Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física de Partículas
Áreas: Física da Materia Condensada
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Ampliar a formación dos estudantes en algúns aspectos fundamentales da física do estado sólido. En particular, ampliar os seus coñecementos sobre o cálculo dos estados electrónicos en solidos tanto cristalinos como non cristalinos, así como sobre os modelos empregados no estudo das súas propiedades de transporte.
Bo coñecemento das propiedades comúns e non comúns entre sólidos cristalinos e non cristalinos.
Cálculo de estructura electrónica de bandas. Método CLOA. Pseudopotencial. Funcións Green. Método k.p.
Fenómenos de transporte en sólidos. Ecuación de transporte de Boltzmann. Interacción electrón-fonón. Efectos termoeléctricos e termomagnéticos. Difusión atómica.
Sólidos non cristalinos. Distribución espacial dos átomos: Función de distribución radial. Estados electrónicos. Semiconductores amorfos. Aleacións.
- C. Kittel, Introducción a la Física del Estado Sólido, Ed. Reverté (3ª edición española 1993).
- N.W. Ashcroft and N.D. Mermin, Solid State Physics, Ed. Holt, Rinehart and Winston, 1975.
- J. M. Ziman, Principios de la Teoría de Sólidos, Ed. Selecciones Científicas 1969.
- M.S. Rogalski and S.B. Palmer, Solid Sate Physics, Ed. Gordon and Brench Sience Publishers, 2000.
- M.A. Wahab, Solid State Physics: Structure and Properties of Materials, Alpha Science International, 2005.
- R. Zallen, The Physics of Amorphous Solids, Ed. Johm Wiley & Sons, 1998.
- S.R. Elliot, Physics of Amorphous Materials, Ed. Longman Scientific&Technical, 1990.
Recursos en liña:
- Notas e presentacións da materia no campus virtual
BÁSICAS E XERÄIS
CG01 - Adquirir a capacidade para levar a cabo proxectos de investigación en equipos.
CG02 - Capacidade para analizar e sintetizar.
CG03 - Adquirir a capacidade de escribir textos, artigos ou informes científicos segundo os estándares de publicación.
CG04 - Familiarizarse coas distintas modalidades utilizadas para difundir os resultados e difundir o coñecemento en reunións científicas.
CG05 - Aplicar coñecementos para resolver problemas complexos.
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7 - Que os estudantes apliquen os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar o coñecemento e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os alumnos saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns finais que as sustentan a públicos especializados e non especializados de xeito claro e sen ambigüidades
CB10 - Que os estudantes teñan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran medida autodirigido ou autónomo.
TRANSVERSALES
CT01 - Capacidade para interpretar textos, documentación, informes e artigos académicos en inglés, linguaxe científica por excelencia.
CT02 - Desenvolver a capacidade para tomar decisións responsables en situacións complexas e / ou responsables.
ESPECÍFICOS
CE08 - Adquirir un coñecemento profundo da estrutura da materia no réxime de baixa enerxía e á súa caracterización.
CE09-Domiñar o conxunto de ferramentas necesarias para que poida analizar os diferentes estados nos que se pode presentar a materia.
RESULTADOS DA APRENDIZAXE:
- Ampliar a formación do alumnado nalgúns aspectos fundamentais da física do estado sólido. En particular, amplía os Seus coñecementos sobre o cálculo de estados electrónicos en sólidos tanto cristalinos como non cristalinos, así como sobre os modelos empregados no estudo das súas propiedades de transporte.
- Bo coñecemento e dominio dos métodos de cálculo de estados electrónicos en sólidos e modelos utilizados no estudo das súas propiedades de transporte.
A materia desenvolverase en horas de clases presenciais, utilizando todos os medios audiovisuais dos que se poida dispoñer e que fagan amena e formativa a materia para o alumno. Entregaráselle ó estudante todo o material base necesario para o estudo da materia. O alumno dispoñerá das horas de titorías correspondentes e propondránselee actividades persoalizadas que servirán para a súa evaluación continua.
Farase fincapé nos fundamentos asociados aos aspectos experimentáis que o alumno exercita na asignatura de Caracterización experimental da estructura da materia
*Activarase un curso na plataforma Moodle da Campus Virtual, á que se subirá información de interese para o alumno así como material docente diverso.
A avaliación do alumno constará de dúas partes:
Farase un exame final que constará de cuestións breves relacionadas cós aspectos básicos da asignatura. A calificación global do alumno non será inferior á obtida en dito exame.
Ademáis, farase un seguimento continuo do progreso de cada alumno mediante a realización de exercicios propostos e/ou traballos relacionados coa asignatura. A calificación desta parte suporá ata un 50% da nota final do alumno, sempre e cando éste teña asitido a un 80% das clases presenciais (expositivas e itnteractivas).
* Para todos os alumnos a calificación de “non presentado” otorgarase de acordo coas disposicións da normativa de permanencia nas titulacións de grao es posgrado vixente na USC
A materia consta de 31 horas de docencia presencial divididas en 20 horas teóricas e 10 horas de laboratorio / práctica, máis 1 titorías personalizadas.
Considérase que unha hora de estudo persoal por cada hora presencial é tempo dabondo para asimilar os conceptos expostos e para contribuir á resolución dos exercicios que se propoñan.
A elaboración de traballos monográficos esixirá ao alumno, como é natural, unha adicación extra horaria, a cal non debería superar as 15 horas.
O tempo de estudos e de traballo persoal total estímase en 75 horas.
Recoméndase especialmente facer uso das tutorías cara a axeitada compresión e dominio da materia.
Jesus Manuel Mosqueira Rey
Coordinador/a- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física da Materia Condensada
- Teléfono
- 881814025
- Correo electrónico
- j.mosqueira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Carlos Carballeira Romero
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física da Materia Condensada
- Teléfono
- 881814015
- Correo electrónico
- carlos.carballeira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 7 |
Mércores | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 7 |
Xoves | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Aula 7 |
Venres | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 7 |
23.05.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 |
01.07.2025 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 7 |