Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Enxeñaría Agroforestal
Áreas: Enxeñaría e Infraestruturas dos Transportes
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
● Ter unha visión integrada do transporte e a súa planificación, análise da adecuación de cada modo, marco regulatorio e os efectos sobre o territorio que provoca cada sistema de transporte e as infraestruturas asociadas.
● Dispoñer dunha visión global e dos conceptos básicos para a planificación do transporte para a realización dun estudo básico de planificación do transporte e formular estratexias de análises.
● Coñecer unha visión integrada do transporte por estrada, análise da adecuación deste xeito, marco regulatorio e os efectos sobre o territorio que provoca este sistema de transporte e as infraestruturas asociadas a este.
● Coñecer unha visión integrada do transporte aéreo, análise da adecuación deste xeito, marco regulatorio e os efectos sobre o territorio que provoca este sistema de transporte e as infraestruturas asociadas a este.
● Coñecer unha visión integrada do transporte ferroviario e o ferroviario de alta velocidade como consecuencia do proceso de mellora e evolución das infraestruturas ferroviarias, análises da adecuación deste xeito, marco regulatorio e os efectos sobre o territorio que provoca este sistema de transporte e as infraestruturas asociadas a este.
● Coñecer unha visión integrada do transporte marítimo, análise da adecuación deste xeito, marco regulatorio e os efectos sobre o territorio que provoca este sistema de transporte e as infraestruturas asociadas a este.
● Coñecer unha visión integrada do transporte metropolitano, análise dos distintos modos de transporte metropolitano, marco regulatorio e os efectos sobre o territorio que provoca este sistema de transporte e as infraestruturas asociadas a este.
● Coñecer unha visión integrada do transporte por cable, adecuación deste xeito de transporte en función do obxectivo perseguido, marco regulatorio e os efectos sobre o territorio que provoca este sistema de transporte e as infraestruturas asociadas a este.
● Coñecer unha visión integrada do transporte por tubaxe, adecuación deste xeito de transporte en función do obxectivo perseguido, marco regulatorio e os efectos sobre o territorio que provoca este sistema de transporte e as infraestruturas asociadas a este.
● Dispoñer dunha visión xeral das tendencias actuais e futuras no sector dos transportes como a intermodalidad e loxística, mobilidade sostible, ecomovilidad, etc. Como estratexia de optimización física e económica dos recursos de transporte dispoñibles
● Dispoñer de coñecementos en materia de xestión de servizos públicos asociados ao transporte
● Dispoñer de coñecementos en materia de financiamento de infraestruturas públicas de transporte e orixe dos fondos para a súa construción, mantemento e explotación.
● Dispoñer dunha serie de coñecementos básicos en materia de regulamento de contratos internacionais FIDIC
A memoria do título contempla para esta materia os seguintes contidos:
● O proceso de ocupación do territorio
● Formas de crecemento urbano na cidade do século XX.
● Os sistemas de cidades e redes de transporte.
● Evolución dos medios de transporte ata o ferrocarril.
● O ferrocarril. Efectos sobre o territorio.
● O automóbil. Efectos sobre o territorio.
● O avión. Efectos sobre o territorio.
● O tren de alta velocidade. Efectos sobre o territorio.
● O transporte portuario. Efectos sobre o territorio.
● O transporte por tubaxe.
● O transporte por cable.
TEMARIO DE TEORÍA (24h de docencia expositiva, 12h de prácticas e 36h de lectura e preparación de temas)
Estes contidos serán desenvolvidos de acordo ao seguinte temario:
TEMA 01. INTRODUCIÓN Á MATERIA (Dedicación en aula: 2h)
TEMA 02. INTRODUCIÓN AO TRANSPORTE (Dedicación en aula: 3h)
TEMA 03. A PLANIFICACIÓN DE INFR. DO TRANSPORTE. CONCEPTOS XERAIS (Dedicación en aula: 3h)
TEMA 04. O TRANSPORTE POR ESTRADA (Dedicación en aula: 3h)
TEMA 05. O TRANSPORTE FERROVIARIO. ALTA VELOCIDADE FERROVIARIA (Dedicación en aula: 3h)
TEMA 06. O TRANSPORTE AÉREO (Dedicación en aula: 3h)
TEMA 07. O TRANSPORTE MARÍTIMO (Dedicación en aula: 3h)
TEMA 08. O TRANSPORTE METROPOLITANO , TRANSPORTE SUSTENTABLE, ECOMOVILIDADE (Dedicación en aula: 3h)
TEMA 09. O TRANSPORTE POR CABLE (Dedicación en aula: 1h)
TEMA 10. O TRANSPORTE POR TUBAXE (Dedicación en aula: 1h)
TEMA 11. O TRANSPORTE DO MERCADORÍAS: INTERMODALIDADE E LOXÍSTICA (Dedicación en aula: 1h)
TEMA 12. XESTIÓN DOS SERVIZOS PÚBLICOS (Dedicación en aula: 2h)
TEMA 13. FINANCIAMENTO DE INFRAESTRUTURAS DE TRANSPORTE (Dedicación en aula: 2h)
TEMA 14. CONTRATOS FIDIC (Dedicación en aula: 1h)
TEMA 15. MODELOS DE TRANSPORTE E SIMULACIÓN (Dedicación en aula: 2h)
TEMA 16. SISTEMAS INTELIXENTES DE TRANSPORTE (Dedicación en aula: 2h)
TEMA 17. HABILIDADES TRANSVERSAIS (Dedicación en aula: 1h)
SEMINARIOS E ELABORACIÓN DE TRABALLOS DE CURSO (12h de seminarios e 24h de elaboración de traballos de curso)
Seminarios para o seguimento da realización do PROXECTO DE INVESTIGACIÓN DO TRANSPORTE
Bibliografía básica:
Apuntes de clase proporcionados mediante a plataforma virtual da materia.
Unidades didácticas de la asignatura:
-Castro, A., Cota, D., Varela H. Unidade didáctica 7. O transporte metropolitano, e mobilidade sostible. O Plan de Movilidad Urbana Sostible ( PMUS) como elemento estructurador das cidades. 2015. Ed. Serv.Publicacións da USC.
-Castro, A., Cota, D., Fernández X. Unidade didáctica 8. Políticas e estratexias europeas e españolas para a mobilidade sostible. 2015. Ed. Serv.Publicacións da USC.
-Castro, A., Cota, D., Fernández, J.M. Unidade didáctica 14. Contratos FIDIC. Unha aproximación xeral. 2015. Ed. Serv.Publicacións da USC.
-Castro, A., Cota, D., Ramírez, R., Rey, L. Unidade didáctica 16. Novas tecnoloxías e sistemas aplicados á xestión do tráfico. 2015. Ed. Serv.Publicacións da USC.
-Castro, A., Cota, D. et ao Unidade didáctica 18. Metodoloxías e procesos na xestión do tráfico en situacións de vialidad invernal e emerxencias. 2015 .Ed. Serv.Publicacións da USC.
-Castro, A., Cota, D., Ordás, J., Ramírez, R. Unidade didáctica 19. Sistemas tecnolóxicos para a detección de infraccións e cumprimento da normativa de tráfico. 2015. Ed. Serv.Publicacións da USC.
-Kraemer, C. et ao., Enxeñería de Estradas. Volume II. Ed. McGraw-Hill, 2004
-Valdés González-Roldán, A., Enxeñería de Tráfico, Ed. Bellisco, Madrid, 2008
-García Díaz-de-Villegas, J. M., Ferrocarrís: Apuntamentos de clase Ed. E.T.S. Enxeñeiros de Camiños, Canles e Portos de Santander, 2006
-Rodríguez Bugarín, M., Novales Ordax, M. e Orro Arcay, A., Evolución dos sistemas tranviarios Tórculo Artes Gráficas - A Coruña, 2003
-Rodríguez, F., Dirección e Explotación de Portos. Porto Autónomo de Bilbao. Bilbao 1985. ISBN: 84-505-2633-7
-García Cruzado, M., Enxeñería Aeroportuaria, Ed. Aula documental de Investigación, ISBN:84-86402-05-0
-Ministerio de Obras Públicas, Transportes e Medio. O reto da mobilidade urbana, Bruxelas, UITP, 2000
-Orro Arcay, A., Novales Ordax, M. e Rodríguez Bugarín, M., Transporte por cable Tórculo Artes Gráficas - A Coruña, 2003
-Cegarra Plané, M., As tubaxes (Acuedutos, oleodutos, gasodutos); Colexio de Enxeñeiros de Camiños, Canles e Portos, Servizo Publicacións, Colección Escolas, Madrid. 1999
-Transportation Planning Handbook. Institution of Transportation Engineers. 2009
Bibliografía complementaria:
-Alias, J e Valdés, A., A Vía do Ferrocarril. Ed. Bellisco, Madrid, 1990
-López Pita, A., Infraestruturas Ferroviarias Ed. Universidade Politécnica de Cataluña, 2006
-Esveld, C., Modern Railway Track. MRT Productions, Duisburg, 2001
-Oliveros Rives, F., López Pita, A. e Megía Puente, M., Tratado de Ferrocarrís. Tomo I. Ed. Rueda, 1980
-Romero, R., O transporte marítimo. Introdución á xestión do transporte marítimo. Marge Design Editors, Instituto de Loxística Iberoamericano e Centro Intermodal de Loxística. Barcelona. 1992
-Neufville, R. et ao, Airport Systems. Planning and management, Ed. ;McGraw-Hill, 2003. ISBN: 0-07-138477-4
-Colomer J.V. et ao, O transporte público nas áreas metropolitanas españolas, Valencia. 1992
-Bugarín, M., Evolución dos sistemas tranviarios, Tórculo, A Coruña, 2003. ISBN: 84-688-3535-8
-Grava, S., Urban transportation systems.Choices for communities, McGraw-Hill,2003. ISBN: 0-07-138417-0
-Cegarra Plané, M., Proxecto de tubaxes de transporte, Colexio de Enxeñeiros de Camiños, Canles e Portos, Servizo Publicacións, Colección Escolas, Madrid. 1996
-Herning, F., Transporte de fluídos por tubaxes, Editorial Labor, Barcelona.1975
-ASCE, Pipeline Design for Hydrocaarbon Gases and Liquids, New York. 1975
de Rus, G., Campos, J. e Nombela, G. Antoni Bosch, Economía do transporte, Ed., Barcelona, 2003
-Ortúzar, J. de D., Modelos de demanda de transporte, 2ª ed., Alfaomega, Ed. Universidade Católica de Chile. México, 2000.
-AA.VV.: Manual para a avaliación de investimentos de transporte nas cidades. Centro de Publicacións do Ministerio de Fomento. Madrid. 1996
-Orro, A., Planificación de sistemas ferroviarios metropolitanos, Enxeñería e Territorio nº76, 2006
-Zamorano, C. et ao, Manual para a planificación, financiamento e implantación de sistemas de transporte urbano, Consorcio Rexional de Transportes de Madrid, 2004
-Bayliss, D., O desenvolvemento urbano e as súas consecuencias para a mobilidade, en “O reto da mobilidade urbana”, Bruxelas, UITP, 2007
-Modelling Transport. Juan de Deus Ortúzar, Luís G. Willumsen. 2011
-Fundamentals of Intelligent Transportation Systems Planning. Mashrur A. Chowdhury, Adel Wadid. 2003
-Guide to Cost-Benefit Analysis of Major ProjectsIn the context of EC Rexional Policy1997 edition
Básicas
CB1. Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Xerais
CG2 - Comprensión dos múltiples condicionamentos de carácter técnico e legal que se expoñen na construción dunha obra
pública, e capacidade para empregar métodos contrastados e tecnoloxías acreditadas, coa finalidade de conseguir a maior eficacia
na construción dentro do respecto polo medio ambiente e a protección da seguridade e saúde dos traballadores e usuarios da
obra pública
CG3 - Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar a lexislación necesaria durante o exercicio da profesión de Enxeñeiro
Técnico de Obras Públicas
CG6 - Capacidade para a realización de estudos de planificación territorial e dos aspectos ambientais relacionados coas
infraestruturas, no seu ámbito.
CG10 - Coñecemento da historia da enxeñería civil e capacitación para analizar e valorar as obras públicas en particular e a
construción en xeral.
Transversais
CT1 - Capacidade de análise e síntese
CT2 - Capacidade para o razoamento e a argumentación
CT3 - Capacidade de traballo individual, con actitude autocrítica
CT4 - Capacidade para traballar en grupo e abarcar situacións problemáticas de forma colectiva
CT5 - Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada
CT6 - Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible
CT7 - Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, concisa e coherente
CT8 - Compromiso de veracidade da información que ofrece aos demais
CT9 - Habilidade no manexo de TICs
CT10 - Utilización de información bibliográfica e da internet
Específicas
CETESU5 - Coñecemento do deseño e funcionamento das infraestruturas para o intercambio modal, tales como portos, aeroportos, estacións ferroviarias e centros loxísticos de transporte.
Observacións sobre competencias:
A competencia CTETSU5 adquírese tamén na materia obrigatoria Explotación do Transporte Terrestre e nas materias optativas: Transporte e Territorio, Enxeñaría do Tráfico e Loxística Urbana pertencentes á mención de Transportes e Servizos Urbanos.
Nesta materia emprégase un sistema de aprendizaxe continua no que se premia a regularidade no traballo. As actividades metodolóxicas da materia son as seguintes:
DOCENCIA EXPOSITIVA (24h de docencia expositiva, 12h de prácticas e 36h de lectura e preparación de temas)
Presentación e desenvolvemento dos contidos fundamentais da materia por parte do profesor, mediante explicacións teóricas e exemplos prácticos dirixidos a grupos grandes de alumnos. Durante as sesións animarase ao alumno a participar activamente nas mesmas, expondo dúbidas ou a necesidade de profundar en determinadas cuestións.
Mediante esta actividade metodolóxica se traballan as seguintes competencias
Básicas CB1 a CB5; Xerais: CG2, CG3, CG6 y CG10; Específicas: CTESU5; Transversais: CT2, CT10
PROBAS DE SEGUEMENTO (12h de realización de exercícios)
Durante o curso se realizarán 2 probas de seguemento individuais sobre o contido da materia
Mediante esta actividade metodolóxica se traballan as seguintes competencias
Xerais: CG1, CG7; Específicas: CETSU5; Transversais: CT1, CT2, CT3, CT5, CT6
CAMPUS VIRTUAL (dentro das 12h de prácticas e 36h de lectura e preparación de temas)
Utilizarase o campus virtual para expor debates en foros vinculados cos coñecementos técnicos da materia.
Mediante esta actividade metodolóxica se traballan as seguintes competencias
Básicas CB1 a CB5; Xerais: CG2, CG3, CG6 e CG10; Específicas: CTESU5; Transversais: CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7, CT8, CT9, CT10
SEMINARIOS E ELABORACIÓN DE TRABALLOS DE CURSO (12h de seminarios e 24h de elaboración de traballos de curso)
Contémplanse unha actividade:
1/Preparación do Proxecto de Investigación do Transporte proposto por parte dos alumnos, principalmente, en grupos reducidos. Os alumnos deberán preparar presentacións e expor publicamente o seu traballo ante os seus compañeiros.
Mediante esta actividade metodolóxica se traballan as seguintes competencias
Básicas CB1 a CB5; CG2, CG3, CG6 e CG10; Específicas: CTESU5; Transversais: CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7, CT8, CT9, CT10
TITORÍAS EN GRUPO REDUCIDO (3h de titorías en grupos reducidos)
As titorías en grupo reducido utilizaranse principalmente para traballar sobre actividades propostas nos seminarios e resolver dúbidas relacionadas cos contidos da materia.
Mediante esta actividade metodolóxica se traballan as seguintes competencias
Básicas CB1 a CB5; Xerais: CG2, CG3, CG6 e CG10; Específicas: CTESU5; Transversais: CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7, CT8, CT9, CT10
TITORÍAS INDIVIDUAIS (horas segundo necesidade)
Fixarase ao comezo do semestre un horario no que os alumnos poderán acudir ao despacho do profesor para expor e resolver as dúbidas que teñan en relación ás súas tarefas dentro da materia.
Mediante esta actividade metodolóxica se traballan as seguintes competencias
Básicas CB1 a CB5; Xerais: CG2, CG3, CG6 e CG10; Específicas: CTESU5; Transversais: CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7, CT8, CT9, CT10
VISITA A UNHA EMPRESA OU ADMINISTRACIÓN VINCULADA AO SETOR DO TRANSPORTE (dentro das 12h de prácticas)
Durante o curso académico, programarase unha visita de interese na que os alumnos terán a oportunidade de coñecer de primeira man, a partir da experiencia de profesionais que se dedican ao ámbito da xestión do transporte, o día a día. Ademais de visitar as instalacións, refórzase a adquisición de competencias dos alumnos mediante charlas impartidas por profesionais sobre temas tratados nas sesións presenciais e a consulta con eles das dúbidas que poidan ter.
Con anterioridade, o profesor presentará a visita en cuestión en clase co dobre fin de espertar o interese dos alumnos e comunicar as cuestións prácticas de organización do traslado.
A asistencia non será obligatoria nin contará na cualificación final da materia.
A asistencia é obrigatoria (contará como unha asistencia a clase) e o contido dos temas tratados entrarán como materia no exame final
Mediante esta actividade metodolóxica se traballan as seguintes competencias
Básicas CB1 a CB5; Xerais: CG2, CG3, CG6 e CG10; Específicas: CTESU5; Transversais: CT2
EXAME FINAL (23 horas de preparación de probas de avaliación e 4h de exame)
Realizarase un exame final no que avaliarán os coñecementos adquiridos polos alumnos. O exame consiste nunha proba teórica e unha proba práctica.
Mediante esta actividade metodolóxica se traballan as seguintes competencias
Básicas CB1 a CB5; Xerais: CG2, CG3, CG6 e CG10; Específicas: CTESU5; Transversais: CT1, CT2, CT3, CT5, CT6
O sistema de avaliación dunha materia é un aspecto fundamental xa que determina en gran medida o proceso de aprendizaxe do alumno. Coa implantación do Espazo Europeo de Educación Superior preténdese que o alumno se involucre de forma decisiva no seu proceso de aprendizaxe e adquira unha maior responsabilidade sobre o mesmo. Para alcanzar este obxectivo recórrese nesta materia a un sistema de avaliación continua no que se premia a regularidade no traballo, e avalíanse diferentes aspectos relacionados co proceso de aprendizaxe e os coñecementos adquiridos polo alumno. Deste xeito, benefíciase aos alumnos que asisten a clase e que lle dedican horas á materia con continuidade. Ademais, evítanse en gran medida as sensacións negativas que pode xerar a necesidade de superar un único exame final cuxo resultado non depende en exclusiva do coñecemento adquirido polo alumno senón tamén doutro tipo de factores (situación persoal, nervios, etc.).
->Convocatoria ordinaria: Aspectos e criterios de avaliación da materia
Na materia emprégase un sistema de avaliación continua no que se premia a regularidade no traballo, e avalíanse diferentes aspectos relacionados co proceso de aprendizaxe e os coñecementos adquiridos polo alumno.
A continuación, recóllense os aspectos que se utilizarán para levar a cabo a avaliación do alumno e o valor porcentual sobre un máximo de 10 puntos que ese aspecto pode alcanzar no cómputo da cualificación global da materia. A avaliación da materia realízase en 4 Aspectos de Avaliación (AE):
1) Aspecto de avaliación 1 (AE1). Asistencia e participación nas sesións presenciais e campus virtual da materia. (Mínima asistencia ao 50% das sesións): 10%. Competencias: CG2, CG3, CG6, CG10, CT1, CT2, CT3, CT5, CT6, CT9, CT10, CT11, CETESU5.
• Criterios avaliación: Asistencia ás sesións e participación.
• Instrumentos de avaliación: Folla de firmas, notas do profesor e participación en campus virtual.
2) Aspecto de avaliación 2 (AE2). Probas de seguimento: 20%. Competencias: CG2, CG3, CG6, CG10, CT1, CT2, CT3, CT5, CT6, CETESU5.
• Criterios avaliación: Capacidade para aplicar os coñecementos teóricos e resolución das probas de seguimento non programadas expostas en clase.
• Instrumentos de avaliación: Avaliación probas de seguimento non programadas e observacións do profesor.
3) Aspecto de avaliación 3 (AE3). Proxecto de Investigación do Transporte ( PIT): 30%. Competencias: CG2, CG3, CG6, CG10, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7, CT8, CT8, CT9, CT10, CT11, CETESU5
• Criterios avaliación:
ou Entregable do PIT:
a) Documento: Atractivo visual, Limpeza e Combinación colorees
b) Estrutura: Axuste do tempo, Índice de contidos e Fidelidade e seguimento dos contidos na presentación
c) Contidos: Adecuación dos contidos ao tema do PIT e Profundidade no tratamento dos contidos
ou Presentación oralmente do PIT a nivel individual e grupal
• Instrumentos de avaliación:
ou Entrega no prazo establecido
ou Documentos do PIT: Documento de texto e Presentación Powerpoint ou similar
ou Presentación do PIT oralmente #ante o resto de alumnos e o profesor
4) Aspecto de avaliación 4 (AE4). Proba final de avaliación: 40%. Competencias: CG2, CG3, CG6, CG10, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CETESU5.
• Criterios avaliación: Resolución da proba final. Coñecementos adquiridos.
• Instrumentos de avaliación: Avaliación proba final e notas do profesor
Para aprobar a materia por curso o alumno deberá cumprir tres condiciones:
• Asistir como mínimo ao 50% das sesións presenciais e participación activa no campus virtual (AE1). Caso contrario o alumno deberá realizar un traballo adicional en ámbito do transporte, tras aprobar a proposta o profesor
• Obter unha cualificación igual ou superior a 3 puntos sobre 10 en cada un dos Aspectos de Avaliación: AE2 (probas de seguimento), AE3 ( PIT) e AE4 (proba final) de avaliación anteriores.
• Obter unha cualificación global igual ou superior a 5 puntos sobre 10, realizando a media aritmética entre os 4 Aspectos de Avaliación da materia.
Aqueles alumnos que superasen TODOS os aspectos de avaliación terán unha cualificación final igual á media ponderado das cualificacións obtidas en cada aspecto de avaliación.
->Convocatoria extraordinaria
A cualificación obtida polo alumno naqueles aspectos de avaliación superados durante a convocatoria ordinaria conservarase para a convocatoria extraordinaria
Para os alumnos que non alcanzasen estes obxectivos durante a convocatoria ordinaria, na convocatoria extraordinaria aplicarase o seguinte exclusivamente aos aspectos non superados durante a convocatoria ordinaria:
• Non apto AE2 (Probas de seguimento)
ou Cualificación: NON PRESENTADO
ou A recuperación será: En caso de asistencia mínima do 50% das sesións presenciais: basta con aprobar a proba final de avaliación novamente en convocatoria extraordinaria. En caso de non asistencia mínima do 50% das sesións presenciais: o alumno deberá realizar unha investigación profundando e ampliando un dos temas da materia, en formato Powerpoint ou similar
• Non apto AE3 ( PIT)
ou Cualificación: NON PRESENTADO
ou A recuperación será:
No caso de que se traballou sobre un PIT: mellorar o PIT desenvolvido e entrega no novo prazo que defina o profesor antes da seguinte convocatoria.
No caso de que non se traballou sobre un PIT: desenvolver un PIT e entrega no prazo que defina o profesor antes da seguinte convocatoria
• Non apto AE4 (Exame final): segunda posibilidade de superar a materia na convocatoria extraordinaria
Unha vez superados TODOS os aspectos de avaliación os alumnos terán unha cualificación final na oportunidade extraordinaria (Julio) igual á media ponderado das cualificacións obtidas en cada aspecto de avaliación.
->Criterio de avaliación de alumnos repetidores
En caso de non superar a materia e matricularse novamente o alumno no seguinte curso académico (alumnos repetidores), a cualificación obtida nos aspectos de avaliación superados durante o curso académico anterior conservaranse baixo as seguintes condicións:
• AE1. Asistencia e participación nas sesións presenciais: consérvase soamente durante un curso académico adicional
• AE2. Probas de seguimento: consérvase soamente durante un curso académico adicional
• AE3. Proxecto de Investigación do Transporte ( PIT): consérvase soamente durante un curso académico adicional
• AE4. Proba final de avaliación: non se conserva
->Dispensa de asistencia
No caso de que o alumno xustifique documentalmente a dispensa de asistencia e sexa concedida, o alumno quedará dispensado do aspecto de avaliación 1, debendo realizar un traballo individual sobre unha temática relacionada coa materia. O profesor propoñerá a temática e establecerá o prazo de entrega. Polo que respecta aos traballos de curso, estes realizaranse de maneira individual.
Nota Final: segundo o Art. 16 da Normativa de Avaliación do Rendemento Académico, sobre realización fraudulenta de exercicios ou probas: “A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes. “
Lectura e preparación de temas: 48 horas
Elaboración de traballos de curso: 24 horas
Preparación de probas de avaliación: 23 horas
-Seguimento continuado da materia durante o semestre
-Seguimento continuado das actualizacións do Campus Virtual
-Planificación e organización do tempo de estudo
-Consulta de dúbidas a medida que van xurdindo, nunca días antes do exame
-Consulta de dúbidas a través dos foros para compartir as nosas inquietudes cos compañeiros
-Participar activamente no foro de noticias, propoñendo temas ou comentando os existentes
-Aproveitamento das sesións presenciais
David Cota Mascuñana
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría e Infraestruturas dos Transportes
- Correo electrónico
- david.cota [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Luns | |||
---|---|---|---|
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Seminario III (Pav.III) |
13.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 13 (Aulario 4) |
11.06.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 13 (Aulario 4) |