Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
Áreas: Psicoloxía Básica
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Diferenciar os problemas de aprendizaxe que poden ocorrer durante a infancia e que poden continuar ao longo do ciclo de vida.
- Coñecer as diferentes probas que permiten acadar un diagnóstico preciso dos diferentes problemas de aprendizaxe.
- Establecer ligazóns entre posibles problemas de visión que poden interactuar co proceso de aprendizaxe normal.
- Seleccionar os tratamentos máis axeitados para mellorar os síntomas destes pacientes.
Tema 1.- Aprendizaxe e tratamento da información visual
Tema 2.- Dificultades de aprendizaxe: características e avaliación
Tema 3.- Efectos dos problemas de visión na aprendizaxe escolar: diagnóstico diferencial
Tema 4.- Intervención optométrica e terapia visual
Bibliografía básica
Fransoy, M y Augé, M. (2013). Visión y aprendizaje. Optometría neurocognitiva en la etapa escolar. Cuadernos científicos del Col-leegi Oficial d'Òptics i Optometristes de Catalunya, Nº 4. (Disponible en: http://www.coooc.cat/fotos/separata%204_%202013_cast.pdf)
Garzia, R.P. et al., (2000). Care of the Patient with Learning Related Vision Problems. St Louis: American Optometric Association (Disponible en: https://www.aoa.org/documents/optometrists/CPG-20.pdf)
Martín Lobo, P. (Coord) (2015). Procesos y programas de neuropsicología educativa. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. (Cap. 2, pp. 34-48). (Disponible en: https://sede.educacion.gob.es/publiventa/procesos-y-programas-de-neurop…)
Schunk, D.H. (2012). Teorías del aprendizaje. México: Pearson (https://www.pearsoneducacion.net/espa%C3%B1a/searchresults?indexCatalog…)
Smith, E.E. y Kosslyn, S.M. (2008). Procesos cognitivos: modelos y bases neurales. Madrid: Pearson.(Capítulos 2 y 3, pp. 51-151) (https://www.pearsoneducacion.net/espa%c3%b1a/TiendaOnline/Procesos-cogn…-(e-Book-VS-12m))
Bibliografía complementaria
Bueno M. y Toro S. (1994). Deficiencia Visual, Aspectos Psicoevolutivos y Educativos. Málaga, Ediciones Algibe,
Defior S., Serrano F. y Gutiérrez N. (2015). Dificultades Específicas de Aprendizaje. Madrid. Editorial Síntesis S.A.
Frosting M. (2002). Figuras y Formas. Guía para el maestro. Madrid. Editorial Médica Panamericana.
Jiménez J. E. y Artiles C. (2001). Cómo prevenir y corregir las dificultades en el aprendizaje de la lecto-escritura. Madrid. Editorial Síntesis S.A.;
Jiménez J.E. (1999). Psicología de las dificultades del aprendizaje. Madrid. Editorial Síntesis S.A.
Lázaro, M.M.; García, J.A. y Perales, F.J. (2013). Anomalías de la visión y rendimiento escolar en Educación Primaria. Un estudio piloto en la población granadina. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 27(1), 101- 119.
Martin N. (2006). Test of Visual Perceptual Skills. Novato (California, USA). Academic Therapy Publications
Molina S. (1997). El fracaso en el aprendizaje escolar (I). Dificultades Globales de Tipo Adaptativo. Málaga.Ediciones Algibe.
Molina S., Sinués A., Deaño M., Puyuelo M. y Rabassa O. (1998). El fracaso en el aprendizaje escolar (II). Dificultades Específicas de tipo neuropsicológico. Málaga. Ediciones Algibe.
Rosner J. (1993). Test of Visual Analysis Skills. Novato (California, USA). Academic Therapy Publications.
Santiuste V., Beltrán J. (1999). Dificultades de Aprendizaje. Madrid. Editorial Síntesis S.A.
Básicas y Xerales
CG2 Mostrar capacidade de traballar en colaboración con outros profesionais como membro dun equipo multidiciplinar con un alto grado de eficacia
CG4 Integrar coñecementos e enfrontarse á toma de decisións a partir de información científica, técnica e clínica
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolver problemas en ambientes novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades
Transversales
CT1 Participar en debates e discusións, dirixilos e coordinalos e ser capaces de resumilos e extraer deles as conclusións máis relevantes e aceptadas pola maioría.
CT2 Utilizar as distintas técnicas de exposición oral, escrita, presentacións, paneis, etc., para comunicar os seus coñecementos, propostas e posicións.
CT3 Desenvolver capacidade crítica, autocrítica e de toma de decisións
CT4 Habilidade para o manexo de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC)
CT5 Capacidade de reflexión desde distintas perspectivas do coñecemento
Específicas
CE4 Afondar no estudo das ciencias da visión básica, como ferramenta de coñecemento e apoio á especialización profesional e investigadora
CE5 Coñecer, comprender e aplicar conceptos de selección en atención primaria visual e ocular
CE6 Aplicar a metodoloxía e os procedementos propios da investigación científica en Ciencias da Visión
Actividades de contidos teóricos nas que os contidos do programa teórico, serán postos a disposición do alumnado en diferentes formatos de presentación: 7 horas cun 100% de presencialidade e 5 horas en formato non presencial asíncrono.
Actividades interactiva que consisten en seminarios nos que o alumno deberá preparar o desenvolvemento das actividades programadas: 6 horas cun 100% de presencialidade e 5 horas non presenciales de carácter asíncrono.
A avaliación ten un carácter continuo no que se terán en conta os seguintes aspectos:
- as actividades relacionadas cos contidos tratados nas sesións expositivas presenciais e non presenciais cunha ponderación mínima do 20% e máxima dun 60%
- as actividades realizadas nas sesións interactivas cunha ponderación mínima dun 10% e máxima dun 30%
- presentación e defensa dos informes realizados cunha ponderación mínima dun 10% e máxima dun 20%
- proba final cunha ponderación mínima dun 20% e máxima dun 60%
Estímase en 51 horas o tempo de estudo e traballo fora do aula
Asistencia aos seminarios e clases prácticas programadas.
Realización das actividades que se propoñan
Asistencia ás tutorias
Dolores Ponte Fernández
Coordinador/a- Departamento
- Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
- Área
- Psicoloxía Básica
- Teléfono
- 881813710
- Correo electrónico
- dolores.ponte [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
María José Sampedro Vizcaya
- Departamento
- Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
- Área
- Psicoloxía Básica
- Teléfono
- 881813794
- Correo electrónico
- mariajose.sampedro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 5 |
Mércores | |||
16:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 5 |
Xoves | |||
16:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 5 |
16.05.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
13.06.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |