Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Ciencia Política e da Administración
Centro Facultade de Ciencias Políticas e Sociais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
A irrupción da sociedade en rede e das tecnoloxías aplicadas xeraron importantes cambios nas relacións sociais ou económicas, e, consecuentemente, nos procesos de adquisición e intercambio de información ou de produtos, tamén políticos. Neste contexto nace o márketing dixital, ancorado teoricamente desde a perspectiva clásica dos principios do márketing de Philip Kotler e Gary Armstrong (facendo fincapé na segmentación e no posicionamento dun produto ou dunha idea), pero adaptado á contorna dixital e ao seu instrumental. Os obxectivos da materia son os seguintes:
- Comprender o concepto de márketing político dixital.
- Identificar as diferenzas entre as fases de investigación de mercado, deseño de produto político e campaña de publicidade dentro do márketing político dixital.
- Coñecer e manexar as principais ferramentas de márketing político dixital
Abordarase o márketing político dixital a través de contidos que se agruparán ao redor dos seguintes eixos:
a) Identificación das necesidades e demandas da cidadanía. Coñecer a forma na que os cidadáns se comportan e consomen no espazo dixital ou nas redes sociais, indagando en como expresan os seus gustos e manifestan as súas preferencias, especialmente as políticas, ademais da súa organización en comunidades dixitais. Para iso faise imprescindible coñecer conceptos tales como o big data.
b) Deseño de produtos axustados e orientados ás súas necesidades. A construción do produto político debe ir orientada a establecer unha relación próxima entre o discurso ou marca e os intereses e valores do público. De igual forma, no contexto político e dixital, cobran especial importancia os influencers e os prosumers, normalmente persoas mozas, formadas e que, ademais de consumir, comparten e crean contido diariamente.
c) Campañas de comunicación e publicidade. Ademais das estratexias creativas de comunicación orientadas ao candidato ou ao partido, é necesario profundar nas ferramentas das que se dispoñen. Máis aló dos clásicos espazos web, minisite, publicidade convencional na rede, AdWords ou SEO e SEM, emerxen novos contextos de consumos móbiles e en multipantalla nas que aplicar unha difusión de mensaxes publicitarias masivas, pero segmentadoa, a través de medios sociais como WhatsApp, Twitter, Facebook ou Instagram, pero tamén TikTok ou Twitch, que permite retransmisións en vivo.
1. Introdución ao márketing político e á comunicación política
2. O márketing dixital e o produto político: identificación de necesidades, deseño de produtos e campaña de comunicación
3. Planificación da estratexia e métricas
4. Mobile social media, storytelling e márketing político dixital
BÁSICA
Bruen Axel, et al. (2015). The Routledge companion to social media and politics. Routledge.
Hughes, A. (2018). Market Driven Political Advertising: Social, Digital and Mobile Marketing. Springer.
Maarek, P. J. (2011). Campaign communication and political marketing. John Wiley & Sons.
Solo, A. M. (Ed.). (2014). Political campaigning in the information age. IGI Global.
COMPLEMENTARIA
Acinas-Vázquez, Juan-Claudio (2009). Videopolítica y democracia. Laguna: Revista de filosofía, n. 25, pp. 109-128.
Cansino, César; Calles-Santillana, Jorge; Echeverría, Martín (2016). Del Homo Videns al Homo Twitter: democracia y redes sociales. Puebla, México: Benemérita Universidad Autónoma de Puebla. ISBN: 978 607 525 200 1
Cárdenas, Alejandro; Ballesteros, Carlos; Jara, René (2017). “Redes sociales y campañas electorales en Iberoamérica. Un análisis comparativo de los casos de España, México y Chile”. Cuadernos.info, n. 41, pp. 19-40.
Castells, Manuel (2008). “Comunicación, poder y contrapoder en la sociedad red (I). Los medios y la política”. Telos, 74, pp. 13-24.
Chadwick, Andrew (2013). The hybrid media system: Politics and power. New York: Oxford University Press. ISBN: 9780 199759477
Cohen, Jonathan; Tsfati, Yariv; Sheafer, Tamir (2008). “The influence of presumed media influence in politics: Do politicians’ perceptions of media power matter?”. Public opinion quarterly, v. 72, n. 2, pp. 331-344.
De-Miguel, Juan-Carlos; Pozas, Víctor (2009). “¿Polarización ideológica o económica? Relaciones entre los medios y el poder político y corporativo”. Viento Sur, n. 3, pp. 43-52.
García-Orosa, Berta; López, Xosé (2019). “El lenguaje en redes sociales como estrategia comunicativa: administraciones públicas, partidos políticos y organizaciones civiles” Communication & Society, 32(1), 107-125.
García-Orosa, Berta; Vázquez-Sande, Pablo; López-García, Xosé (2017). “Narrativas digitales de los principales partidos políticos de España, Francia, Portugal y Estados Unidos”. El profesional de la información, v. 26, n. 4, pp. 589-600.
Hernández, M., Estrade, J. M., & Jordán, D. (2018). Marketing Digital: Mobile Marketing, SEO y Analítica Web. Madrid: Anaya Multimedia.
Leppäniemi, M., Karjaluoto, H., Lehto, H., & Goman, A. (2010). Targeting young voters in a political campaign: Empirical insights into an interactive digital marketing campaign in the 2007 Finnish general election. Journal of Nonprofit & Public Sector Marketing, 22(1), 14-37.
López-Hermida-Russo, Alberto-Pedro; Vargas-Monardes, Josefina (2013). “La política relatada: el storytelling de Barack Obama en el marco de la Operación Gerónimo”. Palabra clave, v. 16, n. 1, pp. 12-44.
López-López, Paulo-Carlos; Oñate, Pablo (2019). “De la videopolítica a la ciberpolítica: debate entre candidatos y televisiones en cinco elecciones presidenciales”. El profesional de la información, v. 28, n. 5, e280512.
Ridge-Newman A., Mitchell M. (2016) Digital Political Marketing. In: Lilleker D., Pack M. (eds) Political Marketing and the 2015 UK General Election. Palgrave Studies in Political Marketing and Management. Palgrave Macmillan, London. https://doi.org/10.1057/978-1-137-58440-3_7
Sachdev, R. (2024). Marketing digital. Mc Graw Hill.
Williams, C. B., & Newman, B. I. (Eds.). (2018). Social Media, Political Marketing and the 2016 US Election. Routledge.
Competencias Básicas
CB1. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB2. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB3. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
CB4. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar formándose dun modo que haberá de ser en gran medida, autodirixido ou autónomo.
CB5. Que os estudantes posúan e comprendan os coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
Competencias Xerais
CG1. Dominar as tecnoloxías e técnicas que lle permitan obter información e analizar situacións, avaliar a súa relevancia e dispoñer dos recursos para facerlles fronte.
CG2. Tratar situacións complexas, críticas e impredicibles de forma sistemática e creativa, con xuízo crítico, con información incompleta, asumindo riscos, tomando decisións e comunicándoas a calquera tipo de audiencia.
CG4. Recoñecer a necesidade do cambio e ter a habilidade necesaria para xestionalo.
CG5. Actuar de forma autónoma nun marco de liberdade responsable.
CG6. Achegar valor á organización mediante a súa creatividade e participación.
CG7. Xestionar e dirixir proxectos, e adquirir as capacidades de sínteses e exposición que permiten a elaboración dun informe final.
CG8. Xestionar a influencia dos cambios técnicos e tecnolóxicos derivados da expansión dos medios de comunicación dixitais.
Competencias Transversais
CT1. Capacidade de traballo en equipo e liderado, en contornas cooperativas, pluridisciplinares ou de alto nivel competitivo.
CT2. Capacidade analítica e de síntese.
CT3. Capacidade para a aprendizaxe e a integración no traballo en equipos multidisciplinares, a cooperación e o compañeirismo,
CT4. Habilidade para o manexo de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC).
CT5. Capacidade de xestión de información, resolución de problemas e toma de decisións.
Competencias específicas
CE1. Capacidade de xestionar o márketing político de organizacións e institucións, e de executar campañas de comunicación política.
CE3. Capacidade para comprender e coñecer en profundidade os aspectos internos e externos da dirección estratéxica de organizacións e institucións políticas, incluídas a xestión e o liderado de equipos multidisciplinares, as dinámicas políticas internas e a súa relación cunha contorna política cambiante.
CE4. Capacidade para utilizar as tecnoloxías máis avanzadas na xestión do márketing, a comunicación e a consultoría política orientada aos gobernos e ás campañas na contorna dixital desde unha perspectiva estratéxica, así como para deseñar proxectos de márketing viral, interactivo, SEM-SÉ, etc…
CE5. Coñecer as diferenzas e similitudes dos diferentes campos do márketing, da consultoría e da comunicación (empresarial, organizacional, institucional e política).
CE6. Capacidade para utilizar tecnoloxías, métodos e técnicas avanzadas de investigación social e política no ámbito do márketing e a comunicación política, en organizacións públicas e privadas.
CE9. Capacidade de deseñar e xestionar o márketing, a consultoría e a comunicación en situacións de crises a nivel estratéxico, operativo e táctico.
CE10. Capacidade para dirixir a organización e produción de eventos e acontecementos dentro dunha estratexia de márketing
CE12. Capacidade para elaborar todo tipo de informes propios do ámbito da consultoría política.
CE16. Capacidade para manexar as novas contornas dixitais e as súas posibilidades para a formación de candidatos, o deseño de campañas e a construción do produto político.
Clases presenciais (expositivas e interactivas) combinando a explicación maxistral coa lectura comentada por parte dos alumnos/as de textos referenciados e casos prácticos. Realización de traballos individuais ou colectivos titorizados polo profesor. Tamén se empregarán outras metodoloxías docentes como sesións de debate ou exposicións públicas.
Os alumnos/ as disporán das horas de titorías para consultar dúbidas e realizarán unha exposición final dos seus traballos diante dos compañeiros. Ademais, fixaranse citas de titorías co fin de que o profesor poida realizar unha avaliación continuada do desenvolvemento dos traballos. Como complemento dos temas tratados durante as sesións expositivas e interactivas, proporcionarase documentación adicional para unha maior profundización na aprendizaxe.
O sistema de avaliación desta materia combina dous aspectos fundamentais.
- A asistencia a clase e a participación (10% da nota): para superar a materia, o alumnado deberá asistir como mínimo ao 80% das actividades docentes presenciais programadas.
- Os alumnos terán que realizar a entrega de traballos (90% da nota), cuxo contido se especificará ao inicio do curso e no que terán que aplicar as técnicas aprendidas e que servirá para cualificar a materia.
Os alumnos que non superen a materia na primeira oportunidade, deberán realizar na segunda oportunidade un traballo individual no que, igualmente, terán que aplicar as técnicas aprendidas e que servirá para cualificar a materia.
Para o seguimento da materia, á marxe da asistencia a clase (9 horas) e a participación activa nas sesións interactivas (12 horas), o plano de estudos do máster en que se integra a materia estima unha dedicación de 25 horas ao estudo individual e, aproximadamente, 25 á realización de traballos. Aconséllase o manexo da bibliografía recomendada, a lectura da documentación complementaria (depositada no Campus Virtual), así como o uso dos recursos electrónicos (Internet) que ao longo do desenvolvemento da materia iranse indicando. A secuencia de contidos deseñouse de modo que a meirande parte do traballo relacionado con esta materia vaise realizar durante as sesións expositivas e interactivas.
Ler a bibliografía básica.
Recórdase que, de acordo coa Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións, aprobada por Acordo do Consello de Goberno da USC de 15 de Xuño de 2011 e modificada por Acordo do Consello de Goberno da USC de 5 de Abril de 2017, a realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarase fraudulenta, entre outras, a realización de trabados plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas a autores e fontes.
De acordo coa normativa de permanencia vixente na USC para os estudantes de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia, así como a participación en calquera das actividades realizadas nas clases interactivas, serán obxecto de avaliación e, por conseguinte, a nota final do/a estudante que os cumprimente en ningún caso será de "Non Presentado".
Paulo Carlos Lopez Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Correo electrónico
- paulocarlos.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Martes | |||
---|---|---|---|
19:00-20:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | 1.4 |
15.01.2025 18:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | 1.4 |
15.01.2025 18:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | 1.4 |
12.06.2025 18:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | 1.4 |
12.06.2025 18:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | 1.4 |