Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 1.5 Clase Expositiva: 20 Clase Interactiva: 17 Total: 38.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
Áreas: Tecnoloxía de Alimentos
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
RESULTADOS DA APRENDIZAXE
- Enumerar as técnicas empregadas no estudo da Nutrigenómica.
- Identificar os mecanismos moleculares a través dos cales os nutrientes poden regular a expresión de certos xenes.
- Identificar moléculas e xenes que se poden empregar como biomarcadores para a prevención, o diagnóstico e o seguimento de enfermidades.
-Distingue os xenotipos asociados a varias respostas aos alimentos.
Contidos:
Clases expositivas
1. Interacción xene-dieta. Nutrixenética, nutrixenómica, epixenética, epixenómica
2. Nutrixenómica de macro e micronutrientes e compostos bioactivos dos alimentos
3. Nutrición molecular e microbiota gastrointestinal humana
4. Aplicación da nutrixenómica na industria alimentaria.
5. Tecnoloxías ómicas de aplicación en Nutrixenética e nutrixenómica
- SEMINARIOS
Haberá 8 horas de seminarios nas que se traballará en grupo sobre temas específicos da materia a través de traballos de investigación, incluíndo investigación sobre un tema a través de Copilot ou outra ferramenta de IA dispoñible para a USC o Microsoft 365. As tarefas entregaranse no CV.
- Seminarios web ou Webinars. Reunións con Profesionais especializados tanto en industrias innovadoras como en laboratorios de análise, segundo dispoñibilidade
- PRÁCTICAS
I. PRÁCTICAS INFORMÁTICAS
Realizaranse 5 horas de práctica no ordenador en dúas sesións de 150 minutos cada unha.
Obxectivo xeral: Aplicación das tecnoloxías ómicas na detección, identificación, autenticidade, trazabilidade de nutracéuticos e probióticos.
1. Análise in-silico mediante ferramentas xenómicas e códigos de barras de ADN para o estudo da autenticidade e trazabilidade dos nutracéuticos (2 horas)
2. Análise in-silico mediante ferramentas xenómicas e proteómicas para a detección e identificación de probióticos e probióticos de nova xeración (2 horas)
En ningún caso se admitirán entregas atrasadas.
II. PRÁCTICAS DE CAMPO (6 horas). Farase para visitar empresas do sector (AMSLab entre outras)
TITORÍA
Realizaranse co fin de aclarar dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento da materia.
Bibliografía básica (disponible en libros electrónicos en la Biblioteca Universitaria):
Principles of Nutrigenetics and Nutrigenomics. 1st Edition. Fundamentals of Individualized Nutrition (2019) Editors: Raffaele Caterina Alfredo Martinez Martin Kohlmeier. eBook ISBN: 9780128045879. Hardcover ISBN: 9780128045725. Academic Press
Nutrigenomics: How Science Works (2020) Authors: Carlberg, Carsten, Ulven, Stine Marie, Molnár, Ferdinand. ISBN-13 : 978-3030369477. Springer
Human Epigenetics: How Science Works (2019) Carlberg, Carsten, Molnár, Ferdinand. ISBN-13 : 978-3030229061. Springer
Genomics, Proteomics and Metabolomics in Nutraceuticals and Functional Foods, Second Edition. (2015) Editor(s): Debasis Bagchi, Anand Swaroop, Manashi Bagchi. Print ISBN:9781118930427. Online ISBN:9781118930458. John Wiley & Sons, Ltd.
Bibliografía complementaria (disponible en libros electrónicos en la Biblioteca Universitaria):
Nutrigenomics and Proteomics in Health and Disease: Towards a Systems‐Level Understanding of Gene–Diet Interactions, Second Edition. (2017) Eds: Martin Kussmann, Patrick J. Stover. Print ISBN:9781119098836. Online ISBN:9781119101277. John Wiley & Sons Ltd.
Nutrigenomics and Proteomics in Health and Disease: Food Factors and Gene Interactions. (2009) Eds: Yoshinori Mine, Kazuo Miyashita, Fereidoon Shahidi. Print ISBN:9780813800332. Online ISBN:9780813807263. Wiley‐Blackwell
Probiotics, Prebiotics, and Synbiotics Bioactive Foods in Health Promotion (2015) Ed. Ronald Watson, Victor Preedy. Hardcover ISBN: 9780128021897. eBook ISBN: 9780128023716. Academic Press
The Gut Microbiome in Health and Disease Editors (2018) Haller, Dirk ISBN: 9783319905440. Ed: Springer
Competencias
Lista de resultados de aprendizaxe:
Coñecementos/contidos: Con01, Con05.
Habilidades/habilidades: H/D02, H/D03, H/D05, H/D07, H/D08, H/D12, H/D14
Competencias: Comp01, Comp02, Comp03, Comp04, Comp05
2.1. Coñecemento/contido
• Con01: Coñecer os conceptos, métodos e resultados máis importantes das distintas ramas da Biotecnoloxía.
• Con05: Coñecer as bases moleculares e técnicas de manipulación da información xenética en microorganismos, animais e plantas e comprender as súas aplicacións en diferentes ámbitos biotecnolóxicos.
2.2. Habilidades/habilidades
• H/D02: Buscar, procesar, analizar/interpretar e sintetizar información e resultados relevantes de diversas fontes e obter conclusións sobre temas relacionados coa Biotecnoloxía.
• H/D03: Organiza e planifica o teu traballo.
• H/D05: Traballo en equipo.
• H/D07: Iniciativa, espírito emprendedor e adaptación a novas situacións (resiliencia).
• H/D08: Liderado e xestión de equipos.
• H/D12: Saber aplicar técnicas instrumentais e protocolos de traballo nun laboratorio, aplicando normas e técnicas relacionadas coa seguridade e a hixiene, a xestión de residuos e a calidade.
• H/D14: Saber analizar e deseñar procesos industriais biotecnolóxicos e aplicalos á mellora de procesos e produtos con criterios de sustentabilidade e xestión da calidade.
23. Competencias
• Comp01: Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan a reflexión sobre cuestións relevantes de carácter social, científico ou ético.
• Comp02: Que o alumnado sexa capaz, tanto por escrito como oralmente, de debater e transmitir información, ideas, problemas e solucións relacionados coa Biotecnoloxía a un público tanto especializado como non especializado/xeral.
• Comp03: Que o alumnado teña desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
• Comp04: Que o alumnado saiba aplicar de forma profesional os coñecementos teórico-prácticos adquiridos na titulación e sexa competente na formulación/resolución de problemas, así como na elaboración/defensa de argumentos tanto en contextos académicos como profesionais relacionados coa innovación e industria biotecnolóxica.
• Comp05: Estudar e aprender de forma autónoma, con organización de tempo e recursos, novos coñecementos e técnicas en Biotecnoloxía e adquirir capacidade de traballo en equipo.
METODOLOXÍAS DOCENTES
Seguiranse as metodoloxías xerais da titulación descritas no apartado 5.1.A do informe.
METODOLOXÍAS DOCENTES
-METODOLOXÍA DIDÁCTICA
- As clases expositivas impartiranse en forma de clases maxistrais nas que o profesor explicará os conceptos da materia co apoio de medios audiovisuais e informáticos, podendo ter distintos formatos (teoría, problemas xerais ou exemplos, directrices xerais da materia). materia), promovendo a participación do alumnado a traves de Research assignments incluíndo investigacións sobre temas da materia usando Copilot ou outra ferramenta de intelixencia artificial dispoñible para a USC ou Microsoft 365.
- As clases interactivas consistirán nun seminario en grupos reducidos, no que se estudarán casos prácticos e específicos da materia. Requírese a participación activa do alumnado. Asistencia obrigatoria.
- Nas clases prácticas na aula de informática, o alumnado utilizará programas e bases de datos relevantes para a materia. Asistencia obrigatoria. Traballar en pequenos grupos.
- Prácticas de campo. Asistencia ogligatoria
- As titorías (individuais ou en grupo reducido) estarán dedicadas a aclarar dúbidas, proporcionar información ou orientar ao alumnado, así como a coñecer o progreso na adquisición de competencias. As titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre o propio alumnado como entre este e o profesor, poderán realizarse a través do foro do Campus Virtual, a través de Ms. Teams ou a través do correo electrónico.
AVALIACIÓN
AVALIACIÓN CONTINUA: 40%
AVALIACIÓN Seminarios: (10%)
AVALIACIÓN Práctica: (10%)
AVALIACIÓN FINAL: 40%
1. Avaliación continua (40% da nota final): o traballo persoal e colaborativo do alumnado recollerase mediante a participación activa na aula e nas probas, e fóra da aula a través das ferramentas do campus virtual da USC que incluirán:
- Traballos de investigación, incluíndo investigacións sobre temas da materia usando Copilot ou outra ferramenta de intelixencia artificial con entrega de tarefas no CV
, cun tempo de 1 semana para entregar os deberes. Nalgunhas clases, ao final da clase realizarase un traballo de investigación sobre o tema utilizando Copilot ou outra ferramenta de IA que se entregará na clase no CV.
- Cuestionarios asíncronos (un cuestionario asíncrono de opción múltiple por cada semana de clase para resolver durante 1 semana,...).
2. Avaliación dos seminarios (10% da nota final): Faranse exposicións sobre os temas. Valorarase facer preguntas. A tarefa entregarase no CV
3. Avaliación de prácticas e prácticas de campo. A asistencia será obrigatoria e a avaliación realizarase mediante entrega de traballos. Non é necesario prescindir da asistencia.
4- Avaliación FINAL dos coñecementos teórico-prácticos (suporá o 40% da nota final). Consistirá na entrega dun traballo en Homework Submission e a súa discusión no Foro a través de preguntas con comentarios (entre 200 e 250 palabras) e respostas ben razoadas (entre 250 e 300 palabras. Copiloto pódese utilizar para formular preguntas e respostas). .
AVALIACIÓN DOS RESULTADOS DE APRENDIZAXE:
- Exame final: Coñecementos/Contidos: Con01, Con05
- Seminarios: Habilidades/Habilidades: H/D02, H/D03, H/D05, H/D07, H/D08; Competencias: Comp01, Comp02, Comp03, Comp04, Comp05
- Prácticas: Habilidades/Habilidades: H/D12, H/D14; Competencias: Comp04
AVALIACIÓN DE REPETIDORES:
- Estarán exentos da realización das prácticas durante un curso académico, mantendo a nota do curso anterior, salvo que desexen repetilas. En todo o demais aplicarase o sistema de avaliación anteriormente descrito.
TIPO DE GRUPO HORAS PRESENCIALIDAD (%)
Docencia teórica 20 100
Docencia interactiva seminario 8 100
Docencia interactiva laboratorio/aula informática 5 100
Prácticas de campo 6 100
Docencia clínica
Tutorización en grupo reducido 1,5 100
Trabajo personal del alumnado 72 0
Tempo de estudos e de traballo persoal que debe dedicar un estudante para superala
Traballo individual: 72 h
Recomendacións para o estudo da materia
Dado que se utiliza unha metodoloxía baseada na avaliación continua, é necesario un traballo continuo cos contidos da materia.
Para o estudo da materia, recoméndase
—Completa todos os exercicios
—Participar de forma activa, construtiva e respectuosa en clases e seminarios.
—Preparar e complementar os contidos que se están a traballar sobre a materia coa bibliografía básica e complementaria recomendada.
—Desenvolver hábitos de busca autónoma de información científica.
—Aproveitar os recursos dos que dispón o estudante na biblioteca universitaria.
—Utiliza correctamente as titorías para coñecer polo miúdo as recomendacións do profesor e aclarar as dúbidas que poidan xurdir no proceso de aprendizaxe.
A materia impártese nas dúas linguas oficiais da comunidade autónoma.
-A admisión do alumnado matriculado no laboratorio de prácticas esixe que coñeza e cumpra as Normas Xerais de Seguridade nos laboratorios de prácticas da Universidade de Santiago de Compostela. A citada información está dispoñible na web da USC http://www.usc.es/export9/sites/webinstitucional/gl/servizos/sprl/desca… -seguroe-nos -laboratorios-de-practicas.pdf).
Maria Del Pilar Calo Mata
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Tecnoloxía de Alimentos
- Teléfono
- 982822424
- Correo electrónico
- p.calo.mata [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Xoves | |||
---|---|---|---|
09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 09. Barbara McClintock |
22.05.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 04: James Watson e Francis Crick |
04.07.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 08. Louis Pasteur |