Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Clase Expositiva: 6 Clase Interactiva: 18 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Esta materia achega aos estudantes unha formación básica para:
* Identificar biomateriais que presentan propiedades avanzadas e intelixentes, así como o seu procesado e caracterización.
* Identificar técnicas avanzadas de deseño e reconstrución 3D.
* Aplicar en procesos de biofabricación os coñecementos de biomateriais con propiedades avanzadas e intelixentes
* Aplicar en procesos de biofabricación os coñecementos de técnicas avanzadas de deseño e reconstrución 3D.
Deseño e fabricación de biomateriais avanzados con aplicación na enxeñaría de órganos e tecidos
Conceptos básicos sobre biomateriais avanzados
Biomateriais bioinspirados
Biomateriais con propiedades osteoconductoras e osteoinductoras
Biomateriais con propiedades bactericidas
Biomateriais con propiedades antitumorais
Deseño e fabricación de biomateriais intelixentes con aplicación na enxeñaría de órganos e tecidos
Conceptos básicos sobre biomateriais intelixentes
Características básicas e exemplos de biosensores
Dispositivos biomédicos calentables
Técnicas avanzadas de análises de biomateriais
Técnicas de caracterización composicional
Técnicas de avaliación estrutural
Outras técnicas de análises
Técnicas avanzadas de deseño e reconstrución 3D
Ferramentas de deseño avanzado.
Segmentación a partir de imaxe médica
Preparación e reconstrución de xeometría
Case reports en áreas clínicas e enxeñaría de tecidos
Estudo de casos en áreas clínicas
Estudo de casos en enxeñaría de tecidos
Experiencias prácticas
Deseño e fabricación de biomateriais avanzados e intelixentes
Deseño e reconstrución 3D
Fabricación en Sala Limpa
Ensaios de hipertermia
Caracterización fisicoquímica
William R. Wagner, Shelly E. Sakiyama-Elbert, Guigen Zhang, Michael J. Yaszemsk, Biomaterials science : an introduction to materials in medicine, ELSEVIER, 2020
Clemens A. van Blitterswijk, Jan de Boer,, Tissue engineering, Academic Press, 2015
S. Vanaei , M.S. Parizi, S. Vanaei, F. Salemizadehparizi, H.R. Vanaei, An Overview on Materials and Techniques in 3D Bioprinting Toward Biomedical Application, Engineered Regeneration, 2021
A15 Identificar biomateriais que presentan propiedades avanzadas e intelixentes, así como o seu procesado e caracterización.
A16 Identificar técnicas avanzadas de deseño e reconstrución 3D.
A17 Aplicar nos procesos de biofabricación os coñecementos de biomateriais con propiedades avanzadas e intelixentes
A18 Aplicar en procesos de biofabricación os coñecementos de técnicas avanzadas de deseño e reconstrución 3D
B1 Clasificación, propiedades e aplicacións de biomateriais e procesos básicos na biofabricación
B7 Deseño e aplicación de procesos en biofabricación avanzada
C1 Adquirir coñecementos avanzados no campo da biofabricación e demostrar unha comprensión detallada e fundamentada dos aspectos teóricos-prácticos e da metodoloxía de traballo que a sustentan.
C2 Saber aplicar e integrar coñecementos en biofabricación na a resolución de problemas en contornas novas e de carácter multidisciplinar tanto investigadores como profesionais altamente especializados.
D1 CG1: Dominar técnicas de recuperación de información, análise crítica da información e ser capaz de identificar teorías científicas e aproximacións metodolóxicas adecuadas para o deseño e a avaliación crítica en procesos de biofabricación.
D2 CG2: Saber aplicar os coñecementos á resolución de problemas e planificación-xestión de proxectos multidisciplinares na investigación e a innovación relacionada con biofabricación.
D4 CG4: Ter capacidade de liderado, creatividade, iniciativa, espírito emprendedor e dispoñer de habilidades para participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas ou tecnolóxicas, en contextos interdisciplinares e cun alto compoñente de transferencia do coñecemento.
D8 CT1: Saber expor un proxecto de investigación de forma autónoma en contornas multidisciplinares e ter capacidade para a xestión da investigación, o desenvolvemento e a innovación tecnolóxica en biofabricación.
D9 CT2: Usar as Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TICs) como ferramenta para a transmisión de coñecementos, resultados e conclusións en ámbitos especializados de modo claro e rigoroso.
D10 CT3: Ter iniciativa para a formación continuada e a abordaxe de novos retos científicos e tecnolóxicos.
D11 CT4: Capacitar para a comprensión do significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.
D12 CT5: Practicar a sustentabilidade e o compromiso ambiental. Uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos
D13 CE1: Coñecer os biomateriais poliméricos, cerámicos, vítreos, metálicos e híbridos, incluíndo nanomateriais, o seu procesado e caracterización, así como a obtención das capacidades para a súa manexo na biofabricación.
D14 CE2: Coñecer as ferramentas básicas do deseño 3D e procesos de fabricación aditiva, así como a obtención das capacidades para a súa aplicación na biofabricación.
D15 CE3: Coñecer os biomateriais con propiedades avanzadas e intelixentes, así como a obtención de capacidades para a súa manexo na biofabricación.
D16 CE4: Coñecer as técnicas avanzadas de deseño 3D, así como a obtención de capacidades para a súa aplicación na biofabricación.
Lección maxistral
Exposición por parte do docente dos contidos sobre a materia obxecto de estudo, bases teóricas e/ou directrices dun traballo, exercicio que o/a estudante ten que desenvolver
Estudo de casos
Análise de casos concretos sobre a materia obxecto de estudo. Os resultados da procura e análise da información serán expostos ante o/a docente e o grupo de estudantes.
Prácticas de laboratorio
Actividades de aplicación dos coñecementos a situacións concretas e de adquisición de habilidades básicas e procedimentales relacionadas coa materia obxecto de estudo. Desenvolveranse en espazos especiais con equipamento especializado (laboratorios, aulas informáticas, etc).
Presentación
Exposición por parte do alumnado diante do docente e/ou un grupo de estudantes dun tema sobre contidos da materia ou dos resultados dun traballo, exercicio, proxecto... Pódese levar a cabo de manera individual ou en grupo.
Prácticas con apoio das TIC
Actividades de aplicación do coñecemento nun contexto determinado e de adquisición de habilidades básicas e procedimentales en relación coa materia a través do TIC.
Metodoloxías baseadas en investigación
Mellora o procesamiento da información en dominios específicos recorrendo a actividades de investigación científica.
Exame de preguntas obxectivas (30%)
Probas que inclúen preguntas abertas sobre os temas desenvolvidos, así como preguntas de resposta curta.
Presentación (30%)
Exposición por parte do alumnado ante o/a docente e/ou un grupo de estudantes dun tema sobre contidos da materia ou dos
resultados dun traballo, exercicio, proxecto... Pódese levar a cabo de maneira individual ou en grupo.
Informe de prácticas, prácticum e prácticas externas (30%)
Elaboración dun informe por parte do alumnado no que se reflictan as características do traballo realizado. Os estudantes deben describir as tarefas e procedementos desenvolvidos, mostrar os resultados obtidos ou observacións realizadas, así como a análise e o tratamento dos datos.
Observación sistemática (10%)
Percepción atenta, racional, planificada e sistemática para describir e rexistrar as manifestacións do comportamento do alumnado.
A materia supérase ao obter unha calificación igual ou superior a 5 puntos (sobre 10 puntos), obtida da seguinte forma:
a) Evaluación continua, realización de prácticas (30%) e presentacións (30%), de caracter obrigatorio con asistencia mínima de 80%;
b) Evaluación global, realización de proba de resposta curta (30%) e observación sistemática (10%);
c) Segunda oportunidade, sólo será preciso realizar as re-avaliacións das metodoloxías/probas consideradas non aptas.
Horas na aula Horas fóra da aula Horas totais
Lección maxistral 3 10 13
Estudo de casos 1 7 8
Prácticas de laboratorio 8 15 23
Presentación 1 8 9
Prácticas con apoio das TIC 10 5 15
Metodoloxías baseadas en investigación 0 3 3
Exame de preguntas obxectivas 1 0 1
Presentación 1 0 1
Informe de prácticas, prácticum e prácticas externas 0 1 1
Observación sistemática 0 1 1
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientador, considerando a heteroxeneidade do alumnado.
O alumno debe evitar o simple esforzo de memorización e centrar o seu estudo na comprensión, razoamento e relación dos contidos da materia. A asistencia regular ás sesións do curso e a participación activa en actividades interactivas permitirán aos estudantes comprender mellor os temas tratados nas clases teóricas, o que facilitará a preparación para o exame final.
ASISTENCIA A CLASE
O Consello de Goberno de 25 de marzo de 2010 aprobou a Normativa de asistencia a clase nas ensinanzas adaptadas ao EEES (http://www.usc.es/export/sites/default/gl/normativa/descargas/normaasis…).
Na mesma expóñense os beneficios da asistencia á clase, entre eles facilita unha “mellor comprensión da materia, a adquisición de competencias en grupos e individuais, a aprendizaxe continua, a interacción directa con outros alumnos e alumnas ou a posibilidade dunha metodoloxía docente-discente máis participativa”. Cabe lembrar que a USC é unha universidade presencial, polo que a asistencia a un mínimo do 80% das sesións de clase é obrigatoria. Nos casos contemplados na normativa da Facultade, os/as alumnos/as poderán solicitar exención oficial de docencia.
ENTREGA DE TRABALLOS. Os traballos realizados polo alumnado deben entregarse, preferentemente, a través da aula virtual.
RESPONSABILIDADE MEDIOAMBIENTAL En relación aos traballos persoais ou de grupo que se realicen para a materia cómpre ter en conta as seguintes indicacións: - Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios. - Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de encanutillados. - Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”. - Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes. - Evitar anexos que non teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
PERSPECTIVA DE XÉNERO: En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso da linguaxe non sexista tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados.
CONTA RAI: É obrigatorio que o alumnado faga uso da conta de correo RAI.
FERRAMENTAS TECNOLÓXICAS INSTITUCIONAIS: É obrigatorio o uso das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola USC.
USO DO TELÉFONO MÓBIL: Non se poderá empregar o teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo equipo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
PROCESO DE ENSINO-APRENDIZAXE: Ter en conta que o proceso de ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é de carácter privado. Neste senso, enténdese que se trata dun acto de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
PROTECCIÓN DE DATOS: No referido á protección de datos a normativa de referencia pode ser consultada no seguinte enlace: https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos.
NOTA: “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.