Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 50 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Psicoloxía Organizacional e Xurídico-Forense
Centro Facultade de Relacións Laborais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo xeral desta materia é que o alumnado adquira coñecementos sobre o que son e cales son as condutas desviadas e as variables de personalidade e factores psicolóxicos que poden facilitar este tipo de condutas no ámbito laboral, así como que estratexias se poden utilizar desde as organizacións para evitar ou minimizar as consecuencias deste tipo de condutas.
Teorías psicolóxicas do delito e a desviación
Comportamentos contraprodutivos e desviados : tipoloxía e prevalencia
Factores psicolóxicos dos CCD no traballo.
Estratexias de prevención e manexo dos CCD no traballo
Contexto legal dos CCD
Furnham, A. y Taylor, J. (2004). The dark side of behaviour at work: Understanding and avoiding employees leaving, thieving and deceiving. London: McMillan.
Sackett, P. R. y DeVore, C. J. (2001). Counterproductive behaviors at work. En N. Anderson, D. S. Ones, H. K. Sinangil y C. Viswesvaran (Eds.), Handbook of industrial, work, and organizational psychology: Personnel Psychology (Vol. 1, pp. 145–151). London: Sage.
Robinson, S. L. y Bennett, R. J. (1995). A typology of deviant workplace behaviors: A multidimensional scaling study. Academy of Management Journal, 38, 555–572. https://doi.org/10.5465/256693
Salgado, J. F., Moscoso, S. y Anderson, N. (2013). Personality and counterproductive work behavior. En N. D. Christiansen y R. P. Tett (Eds.), Handbook of Personality at Work (págs. 606–632). New York, NY: Routledge.
Sackett, P. R., Berry, C. M., Wiemann, S. A. y Laczo, R. M. (2006). Citizenship and counterproductive behavior: Clarifying relations between the two domains. Human Performance, 19, 441–464. https://doi.org/10.1207/s15327043hup1904_7
Fox, S. y Spector, P. (2005). Counterproductive work behaviour: Investigations of Actors and Targets. American Psychological Association.
Ser capaz de entender as diferentes teorías do delito e a desviación e a súa aplicación no ámbito laboral.
Ser capaz de comprender os factores psicolóxicos subxacente aos comportamentos contraprodutivos e desviados.
Ser capaz de avaliar os comportamentos contraprodutivos e desviados no ámbito laboral e desenvolver estratexias para a súa prevención e manexo.
Coñecer o contexto legal dos CCD.
As clases expositivas e prácticas están orientadas á formación dos estudantes sobre a adquisición de coñecementos relacionados cos contidos da materia. Para iso, os profesores explicarán os diferentes temas empregando material audiovisual e ferramentas TIC.
O contido teórico será impartido nas clases expositivas. Serán ensinados na clase, empregando todos os medios técnicos dispoñibles nela.
O Campus Virtual utilizarase como medio de comunicación cos estudantes, tanto para enviarlles toda a información relativa á avaliación da materia, como polos materiais que deben preparar os estudantes, así como para facer entregas. dos traballos que formarán parte da avaliación.
As actividades interactivas serán de varios tipos: (1) Análise de casos, exercicios, tarefas e simulacións para poñer en práctica os conceptos aprendidos nas clases expositivas e adquirir as habilidades específicas necesarias para superar a materia; (2) Dinámicas de pequenos grupos, nas que ademais de desenvolver competencias específicas relacionadas directamente cos contidos da materia, practicaranse habilidades de comunicación oral. Ademáis de todo isto, ao longo do curso os estudantes poderán participar na realización de experimentos e estudos relacionados coa materia, ademais de realizar varias lecturas obrigatorias.
Para superar a materia hai que asistir polo menos no 80% das clases interactivas e expositivas. No caso de que a docencia sexa en liña, a asistencia continuará sendo obrigatoria.
A avaliación das competencias específicas da materia máis relacionadas coa adquisición de coñecementos teóricos e prácticos realizarase mediante o exame final que valerá o 70% da nota final. O exame constará de dúas partes: (a) un test e (b) preguntas curtas.
A avaliación de competencias específicas e relacionadas coa cualificación basearase no rendemento en cada unha das actividades interactivas (prácticas, tarefas, lecturas). Esta parte valerá un 30% da nota final.
Será necesario ter superado o exame para superar a materia.
No caso de estudantes que teñan concedida a renuncia á clase, o 70% da nota obterase mediante o exame e o 30% restante mediante traballos e actividades similares ás realizadas polo resto do corpo estudantil.
Lectura, estudo e preparación do material: 20
Lectura previa, análise e discusión do material. Informes individuais: 10
Realización do traballo: 20
Total horas de traballo persoal: 50
Se o alumno non ten ningún coñecemento previo sobre os contidos da materia, recoméndase que ademais de seguir puntualmente as clases lea o material bibliográfico que se presenta no programa.
Praxio e uso indebido das tecnoloxías:
A realización fraudulenta de calquier exame, exercicios, informes, etc., de maneira total ou parcial, que poida ser obxeto de evaliación para a materia implicará a calificación de suspenso na convocatoria vixente de acordo co artigo 16 recollido na “Normativa de evaluación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de calificacións”.
Jorge Sobral Fernández
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Psicoloxía Organizacional e Xurídico-Forense
- Teléfono
- 881813801
- Correo electrónico
- jorge.sobral [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Silvia Moscoso Ruibal
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Psicoloxía Organizacional e Xurídico-Forense
- Teléfono
- 881815140
- Correo electrónico
- silvia.moscoso [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade