Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 100 Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 20 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Psicoloxía Organizacional e Xurídico-Forense
Centro Facultade de Relacións Laborais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
-Conseguir que os alumnos se familiaricen cos avances máis consistentes e / ou recentes relativos ás influencias relevantes personolóxicas e contextuais na explicación da conduta criminal.
- Coñecer en profundidade as recentes achegas en predición de comportamento antisocial-criminal en diferentes ámbitos.
- Coñecer en profundidade os contidos e resultados (procedemento e eficacia) dos programas de intervención dirixidos á redución da reincidencia.
- Tomar conciencia dos desafíos pendentes no campo.
Programa Teórico (clases expositivas).
Tema 1. Investigación básica en predición de conduta antisocial / criminal (temperamentais, sociocognitivos, familiares, grupais, culturais). Estudos lonxitudinais.
Tema 2. Decantación desa investigación no desenvolvemento de “Guías estruturadas de avaliación de risco” de comportamento violento en diferentes ámbitos (menores, violencia doméstica, agresores sexuais, delincuencia adulta en xeral).
Tema 3. Utilidades das guías “”en diferentes contextos profesionais
Tema 4. Fundamentación dos programas psicolóxicos máis exitosos para o “tratamento” de delincuentes.
Tema 5. Meta-análise para a avaliación da eficacia dos devanditos programas.
- Programa Práctico (clases interactivas).
- Proporcionarase documentación aos estudantes relativas aos tópicos antes mencionados (artigos, capítulos de libros, monografías), con especial atención ás demandas específicas de cada un deles segundo as súas preferencias, orientación profesional presente e futura. Farase un seguimento individualizado do aproveitamento obtido nestas tarefas.
Andrés-Pueyo, A., y Echeburúa, E. (2010). Valoración del riesgo de violencia: instrumentos disponibles e indicaciones de aplicación. Psicothema, 22, 3, 403-409.
Garrido, V., y Sobral, J. (2008). La investigación criminal. Barcelona: Nabla.
Luengo, A., Sobral, J., Gómez-Fraguela, J.A., y Villar, P. (2009). O protocolo VRAIG: Valoración de risco de adolescentes infractores galegos. Informe de Investigación: USC.
Redondo, S. (2008). Manual para el tratamiento psicológico de los delincuentes. Madrid: Pirámide.
Romero, E. Sobral, J., y Luengo, A. (1999). Personalidad y delincuencia: Entre la biología y la sociedad. Granada: Grupo Editorial Universitario
Complementaria.
Proporcionarase de maneira individualizada a bibliografía complementaria axeitada aos intereses máis específicos de cada estudante
- Coñecer, entender e integrar en marcos máis amplos as explicacións que a investigación suxire acerca do comportamento antisocial e / ou delictivo.
- Coñecer e iniciarse no manexo dos instrumentos de avaliación do risco de comportamentos violentos en diferentes contextos.
- Coñecer a fundamentación e eficacia dos Programas de intervención en contextos penitenciarios.
- Coñecer e iniciarse no manexo de diferentes ferramentas actualmente dispoñibles para os profesionais deste campo.
As clases expositivas (teóricas) consisten en sesións expositivas e / ou demostrativas de contidos. Para profundizar e reforzar os contidos expostos contémplanse os seminarios especializados (clases interactivas), que favorecen a adquisición das competencias específicas da materia, así como a aprendizaxe significativa. Ademais, as clases prácticas (interactivas) teñen como finalidade que o alumno adquira as competencias procedimentales e de investigación propia da materia.
As titorías supón unha relación directa e presencial, para un asesoramento continuo e o aprofundamento nos contidos teóricos e prácticos do traballo do estudante, así como atender dúbidas.
As actividades de avaliación teñen unha dobre vertente. Por un lado, as actividades de avaliación continua que, canda as titorías de traballo de curso, permitirán ao alumno ter unha retroalimentación constante da súa progresión ao longo do curso, con respecto ao seu grao de adquisición de competencias tanto relativas a coñecementos, como a técnicas e actitudes; mentres que, por outro, os exames parciais e o final, tratarán de avaliar o nivel de coñecementos adquirido polo suxeito con respecto aos contidos dos temas incluídos no programa da materia.
As clases teóricas avalíanse mediante unha proba teórica, atendendo ao dominio dos coñecementos teóricos e operativos da materia, ademais da asistencia e a participación. Os seminarios teñen a finalidade de profundar nos temas a través da lectura e discusión de artigos e textos especializados, avalíanse mediante os informes, individual ou grupal (traballo en equipo), atendendo á calidade do mesmo (estrutura, orixinalidade, presentación). As clases prácticas son avaliadas seguindo os criterios de asistencia e de calidade dos informes periciais e psicosociais. A cualificación obtida polo alumno no exame final (e / ou exames parciais) valerá ata un 65% da cualificación final. A porcentaxe restante corresponderá á cualificación na avaliación continua. Para superar a materia será necesaria unha asistencia mínima ao 80% das actividades docentes presenciais programadas. Manteranse os mesmos criterios de avaliación nas diferentes convocatorias.
Actividades presenciais...........................................................Horas
Sesións expositivas....................................................20
Seminarios especializados............................................8
Clases prácticas.........................................................16
Titorías......................................................................2
Avaluación...................................................................2
Traballo persoal do estudante..................................................Horas
Lectura e preparación de materia de apoio....................25
Lectura previa, análise e discusión de material.
Informes individuais e grupais.....................................20
Análise de casos. Elaboración de informes
psicosociais..............................................................28
Titorías......................................................................4
Avaluación.................................................................25
Os profesores da materia terán en conta o ámbito profesional de procedencia ou de preferencia de cada estudante.
Para os casos de realización
fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de
avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Jorge Sobral Fernández
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Psicoloxía Organizacional e Xurídico-Forense
- Teléfono
- 881813801
- Correo electrónico
- jorge.sobral [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 7 |
Martes | |||
09:00-14:00 | Grupo /CLIL_02 | Galego | Aula 4 |
09:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Galego | Aula 7 |
Mércores | |||
09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 7 |
Xoves | |||
09:00-14:00 | Grupo /CLIL_02 | Galego | Aula 4 |
09:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Galego | Aula 7 |
15.01.2025 17:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 7 |
27.06.2025 17:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 7 |