Créditos ECTS Créditos ECTS: 5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 15 Clase Interactiva: 20 Total: 40
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia
Áreas: Historia Contemporánea
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Dominio de teorías da socioloxía histórica aplicables ó estudo da conflictividade e da violencia.
- Análise da dinámica Estado/evolución da conflictividade nas sociedades rurais do mundo occidental.
- Análise dos movementos sociais de base campesiña en Europa.
Perspectivas recentes no estudo da accción colectiva e os movementos sociais de particular interese para os historiadores. O papel do Estado. O proceso de nation-building e a súa influencia na conformación do moderno concepto de cidadanía. Influencia do proceso de urbanización e matización das diferentes perspectivas teóricas en función da dicotomía urbano/rural
- James Scott e as "armas do feble", novas perspectivas sobre a conflictividade rural.
- Charles Tilly e o repertorio da acción colectiva.
- Violencias cotiás: formas de delincuencia nas sociedades rurais
• O agrarismo galego como estudo de caso.
BASCUÑÁN, O. (2009), Campesinos rebeldes, Madrid, Catarata.
CABANA, A. e CABO, M. (2013). “James C. Scott y el estudio de los dominados: su aplicación a la historia contemporánea”. Historia Social, nº77, 2013, pp.73-93.
CABO, M. e MOLINA, F. (2009), "The Long and Winding Road of Nationalization: Eugen Weber´s Peasants into Frenchmen in Modern European History (1976-2006)", European History Quarterly 39/2, pp.264-286.
CABO, M. e VÁZQUEZ VARELA, X.M. (2014), "Las otras guerras de nuestros antepasados: la violencia intercomunitaria en la Galicia rural contemporánea", Hispania.
CABO, M. (1998), O agrarismo, Vigo, A Nosa Terra.
CHAVAUD, F. e MAYAUD, J-L. (dirs., 2005), Les violences rurales au quotidien, Boutique de l'Histoire.
CRUZ, R. (1995), "El más frío de los fríos monstruos fríos: la formación del Estado en la España contemporánea", Política y Sociedad nº 18, pp. 81-92.
CRUZ, R. (2015), Protestar en España, Alianza.
HERVÉS, H. ET AL. (1997), "Resistencia y organización. La conflictividad rural en Galicia desde la crisis del Antiguo Régimen al franquismo", Noticiario de Historia Agraria nº 13, pp.165-192.
LEIRA, F. e CABO, M. (eds., 2021), A xustiza pola man, Vigo, Xerais.
LYNCH, É. (2019), Insurrections paysannes : de la terre à la rue : usages de la violence au XXe siècle, París, Vendémiaire.
PINKER, S. (2009), Los ángeles que llevamos dentro. El declive de la violencia y sus implicaciones, Barcelona, Paidós.
SCOTT, J. (1985), Weapons of the Weak. Everyday Forms of Peasant Resistance, New Haven: Yale Univ. Press
TARROW, S. (1997), El poder en movimiento. Los movimientos sociales, la acción colectiva y la política, Madrid: Alianza.
TILLY, Ch. (1978), From Mobilization to Revolution, Reading (Mass.): Addison Wesley.
TILLY, Ch. et al. (1997), El siglo rebelde, 1830-1930, Prensas Univ. de Zaragoza.
Historia Social nº 77 (2013), Dossier Eugen Weber
Bibliografía sobre fontes (para preparar os traballos):
Fonts per a l’estudi del món rural contemporani / Enric Vicedo / Col•lecció Els Seminaris del Departament de Geografia i Història de l'IEI, núm. 3 / 2005
Capacidade para identificar na historia as raíces de situacións e problemas actuais.
Capacidade para buscar, seleccionar e utilizar a bibliografía especializada sobre temas relacionados coas sociedades rurais.
Capacidade para expor oralmente un traballo académico.
Capacidade para participar activamente nunha discusión académica colectiva sobre temas históricos e políticos.
- Clases maxistrais do profesor para explicar os catro apartados que compoñen o programa, seguidas de sesións de seminario ó redor dos temas expostos.
- Preparación polos alumnos dun traballo monográfico dirixido sobre una lista previa de temas definidos polo profesor, aplicando os coñecementos teóricos adquiridos a casos históricos concretos.
- Exposición oral en clase dos traballos dos estudantes, seguida de sesión de seminario en torno ó tema exposto.
Asistencia obrigatoria
Realización do traballo escrito: 70%
Presentación e defensa do traballo: 30%
* A inasistencia non xustificada a catro ou más das dez sesións presenciais será causa de suspenso, así como o incumprimento reiterado e constatado da obriga de ler os textos recomendados para os debates.
- Horas totais estimadas de traballo do estudante: 125
- Horas de docencia teórica e debates en seminario: 25
- Horas de prácticas: 25
- Horas de traballo persoal (redacción de traballos e preparación de presentacións): 75
Miguel Cabo Villaverde
Coordinador/a- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Contemporánea
- Teléfono
- 881812580
- Correo electrónico
- miguel.cabo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Xoves | |||
---|---|---|---|
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula máster Historia Contemporánea |