un exercicio práctico. Estes exames teóricos corresponderanse cos contidos expostos nas clases maxistrais e a súa cualificación supoñerá o 80% da nota final da materia.
Tamén se avaliará un traballo en grupo para apreciar os coñecementos adquiridos na realización dos distintos supostos prácticos que supoñerá un 20% da nota final.
A materia será avaliada ao longo do curso a través dun proceso de avaliación continua, o que permitirá superala sen ter que presentarse obrigatoriamente a un exame final, a condición de que a nota media dos exames sexa de polo menos un 6, e que en cada un deles a nota mínima sexa un 4. Aqueles alumnos/ as que non superen a materia durante a avaliación continua, terán que presentarse ao exame final. Neste caso, devandito exame supoñerá o 40 % da nota final e a avaliación continua o restante 60%.
No CSHG a asistencia a clase é obrigatoria e parte importante da formación do alumno/a, polo que as ausencias repetidas ás actividades presenciais consideraranse unha falta de rendemento e por tanto afectarán á cualificación da materia, do seguinte modo:
• Cómputo total de horas presenciais (55 horas): 30% de ausencias e penalización de -1 punto (17 horas); 60% de ausencias e penalización de -2 puntos (33 horas).
• Se o alumno/para alcanza un 80% de ausencias sobre o total das horas presenciais, a materia considerarase suspensa cunha cualificación de 0.
o Segunda oportunidade extraordinaria:
Os alumnos que deban superar a materia en 2ª oportunidade serán avaliados mediante un exame teórico, no que se poderá preguntar sobre calquera aspecto avaliado na 1ª oportunidade. Para superalo deberán obter como mínimo 5 puntos.
o Posteriores convocatorias:
Os alumnos/ as que deban superar a materia en 2ª, 3ª ó 4ª convocatoria serán avaliados mediante un exame teórico, no que se poderá preguntar sobre calquera aspecto avaliado na 1ª convocatoria. Para superalo deberán obter como mínimo 5 puntos.
As actividades formativas e a súa dedicación en horas serán as seguintes:
• Clases maxistrais (36 horas), desenvolvemento de supostos prácticos (6 horas), traballos grupais (5 horas), exames e titorías (8 horas), estudo autónomo do estudante (50 horas) e elaboración de traballos en grupo (15 h).
Ao tratarse dunha materia do primeiro curso non se require ningún requisito esencial para cursar esta materia.
A asistencia e participación ás clases facilitan o entendemento e estudo da materia; os exemplos e experiencias comentados nas sesións maxistrais axudan a dimensionar os conceptos teóricos.
Iria Álvarez Raposeiras
Coordinador/a- Departamento
- Campus Sur
- Área
- Centro Superior de Hostalería
- Teléfono
- 981542586
- Correo electrónico
- iria.alvarez [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable