Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
Áreas: Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Dar a coñecer ao alumno as tecnoloxías implicadas no desenvolvemento de hidrogeles e de sistemas micro e nanoparticulares destinados á liberación de medicamentos, así como das características máis importantes dos biomateriales empregados no devandito desenvolvemento.
- Presentar ao alumno os tipos de hidrogeles e os sistemas micro e nanoparticulares de liberación de medicamentos máis representativos.
- Proporcionar ao alumno unha visión xeral sobre a caracterización das propiedades físico-químicas e funcionais dos hidrogeles e os sistemas micro e nanoparticulares de liberación de medicamentos así como a súa avaliación biolóxica.
- Tema 1: Introdución. Antecedentes e evolución dos coloides, micropartículas e hidrogeles para liberación de medicamentos.
-Tema 2: Características distintivas dos coloides, micropartículas e hidrogeles para liberación de medicamentos.
-Tema 3: Hidrogeles para liberación de medicamentos baseados en materiais de orixe natural, modificados e materiais sintéticos. Deseño, principais propiedades e aplicacións.
-Tema 4: Micropartículas para liberación de medicamentos baseados en materiais de orixe natural, modificados e materiais sintéticos. Deseño, principais propiedades e aplicacións.
-Tema 5: Nanopartículas para liberación de medicamentos baseados en materiais de orixe natural, modificados e materiais sintéticos. Nanotecnoloxías, principais propiedades dos sistemas nanoparticulares e aplicacións.
-Tema 6: Caracterización e avaliación de coloides, micropartículas e hidrogeles para liberación de medicamentos.
Jenny Parraga; Manuela Raviña; Begoña Seijo; Alejandro Sanchez. Nanocarriers: siRNA Delivery. Encyclopedia of Biomedical Polymers and Polymeric Biomaterials (Munmaya Mishra, Ed.), Taylor & Francis (New York, USA). 2015, vol. 7, pp 5045-5061, ISBN: 978-1-4398-9879-6; eBook; ISBN: 978-1-4665-0179-9; ISBN-10: 1439898790; ISBN-13: 978-1439898796. DOI: 10.1081/E-EBPP-120049286.
Giovanni Zorzi; Begoña Seijo; Alejandro Sanchez. Endogenous Polymers as Biomaterials for Nanoparticulate Gene Therapy. Handbook of Polymers for Pharmaceutical Technologies: Structure and Chemistry. (Vijay Kumar Thakur and Manju Kumari Thakur, Eds.). John Wiley & Sons, Inc. and Scrivener Publishing LLC, MA, USA, 2015, pp. 237-265. ISBN: 978-1-119-04134-4.
Begoña Seijo; Alejandro Sanchez. Formas farmacéuticas de administración pulmonar. Tratado de Tecnología Farmacéutica (Martínez Pacheco, R., Ed.). Editorial Síntesis (Madrid, Spain). 2017, Vol. 3. pp. 225-250. ISBN: 978-84-9077-103-7.
Mathiowitz E.. Encyclopedia of Controlled Drug Delivery. Vol. 1 e 2. John Wiley and Sons, New York (1999).
Wise D.L.. Handbook of Pharmaceutical Controlled Release Technology. Marcel Dekker, New York (2000).
Gupta R.B. e Kompella Ou.B. . "Nanoparticle Technology for Drug Delivery". Taylor and Francis, New York (2006).
N.A. Peppas et ao., Physicochemical foundations and structural design of hydrogels in medicine and biology, Annu. Rev. Biomed. Eng., 2, 9-29 (2000).
Thassu D, Deleers M and Pathak E, Nanoparticle Drug Delivery Systems, Informa Healthcare USA Inc, New York, 2007.
Domb J, Tabata E, Ravi Kumar M N V and Farber S, Nanoparticles for Pharmaceutical Application. Valencia, California, American Scientific Publishers. 2007-
Lamprecht A, Nanotherapuetics: Drug Delivery Concepts in Nanoscience, World Scientific Publishing Co. Inc, New Xersei, 2007
Resultados derivados da aprendizaxe: potenciarase a adquisición das competencias, coñecementos, capacidades e habilidades pormenorizadas a continuación.
1. En relación a “Competencias básicas”.
- CB1. Capacidade para adquirir coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
- CB2. Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
- CB3. Capacidade de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
- CB4. Capacidade para comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
- CB5. Adquisición de habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
2. En relación a “Competencias xerais”.
- CG1. Capacidade crítica e analítica no campo da investigación e desenvolvemento de medicamentos.
- CG2. Capacidade creativa para propor e levar a cabo novas aproximacións en I+D de medicamentos.
- CG3. Coñecemento avanzado das tecnoloxías da información e a comunicación.
- CG4. Capacidade para planificar, elaborar e executar proxectos de investigación ou desenvolvemento no ámbito dos medicamentos.
- CG5. Capacidade para redactar, analizar, interpretar e presentar informes técnicos.
- CG6. Capacidade de adaptación á evolución das ferramentas de traballo.
- CG7. Capacidade para avaliar e confrontar criterios e abordar a toma de decisións.
- CG8. Capacidade para a transmisión de información sobre investigación e desenvolvemento de medicamentos.
- CG9. Capacidade de traballo en grupos multidisciplinares e multiculturais.
- CG10. Capacidade para incorporar a innovación e os avances tecnolóxicos no campo dos medicamentos ao seu ámbito de traballo.
- CG11. Disposición de técnicas de rutina para a aprendizaxe autónoma.
3. En relación a “Competencias específicas”.
En conxunto e con respecto ás competencias específicas o alumno familiarizarase co conxunto de sistemas de tipo coloidal, microparticular e tipo hidroxel no concerninte aos seus tipos, modos de preparación, caracterización e aplicacións. Ademáis, os coñecementos adquiridos incentivarán á reflexión e orientarán ao alumno sobre cuestións de tipo práctico en xeral e regulatorio en particular que deben estar presentes si se pretende que cheguen ao sector produtivo como requisito indispensable para que a sociedade poidase beneficiar dos mesmos.
No referente á particularidade das competencias e tendo presente que o marco no que se desenvolverán as competencias específicas é concretamente o referido aos sistemas de tipo coloidal, microparticular e tipo hidroxel, cabe sinalar as seguintes:
- CE1. Adquisición de formación investigadora sólida de carácter multidisciplinar.
- CE2. Capacidade para identificar, formular e resolver problemas en desenvolvemento farmacéutico.
- CE3. Capacidade para definir problemas e identificar puntos críticos e implementar solucións en tarefas propias da I+D de medicamentos.
- CE4. Capacidade para deseñar experimentos en I+D de medicamentos.
- CE5. Adquisición de coñecementos necesarios para traballar nun laboratorio de investigación en desenvolvemento farmacéutico.
- CE6. Adquisición de coñecementos necesarios para utilizar ferramentas e instrumentos de traballo de uso habitual en I+D de medicamentos.
- CE7. Capacidade para deseñar medicamentos nas condicións de traballo propias dos laboratorios de investigación farmacéutica.
- CE8. Capacidade de innovación no desenvolvemento de novos sistemas de liberación de medicamentos.
- CE9. Coñecemento dos aspectos regulatorios e económico-financeiros dos proxectos en I+D de medicamentos.
- CE10. Capacidade para aplicar métodos analíticos, informáticos e outras ferramentas á análise de problemas no ámbito da investigación e desenvolvemento farmacéutico.
- CE11. Capacidade para elaborar e desenvolver protocolos de traballo na área da I+D de medicamentos.
- CE12. Capacidade para aplicar criterios de calidade.
- CE13. Capacidade para a comunicación coa comunidade científica e coa sociedade en xeral, sobre temas relacionados co medicamento.
- CE14. Capacidade para o asesoramento no ámbito da investigación e desenvolvemento de medicamentos.
- CE15. Capacidade de actualización dos coñecementos no ámbito da I+D de medicamentos.
As clases desenrolaránse nun formato mesturado clase maxistral-seminario interativo, nas que exporánse aos alumnos os aspectos teóricos do tema correspondente para, de seguido, percurar información e aportar materiais audiovisuais, suseitando diferentes cuestións práticas ás que os alumnos deberán respostar e sobre as que realizarase un traballo.
A asistencia e participación nas actividades docentes programadas é un requisito indispensable para superar a materia.
A evaluación das respostas dos alumnos ás cuestións plantexadas e o traballo encomendado suporá o 100% da calificación (competencias relacionadas: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG1, CG2, CG4, CG5, CG7, CG8, CG10, CG11, CE1,CE2, CE3, CE4, CE5, CE6, CE7, CE8, CE9, CE10, CE11, CE12, CE13).
- Actividades docentes programadas, incluíndo seminarios interactivos: 19 horas
- Tempo de estudo e de elaboración de traballos persoáis: 54 horas
- Tempo de evaluación: 2 horas
Total: 75 horas
Alejandro Sánchez Barreiro
Coordinador/a- Departamento
- Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Área
- Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Teléfono
- 881815105
- Correo electrónico
- alejandro.sanchez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Maria Josefa Alonso Fernandez
- Departamento
- Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Área
- Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Teléfono
- 881815454
- Correo electrónico
- mariaj.alonso [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
16:30-19:30 | Grupo 1/CLE_01 | Castelán | LABORATORIO DE BROMATOLOXÍA |
Mércores | |||
16:30-18:30 | Grupo 1/CLE_01 | Castelán | LABORATORIO DE BROMATOLOXÍA |
Xoves | |||
16:30-18:30 | Grupo 1/CLE_01 | Castelán | LABORATORIO DE BROMATOLOXÍA |
Venres | |||
16:30-18:30 | Grupo 1/CLE_01 | Castelán | LABORATORIO DE BROMATOLOXÍA |