Créditos ECTS Créditos ECTS: 5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 110 Clase Expositiva: 15 Total: 125
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia
Áreas: Historia Moderna
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Anual
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
1. Dar a coñecer aos alumnos o estado da cuestión e as máis recentes achegas sobre temas relevantes e de actualidade referidos á "Monarquía de España, séculos XVI-XVIII"
2. Adquirir un coñecemento crítico de relación entre os acontecementos e procesos actuais e os do pasado (Historia Moderna de España).
3. Potenciar a capacidade de integrar coñecementos e de enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información especializada e actualizada.
SEMINARIOS E TALLERES (Presenciais y on-line)
Programa del curso/ Course Contents:
Descripción de la asignatura:
I. Tipo I: 5créditos
1) Seminario de Inauguración del Máster USC
Coordinador: Domingo L. González Lopo
Lugar: Facultad de Geografía e Historia. Presencial y on-line
Fecha: del 1 al 15 de Octubre 2022.
2) Seminario "La mujer en la Historia". VI Edición. 2ª quincena de Octubre de 2022. Coordinadoras: Ofelia Rey Castelao y Ana María Sixto Barcia.
3) Como en cursos anteriores, se celebrará un seminario mensual, que se irá anunciando oportunamente a los alumnos con la debida antelación a través del aula virtual.
4) Seminario de Clausura del Máster USC
Coordinador: Domingo L. González Lopo.
Lugar: facultad de Geografía e Historia. Presencial y on-line
Fecha: del 3 al 14 de Mayo 2023.
15 días antes do comezo do seminario o coordinador/a de a universidade, en contacto co coordinador/a de o seminario, comunicará aos alumnos un bloque de lecturas (cun máximo de 75 pp), destinado a familiarizar ao estudante coa temática desenvolvida no seminario.
COMPETENCIAS BÁSICAS E XERAIS:
G1 - Dominar as tradicións historiográficas e os recursos metodolóxicos e conceptuais orientados cara á análise da historia
G2 - Posuír un coñecemento avanzado dos principais recursos bibliográficos das distintas áreas temáticas e disciplinas que engloban os estudos historiográficos sobre a "Monarquía de España, séculos XVI-XVIII".
G5 - Aplicar adecuadamente unha metodoloxía científica propia da Historia, na execución de traballos bibliográficos, na elaboración de estados da cuestión, na análise e interpretación das fontes
G9 - Ser capaz de comentar, anotar e editar correctamente textos e documentos de acordo cos canons críticos da historia.
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
TRANSVERSAIS:
T2 - Localizar, discriminar, analizar e avaliar fontes primarias e secundarias (escritas, orais e electrónicas) relevantes para o traballo académico e referenciarlas adecuadamente, conforme ás convencións dos textos académicos
T3 - Ser capaces de deseñar e executar traballos académicos avanzados tanto individual como colectivamente
T5 - Avaliar de maneira crítica a propia cultura así como a cultura e tradicións de países distintos aos da propia orixe en vinculación co ámbito da súa especialización académica.
ESPECÍFICAS:
CE2 - Formular xuízos e análises críticos sobre a "Monarquía de España, séculos XVI-XVIII", e deseñar formulacións referidas ao mesmo tema, que poidan ser obxecto de investigación
CE3 - Comprender e valorar as diferentes perspectivas de investigadores implicados no estudo da <<Monarquía de España>> na Idade Moderna, sabendo que proceden de contextos culturais e nacionais diferentes
CE7 - Aplicar unha metodoloxía de análise comparada ao estudo, a nivel avanzado, dos diversos territorios da Monarquía de España e das distintas unidades imperiais que configuraron o mapa político do mundo moderno
CE8 - Aplicar, a nivel avanzado, as teorías, métodos e técnicas propias das ciencias
humanas e sociais ao estudo da Historia Moderna e en especial ao da Monarquía
de España
1.- Nun primeiro momento (15 días antes do comezo do seminario) o coordinador/a de a universidade en contacto co coordinador/a de o seminario e elixirán un bloque de lecturas (cun máximo de 75 pp), que ten por obxecto familiarizar ao estudante coa temática desenvolvida no seminario.
2.- O estudantado asistirá obrigatoriamente a todas as sesións do seminario. A coordinación da universidade e do seminario acordarán a forma do control da asistencia e a participación do estudantado.
3.- Para o traballo do seminario o/a estudante deberá elixir entre dúas opcións:
a) Un tema dos tratados no seminario, desde a coordinación da universidade facilitarase, na medida do posible, o contacto entre o alumnado e o/a profesor/a responsable do tema no que o/a estudante vai traballar. Baixo a súa tutela o/a estudante elaborase un traballo, (entre 10-15 pp) que será avaliado polo/a coordinador/a de o seminario en colaboración co profesorado implicado.
b) Tamén pode optar por traballo consistente na elaboración de resumos de cada unha dos relatorios e comunicacións presentadas no mencionado seminario.
4.- A Avaliación Final efectuarase por parte da coordinación do Seminario (tendo en conta a asistencia e a cualificación do traballo do alumnado) que lla comunicará ao coordinador/a de a universidade para poñer as notas.
1. Avaliación de traballos prácticos e teóricos, recensión, de análises discursivo, presentacións, etc.
PONDERACIÓN MÍNIMA: 25.0
PONDERACIÓN MÁXIMA: 35.0
2. Avaliación continua sobre asistencia e participación en actividades presenciais
PONDERACIÓN MÍNIMA: 30.0
PONDERACIÓN MÁXIMA: 40.0
3. Avaliación continua sobre a asistencia e participación en seminarios de lectura
PONDERACIÓN MÍNIMA: 40.0
PONDERACIÓN MÁXIMA: 45.0
4. Participación en titorías presenciais e virtuais, nacionais e internacionais
PONDERACIÓN MÍNIMA: 5.0
PONDERACIÓN MÁXIMA: 10.0
70 horas
É obrigatoria a asistencia ás sesións de diferentes seminarios ata completar 5 créditos. Os coordinadores respectivos da universidade e do seminario acordarán a forma do control da asistencia e a participación do estudantado.
Conforme a lo señalado en el punto 2 “Medidas específicas para cada escenario”, del "Plan de continxencia para o desenvolvemento da docencia no curso 2021-2022" (Consello de Goberno da USC, 30/04/2021), en esta materia se adoptarán las medidas necesarias para cumplir con el programa en los tres escenarios propuestos:
- En el escenario 1 (Normalidad adaptada), la organización, asistencia y actividades relacionadas con los seminarios se ajustarán a lo indicado en esta Guía Docente.
- En los escenarios 2 e 3, la organizazión, asistencia y actividades conjugarán la presencialidad con el empleo de medios síncronos (videoconferencias a través del programa Teams, preferentemente) o totalmente virtuales (escenario 3).
Camilo Jesus Fernandez Cortizo
Coordinador/a- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Moderna
- Teléfono
- 881812552
- Correo electrónico
- camilojesus.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade