Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Ciencia Política e da Administración
Centro Facultade de Ciencias Políticas e Sociais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Esta asignatura combina a dotación de competencias ligadas ao deseño, organización, desenvolvemento e xestión de proxectos xunto coas habilidades necesarias para establecer a infraestructura precisa para levar a cabo a laboura de consultoría e as técnicas habitualmente empregadas nela.
1. Deseño de proxectos.
- Principios orientadores.
- Definición de obxectivos.
- Metodoloxía
- Plan de actividades.
- Resultados e produtos
- Formación do equipo de consultoría.
2. Técnicas e ferramentas de consultoría I
- Técnicas de análise de información.
- Ferramentas para a análise de problemas e toma de decisións
- Metodoloxías para a análise do discurso.
3. Técnicas e ferramentas de consultoría II.
- Elaboración e presentación de informes.
Bibliografía
AEC (2019), Libro Blanco de Buenas Prácticas en el Mercado de la Consultoría, Madrid: AEC
AEC (2019), Informe Anual del Sector, Madrid: AEC
AEC (2019), La consultoría. Vector de innovación, Madrid: AEC
Aldeguer, Bernabé y Gema Pastor (dir.), Democracia, gobierno y administración pública contemporánea, Madrid: Tecnos
Ander-Egg, E. Métodos y técnicas de investigación social. Lumen, Buenos Aires, 2001.
Centelles i Portella, Josep. El buen gobierno de la ciudad. Estrategias urbanas y política relacional. Madrid: INAP, 2006.
Criado, Ignacio ed. (2016). Nuevas tendencias en la gestión pública, Madrid: INAP
Del Pino, Eloísa e Joan Subirats eds (2021), Las Administraciones ante los riesgos sociales y globales, Madrid: INAP
Diz, Isabel e Alba Nogueira (2017), “Las cláusulas sociales en la contratación pública: ¿Escudo contra los recortes de derechos sociales?”, Revista Española de Sociología, 26 (3 Supl.), 77-95
Fernández Guëll, JM. Planificación estratégica de ciudades. Editorial Reverté, Barcelona 2006.
Friedman, John. Planificación en el ámbito público. Madrid: INAP, 2001.
García Ferrando, M., Ibáñez, J y Alvira, F. El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid, Alianza Universidad Textos, 1990.
Grant Robert, M. Dirección Estratégica. Cívitas, Madrid 2007.
Hults, Merlijn van e Dvora Yanow (2016), “From Policy “Frames” to “Framing”: Theorizing a More Dynamic, Political Approach”, American Review of Public Administration, Vol. 46(1) 92–112
Lambert, T. Manual de consultoría: cómo iniciarse y crecer en el mundo de la consultoría. Gestión, Barcelona, 1999.
Martínez, Jone (2021), El giro participativo neoliberal: institucionalización y profesionalización de la participación ciudadana en España (1978-2017), Bilbao: UPV
McAdam, Doug, John D. McCarthy, Mayer N. Zald (ed.)(1999), Movimientos sociales : perspectivas comparadas: oportunidades políticas, estructuras de movilización y marcos interpretativos culturales, Madrid: Istmo
Moore, Mark (1998), Gestión estratégica y creación de valor público, Ed. Paidós
Parés, Marc (ed.) (2009), Participación y calidad democrática: evaluando las nuevas formas de democracia participativa, Madrid: Ariel
Ramió, Carles (2021), Repensando la administración pública, Madrid: INAP
Sierra Bravo, R. Técnicas de Investigación Social. Thomson, Madrid, 2003.
Competencias básicas
CB1. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB2. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB3. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións a públicos especializados y no especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
CB4. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar formándose dun modo que haberá de ser en gran medida, autodirixido ou autónomo.
CB5. Que os estudantes posúan e comprendan os coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
Competencias xerais
CG2. Tratar situacións complexas, críticas e impredecibles de forma sistemática e creativa, con xuízo crítico, con información incompleta, asumindo riscos, tomando decisións e comunicándollas a calquera tipo de audiencia.
CG3. Desempeñar diferentes roles dentro dun equipo.
CG4. Recoñecer a necesidade do cambio y ter a habilidade necesaria para xestionalo.
CG5. Actuar de forma autónoma nun marco de liberdade responsable.
CG7. Xestionar e dirixir proxectos, e adquirir as capacidades de síntese e exposición que permiten a elaboración dun informe final.
Competencias transversais
CT1. Capacidade de traballo en equipo e liderado, en entornos cooperativos, pluridisciplinares o de alto nivel competitivo.
CT2. Capacidade analítica e de síntese.
CT3. Capacidade para a aprendizaxe e a integración no traballo en equipos multidisciplinares, a cooperación e o compañeirismo.
CT5. Capacidade de xestión de información, resolución de problemas e toma de decisións.
Competencias específicas
CE2. Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na toma de decisións e na resolución de conflitos de carácter político, e no seguimento destos, tanto no nivel estratéxico como no operativo o no táctico.
CE3. Capacidade para comprender e coñecer en profundidade os aspectos internos e externos da dirección estratéxica de organizacións e institucións políticas, incluídas a xestión e o liderado de equipos multidisciplinares, as dinámicas políticas internas e a súa relación cun entorno político cambiante.
CE4. Capacidade para utilizar as tecnoloxías máis avanzadas na xestión do márketing, a comunicación e a consultoría política orientada aos gobernos e as campañas no entorno dixital desde unha perspectiva estratéxica, así como para deseñar proxectos de marketing viral, interactivo, SEM-SEO, etc.
CE7. Capacidade para deseñar plans de comunicación ligados á construción de determinados produtos políticos, implementalos e avalialos.
CE9. Capacidade de deseñar e xestionar o marketing, a consultoría e a comunicación en situacións de crise a nivel estratéxico, operativo e táctico.
CE12. Capacidade para elaborar todo tipo de informes propios do ámbito da consultoría política.
CE13. Capacidade de xestionar as relacións cos clientes do consultor político, tanto de ámbito público como do ámbito privado.
CE14. Capacidade para elaborar presentacións de alto nivel como parte do asesoramento proporcionado polo consultor político.
CE15. Capacidade para desenvolver as técnicas de segmentación superreducida (microtargeting) no ámbito do marketing político e a comunicación.
CE17. Capacidade para desenvolver novos modelos de análise político, baseados na importancia do compoñente emocional a través de diversas técnicas de investigación.
Seguindo as directrices das ensinanzas adaptadas ao EEES a metodoloxía de ensino comprende unha serie de clases maxistrais ou expositivas, a realización de exercicios prácticos en sesións interactivas, e as titorías. Fomentarase o traballo en grupo e a participación na clase a través da estudo de casos prácticos e a realización de sesións de debate.
Utilizarase o campus virtual para incorporación de materiais e as plataformas virtuais de ser precisas para o desenvolvemento dalgunha actividade.
A asistencia a clase é obrigatoria.
A metodoloxía empregada será a avaliación continua, baseada na calificación de traballos prácticos realizados no desenvolvemento das clases (tanto ensaios escritos, como presentacións orais). Á participación activa nas clases corresponderalle o 10% da nota, mentres que os dous ensaios obrigatorios contarán co 60 e o 30% da mesma respectivamente.
O alumnado que non supere a materia coa realización dos traballos obrigatorios e/ou non acade os niveis de asistencia requiridos, poderá optar por realizar o exame final presencial na data oficial establecida que suporá o 100% da calificación final.
Segundo os establecido na memoria do título, os alumnos ademais das diferentes clases e titorías, deberán adicar unha media de 25 horas ao estudo e preparación dos traballos e exposicións.
Alba Alonso Alvarez
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Correo electrónico
- a.alonso [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
18:15-20:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | 1.4 |
22.05.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | 1.4 |
22.05.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | 1.4 |
18.06.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | 1.4 |
18.06.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | 1.4 |