Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Clase Expositiva: 40 Clase Interactiva: 8 Total: 48
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
Áreas: Área externa M.U en Biofabricación, Ciencias Clínicas Veterinarias
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo da materia é dotar ao estudante de coñecementos, competencias e habilidades que lle permitan entender as bases da experimentación pre-clínica en modelo animal.
Ao terminar con éxito esta materia, os estudantes serán capaces de:
• Identificar, clasificar e diferenciar os principios, normas e modelos da experimentación pre-clínica con animais para fins científicos.
• Aplicar os principios, normas e modelos da experimentación pre-clínica con animais no ámbito da biofabricación.
PROGRAMA TEORICO
• Normativa relacionada coa adquisición, zootecnia, coidados e utilización de animais para fins científicos.
• Principios éticos da relación entre os seres humanos e os animais, valor intrínseco da vida e argumentos a favor e en contra da utilización de animais para fins científicos.
• Bioloxía fundamental e axustada a cada unha das especies en relación coa anatomía, os aspectos fisiolóxicos, a reprodución, a xenética e as modificacións xenéticas.
• Etología, zootecnia e enriquecemento ambiental.
• Métodos para o manexo de cada unha das especies.
• Xestión da saúde e hixiene dos animais.
• Recoñecemento da angustia, dor e sufrimento característicos das especies máis comúns de animais de laboratorio.
• Anestesia, métodos para acougar a dor e eutanasia
• Uso de puntos finais humanitarios.
• Requisitos de substitución, redución e refinamento.
• Deseño de procedementos e proxectos.
PROGRAMA DE PRÁCTICAS
• Visitas a centros de investigación.
• Deseño e aplicación de protocolos de anestesia e analgesia en procedimeintos experimentais.
• Deseño de procedementos e proxectos.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Alexandra Dugdale. (2020). Veterinary Anaesthesia: Principles to Practice. Wiley Blackwell.
Kurt A. Grimm, Leigh A. Lamont, William J. Tranquilli, Stephen A. Greene, Sheilah A. Robertson (2015). Veterinary Anesthesia and Analgesia: Lumb and Jones. Wiley Blackwell.
McKELVEY, D., WAYNE HOLLINGSHEAD, K. 2003. Manual de Anestesia y analgesia Veterinaria. Multimédica.
MUIR, W.W, HUBBELL, J.A.E., BEDNARSKI, R.M. 2008. Manual de Anestesia Veterinaria. Ed. Elsevier Mosby.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Paulo Steagall., Sheilah Robertson., Polly Taylor. (2017). Feline Anesthesia and Pain Management. Wiley Blackwell.
Lindsay G. Ross, Barbara Ross. (2008). Anaesthetic and Sedative Techniques for Aquatic Animals. Wiley Blackwell
Lesa Longley. (2008). Anaesthesia of Exotic Pets. Saunders.
Cholawat Pacharinsak, Jennifer C. Smith. (2017). Handbook of Laboratory Animal Anesthesia and Pain Management: Rodents. CRC Press
P. Otero, D. Portela. (2017). Manual de Anestesia regional en animales de compañía. Intermédica.
PÁGINAS WEB:
- American College of Veterinary Anesthesia and Analgesia (http://www.acva.org/).
- European College of Veterinary Anaesthesia and Analgesia
(http://www.ecva.eu.com/).
-American College of Laboratory Animal Medicine (http://www.aclam.org/).
Competencias Xerais:
CG1: Dominar técnicas de recuperación de información relativas a fontes de información primarias e secundarias (incluíndo bases de datos co uso de computador) e de análise crítica da información.
CG2: Dispoñer de habilidades para participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas ou tecnolóxicas, en contextos interdisciplinares e cun alto compoñente de transferencia do coñecemento.
CG3: Ter capacidade de liderado, creatividade, iniciativa e espírito emprendedor.
CG4: Saber aplicar coñecementos e capacidades para a planificación e a xestión integrada de proxectos.
CG5: Ter capacidade de comunicación oral e escrita e interacción científica con profesionais doutras áreas de coñecemento.
CG6: Capacitar para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento.
Competencias transversais
CT1: Saber expor un proxecto de investigación de forma autónoma.
CT2: Saber desenvolver traballos de colaboración en equipos multidisciplinares.
CT3: Usar as Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TICs) como ferramenta para a transmisión de coñecementos, resultados e conclusións en ámbitos especializados de modo claro e rigoroso.
CT4: Ter iniciativa para a formación continuada e a abordaxe de novos retos científicos e tecnolóxicos.
CT5: Capacitar para a comprensión do significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.
CT7: Practicar a sustentabilidade e o compromiso ambiental. Uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos.
Competencias Específicas:
CE1: Coñecer os principais modelos animais utilizados en enxeñería de tecidos.
CE2: Desenvolver os protocolos máis adecuados para a avaliación preclínica das propiedades e o comportamento dos biomateriales segundo o contexto e aplicación.
CE3: Coñecer os principios, normas e modelos da experimentación pre-clínica animal, así como a obtención das capacidades para a análise, manexo e deseño de procedementos e proxectos para fins científicos.
CE4: Adquirir un sentido ético da investigación en ciencias da saúde.
ACTIVIDADES:
• Sesión maxistral
• Estudo de casos
• Visitas a centros de investigación/aboratorios
METODOLOGIAS
• Lección maxistral
• Estudo de casos
• Saídas de estudo
• Exame de preguntas obxectivas: 80% da nota
• Observación sistemática: 20 % da nota
36 horas expositivas
12 horas titorías
10 horas estudoio persoal
Os estudantes deberán asistir e participar nas sesións expositivas, e nas titorías. Recoméndase consultar os textos e as páxinas web propostos.
Seguindo os protocolos de integración da USC para atención á diversidade, os profesores desta materia garantiremos a integración e igualdade de oportunidades aos estudantes con necesidades educativas especiais.
ASISTENCIA A CLASE
O Consello de Goberno de 25 de marzo de 2010 aprobou a Normativa de asistencia a clase nas ensinanzas adaptadas ao EEES (http://www.usc.es/export/sites/default/gl/normativa/descargas/normaasis…).
Na mesma expóñense os beneficios da asistencia á clase, entre eles facilita unha “mellor comprensión da materia, a adquisición de competencias en grupos e individuais, a aprendizaxe continua, a interacción directa con outros alumnos e alumnas ou a posibilidade dunha metodoloxía docente-discente máis participativa”. Cabe lembrar que a USC é unha universidade presencial, polo que a asistencia a un mínimo do 80% das sesións de clase é obrigatoria. Nos casos contemplados na normativa da Facultade, os/as alumnos/as poderán solicitar exención oficial de docencia.
ENTREGA DE TRABALLOS. Os traballos realizados polo alumnado deben entregarse, preferentemente, a través da aula virtual.
RESPONSABILIDADE MEDIOAMBIENTAL En relación aos traballos persoais ou de grupo que se realicen para a materia cómpre ter en conta as seguintes indicacións: - Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios. - Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de encanutillados. - Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”. - Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes. - Evitar anexos que non teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
PERSPECTIVA DE XÉNERO: En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso da linguaxe non sexista tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados.
CONTA RAI: É obrigatorio que o alumnado faga uso da conta de correo RAI.
FERRAMENTAS TECNOLÓXICAS INSTITUCIONAIS: É obrigatorio o uso das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola USC.
USO DO TELÉFONO MÓBIL: Non se poderá empregar o teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo equipo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
PROCESO DE ENSINO-APRENDIZAXE: Ter en conta que o proceso de ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é de carácter privado. Neste senso, enténdese que se trata dun acto de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
PROTECCIÓN DE DATOS: No referido á protección de datos a normativa de referencia pode ser consultada no seguinte enlace: https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos.
NOTA: “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Antonio Gonzalez Cantalapiedra
Coordinador/a- Departamento
- Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
- Área
- Ciencias Clínicas Veterinarias
- Correo electrónico
- antonio.cantalapiedra [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Monica Lopez Peña
- Departamento
- Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
- Área
- Ciencias Clínicas Veterinarias
- Teléfono
- 982822329
- Correo electrónico
- monica.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Fernando Maria Muñoz Guzon
- Departamento
- Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
- Área
- Ciencias Clínicas Veterinarias
- Teléfono
- 982822644
- Correo electrónico
- fernandom.munoz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
15:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Química Inorgánica |
Martes | |||
15:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Química Inorgánica |
Mércores | |||
15:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Química Inorgánica |
Xoves | |||
15:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Química Inorgánica |
Venres | |||
10:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | - | 5035 Aula Seminario de Química Inorgánica |