Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
Áreas: Química Analítica
Centro Facultade de Ciencias
Convocatoria:
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
- Introducir ao estudante na Análise Instrumental, como parte importante da súa formación no campo da Química Analítica e familiarizarlles coas principais técnicas analíticas eléctricas, espectrométricas e cromatográficas.
- Adquirir unha formación adecuada na metodoloxía analítica instrumental.
- Coñecer os fundamentos, características e aplicacións das principais técnicas analíticas espectroscópicas, cromatográficas e electroanalíticas.
- Afrontar problemas reais no seu ámbito de traballo futuro, baseados nos coñecementos adquiridos.
- Coñecer as funcións de calibración e os distintos aspectos relacionados coa sensibilidade e precisión das determinacións.
- Saber aplicar os principios teóricos para resolver problemas avanzados e interpretar os resultados obtidos a partir das diferentes técnicas (espectros, cromatogramas, etc.).
- Coñecer os criterios claros de selección das técnicas de análise instrumental que se van empregar en cada circunstancia para que o alumno poida usalas no mundo real.
PARTE TEÓRICA:
TEMA 1. O PROCESO ANALÍTICO.
TEMA 2. MOSTRAXE E PREPARACIÓN DA MOSTRA.
TEMA 3. TÉCNICAS VOLUMÉTRICAS DE ANÁLISE.
TEMA 4. INTRODUCIÓN O ANÁLISE INSTRUMENTAL
TEMA 5. TÉCNICAS ÓPTICAS DE ANÁLISE
TEMA 6.- TÉCNICAS CROMATOGRÁFICAS.
TEMA 7. TÉCNICAS ELECTROANALÍTICAS
SEMINARIOS:
- Resolución de problemas tipo relacionados cos temas impartidos na parte teórica.
PRÁCTICAS:
- Técnicas volumétricas
- Técnicas electroanalíticas
- Espectrometría UV-VIS.
- Espectrometría de fluorescencia.
- Espectrometría de absorción/emisión atómica.
- Cromatografía líquida de alta resolución.
BÁSICA:
- Principios da análise instrumental. Skoog, D; Holler, F; Crouch, S.R. Cengage Learning 2008
- Fundamentos de Química Analítica. Skoog, D.; Holler, J.; Crouch, S.R; West, D. M. Thomson, 8ª edición, 2005.
COMPLEMENTARIA:
- Introdución á análise instrumental. Hernández, L.; González, C. Ed. Ariel Ciencia, 2002.
- Análise química. Métodos e técnicas instrumentais modernas. Rouessac, F.; Rouessac, A. Mcgraw-Hill / Interamericana, 2003.
- Análise instrumental. Rubinson, K.A.; Rubinson, J.F. Prentice Hall-Pearson Education, 2000.
- Química analítica moderna. Harvey, D. McGraw-Hill, 2002.
- Química analítica contemporánea. Rubinson, J.F.; Rubinson, K.A. Pearson Education, 2000.
- Análise química cuantitativa. Harris, D. Reverté, 2001.
-Estadística e quimiometría para a Química Analítica. Miller J.N.; Miller J.C. Prentice Hall. 2002
* Básicas
-CB1: Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e normalmente atópase a un nivel que, aínda que está soportado por libros de texto avanzados, tamén inclúe algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
-CB2: Que os estudantes apliquen os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de xeito profesional e teñan as habilidades que se adoitan demostrar mediante a elaboración e defensa dos argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
* Xerais
-CG4: Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e para comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da Enxeñería Industrial na súa especialidade de Química Industrial.
* Transversais
-CT1: Capacidade de análise e síntese.
-CT4: Capacidade para traballar en equipo.
-CT8: Capacidade para utilizar tecnoloxías da información e comunicación.
-CT10: Capacidade para resolver problemas
-CT14: Demostrar un razoamento crítico
* Específicas
-CE25: Coñecemento dos principais métodos e técnicas de análise química.
Clases (teoría e seminarios). Estas clases serán de asistencia obrigatoria. O profesor explicará os contidos teóricos fundamentais de cada tema e a súa importancia no contexto da materia. Tipo problemas numéricos será resolto, con énfase na comprensión do mecanismo de resolución e resaltando a relación dos problemas con aplicacións prácticas. O Campus Virtual servirá de apoio á docencia.
As clases desenvolveranse de xeito interactivo cos alumnos, discutindo con eles os aspectos máis difíciles ou especialmente interesantes de cada tema.
Prácticas de laboratorio Serán de asistencia obrigatoria. As clases prácticas dedicaranse á realización da práctica correspondente e á interpretación dos resultados obtidos.
Titorías Destina-se a realizar un rigoroso seguimento do traballo de cada alumno e responder a preguntas e orientar o traballo persoal dos estudantes.
O alumno terá dispoñible antes do inicio de cada tema, para facilitar o seguimento da clase, os contidos e os boletíns con problemas e problemas na USC virtual.
- Realizarase un único exame dos coñecementos adquiridos ao longo do curso. Este exame (7 puntos) suporá o 70% da nota da materia. Competencias avaliadas: CB1, CB2, CG4, CT10, CE25.
-A cualificación obtida na realización e/ou exposición dos traballos prácticos de problemas individualmente ou en equipo e outras actividades académicas dirixidas suporá o 15% da cualificación da materia. Competencias avaliadas: CT4, CT8, CT10.
-A presentación dunha memoria de prácticas de laboratorio representará o 10% da nota da materia. Competencias avaliadas: CT1, CT4, CT10.
-A cualificación obtida para a asistencia e participación activa na clase e para a asistencia ás titorías suporá o 5% da cualificación da materia. Competencias avaliadas: CT14.
- É obrigatorio asistir a todas as prácticas de laboratorio para aprobar a materia. Os alumnos repetidores que superen a parte correspondente á avaliación continua das prácticas de laboratorio nun curso anterior, manterán a nota obtida neste apartado durante un curso académico, polo que estarán exentos (a non ser que o desexen) para asistir ao sesións de prácticas correspondentes.
-A nota final conseguirase sempre que a puntuación da proba sexa de polo menos 3,5 (sobre 7,0). A avaliación positiva do traballo realizado a través do resto das actividades incrementará a nota do exame ata a puntuación final.
"En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no "Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións".
Considérase que un alumno para conseguir un grao adecuado de seguimento e comprensión da materia debe empregarse no estudo e no traballo dos contidos da materia aproximadamente 83 horas para a docencia expositiva (33 horas presenciais), 28 horas para a realización do traballo e seminarios (4 horas presenciais), 4 horas para titorías en grupo (2 horas presenciais) e 16 horas para preparar as prácticas e preparación do caderno (12 horas presenciais). Ademais, serán necesarias 19 horas para a preparación e realización do exame final (4 horas presenciais).
- Asistencia e aproveitamento das clases
- Realización dos exercicios propostos nos boletíns antes da súa explicación nos seminarios
- Consulta e manexo da bibliografía recomendada
- Uso das horas de titorías
A materia impártese nas dúas linguas oficiais da comunidade autónoma.
"En casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no "Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións".
Maria Sagrario Garcia Martin
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Correo electrónico
- sagrario.garcia.martin [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 1P AULA 3 PRIMEIRA PLANTA |
Xoves | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 1P AULA 3 PRIMEIRA PLANTA |
16.12.2024 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 1P AULA 2 PRIMEIRA PLANTA |
13.06.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 1P AULA 2 PRIMEIRA PLANTA |