Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 15 Total: 26
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia
Áreas: Historia de América, Historia Medieval
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
1. Achegamento aos mecanismos de construcción do relato historiográfico e as súas potencialidades narrativas dende o presente, a través da historia pública.
2. Estudo dos instrumentos de busca, interpretación e síntese da documentación histórica e/ou artística e achegamento ás inquietudes e perfís do “translector”.
3. Transmisión dos rasgos fundamentais conforme aos que se desenvolve o método científico, as formas e lugares de obtención da documentación histórica para o seu posterior tratamento e presentación de resultados conforme ás corrientes máis significativas.
4. Análise dos intereses sociais acerca da difusión de resultados audiovisuais, así como as diversas modalidades, ferramentas e medios para a xeración de discursos heteroxéneos e plurais adaptados aos diferentes públicos dende o rigor e o coñecemento do pasado.
Bloque I
1. "Translector". Perfís, intereses e necesidades.
2. Obxetos narrativos. Identificar, buscar, analizar e transmitir.
3. A historia pública como estratexia narrativa na era dixital
4. As posibilidades dos usos públicos da historia
Bloque II
5. O relato historiográfico dende posicións no eurocéntricas
6. As narrativas das voces non dominantes
7. Ferramentas e materiais para unha narrativa social da historia
CAMPALANS MONCADA, Carolina, PORTO RENÓ, Denis, y GOSCIOLA, Vicente (dirs.), Narrativas transmedia: entre teorías y prácticas, Barcelona, Universitat Oberta de Catalunya, 2014.
PAREDES OTERO, Guillermo, Narrativas y usuarios de la sociedad transmedia, Madrid, Dykinson, 2022.
DE AMO SÁNCHEZ FORTÚN, José Manuel, NÚÑEZ DELGADO, Mª Pilar, GARCÍA ROCA, Anastasio, y SANTAMARINA SANCHO, María (coords.), Lectura y educación literaria: Nuevos modos de leer en la era digital, Octaedro, 2019.
ESPINA BARRIO, Ángel Baldomero, NILTON CORRÊA, Luiz, y BONATTO BARCELLOS, Antonio Augusto (dirs.), Identidades, historia y cultura iberoamericanas, Valladolid, Instituto de Investigaciones Antropológicas de Castilla y León, 2022.
GHOSH, A. La maldición de la nueza moscada. Parábolas para un planeta en crisis. Madrid: Capitán Swing, 20023.
GUARINOS GALÁN, Virginia, SEDEÑO VALDELLÓS, Ana María, GÓMEZ TARÍN, Francisco Javier (coords.), Narrativas audiovisuales digitales: convergencia de medios, multiculturalidad y transmedia, Madrid, Fragua, 2013.
JANSEN, Jan C.; OSTERHAMMEL, J. Colonialismo. Historia, formas, efectos. Madrid: Siglo XXI, 2019.
MATEU, Fran, “Del Homo ludens al Homo transmedia”, en OLIVERO GUIDOBONO, Sandra (coord.), El devenir de las civilizaciones: interacciones entre el entorno humano, natural y cultural, Madrid, Dykinson, 2021.
MOLAS CASTELLS, Núria, La guerra de los mundos: La narrativa transmedia en educación, Barcelona, Universitat Oberta de Catalunya, 2018.
MUÑOZ FERNÁNDEZ, Ángela, y DEL MORAL VARGAS, Marta (coords.), Cultura material e historia de las Mujeres, Granada, Comares, 2020.
PARDO FERNÁNDEZ, Rodrigo, Aquí hay dragonas. La violencia contra las otras y los otros en narrativas transmedia, León, Universidad de León, 2022.
PONCE ALBERCA, Julio, RUIZ CARNICER, Miguel Ángel (coords.), El pasado siempre vuelve: historia y políticas de memoria pública, Zaragoza, Universidad de Zaragoza, 2021.
RODRÍGUEZ FERRÁNDIZ, Raúl, y Tur Viñes, Victoria (coords.), Narraciones sin fronteras: transmedia storytelling en la ficción, la información, el documental y el activismo social y político, Sociedad Latina de comunicación social, 2015.
SÁNCHEZ-MESA MARTÍNEZ, Domingo (coord.), Narrativas transmediales: la metamorfosis del relato en los nuevos medios digitales, Madrid, Gedisa, 2019.
SCOLARI, Carlos Alberto, Narrativas transmedia: cuando todos los medios cuentan, Barcelona, Deusto, 2013.
SCOLARI, Carlos Alberto, “El translector. Lectura y narrativas transmedia en la nueva ecología de la comunicación”, en MILLÁN, José Antonio (coord.), La Lectura en España: informe 2017, Madrid, Federación de Gremio de Editores de España, 2016, pp. 175-186.
TORRADO MORALES, Susana, RÓDENAS CANTERO, Gabriel, y Ferreras Rodríguez, José Gabriel (eds.), territorios transmedia y narrativas audiovisuales, Barcelona, Universitat Oberta de Catalunya, 2017.
VALLS MONTÉS, Rafael, MORANT DEUSA, Isabel, RÍOS LLORET, Rosa Elena (dirs.), El lugar de las mujeres en la historia: desplazando los límites de la representación del mundo, Valencia, Universitat de València, 2023.
VILARIÑO PICOS, María Teresa (coord.), Narrativas cruzadas: hibridación, transmedia y performatividad en las humanidades digitales, Editorial Academia del Hispanismo, 2017.
VILCHES MANTEROLA, Lorenzo, Diccionario de teorías narrativas: cine, televisión, transmedia, Caligrama Ediciones, 2017.
- Establecer relacións para producir coñecmento no marco da intelixencia artificial
- Elexir e presentar os resultados de proxectos de todo tipo relacionados coa xestión do patrimonio dixital
- Planificar e xestionar o desenvolvemento temporal dun proxecto de xestión patrimonial
- Posuír, comprender e trasladar coñecementos relacionados coa dinamización historiográfica e patrimonial a través do deseño de proxectos e/ou a aplicación de ideas, tanto en contextos de investigación como de divulgación
- Aplicar coñecementos adquiridos e resolver problemas en entornos novos ou pouco coñecidos detro de ámbitos multidisciplinares relacionados cunha área de estudo propia das Humanidades Dixitais.
- Comunicar conclusións, así como os coñecementos e razones que as sustentan, tanto a públicos especializados coma non especializados, con claridade e sen ambigüedades.
- Integrar destrezas de comunicación orientadas ao marketing cultural en entornos emprendedores.
- Traballar en equipos interdisciplinares en ámbitos empresariales de mercado e institucionais de xestión cultural.
- Crear contidos orixinales no ámbito do patrimonio cultural unindo coñecementos humanísticos e tecnolóxicos.
- Adquirir un compromiso ético coas diversas formas de comunicación en entornos dixitais.
As actividades formativas presenciais que se realizarán son as seguintes:
1) Clases teóricas dedicadas á explicación e comprensión dos contidos obxecto de estudo. Esas clases serán impartidas polo profesorado, pero en algún caso se solicitará para as exposicións a colaboración de algún/ha alumno/a ou grupo de alumnado. Para as explicacións se utilizarán os recursos tecnolóxicos de apoio (audiovisuais e informáticos) oportunos.
2) Clases prácticas dedicadas á lectura de textos e ao manexo de ferramientas propias das Humanidades Dixitais y de redes sociais. Estas clases prácticas estarán dirixidas polo profesorado, pero buscarán a participación activa do alumnado, tanto no desenvolvemento e resolución de exercicios realizados colectivamente na aula, como na preparación persoal fóra da aula dalgún exercicio, para a posterior posta en común na aula. Tamén para as clases interactivas se usarán todos aqueles recursos tecnolóxicos que poidan ser útiles.
3) Titorías individuais ou en grupo reducido para o seguemento do proceso de aprendizaxe e para el seguemento, no seu momento, da elaboración do traballo.
Para avaliar os resultados da aprendizaxe utilizaranse os métodos e criterios que a continuación se detallan, e as calificacións correspondentes se indicarán de acordo coa lexislación vixente:
1) Avaliación continua, para a que se valorará a participación activa e continuada do alumnado nas actividades presenciais desenvolvidas. Supoñerá o 30% da calificación total.
2) Exposición oral e defensa de traballos, na que se valorará a capacidade creativa, a análise crítica e a asimilación dos conceptos por parte do alumnado. Supoñerá o 30% da calificación total.
3) Realización de prácticas e entrega de memorias relacionadas cos casos vistos na aula e fóra dela, que permitirán valorar o nivel de asimilación dos contidos así como o manexo das ferramentas de traballo. Supoñerá o 40% da calificación total.
En todas estas tarefas que haberá de realizar e entregar o alumnado para a súa avaliación por parte do profesorado, e seguindo as indicacións normativas da USC referidas ao plaxio e ao uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas ou probas, é preciso indicar que para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
A materia consta de 3 créditos ECTS, equivalentes a 75 horas de traballo do alumno. Deste conxunto, 37 horas (50%) dedicaranse a traballo dirixido polo profesorado e as outras 37 horas (50%) a traballo libre por parte do alumnado. As horas de traballo dirixido distribuiranse en 27 de actividades formativas presenciais e 10 de actividades dirixidas non presenciais.
Aconséllase ter capacidade para leer en algunha lingua extranxeira, particularmente en inglés, que favoreza a comprensión e recepción dos contidos vistos na aula, así como ter coñecementos básicos de informática.
En caso de fraude académica tal como se define no artigo 42 da Lei de Convivencia da USC de marzo de 2023 aplicaranse as sancións previstas no artigo 11 de producirse plaxio en traballos académicos ou exames ou ben emprego non consentido de ferramentas de Intelixencia Artificial
Eduardo Rey Tristan
Coordinador/a- Departamento
- Historia
- Área
- Historia de América
- Teléfono
- 881812637
- Correo electrónico
- eduardo.rey [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Israel Sanmartín Barros
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Medieval
- Teléfono
- 881812621
- Correo electrónico
- israel.sanmartin [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Diana Pelaz Flores
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Medieval
- Teléfono
- 881812622
- Correo electrónico
- diana.pelaz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
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16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 16 |
17:00-18:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula 16 |
20.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 16 |
27.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 16 |