Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Que o alumno obteña unha formación de base que lle permita coñecer a grandes liñas a evolución histórica das especies, estruturas e procesos produtivos dos organismos acuáticos cultivados; información necesaria para adquirir unha visión global desta disciplina, prerrequisito imprescindible para entender a necesidade e importancia do resto das materias da Titulación
TEMARIO TEORÍA
Tema 1.- Concepto, definición e obxecto da acuicultura. Orixe e evolución histórica. 2
Tema 2.- A acuicultura no mundo: importancia económica, principais especies e países productores. A acuicultura en España. 2
Tema 3.- Clasificación da acuicultura: acuicultura de alimentación, de extracción orgánica, de depósito e de extracción inorgánica. Cultivos pricipais e cultivos auxilares. 2
Tema 4.-Principais instalacións, métodos e técnicas empregados no cultivo de peixes, moluscos, crustáceos, equinodermos e algas. 4
Tema 5.-A acuicultura de enfoque ecosistémico. Fundamentos e principais técnicas e sistemas de Acuicultura Multitrófica Integrada (AMTI). Perspectivas de futuro. 2
TEMARIO PRÁCTICAS
Práctica 1.- Visita á Estación de Ciencias Mariñas de Toralla (ECIMAT) para a observación e análise das principais instalacións e técnicas empregadas no cultivo de peixes, distintos invertebrados e algas. 4
APROMAR (2017). La Acuicultura en España. 2017 (www.apormar.es)
Costa-Pierce, B.A. (2002). Ecological Aquaculture: The Evolution of the Blue Revolution. Blackwell Science, Oxford.
Holmer M., et al. (2007). Aquaculture in the Ecosystem. Springer
Hutchinson, L. (2005). Ecological Aquaculture: A Sustainable Solution.
Nash, Colin E. (2011). The History of Aquaculture. Blackwell Publishing Ltd., Iowa.
Stickney, R. (2016). Acuicultura. Texto introductorio. Editorial Acribia, S.A. Zaragoza.
Tidwell, J.H. éd. (2012). Aquaculture production systems. John Willey & Sons.
Recursos web:
Bases de datos BUGALICIA
FAO Fisheries & Aquaculture (www.fao.org/fishery/aquaculture)
Competencias xeráis:
• CG01- Adquirir capacidade de análise e prospección sobre a situación actual e futura da acuicultura.
• CG04- Utilizar as terminologías científicas adecuadas..
Competencias específicas
• CE03- Desenvolver e coñecer as técnicas de cultivo de peixes, moluscos, outros invertebrados, algas e cultivos auxiliares.
• CE07- Adquirir coñecementos sobre características técnicas e de deseño de instalacións para o cultivo.
Competencias básicas
• CB03- Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade da formulación de interpretacións e xuízos a partir dunha información a miúdo incompleta, incluíndo reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á resolución de problemas específicos .
Competencias transversais
•
CT5 - Habilidade na presentación de coñecementos e resultados: comunicación oral e escrita; capacidade *analítica, crítica e de síntese; uso de recursos informáticos.
Clases presenciais expositivas para o desenvolvemento e explicación dos conceptos do temario teórico.
Clases presenciais interactivas para a exposición e xuízo do traballo autónomo do alumno.
Clases presenciais interactivas no ECIMAT (Vigo) para o desenvolvemento da docencia práctica.
Traballo autónomo do alumno para a procura de información, estudo e comprensión dalgúns dos conceptos da materia.
Titorías personalizadas para a resolución de dúbidas do alumno e formulacións de novos obxectivos e retos na materia. Nelas trataranse as dúbidas relativas a calquera aspecto da materia. Tamén as plataformas virtuais e/ou o correo electrónico utilizaranse como ferramenta para titorías non presenciais.
Si é posible procurarase que algún experto poida ofrecer algunha charla ou conferencia relativa á materia.
Consideracións xerais:
Prueba escrita de teoría: 50-75%; seminarios:10-30% (Asistencia y participación 0-30; Realización, calidad y defensa 0-30); Evaluación continua: asistencia y participación: 0-20%.
Horas non presenciais 51
Asistir á clase
Traballar de xeito continuado
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”