Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
Áreas: Química Analítica
Centro Facultade de Química
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Adquisición dos coñecementos e competencias sobre as técnicas analíticas de separación e cromatografía tanto nos aspectos teóricos como na sua aplicación para resolver problemas reais.
I.- AVANCES EN CROMATOGRAFÍA DE GASES
• Avances na instrumentación (inxectores, columnas, etc.)
• Cromatografía ultrarrápida (fast GC)
• Cromatografía de gases multidimensional (GC-GC, GCxGC, etc)
• Exemplos e aplicacións seleccionadas
II.- AVANCES EN CROMATOGRAFÍA LÍQUIDA
• Cromatografía líquida rápida e cromatografía líquida de “ultra-alta” resolución (UPLC o UHPLC)
• Novas columnas e modos de separación (columnas core-shell, HILIC, uso de altas temperaturas, etc.)
• Cromatografía de líquidos multidimensional (LC-LC, LCxLC, etc)
• Cromatografía de líquidos capilar e nano-LC
• Exemplos e aplicacións seleccionadas
III.- ELECTROFORESE CAPILAR
• Fundamentos da electroforese
• Instrumentación en electroforese capilar
• Modos de electroforese capilar e electromigración
• Exemplos e aplicacións seleccionadas
IV.- FRACIONAMIENTO EN CAMPO-FLUXO (FFF)
• Introducción a FFF
• Instrumentación típica
• Tipos de campos más habituais (gravitacianal, térmico…)
• Modos de operación (normal, estérico…)
• Exemplos de aplicación
Recursos on-line básicos:
CHROMACADEMY: www.chromacademy.com
Recursos complementarios:
I.- AVANCES EN CROMATOGRAFÍA DE GASES
• Colin F. Poole (Ed.) Gas Chromatography. Amsterdam. Elsevier Science
Publishing, 2012.
• Colin F. Poole (Ed.). The Essence of chromatography. Amsterdam.
Elsevier, 2003
II.- AVANCES EN CROMATOGRAFÍA LÍQUIDA
• Q. Alan Xu. Ultra-High Performance Liquid Chromatography and its applications. New York.
Wiley. 2013
• Colin F. Poole (Ed.). The Essence of chromatography. Amsterdam.
Elsevier, 2003
III.- ELECTROFORESE CAPILAR
• P. Schmitt-Kopplin (Ed.). Capillary electrophoresis: methods and
protocols. Totowa, NJ : Humana Press, 2008
• James P. Landers (Ed.). Handbook of capillary electrophoresis. Boca
Raton. CRC Press, 1997.
• C. Cruces Blanco. Electroforesis Capilar. Almería. Servicio de
Publicaciones de la Universidad de Almería. 1998.
• Colin F. Poole (Ed.). The Essence of chromatography. Amsterdam.
Elsevier, 2003
IV.- FRACIONAMIENTO EN CAMPO-FLUXO (FFF)
• Martin E. Schimpf, Karin Cadwell, J. Calvin Giddings (Eds). Field-flow
fractionation handbook. New York. John Willey & Sons, 2000.
• Josef Janca. Field-flow fractionation: analysis of macromolecules and
particles. New York. Marcel Dekker, 1988.
Competencias básicas e xerais
CG2 - Identificar información da literatura científica utilizando as canles apropiadas e integrar a devandita información para formular e contextualizar un tema de investigación
CG4 - Demostrar habilidade de analizar, describir, organizar, planificar e xestionar proxectos
CG5 - Utilizar terminoloxía científica en lingua inglesa para argumentar os resultados experimentais no contexto da profesión química
CG7 - Ser capaz de traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinarios
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
Competencias transversais.
CT1 - Desenvolver, escribir e defender publicamente informes científicos e técnicos.
CT3 -Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria de investigación ou actividade profesional.
CT4 -Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional
Competencias específicas
CE2 - Propoñer alternativas para a resolución de problemas químicos complexos das diferentes especialidades químicas
CE4 - Innovar nos métodos análise química relacionados coas diferentes áreas da Química
CE6 - Diseñar procesos que impliquen o tratamento ou eliminación de productos químicos perigrosos
CE7 - Operar con instrumentación avanzada para a análise química e a determinación estrutural complejos de las diferentes especialidades químicas
CE9 - Valorar, promover e practicar a innovación e o emprendemento na industria e na investigación química
Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual.
Seminarios realizados con profesorado propio do Máster, ou con profesionais invitados da empresa, a administración ou doutras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cos alumnos. Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestións tipo test, interpretación e procesamento da información, avaliación de publicacións científicas, etc.)
Titorías individuais ou en grupo reducido.
Exposición oral de traballos, informes, etc., incluíndo debate con profesores e alumnos.
Estudo persoal baseado nas diferentes fontes de información
Realización das diferentes probas para a verificación da obtención tanto de coñecementos teóricos coma prácticos e a adquisición de habilidades e actitudes.
A avaliación desta materia farase mediante avaliación continua e a realización dun exame final. Estando condicionado o acceso ao exame á participación en polo menos o 80% das actividades docentes presenciais de asistencia obrigatoria (seminarios e titorías).
A avaliación continua (N1) terá un peso do 45% na cualificación da materia e constará de dous compoñentes: clases interactivas en grupo reducido (seminarios) e clases interactivas en grupo moi reducido (titorías).
Os seminarios e as titorías incluirán os elementos seguintes:
. Resolución de problemas e casos prácticos: 15%
. Realización de traballos e informes escritos: 10%
. Exposición oral: 10%
. Avaliación continua mediante preguntas e cuestións durante o curso: 10%
O exame final (N2) versará sobre a totalidade dos contidos da materia.
A cualificación do alumno obterase como resultado de aplicar a fórmula seguinte:
Nota final= 0.45 x N1 +0.55 x N2
Sendo N1 a nota numérica correspondente á avaliación continua (escala 0-10) e N2 a nota numérica do exame final (escala 0-10).
Os/as alumnos/as repetidores/as terán o mesmo réxime de asistencia ás clases que os que cursan a materia por primeira vez.
Evaliación de Competencias : Resolución de Problemas e Casos Prácticos (R-PCP), Traballos e Informes (TI), Exposición Oral (EO), Exame Final (EF), Avaliación continua, Preguntas e Cuestións Orais (PCO)
CG2: TI, PCO
CG4: TI, PCO
CG5: TI; EO
CG7: TI
CB7: EO
CB9: EO
CB10: EF
CT1: EO, TI
CT3: EO
CT4: EO
CT5: EF
CE2: EF
CE4: EF
CE6: EF, R-PCP
CE7: EF, R-PCP
CE9: EF, R-PCP
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA HORAS
Clases expositivas en grupo grande 12
Clases interactivas en grupo reducido (Seminarios) 07
Titorías en grupo moi reducido 02
Total horas traballo presencial na aula ou no laboratorio 21
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO HORAS
Estudo autónomo individual ou en grupo 24
Resolución de exercicios, ou outros traballos 12
Preparación de presentacións orais, escritas,
elaboración de exercicios propostos. Actividades en
biblioteca ou similar 18
Total horas traballo persoal do alumno 54
Asistir a todas as clases, seminarios e titoría
. Dedicar tempo para o estudo persoal
. Discutir as dúbidas co/a profesor/a
. Participar activamente durante os seminarios e clases expositivas
Mª Del Carmen Casais Laiño
Coordinador/a- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Teléfono
- 881814265
- Correo electrónico
- carmela.casais [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Benito Quintana Alvarez
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Teléfono
- 881814263
- Correo electrónico
- jb.quintana [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 2.12 |
22.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.12 |