Créditos ECTS Créditos ECTS: 4
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 8 Clase Expositiva: 36 Clase Interactiva: 11 Total: 55
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Sur
Áreas: Centro Superior de Hostalería
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
O obxectivo xeral da materia é proporcionar ao alumno os conceptos básicos en canto a xestión de calidade e seguridade alimentaria. Os alumnos comprenderán as fases da avaliación de riscos no marco da seguridade alimentaria, as principais toxi-infeccións alimentarias de orixe biolóxica (axente implicado, enfermidade, vía de transmisión, lexislación e métodos de detección, medidas preventivas), así como os aspectos máis relevantes de a toxicoloxía alimentaria (tipos de substancias tóxicas presentes nos alimentos, mecanismo de acción, lexislación):
• Coñecer os parámetros microbiológicos necesarios para avalar a inocuidade dos alimentos.
• Elaborar, aplicar, avaliar e manter prácticas adecuadas de hixiene, seguridade alimentaria e sistemas de control de riscos, aplicando a lexislación vixente.
• Analizar e avaliar os riscos alimentarios.
• Implantar sistemas de autocontrol de xestión da calidade na industria alimentaria e empresas do sector hostaleiro.
• Garantir a protección do consumidor no marco da seguridade alimentaria.
1. Análise de riscos en toxicoloxía alimentaria
2. Substancias presentes nos alimentos (tóxicos naturais, contaminantes de orixe biótico e abiótico, substancias tóxicas resultantes da tecnoloxía dos alimentos, aditivos alimentarios)
3. Patógenos alimentarios e enfermidades relacionadas
4. Xestión de riscos microbiológicos
5. Sistema de autocontrol de xestión da calidade (APPCC)
6. Programa de Prerrequisitos
7. Guías de Boas Prácticas de Manipulación
o Bibliografía básica
Os alumnos/as terán acceso aos contidos da materia desde o campus virtual do CSHG; é fundamental que accedan habitualmente, pois nesta plataforma compártense materiais didácticos e organización da materia.
o Bibliografía Complementaria
• R. Derache. Toxicoloxía e Seguridade dos alimentos. Ed Omega 1990
• Ernst Lindner. Toxicoloxía dos alimentos. Ed Acribia 2º edición
• W.C. Frazie/D.C. Westhoff. Ed Acribia 3º edición
•
o Outros recursos online:
• http://www.aecosan.msssi.gob.es
Axencia Española de Consumo, Seguridade Alimentaria e Nutrición
• http://www.fda.gov
Páxina principal da Administración de Alimentos e Medicamentos dos Estados Unidos.
• https://webgate.ec.europa.eu/rasff-window/portal/
O Sistema de Alerta Rápida para Alimentos e Pensos ( RASFF ) informa sobre cuestións de inocuidade dos alimentos na Unión Europea.
• National Toxicology Program. Report on carcinogens nhttp: ntp.niehs.nih.gov/pubhealth/roc
• World health organization
o Básicas e Xerais
B1. Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo (a xestión e dirección de empresas hostaleiras).
B2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo (ámbito das empresas hostaleiras).
B3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes, de índole social, científica ou ética (normalmente no seu campo de estudo).
B4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, metodoloxías, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado, tanto mediante comunicación oral como escrita no seu ámbito de estudo.
B5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía en todo tipo de contextos.
G1. Formar profesionais que sexan capaces de desempeñar tarefas de xestión e dirección nas organizacións empresariais hostaleiras, desenvolvendo habilidades de liderado, cunha clara orientación de servizo ao cliente, alta capacidade de adaptación permanente e innovación e orientación a resultados nas diferentes áreas do sector, favorecendo o desenvolvemento sustentable e respectando a diversidade e multiculturalidad: Organizar e analizar a información, identificar oportunidades, definir obxectivos e estratexias, planificar, deseñar e asignar recursos, dirixir e motivar persoas, resolver problemas e tomar decisións, alcanzar obxectivos e avaliar resultados.
o Transversais
T1- Capacidade de xestión da información, análise e síntese
T2- Capacidade de organización e planificación
T3- Comunicación oral e escrita no ámbito empresarial
T4- Coñecementos de informática e TIC relativos ao ámbito de estudo
T5- Resolución de problemas e toma de decisións
T6- Traballo en equipo
T10- Razoamento crítico, compromiso ético e social
T11- Aprendizaxe autónoma permanente e adaptación a novas situacións
T13- Iniciativa, espírito emprendedor, resiliencia e orientación ao logro
T14- Motivación pola mellora continua da calidade e a sustentabilidade ambiental
T15- Deseño e xestión de proxectos
T17- Capacidade
AV/AV1- Vocación de servizo e espírito de colaboración
AV/AV2-Orde, hixiene, disciplina, puntualidade e imaxe persoal, de maneira proactiva
AV/AV3- Respecto, tolerancia e responsabilidade persoal e profesional
o Específicas
E4-Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
E8-Dirixir e xestionar os distintos tipos de organizacións hostaleiras (alojativas e gastronómicas).
E10-Comprender o marco legal e fiscal que regula as actividades hostaleiras.
E13-Coñecer e aplicar o procedemento operativo do ámbito de restauración e a gastronomía.
E18-Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións hostaleiras (alojativas e de restauración).
Para o desenvolvemento da materia utilizaranse os seguintes métodos de ensino-aprendizaxe:
1. Clases teórico-prácticas: debido á cantidade de contidos que é necesario abordar nesta materia, as clases desenvolvésense seguindo a seguinte estrutura:
Unha pequena introdución e presentación de obxectivos, resumo da clase anterior, desenvolvemento de contidos, realización das actividades prácticas e resumo final. A exposición realizarase cun ritmo tal que sexa posible, tanto a toma de apuntamentos como a comprensión dos conceptos que se trate; nas clases teóricas utilizaranse as pizarras convencionais e dixitais. Recoméndase que os alumnos aclaren todas as dúbidas que lles xurdan durante as clases.
2. Revisións bibliográficas: é aconsellable, tamén, que os alumnos vaian recompilando toda aquela información que se publique en prensa e que estea relacionada co tema tratado.
O sistema de avaliación terá en conta as actividades realizadas polo alumnado que se indiquen a continuación, en cada unha das oportunidades para superar a materia. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda oportunidade, que será a que figure no expediente académico no caso de que a cualificación alcanzada fose superior.
o Primeira oportunidade ordinaria:
A materia será avaliada ao longo do curso a través dun proceso de avaliación continua, o que permitirá superala sen ter que presentarse obrigatoriamente a un exame final, a condición de que a nota media das probas e traballos sexa superior a 5 e que en cada un deles a nota mínima sexa un 4.
Ao longo do semestre realizaranse dous controis parciais, compostos de duas partes: unha de preguntas tipo test de resposta única e a outra de tres cuestions curtas, que permitirán avaliar o coñecemento e comprensión dos conceptos e procedementos expostos durante o desenvolvemento da materia. Estes exames teóricos corresponderanse cos contidos expostos nas clases maxistrais e a súa cualificación supoñerá o 80% da nota final da signatura.
Tamén se avaliará un traballo en grupo para apreciar os coñecementos adquiridos na realización dos distintos supostos prácticos que supoñerá un 20% da nota final.
Os alumnos/as que non superen a materia durante a avaliación continua terán que presentarse ao exame final. Neste caso a cualificación final será: 60% nota media da avaliación continua + 40% nota exame final.
No CSHG a asistencia a clase é obrigatoria e forma parte importante da formación do alumno, polo que as ausencias repetidas ás actividades presenciais considéranse unha falta de rendemento e por tanto afectarán á cualificación da materia, do seguinte modo:
o Cómputo total de horas presenciais (55 horas): 30% de ausencias e penalización de -1 punto (17 horas); 60% de ausencias e penalización de -2 puntos (33horas).
o Se o alumno/para alcanza un 80% de ausencias sobre o total de de 0.
o Segunda oportunidade extraordinaria:
Os alumnos/as que deban superar a materia en 2ª oportunidade serán avaliados mediante un exame teórico-práctico, no que se poderá preguntar sobre calquera aspecto avaliado na 1ª oportunidade. Para superalo deberán obter como mínimo 5 puntos.
o Segunda e posteriores convocatorias: sistema de avaliación para alumnado repetidor:
O alumnado que deba superar a materia en 2 º, 3º e 4º convocatoria será avaliado mediante un exame teórico-práctico, no que se poderá preguntar sobre calquera aspecto avaliado na 1ª convocatoria. Para superalo deberán obter como mínimo 5 puntos.
As actividades formativas e a súa dedicación en horas serán as seguintes:
o Clases maxistrais (36 horas) desenvolvemento de supostos prácticos (6 horas), traballos grupais (5 horas), exames e titorías (8 horas) e estudo autónomo do estudante (65 horas).
Dominar os contidos da materia de Hixiene, Nutrición e Dietética de primeiro curso.
Iria Álvarez Raposeiras
Coordinador/a- Departamento
- Campus Sur
- Área
- Centro Superior de Hostalería
- Teléfono
- 981542586
- Correo electrónico
- iria.alvarez [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable