Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Elaborar e utilizar modelos notables de distribución de probabilidades.
Saber manexar ferramentas informáticas e matemáticas.
Coñecer e comprender algunhas das técnicas máis notables da Estatística.
Clases expositivas
Deseño de experimentos: tipos de variabilidade, planificación dun experimento, deseños experimentais clásicos. 1.5
Análise da varianza: modelo, estimación dos parámetros, análise das diferencias, diagnose do modelo. 1.5
Análise de series temporais: procesos estacionarios ARMA, procesos non estacionarios ARIMA, identificación e estimación dos modelos, diagnose dos modelos. 1.5
Regresión e correlación; regresión lineal múltiple 1.5
Análise multivariante: compoñentes principais, análisis cluster, análise discriminante, curvas ROC 3
Temario Prácticas
Deseño de experimentos: análise dun caso de deseño cun factor fixo, análise dun caso de deseño en bloques completamente aleatorizados 2
Análise da varianza: especificación do modelo, estimación de parámetros, contrastes de simplificación, diagnose e validación. 2
Análise de series temporais: análise dun caso, identificación inicial da estructura, estimación dos parámetros e contraste de diagnósticos. 2
Regresión e correlación; regresión lineal múltiple 2
Análise multivariante: compoñentes principais, cluster 2
Análise multivariante: análise discriminente, curvas ROC 2
Bibliografía del curso: como material de consulta para el alumno se recomientan algunas obras monográficas: “Time series analysis with applications in R” (,J.D. Cryer, K.S. Chan), “Diseño de experimentos. Principios estadísticos de diseño y análisis de investigación” (R.O. Kuehl), “Análisis de datos multivariantes” (D. Peña), “Estadística. Modelos y Métodos Vol. 2” (D. Peña), “An introduction to R” (W.N. Venables, D.M. Smith)
Aplicaciones informáticas: manejo de software libre (R,) para el ajuste de modelos y el análisis de datos
Uso de internet: Muy aconsejable a nivel de consulta, obtención de datos y aplicaciones informáticas
Bibliografía complementaria:
Venables, W.N. y Smith, D.M. An introduction to R. R Development Core Team
Recursos web:
Moi aconsellable a nivel de consulta, obtención de datos e aplicacións informáticas
Competencias xeráis:
• CG08- Potenciar o manexo de idiomas extranxeiros.
• CX09- Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
• CX10- Capacidade de traballar de forma individual no deseño experimental, amosando autonomía no traballo de laboratorio.
Competencias específicas
• CE10- Identificar obxectivos relevantes de investigación e planificar a súa consecución.
Competencias básicas
• CB01 - los alumnos poseen y comprenden los conocimientos que le aporten la capacidad de innovación y originalidad en el desarrollo y/o aplicación de ideas, tanto en el ámbito profesional como en un contexto de investigación;
• CB04- que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones (y los conocimientos y razones últimas que las sustentan) a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades;
Competencias Transversais:
• CT2 - Capacidade de traballo autónomo e toma de decisións.
• CT4 - Habilidade na búsqueda, análise e interpretación de fontes de información variadas i en distintos idiomas (fundamentalmente inglés).
Clase de teoría:
O profesor exporá en clase e por videoconferencia a teoría básica da asignatura. Diversos exemplos ilustrarán a aplicación dos resultados teóricos.
Clase de prácticas de pizarra:
As clases de problemas e laboratorio serán un complemento ás clases teóricas. Se traballará con boletíns de problemas e con software específico dos temas tratados.
Titorías:
Se fomentará a utilización de titorías virtuais a través dalgunha plataforma de teledocencia .
Material:
O material do curso se porá a disposición dos alumnos na páxina web a través dalgunha plataforma de teledocencia .
IMPORTANTE: A adaptación aos diferentes escenarios COVID-19 reflíctese no apartado OBSERVACIÓNS
Evaluación continua [40-60% de la nota global Consiste en tener en cuenta la asistencia
a las clases teóricas y prácticas (20-40% de la nota global) así como los resultados de cuestionarios breves de evaluación de conocimientos (10-30%)]
Evaluación final [40-60% de la nota global Al final del cuatrimestre se realizará un cuestionario breve para evaluar los conocimientos globales (40-60% de la nota global)
Horas non presenciais 51 h
Recoméndase ós alumnos que vaian estudando a materia a medida que se van explicando os contidos
Coñecementos previos: Esta materia presupon coñecementos básicos de métodos cuantitativos aplicados ás ciencias biolóxicas (matemáticas elementais, bioestatística)
PLAN DE CONTINXENCIA
NA SITUACIÓN PARA O INICIO DO CURSO: Escenario 1
A docencia será completamente presencial, sin limitacións de aforo. Só queda por determinar se a máscara facial será obrigatoria, o que dependerá das normas establecidas polas autoridades sanitarias e por indicación da coordinación da materia.
No caso de paso a Escenario 2
Clases expositivas e pizarra interactiva: por non exceder a capacidade das aulas permitida polas regras nas universidaades, as clases expositivas de teoría e pizarra poderán ser presenciais, sempre que se mantenga situación e medidas xerais impostas polas autoridades.
Clases interactivas de laboratorio: é esencial manter a distancia de seguridade de 1,5 m; principalmente en laboratorios húmidos. Por este motivo, se é necesario, deben dividirse os grupos de prácticas para seguir esta regra básica. No caso do que o desdoble que xa era efectivo nas materias do primeiro semestre (e algunhas do segundo semestre) non fose suficiente para axustarse á capacidade reducida do laboratorio, deberá aplicarse unha redución das prácticas presenciais (transformando algunhas en pizarra), para poder aplicar un ampliación do número de grupos (coa conseguinte redución do número de alumnos por grupo).
Exame: do mesmo xeito que a docencia expositiva, por non exceder a capacidade das aulas, os exames poden ser presenciais.
Regra xeral: O uso dunha máscara E o mantemento da distancia de seguridade será obrigatorio en todo caso.
EN PREVISIÓN DUN CAMBIO NA SITUACIÓN
No caso de cambio da situación e das regras impostas polas autoridades, todas as clases de teoría (expositivas) e encerado serán impartidas, por medios telemátios, tipo Skipe, Teams ou similares, para permitir ao estudante asistencia á docencia desde a casa, comprobando previamente que todos teñen ancho de banda suficiente.
En canto ao ensino de prácticas de laboratorio, na medida do posible tamén se converterán en clases de encerado, a través de exercicios, vídeos ou material similar, que se compartirán a través do cartafol da nube do mestrado ou, no caso de superar a capacidade, por medio de WeTransfer.com ou similares.
Non obstante, de xeito voluntario tanto para profesores como para estudantes, as prácticas de laboratorio poderían recuperarse despois do final do curso, aínda que sen posibilidade de avaliación, nunha data e condicións acordadas mutuamente. Este último, sempre que as universidades aseguren a extensión do seguro escolar e de responsabilidade civil dos seus estudantes.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”