Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 12 Clase Interactiva: 9 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Ciencias da Comunicación
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
O alumnado deberá capacitarse para afondar, investigar e contextualizar conceptos relacionados coa análise e a aplicación práctica das economías da información e a comunicación; as economías da atención, afiliación, colaboración, relación, reputación, experiencia, confianza, gamificación, intercambio e monetización de produtos e servizos de comunicación; os modelos de negocio e redes de valor da información e a comunicación, e os elementos centrais do seu paradigma: mercados, segmentos, usuarios e clientes obxectivos, proposta de valor dos produtos e servizos, canles e plataformas de distribución, venda e comunicación, sistemas de relación cos usuarios e clientes, fontes de ingresos e prezos, recursos clave dos produtos e servizos, asociacións clave dos produtos e servizos así como as estruturas e tipos de custos. Tamén coa tipoloxía dos modelos de negocio: transacción e intercambio directo, subscrición, piramidal, márketing multinivel, de rede, poxa, fidelización, altruísta, etc.; as redes de valor do ámbito da comunicación; e a análise e a sustentabilidade dos modelos de financiamento (canon, subvención, fiscalidade, publicidade, esponsorización, patrocinio, merchandising, product placement, crowfunding e mecenado) dos medios de comunicación públicos e privados. Globalmente perséguese que o alumnado adquira as competencias indispensables para entender a economía da comunicación na sociedade rede.
-Coñecer e comprender as claves do funcionamento da economía na sociedade rede.
-Coñecer e comprender as claves da economía da atención.
-Coñecer e comprender as tipoloxías dos modelos de negocio.
-Analizar e debater sobre as redes de valor da información e a comunicación.
NOTA IMPORTANTE: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia desde o curso 2024-2025 por estar extinguida a materia. Só teñen dereito a ser avaliados de acordo cos contidos do programa que se impartiu no curso 2023-2024.
- Elementos de teoría e conceptos para a análise e a aplicación práctica das economías da información e da comunicación.
- Estudo e aplicación dos modelos de negocio e redes de valor da comunicación
- Estudo e aplicación dos modelos de financiamento da comunicación
- Tipoloxía empresarial e plans de modelo de negocio de empresa
- Diferenciación dos modelos de negocio das empresas en Internet
- Modelos de negocio para empresas emerxentes no campo da comunicación
Contidos teóricos
Tema 1. Introdución á economía dos medios de comunicación
Tema 2. Aproximación á empresa de comunicación
Tema 3. A organización da empresa de comunicación
Tema 4. A dirección estratéxica
Tema 5. Modelos de negocio
Tema 6. Tendencias no mercado da comunicación
Contidos prácticos
Nas sesións interactivas traballarase arredor das dúas prácticas que se realizarán na materia (unha individual e outra en grupo). A práctica individual consistirá en analizar o modelo de negocio dun medio de comunicación que elixirá cada alumno/a. Nas sesións interactivas veremos como realizar esa análise a partir de exemplos e casos de éxito.
A práctica en grupo consistirá no desenvolvemento do modelo de negocio para un proxecto empresarial innovador e viable.
Bibliografía básica
Cerezo, Pepe (2018): Los medios líquidos. La transformación de los modelos de negocio. Barcelona: Editorial UOC.
Sánchez González, María (2018). Gestión estratégica, innovación y prospectiva en comunicación: bases, técnicas y casos prácticos. Editorial UOC.
Yuste, Bárbara & Cabrera, Marga (2014). Emprender en periodismo. Nuevas oportunidades para el profesional de la información. Editorial UOC.
Somalo Pecina, Ignacio (2020): Modelos de negocio digitales. Cómo y por qué las startups baten a las empresas tradicionales. Vizcaya: Ediciones Deusto.
Bibliografía complementaria
European Audiovisual Observatory. (2022): Yearbook. Television, cinema, video and on-demand audiovisual services - the pan European picture. European Audiovisual Observatory.
Galán Gamero, Javier & Aguado, Guadalupe (2014). Periodismo emprendedor. Planificación y desarrollo de empresas informativas. MacGraw-Hill.
García Santamaría, José Vicente (2016). Los grupos multimedia españoles: análisis y estrategias. Editorial UOC.
Küng, Lucy (2016). Strategic management in the media: Theory to practice. SAGE.
Osterwalder, Alexander & Pigneur, Yves (2011). Generación de modelos de negocio. Deusto.
Lowe, Gregory Ferrell & Brown, Charles (2016). Managing Media Firms and Industries. What's so special about media management? Springer.
Srnicek, Nick (2018). Capitalismo de plataformas. Buenos Aires: Caja Negra Editora.
Van Dijck, José, Poell, Thomas & De Waal, Martijn (2018). The Platform Society. Public Values in a Connective World. Oxford University Press.
Wirtz, Bernd W. (2020). Media Management. Strategy, Business Models and Case Studies. Springer.
Competencias básicas e xerais
CX02 - Detectar, coñecer, interpretar e aplicar as novas tendencias do xornalismo, en particular, e da comunicación, en xeral.
CB10 - Que os estudantes teñan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que o fará
ser en gran parte autodirixido ou autónomo.
Competencias específicas
CE05 - Afondar, investigar e contextualizar a análise e aplicación práctica das economías da información e
comunicación e análise e sustentabilidade dos cambios nos modelos de financiamento.
NOTA IMPORTANTE: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia desde o curso 2024-2025 por estar extinguida a materia. Só teñen dereito a ser avaliados de acordo cos contidos do programa que se impartiu no curso 2023-2024.
NOTA IMPORTANTE: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia desde o curso 2024-2025 por estar extinguida a materia. Só teñen dereito a ser avaliados de acordo cos contidos do programa que se impartiu no curso 2023-2024.
NOTA IMPORTANTE: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia desde o curso 2024-2025 por estar extinguida a materia. Só teñen dereito a ser avaliados de acordo cos contidos do programa que se impartiu no curso 2023-2024.
Marta Rodriguez Castro
- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Comunicación Audiovisual e Publicidade
- Teléfono
- 881816551
- Correo electrónico
- m.rodriguez.castro [at] usc.gal
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
14.01.2025 16:00-20:00 | Grupo de exame | Aula 0 |
16.06.2025 16:00-20:00 | Grupo de exame | Aula 0 |