Créditos ECTS Créditos ECTS: 5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 85 Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 15 Clase Interactiva: 20 Total: 125
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Historia
Áreas: Área externa M.U en Historia Moderna: Monarquía de España Séculos XVI-XVIII, Historia Moderna
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Esta asignatura procura dotar aos/as alumnos/as que a cursen con unha ampla gama de contidos relacionados ca historia social e cultural da España moderna. Ao mesmo tempo o tema das identidades non só abarca numerosas dimensións da experiencia histórica, se non que as confronta dende o punto de vista e da subxectividade dos mesmos actores históricos. Poucas temáticas se prestan tan directamente á conexión entre estos diferentes niveis de análise do "como" das identidades, e poucos teñen tanta relevancia para a comprensión de fenómenos de longa duración da historia española. Así, o propósito principal é profundizar na relación entre as esferas social e cultural da historia da España moderna, que inclue: a identificación e análisis dos principais axentes históricos nos dous campos, dende a aristocracia ata os estratos medianos e populares; a dinámica das múltiples relacions entre os diferentes niveles das diversas xerarquías sociais e culturais; e o complexo intercambio social, económico e cultural que contribue á consolidación das distintas identidades xeradas pola transformación do mundo hispánico nos primeiros séculos da modernidade
1. Identidades e prácticas culturais urbanas
2. Identidades e prácticas culturais rurais
3. Identidades sociais: vocabulario e imaxe da distinción
4. Rituais e cultura material
5. Identidade social e cultural da aristocracia hispana
- Atienza Hernández, J.: Aristocracia, poder y riqueza en la España moderna la Casa de Osuna siglos XV-XIX.Siglo Veintiuno de España Editores, 1987.
- Colomer, J. L., ed.: Vestir a la española. Prestigio y vigencia del atuendo español en las cortes europeas (siglos XVI y XVII). Madrid, 2014.
- Del Rio Barredo, M.J., Madrid, urbs regia. La capital ceremonial de la monarquía católica, Madrid, 2000.
- Domínguez Ortiz, A.: Las clases privilegiadas en la España del Antiguo Régimen. Editorial Istmo, 1973.
-Hernández Franco, J., Guillén Berrendero, A. y Martínez Hernández, S. (dirs.): Nobilitas. Estudios sobre la nobleza y lo nobiliario en la Europa Moderna, Madrid, Doce Calles, 2014.
- Kagan, Richard L. y Dyer, Abigail, eds.: Vidas infames: Herejes y criptojudíos ante la Inquisición. Donostia-San Sebastián, Nerea, 2010
- Mantecón Movellán, T.: Conflictividad y disciplinamiento social en la Cantabria rural de los S. XVII y XVIII. Santander, Universidad de Cantabria-Fundación Marcelino Botín, 1997.
- Rey Castelao, O. y Mantecón Movellán, T.A.:Identidades urbanas en la monarquía hispánica,
Servicio de Publicaciones, Universidad de Santiago de Compostela, 2015.
- Rodríguez-Salgado, M.J.: "Christians, Civilised and Spanish: Multiple Identities in Sixteenth-Century Spain.” Transactions of the Royal Historical Society, 8, 1998, 233-251.
- Trexler, R.C. ed.: Persons in groups. Social Behaviour as Identity formation in Medieval Renaissance Europe, Nueva York, 1985.
xERAIS
G1 - Dominar las tradiciones historiográficas y los recursos metodológicos y Conceptuales orientados hacia el análisis de la historiamoderna en sus distintos ámbitos y enfoques
G5 - Aplicar adecuadamente unha metodoloxía científica propia da Historia, na execución de traballos bibliográficos, na elaboración de estados da cuestión, no análise e interpretación das fontes
G11 - Coñocer e aplicar con rigor aspectos teóricos e metodolóxicos relacionados coa archivística, bibliografía histórica e documentación relativa á Historia Moderna
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuicios a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclua reflexions sobre as responsabilidades socias e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuicios
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusions e os coñecementos e razons últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüdades
TRANSVERSAIS:
T3 - Ser capaces de diseñar e executar traballos académicos avanzados tanto individual como colectivamente
T4 - Exercer unha autoavaliación crítica sobre a propia adquisición de saberes e competencias
ESPECÍFICAS:
E1 - Coñecer e comprender a nivel avanzado os sistemas e as estructuras sociais, económicas, institucionais, culturais, ideolóxicas, relixiosas que configuran os territorios que conformaban a Monarquía de España.
E2 - Formular xuicios e análises críticos sobre a "Monarquía de España", e diseñar plantexamentos referidos ao mesmo tema, que poidan ser obxecto de investigación
E8 - Aplicar, a nivel avanzado, as teorías, métodos e técnicas propias das ciencias humanas e sociais ao estudo da Historia.
O proceso de aprendizaxe das competencias que integran coñecementos e habilidades establecidas no apartado dos obxectivos da materia desenvolverase a través dunha metodoloxía de aprendizaxe artellada en leccions expositivas na aula, que garanten os obxectivos en competencias de coñecementos, seminarios e traballos orientados á formación na competencia de traballar en grupo, exposición oral dos traballos orientados á competencia de comunicación oral, redacción de traballos e lecturas que permitan acadar o análise crítico das fuentes e sintetizar ideas. A través da combinación destas técnicas de aprendizaxe preténdese a formación integral do estudante nesta materia en términos das competencias establecidas. A taboa que reflicte o reparto equilibrado dos diferentes aspectos metodolóxicos é a siguiente:
METODOLOXÍAS DOCENTES
-Leccions expositivas teóricas.
-Realización de exercicios de análise ou de recensión
-Traballos prácticos e/ou traballos de campo tutelados polo profesorado.
-Seminarios en aula ou a través de foros on-line
-Leituras tuteladas polo profesorado
-Titorías individuais e de grupo (presenciais e on-line; nacionais e internacionais).
-Exposicions orais por parte dos/as estudantes de traballos desenvolvidos individualmente
PONDERACIÓN MÍNIMA PONDERACIÓN MÁXIMA
Avaliación de traballos prácticos e teóricos, recensions, de análise discursivo, presentacions, etc. Ponderación mínima: 40; máxima: 50
Avaliación continua sobre a asistencia e participación en actividades presenciais: ponderación mínima: 30; máxima: 40
O sistema de avaliación da materia ten como finalidade asegurar os resultados da aprendizaxe das competencias de coñecemento (examen e asistencia), de síntese de ideas e traballos complexos (traballo e seminario), de acadar capacidade de intercomunicación oral (traballo e debate en seminario). Polo tanto, tense escollido un sistema de avaliación continua e multivariable, a longo do curso e que garante unha formación complexa do estudante como resultado da aprendizaxe en función dos obxectivos en términos de competencia
TEMPO DAS ACTIVIDADES FORMATIVAS
Desenrolo dos contidos teórico-prácticos das asignaturas, tanto na aula/on-line, como en traballos de campo
fora da aula 35 horas 100% presencia
Comentarios de texto aplicando técnicas específicas ao análise das fontes (primarias e secundarias) que serán
feitas individualmente ou en grupos: 20 horas 50% presencia
Debates e/ou foros on-line: 10 horas 0% presencia
Estudo autónomo do/a estudante relacionado cos contidos expostos nas clases teóricas e prácticas: 50 horas 0% presencia
Estudo autónomo do/a estudante relacionado con investigación ou a actividade profesional, guiado por un titor académico ou profesional que o/a asesorará sobre tema, fontes e bibliografía básica. 55 horas 0% presencia
Atención personalizada do traballo autónomo realizado polo alumnado (presencial) 5 horas 100 % presencia
TEMPO ESTIMADO DE TRABALLO DO/A ESTUDANTE: 125 Horas
Recomendase a lectura da bibliografía indicada en cada unidade temática
Recomendase a consulta de revistas especializadas
Recomnedase a consulta de webs de bibliotecas das universidades responsables do título
Recomendase a consulta de webs especializadas, como o portal documental PARES, o bibliográfico DIALNET, etc.
1. E importante un nivel suficiente para leer textos en idiomas modernos.
"En caso de fraude académica tal como se define no artigo 42 da Lei de Convivencia da USC de marzo de 2023 aplicaranse as sancións previstas no artigo 11 de producirse plaxio en traballos académicos ou exames ou ben emprego non consentido de ferramentas de Intelixencia Artificial".
Roberto Javier Lopez Lopez
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Moderna
- Teléfono
- 881812612
- Correo electrónico
- robertojavier.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Ofelia Rey Castelao
Coordinador/a- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Moderna
- Teléfono
- 881812610
- Correo electrónico
- ofelia.rey [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Manuel Reyes García Hurtado
- Departamento
- Departamento externo vinculado ás titulacións
- Área
- Área externa M.U en Historia Moderna: Monarquía de España Séculos XVI-XVIII
- Categoría
- Profesor/a área externa
Mércores | |||
---|---|---|---|
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Seminario Historia da Arte |