Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 102 Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
Áreas: Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
-Introducir ao alumno nas limitacións que presenta a utilización clínica de determinadas moléculas activas, consideradas problemáticas desde un punto de vista biofarmacéutico e farmacocinético.
- Proporcionar ao alumno unha visión actualizada e crítica acerca das principais barreiras existentes nas diferentes vías de administración, que se opoñen ao acceso das moléculas activas a circulación sistémica e/ou ao seu lugar de acción.
- Describir as novas estratexias e os sistemas de liberación de moléculas activas máis innovadores deseñados coa finalidade de superar as dicir barreiras.
- Discutir os mecanismos mediante os cales os sistemas descritos permiten mellorar as características biofarmacéuticas e farmacocinéticas dos fármacos que inclúen.
1. CLASES EXPOSITIVAS (bloques temáticos fundamentais) (18h):
Tema 1. Vías de administración e sistemas de liberación de fármacos: Barreiras a superar e novas perspectivas na liberación avanzada de fármacos.
Tema 2. Vía oral: Consideracións fisiolóxicas na administración de fármacos.
2.1. Sistemas de residencia gástrica prolongada.
2.2. Sistemas de liberación colónica.
2.3. Nanoestructuras para a administración oral de péptidos.
Tema 3. Novos sistemas de administración destinados a conseguir unha absorción bucal ou liberación na cavidade oral de fármacos.
Tema 4. Novas estratexias de administración de fármacos pola vía nasal:
4.1 Sistemas destinados á absorción nasal de fármacos.
4.2. Sistemas de liberación de fármacos ao cerebro vía Nose- to- Brain.
Tema 5. Novas estratexias de administración pulmonar de fármacos.
5.1. Principais barreiras e novos sistemas de administración pulmonar.
5.2. Aplicacións dos sistemas micro- nanoestructurados.
Tema 6. Novas estratexias de administración ocular, parenteral e transdérmica de fármacos.
Tema 67 Exemplos de aplicacións dos novos sistemas de administración.
7.1 Sistemas destinados a conseguir a vehiculización de antitumorais.
7.2. Teragnosis e medicina personalizada.
7.3. Terapia xénica.
2. CLASES INTERACTIVAS (24h):
Realización e exposición dun traballo sobre un sistema de administración novo:
Os alumnos realizarán un traballo de revisión no que propoñerán un novo sistema de administración relacionado con algún dos temas da materia. Para iso consultarán diversas Bases de datos (indicadas a continuación).
Escribirán un informe sobre a proposta, que expoñerán oralmente #ante a clase nun tempo de 10-15 minutos, deixando a continuación 10 minutos para a discusión.
O traballo será realizado individualmente ou por un equipo de máximo 3 alumnos. Para a realización do traballo poderán ter titorías cos profesores da materia.
Seminarios de resolución de problemas específicos:
Poderanse incluír tamén unha serie de seminarios nos que se presentarán problemas específicos de vías de administración, fármacos, patoloxías ou terapias concretas, e discutiranse as posibles solucións atopadas polos alumnos nas publicacións científicas máis recentes.
Os alumnos utilizarán fundamentalmente a bibliografía proporcionada polas profesoras e a obtida en procuras bibliográficas nas bases de datos como Web of Science (WOS), SciFinder Scholar, SCOPUS, MEDLINE, Researchgate, Google scholar etc
COMPETENCIAS, DESTREZAS e HABILIDADES:
Nesta materia, o alumno deberá potenciar as seguintes competencias:
- Comprender as limitacións que presenta a utilización clínica de determinados fármacos, desde un punto de vista biofarmacéutico e/ou farmacocinético.
- Dispor dunha visión actualizada e crítica acerca das principais barreiras existentes no acceso dos fármacos a circulación sistémica e/ou ao seu lugar de acción.
- Coñecer as novas estratexias e sistemas de liberación de fármacos máis innovadores deseñados coa finalidade de superar as dicir barreiras.
- Discernir os mecanismos mediante os cales os sistemas descritos permiten mellorar as características biofarmacéuticas e farmacocinéticas dos fármacos.
- Capacidade para analizar desde un punto de vista crítico a información científica procedente de diferentes fontes.
- Capacidade para aplicar contidos teóricos aos casos prácticos.
- Habilidade para empregar os Tics para buscar información científica
- Habilidade para traballar en equipo e facer presentacións orais.
a) CLASES EXPOSITIVAS:
As Clases Expositivas serán impartidas de forma presencial.
Utilizaranse presentacións en PowerPoint ou similar, que se lle facilitarán previamente ao alumno a través da USC virtual.
b) CLASES INTERACTIVAS:
As Clases Interactivas serán presenciais:
- Os estudantes (individualmente ou en grupos de ata 3) realizarán un traballo no que propoñerán un novo sistema de administración. Escribirán un informe que incluirá: Resumo, Antecedentes, Obxectivo, Metodoloxía e Referencias bibliográficas; que presentarán oralmente e defenderán #ante a clase (tempo de presentación: 10-15 minutos, tempo de discusión: 10 min).
- Presentaranse problemas específicos para fomentar a discusión dos alumnos.
c) TITORÍAS PERSONALIZADAS:
O obxectivo é orientar o traballo aplicado do alumno e a resolución de dúbidas
CRITERIOS E MÉTODOS DE AVALIACIÓN DE APRENDIZAXE:
Establécese avaliación continua ao longo do curso e unha proba final específica complementaria á avaliación continua, que se realizará presencialmente.
AVALIACIÓN CONTINUA: 50%-70%
- Os alumnos deberán participar obrigatoriamente na realización do informe e exposición da proposta nas clases interactivas, tras a elección dun tema consensuado cos profesores, o que representará un 50% da cualificación final (realización do traballo: 30% da cualificación final, exposición do mesmo: 10%, e respostas ás cuestións expostas: 10%).
- A asistencia ás clases expositivas e interactivas é obrigatoria. En todo momento, terase en conta a participación/implicación do estudante ao longo do curso e a resolución dos problemas específicos expostos (ata o 20% da cualificación final).
PrOBA FINAL ESPECÏFICA: 30%-70%
- A avaliación dos contidos teóricos completarase cun exame, que representará un 30%-50% da cualificación final. O aprobado estará nunha cualificación de 5 sobre 10. O exame consistirá en preguntas tipo test de resposta única.
O material didáctico (programa, presentacións, seminarios, material bibliográfico...etc.) facilitaráselle aos alumnos preferiblemente antes das clases.
Horas de asistencia a clases expositivas: 18
Horas asistencias a clases interactivas: 24
Horas de titorías: 6 Horas de realización do exame: 2
Horas de traballo persoal do estudante: 100
HORAS TOTAIS: 150 horas (6 ECTs)
- O alumno debe orientar o estudo para comprender, razoar e relacionar os contidos da materia.
- Coñecemento de inglés básico e manexo de programas
- Manexo de fontes bibliográficas
Maria Del Carmen Remuñan Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Área
- Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Teléfono
- 881815045
- Correo electrónico
- mdelcarmen.remunan [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Anna Abbadessa
- Departamento
- Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Área
- Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Correo electrónico
- anna.abbadessa [at] usc.es
- Categoría
- Posdoutoral_Junior Leader La Caixa
Xoves | |||
---|---|---|---|
16:30-18:30 | Grupo 1/CLE_01 | Castelán | AULA SEMINARIO DE BROMATOLOXÍA 3 |
18:30-20:30 | Grupo 1/CLIS_01 | Castelán | AULA SEMINARIO DE BROMATOLOXÍA 3 |
Venres | |||
16:30-18:30 | Grupo 1/CLE_01 | Castelán | AULA SEMINARIO DE BROMATOLOXÍA 3 |
18:30-20:30 | Grupo 1/CLIS_01 | Castelán | AULA SEMINARIO DE BROMATOLOXÍA 3 |