Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filosofía e Antropoloxía
Áreas: Lóxica e Filosofía da Ciencia
Centro Facultade de Filosofía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Nesta materia tómase en consideración a pregunta pola natureza da información, da súa obtención e do seu procesamento mediante o razoamento para o efecto dunha toma de decisións eficiente. Para iso examinaranse algunhas das propostas centrais da lóxica e da semántica contemporáneas.
1. Os significados de «información»: Distintos usos e acepcións do termo “información” na filosofía.
2. Fundamentos da Teoría Matemática da Información: Información e dato.
3. A concepción semántica da información: Información como contido e Información factual.
4. Outras aproximacións filosóficas á información: Filosofía da Intelixencia Artificial, Filosofía da Computación.
5. A información na Intelixencia Artificial: Intelixencia Artificial Explicable.
Bibliografía básica
Corcoran, J. 1998. Information-theoretic logic. In Martínez, C., Rivas, U. and Villegas-Forero, L. 1998, 113-135.
Dretske, F. 1981, Knowledge and the Flow of Information. Oxford: Blackwell.
Floridi, L. (Ed.). 2016. The Routledge handbook of philosophy of information. London: Routledge.
Pérez-Montoro Gutiérrez, M. 2000. El fenómeno de la información. Una aproximación conceptual al flujo informativo. Madrid: Editorial Trotta.
Bibliografía complementaria
Bar-Hillel, E. 1964. Language and Information. Selected essays on their theory and application. Reading Massachusetts: Pau Alto, London, Don Mill, Ontario, Addison-Wesley Publishing Company.
Barwise, J and Etchemendy, J. 1990. Information, Infons and Inference. In Cooper et ao 1990, 33- 78.
Barwise, J. and Perry, J. 1983. Situations and Attitudes. Bradford Books: M.I.T. Press.
Carnap, R. and Bar-Hillel 1952. An Outline of a theory of semantic information. In Bar-Hillel 1964, 221-274.
Cooper, R., Mukai, K. and Perry, J. eds. 1990. Situation Theory and Its Applications. California: CSLI Publications.
Corcoran, J. 1999. Information-theoretic logic and transformation-theoretic logic. Included in Ram 1999, 25-35.
Corcoran, J. 1999: Information recovery problemas. In Ram, M. (ed.). 1999.
Corcoran, J. 2007. Information-theoretic properties of truth-functional connectives. The Bulletin of Symbolic Logic 13, 3, 405.
Devlin, K. 1991. Logic and Information. Cambridge: Cambridge University Press.
Floridi, L. 2009. Philosophical Conceptions of Information. In G. Sommaruga (Ed.), Formal Theories of Information: From Shannon to Semantic Information Theory and General Concepts of Information (pp. 13-53). Springer Berlin Heidelberg. 10.1007/978-3-642-00659-3_2
Floridi, L. 2007. Semantic conceptions of information. The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Spring 2007 Edition), Edward N. Zalta (ed.), URL = <http://prato.stanford.edu/arquives/spr2007/entries/information-semantic/>.
Floridi, L. 2004. Information. In L. Floridi (Ed.), The Blackwell guide to the philosophy of computing and information (pp. 40-62). Blackwell Pub.
Floridi, L. 2002. What Is the Philosophy of Information? In J. Moor, & T. W. Bynum (Eds.), Cyberphilosophy: the intersection of philosophy and computing (pp. 117-138). Blackwell.
Israel, D. and Perry, J. 1991. What is information? Report nº CSLI-91- 145.
Jané, I. 2006. What is Tarski’s common concept of logical consequence? The Bulletin of Symbolic Logic 12, 1, 1-42.
Ram, M. ed. 1999. Fragments of Science: Proceedings of the Mendel Sachs Symposium. Singapore,
New Xersei, London, Hong-Kong: World Scientific. Singapore, New Xersei, London, Hong-Kong: World Scientific.
Sagüillo, J. M. 1997. Logical consequence revisited. The Bulletin of Symbolic Logic 3, 216-241.
Sagüillo, J. M. 2002. Conceptions of logical implication. Logica Trianguli 6, 41-67.
Sagüillo, J. M. 2000. Domains of sciences, universes of discourse and omega arguments.
History and Philosophy of Logic 20, 267-290.
Sagüillo, J. M. 2008. O Pensamento Lóxico-Matemático. Elementos de heurística e apodíctica demostrativa. Madrid: Akal Edicións.
Scanlan, M. and Shapiro, S. 2000. The work of John Corcoran: An appreciation. History and Philosophy of Logic 20, 149-158.
Tarski, A. 1936. On the concept of logical consequence. In Ta rski 1983, 409-20. Tarski, A. 1941/94. Introduction to logic. Fourth edition by J. Tarski. Oxford: Oxford University Press.
Tarski, A. 1983. Logic, Semantics, Metamathematics. Second edition. Introduced and edited byJ. Corcoran. Indianapolis: Hackett.
Tarski, A. 1986. What are logical notions?. Introduced and edited by J. Corcoran. History and Philosophy of Logic 17, 143-154.
COMPETENCIAS XERAIS E BÁSICAS
CX1) Adquirir habilidades e coñecementos para a análise crítica respecto ás contribucións de investigación.
CX2) Aplicar os coñecementos adquiridos para identificar, formular e resolver problemas do noso tempo.
CX3) Capacidade para transmitir coñecementos, ideas orixinais e solucións propostas.
CX4) Adestramento para desenvolver unha actitude pro-activa reflexión dinámica e creativa na busca de solucións.
CX5) Desenvolver habilidades para recoñecer, nos diversos coñecementos e práctica social, cuestións e problemas que poden ser abordados e resoltos.
CB1) O coñecemento e a comprensión que fornecen unha base ou oportunidade de orixinalidade no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB2) Aplicar os coñecementos propios dos e das estudantes e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou descoñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados ca súa área de estudo.
CB3) Capacidade de integrar coñecementos e xestionar a complexidade, e formular xuízos en base a información de que era incompleta ou limitada. Isto tamén inclúe reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB4) Capacidade para comunicar as conclusións propias e os coñecementos e principios subxacentes a especialistas e non especialistas, de forma clara e inequívoca.
CB5) Os estudantes deben posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que será en gran parte auto-orientado ou autónomo.
A materia no seu conxunto, coas diversas actividades que integran (sesións expositivas, sesións interactivas, lecturas obrigatorias, as atribucións, a realización breve traballo escrito) contribúe á adquisición de competencias básicas e xerais. A avaliación global da cuestión é indicativo da realización destas competencias xerais e básicas.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
CT1) Utilizar as tecnoloxías da información e a comunicación.
O uso da aula Virtual da USC para manexar e traballar os materiais facilitados para o seguimento e traballo da materia, e para contestar os cuestionarios postos a disposición contribúe á adquisición desta competencia transversal. O seguimento dese traballo permitirá avaliar a adquisición da competencia CT1.
CT2) Xestionar e analizar criticamente fontes científicas, documentación bibliográfica e dixital.
CT3) Avaliar criticamente a información para a resolución de problemas
Os traballos sobre textos de lectura obrigatoria e consultas para a realización dun traballo de tipo ensaio sobre un tópico do curso acordado co profesor vai contribuír á adquisición das competencia CT2 y CT3. A avaliación sobre a adquisición da competencia farase a partir da corrección dos cuestionarios e do mencionado traballo escrito.
CT4) Promover o respecto dos dereitos humanos e diversidade cultural e as persoas e desenvolver valores contra as desigualdades de xénero.
Os debates en sesións de docencia interactiva e en titorías de grupo contribuirán á adquisición da competencia CT4.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
CE1) Coñecer e comprender enfoques filosóficos relacionados coas áreas temáticas do máster.
O seguimento da materia e contestar aos cuestionarios previstos contribuirán á adquisición da competencia CE1. A correspondente avaliación basearase nas correccións dos cuestionarios.
CE2) Desenvolver competencias que permitan trasladar os coñecementos adquiridos no ámbito da investigación.
A realización do traballo escrito está prevista para os efectos de iniciar aos estudantes nas tarefas investigadoras de índole filosófica que contribúen á competencia CE2. A avaliación do devandito traballo incluirá a consideración de aspectos formais propios dun traballo de investigación.
CE3) Adquirir destrezas para a transmisión eo contido do ensino filosófico relacionados coas áreas temáticas do mestre.
CE4) Aplicar os coñecementos adquiridos na resolución de novos problemas.
CE5) Ser capaz de: analizar e sintetizar, argumentar loxicamente, facer xuízos, e deliberado de acordo con criterios éticos.
CE6) Saber expresar-se oralmente e por escrito, comunicar, debater e deliberar.
Diversas actividades que integran a materia (como sesións interactivas, realización de tarefas, realización de breve traballo escrito) contribúen á adquisición das competencias CE3, CE4, CE5 e CE6.
O curso distribuirase do seguinte xeito: (1) clases expositivas, nas que a docente expoñerá os contidos do temario; (2) clases interactivas, nas que ademais de aclarar dúbidas e dificultades relacionadas coa parte expositiva, trataranse as relacionadas coas lecturas designadas para cada sesión. Dedicaranse varias sesións o comentario e discusión dos textos de L. Floridi.
Para comprobar o nivel de comprensión das clases expositivas e das lecturas por parte do alumnado, estes disporán de cuestionarios, que deberán ir contestando e presentando como tarefas obrigatorias nas datas indicadas a través do Campus Virtual. Estas tarefas formarán parte da avaliación.
Os estudantes poderán formular consultas en persoa ao docente responsable no seu horario de titorías, ben sexa a través do correo electrónico ou por vídeo-conferencia.
As sesións expositivas combinan exposicións maxistrais, onde o profesor fai unha presentación inicial de cada tema, con sesións de traballo cooperativo informal, onde se traballan textos seleccionados polo profesor en dinámica de grupos reducidos (2-3 persoas) para extraer as súas ideas principais.
As sesións interactivas seguirán unha metodoloxía de seminario, onde se analizarán e discutirán en profundidade os textos de L. Floridi da bibliografía básica que se determinen como obrigatorios ao inicio do curso e, eventualmente, algún outro texto complementario. Durante estas sesións, incentivarase a discusión e o debate argumentado entre os e as alumnos. Ademais, o profesor poñerá a disposición dos/as estudantes información sobre cada un dos temas da materia, para facilitar o seguimento dos contidos e o traballo sobre os textos de lectura obrigatoria.
As titorías en grupo ofertaranse ao longo do curso e terán carácter voluntario. Durante as mesmas discutiranse borradores do ensaio obrigatorio para que os y as estudantes poidan facer correccións sobre o mesmo e tamén se aclararán las posibles dúbidas sobre os contidos da materia.
A avaliación continua consistirá en presentar nos prazos previstos un ensaio sobre algún dos temas vistos na materia e previamente acordado co profesor. Ademáis da entrega escrita, este ensaio deberá ser exposto e defendido na aula atendendo os criterios de claridade e corrección argumentativa, demostrando así de xeito oral e escrito as habilidades discursivas propias do debate filosófico. Completan a avaliación continua a asistencia a clase e as titorías así como a participación en forma de preguntas, intervencións nos debates, exposicións das lecturas ou nos foros do Campus Virtual. A realización dos cuestionarios no Campus Virtual sobre contidos da materia será o último ítem da avaliación.
Para aprobar a materia mediante avaliación continua os/as estudantes deberán entregar e participar en todas as actividades descritas. A nota final será o resultado da media ponderada segundo as porcentaxes indicadas a continuación.
O alumno que non siga o procedemento previsto para a avaliación continua, deberá superar unha proba final en relación cos contidos da materia e as lecturas obrigatorias e entregar o ensaio. Posto que parte da participación se fará a través do Campus Virtual, tamén terá a obriga de realizar esas actividades.
A asistencia a clases é obrigatoria (salvo que haxa dispensa de asistencia segundo a normativa da USC). Calquera falta de asistencia deberá estar xustificada documentalmente.
Os alumnos con dispensa académica de asistencia ás clases presenciais poderán seguir a avaliación continua que se verá incrementada coa presentación de esquemas dun máximo de tres textos a traballar relacionados coa materia ou poderán ser avaliados na proba final.
DIMENSIÓNS DA AVALIACIÓN
VARIABLE 1: Asistencia e participación
CRITERIOS: (i) Participación activa na clase; (ii) Participación nos debates e discusións; (iii) Lectura dos materiais (textos obrigatorios); (iv) Participación no traballo de grupo; (v) Asistencia a titorías; (vi) Participación nos foros do Campus Virtual.
INSTRUMENTO: Observacións e notas do profesor
PESO: 25%
VARIABLE 2: Realización dun ensaio
CRITERIOS: (i) Análise en profundidade do tópico proposto en relación cos contidos traballados na materia; (ii) orixinalidade no traballo; (iii) achegas persoais, reflexivas e creativas. (iv) presentación e defensa oral
INSTRUMENTO: Avaliación mediante rúbrica de corrección (dispoñible ao inicio do semestre no Campus Virtual). Extensión: 5.000 palabras (+/- 10%).
PESO: 50%
VARIABLE 3: Realización dos cuestionarios.
CRITERIOS: (i) Dominio dos conceptos e contidos, (ii) relación con outros conceptos vistos noutras materias; (iii) actitude crítica, (iv) achegas persoais, reflexivas e creativas.
INSTRUMENTO: Cuestionarios a contestar a en prazos previstos ao longo do semestre no Campus Virtual.
PESO: 30%
Traballo do estudante
Clases Expositivas 9h
Clases Interactivas 12h
Horas de Titorías 3h
Horas presenciais 24h
Traballo non presencial (lecturas, documentación, estudo, redacción, etc.) 51h
Traballo total do estudante 75h
Para superar a materia pola vía da avaliación continua resulta imprescindible un traballo constante ao longo do semestre e, concretamente, das lecturas obrigatorias e tarefas planificadas. Os/as estudantes que non procedan a traballar desta forma deberán superar a materia mediante un exame final. É imprescindible o manexo de textos en inglés.
Requírese disposición a ler Inglés e empregalo.
Enrique Latorre Ruiz
Coordinador/a- Departamento
- Filosofía e Antropoloxía
- Área
- Lóxica e Filosofía da Ciencia
- Teléfono
- 881813822
- Correo electrónico
- enrique.latorre.ruiz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Martes | |||
---|---|---|---|
17:30-19:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Seminario Nussbaum (109) |
Mércores | |||
17:30-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Galego | Seminario Nussbaum (109) |
09.01.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario Butler (108) |
09.01.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Seminario Butler (108) |
28.05.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario Butler (108) |
28.05.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Seminario Butler (108) |