Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Orgánica
Áreas: Química Orgánica
Centro Facultade de Química
Convocatoria:
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Coñecer o papel fundamental que os metabolitos primarios (carbohidratos, péptidos, proteínas e ácidos nucleicos) desempeñan nos organismos vivos.
Adquirir coñecementos sobre as técnicas instrumentais para o aillamento e a determinación estructural de estas sustancias naturais.
Coñecer a utilidade da súa síntese no desenrolo de compostos biolóxicamente activos.
Tema 1. Introducción e aspectos históricos.
Tema 2. Péptidos e proteínas: aspectos estructurais. Síntese e modificacións. Deseño de proteínas funcionais. Metaloproteínas : tipos, métodos de estudo, exemplos e aplicacions.
Tema 3. Ácidos nucleicos: Estructura, síntese de ADN. Secuenciación, PCR, Recoñecemento de ADN. ADN máis aló de da bioloxía: procesado e almacenamento de información; nanomateriais.
Tema 4. Carbohidratos: aspectos estructurais. Síntese e modificación. Glicoconxugados e o seu papel na comunicación celular. Glicocódigo. Glicoterapia.
1.- Molecular Biology of the Cell, B. Alberts et all, Garland Science, 2002
2.- Introduction to Bioorganic Chemistry and Chemical Biology. Vranken, D-V; Weiss, G.A. Garland Science 2012
3.- Nucleic Acids in Chemistry and Biology. Blackburn, M.: Gait, M.J.; Loakes, D.; Williams, D.M. (Editors). Rayal Society of Chemistry, 2006
4.- Peptides: Synthesis, Structures and Application. Gutte, B. Academic Press,.1995
5.- Introduction to Protein Structure. Brändén, C-I; Tooze, J. Garland Science 1999.
6. Peptides: Chemistry and Biology. Dr. Norbert Sewald, Prof. em. Dr. Hans-Dieter Jakubke, Second Edition, John-Wiley 2009, (ISBN: 9783527318674).
7. Understanding DNA, The Molecule & How It Works . Chris R. Calladine, Horace R. Drew, Ben F. Luisi and Andrew A. Travers. Elsevier 2004. (ISBN: 978-0-12-155089-9).
8.- Glycochemistry, Principles, Synthesis and Applications. Ed. Peng G. Wang, C. R. Betozzi. Marcel Dekker, New York, 2001.
9.- The Molecular and Supramolecular Chemistry of Carbohydrates. A chemical introduction to glicoscience. D. Serge. Oxford Science publications, 1997
10.- Introduction to Glycobiology. Taylor, M.E.; Drickamer, K. Oxford University press. 2011
11.- Carbohydrate Chemistry. Davies, B.G.; Fairbanks. A.J. Oxford Science publications, 2004
12.-Glycoscience, Synthesis of Substrate Analogs and Mimetics. Driguez, H; Thiem, J. Springer-Verlag, New York, 1997.
CG2 - Identificar información da literatura científica utilizando as canles axeitados e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación
CG5 - Use terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química
CG6 - aplicando correctamente as novas tecnoloxías captura e organización de información para resolver problemas na actividade profesional
CB6 - Coñecemento e comprensión que fornecen unha base ou oportunidade de orixinalidade no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os alumnos poden aplicar os seus coñecementos ea súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB9 - que os alumnos poden comunicar as súas conclusións e os coñecementos e principios subxacentes estes para destinatarios especializados e non especializados clara e inequivocamente
CB10 - Os estudantes deben posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que será en gran parte auto-orientado ou autónomo.
MD1. clases teóricas. Clases teóricas (que usa o ordenador, canón), suplementado con propias ferramentas de ensino.
MD3. Seminarios ensinando a suite master, ou visitar profesionais da empresa, xestión ou outras universidades. sesións interactivas relacionadas con diferentes individuos con debates e intercambio de puntos de vista cos alumnos.
MD4. Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestións de múltiple opción, interpretación e procesamento de información, avaliación de publicacións científicas, etc.)
MD7. Presentación oral de traballos, informes, etc., incluíndo debates con profesores e alumnos.
MD8. Usando un programa especializado en Internet. Profesor de Apoio liña (Campus Virtual).
A calificación de esta materia farase mediante evaluación continua e a realización de un exame final, estando condicionado o acceso ao exame á participación en polo menos no 80% das actividades docentes presenciais de asistencia obrigatoria (seminarios e titorías).
Avaliación continua (N1) vai pesar 40% na nota do asunto e consisten en dous compoñentes: pequenas clases de grupo interactivas (seminarios) e clases interactivas en grupos moi pequenos (tutoriais). Seminarios e tutoriais incluirá a resolución de problemas e casos prácticos (35%) e preguntas orais e problemas durante o curso (5%).
O exame final (N2) vai cubrir a totalidade do contido do obxecto. E terá un valor do 60%
A puntuación do alumno será obtida como resultado da aplicación da seguinte fórmula:
Nota final = 0.40 x N1 + 0.60 x N2
N1 correspondente á avaliación continua (escala de 0-10) e o número exame final N2 (escala de 0-10) grao numérico.
Para aprobar a asignatura será requisito imprescindible obter unha nota mínima de 4 sobre 10 no exame final.
O número de créditos ECTS da materia é de 3, correspondente a 75 horas en total de traballo do alumno, distribuídos de acordo coa seguinte táboa:
TRABALLO WEB en clase (horas)
Gran grupo conferencias 14
clases interactivas pequeno grupo (seminarios): 7
Moi pequeno titoría grupo: 3
Total de horas de traballo en clase ou no laboratorio: 24
traballo persoal (horas)
auto-estudo individual ou en grupo: 15
resolución de exercicios, ou outros traballos propostas: 31
preparación de exercicios: 5
Total de horas de traballo persoal: 51
É moi importante asistir as clases expositivas.
É fundamental levar a cabo un estudo continuo da materia.
Unha vez finalizada clase, é útil facer un resumo dos puntos mais importantes.
A resolución de exercicios é clave para o aprendizaxe de esta materia. Pode resultar de axuda empezar polos problemas resoltos nos manuais de apoio e de referencia, para seguir dempois cos problemas propostos ao final de cada capítulo.
Juan Carlos Estevez Cabanas
Coordinador/a- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815730
- Correo electrónico
- juancarlos.estevez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Marco Eugenio Vazquez Sentis
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815738
- Correo electrónico
- eugenio.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
11:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.14 |
09.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Química Inorgánica (1º andar) |