Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 75.5 Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 15 Clase Interactiva: 20 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Electrónica e Computación
Áreas: Linguaxes e Sistemas Informáticos
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Neste curso trátanse as técnicas básicas para a xeración de gráficos 2D y 3D, mediante un plantexamento eminentemente práctico. Introdúcense as técnicas necesarias para comprender a informática gráfica moderna.
Tema 1: Introdución
1. Revisión histórica da computación gráfica
2. Evolución do hardware
3. Monitores
4. Tarxetas gráficas
5. Representación hardware da cor
6. Hardware gráfico avanzado
Tema 2: Estándares gráficos
1. Evolución histórica
2. OpenGL vs DirectX
Tema 3: Formas 2D e Antialiasing
1. Estratexias de representación de formas 2D
a. Rectas, Círculos
2. Técnicas de antialiasing
Tema 4: Transformacións xeométricas, 2D, 3D
1. Translación, escalado, rotación
2. Coordenadas homoxéneas
3. Composición de transformacións
4. Modelo de visualización
5. Representacións xerárquicas
Tema 5: Proxeccións, modelo de cámara sintética
1. Taxonomía das proxeccións
a. Paralelas
b. Perspectiva
2. Modelo de cámara sintética
Tema 6: Modelado e texturas
1. Deseño avanzado de obxectos
2. Librarías auxiliares
3. Texturización. Cuadráticas OpenGL
Tema 7: Cor. Iluminación e sombreado
1. Bases físicas da cor
2. Bases físicas da iluminación
3. Modelo de Goureau, Modelo de Phong
4. Modelos de Iluminación Globales
Tema 8: Determinación de superficies visibles, z-Buffer
1. Precisión por obxecto vs precisión por imaxe
2. Método do pintor
3. Algoritmos de clasificación
4. Método de profundidade. División por cuadrantes
Tema 9: Introdución as GPU´s
Prácticas. Correspondentes a cada grupo teórico
Básica.
1) Hearn, Donald , Baker, M. Pauline. Gráficos por computadora con OpenGL (*1).Madrid: Pearson - Prentice Hall, 2006. ISBN: 84-205-3980-5
2) José Ribelles y Javier Lluch. OpenGL en Fichas. Publicacions de la Universitat Jaume I 2003. ISBN 84-8021-428-7.
3) www.opengl.org (2018)
Complementaria.
1) Foley, van Dam, Feiner, Hughes, and Phillips. Computer Graphics: Principles and Practice (2nd edition in C).Editorial Addison and Wessley.ISBN 0321399528.
2)Richard S. Wright Jr. And Michael Sweet. Programación en OpenGl. Editorial Anaya.I SBN: 9788441501768
3) F.S. Hill, JR.. Computer Graphics using Open GL. Editorial Prentice Hall. ISBN: 0023548568
Contribuír a acadar as competencias recollidas na memoria do titulo de Grao en Enxeñería Informática da USC (CG1, CG2, CG3, CG4, CG8, CG9, TR1, TR2, TR3, FB1, FB3, RI6, RI12, RI13, RI14, TI2, TI6).
Obtención dunha visión xeral do mundo da Computación Gráfica, tanto básicas como avanzada. Coñecemento dos conceptos, modelos e técnicas aplicados á CG, tales como modelado, texturizado ou transformacións. Coñecemento das fases de desenvolvemento dun proxecto de CG; ser capaz de realizar visualizacións tridimensionais, interfaces gráficas y desenvolver aplicacións que manipulen tipos de datos diversos (imaxes, gráficos, etc.).
Utilizar un entorno de programación e librerías para desenvolver as técnicas e os algoritmos máis importantes utilizados nas aplicacións de tratamento de imaxes, gráficos e multimedia. Ser capaz de avaliar e analizar distintas aplicacións gráficas.
Metodoloxía da ensinanza
Nas clases interactivas o alumno realizará o conxunto de prácticas propostas polo profesor e un traballo persoal ou proxecto final. Nestas clases se desenrolan as competencias CG1, CG2, CG3, CG4, CG8, CG9. Do mesmo xeito traballaranse nestas clases as competencias TR1 (entrega de informes escritos) TR2 (traballos en grupo), TR3 (traballos autónomo) e FB1 (aplicación de coñecementos matemáticos á resolución de problemas).
As competencias RI6, RI12, RI13, RI14 resolveranse no plantexamento do proxecto persoal, onde deberán desenvolver un proxecto complexo.
Nas clases expositivas traballaremos as competencias CG8, CG9, TR2, TR3. Nestas clases darase unha visión xeral sobre cada un dos temas a tratar, constando de dúas partes; na primeira parte darase unha visión teórica do tema e na segunda explicarase como se realizan estas tarefas nun computador baixo openGL.
As clases expositivas terán una distribución tal como; (duración 1.5h 10 semanas)
1 Semana. Tema 1: Introdución,
2 Semana. Tema 2: Estándares gráficos,
3 Semana. Tema 8: Determinación de superficies visibles, z-Buffer.
4 Semana. Tema 3: Formas 2D e Antialiasing,Tema6: Modelado.
5 Semana. Tema 4: Transformacións xeométricas, 2D, 3D
6 Semana Tema 5: Proxeccións, modelo de cámara sintética.
7 Semana Tema 6: Texturas.
8 Semana. Tema 7: Bases físicas da cor e luz.
9 Semana Tema 7: Iluminación. Modelo de Goureau, Modelo de Phong
10 Semana Tema 9: Introdución GPU´s
Avaliación da materia:
1) Un exame obrigatorio referido a conceptos teóricos 65%, onde se avaliarán as competencias CG8, CG9, TR2, TR3, FB3, RI6.
2) Presentación dás prácticas propostas na clase 20%, as prácticas non entregadas ou presentadas profesor serán computadas como negativas. Dentro desta parte a nota terá en conta o grao de consecución das competencias CG8, CG9, TR2, TR3, FB3.
3) Proxecto final proposto polo alumno 15%. Neste proxecto avaliánse as competencias RI6, RI12, RI13, RI14
Os dous primeios son considerados como avaliación continua 85%.
Considérase un non presentado cando o alumno non se presente as prácticas obrigatorias ou o exame teórico, tendo que superar ambos individualmente.
Nas diferentes oportunidades o proceso de avaliación será o mesmo
70,5horas de traballo personal
Coñecementos de xeometría, Física, C, C++ ou Java
As clases impartiranse en Español.
José Manuel Cotos Yáñez
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Teléfono
- 881816461
- Correo electrónico
- manel.cotos [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Julian Carlos Flores Gonzalez
Coordinador/a- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Teléfono
- 881816456
- Correo electrónico
- julian.flores [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
11:30-13:30 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | Aula de Informática I2 |
Mércores | |||
10:00-12:00 | Grupo /CLIL_04 | Castelán | Aula de Informática I4 |
12:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | IA.14 |
15:30-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula A2 |
10.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_05 | Aula Traballo |
10.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Traballo |
10.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_03 | Aula Traballo |
10.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_01 | Aula Traballo |
10.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_04 | Aula Traballo |
10.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_02 | Aula Traballo |
20.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A3 |
20.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_02 | Aula A3 |
20.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_05 | Aula A3 |
20.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_03 | Aula A3 |
20.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_01 | Aula A3 |
20.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_04 | Aula A3 |
20.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_01 | Aula A4 |
20.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_04 | Aula A4 |
20.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A4 |
20.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_02 | Aula A4 |
20.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_05 | Aula A4 |
20.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_03 | Aula A4 |
01.07.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLIL_05 | Aula A2 |
01.07.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLIL_03 | Aula A2 |
01.07.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Aula A2 |
01.07.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLIL_04 | Aula A2 |
01.07.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A2 |
01.07.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLIL_02 | Aula A2 |