Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 17 Total: 30
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Física, Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Química Física, Área externa M.U en Nanociencia e Nanotecnoloxía
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Ofertada)
Matrícula: Non matriculable (Só alumnado repetidor)
- Conceptos básicos de magnetismo. Magnetostática, magnetización, orixe atómica do magnetismo.
- Diamagnetismo e paramagnetismo. Ferro-, Ferri- e Antiferromagnetismo.
- Magnetismo en nanopartículas e películas finas. Magnetismo nanoescala.
- Aplicacións tecnolóxicas do magnetismo a nanoescala (magnetoresistencia, sesgo de intercambio, magneto-óptica, etc.).
- Aplicacións bio-relacionadas do magnetismo a nanoescala (separación magnética, liberación de calor e drogas, resonancia magnética, etc.).
- Obter unha visión xeral dos fenómenos magnéticos
- Coñecer o comportamento magnético dos materiais a escala nano.
- Coñecer a orixe das aplicacións tecnolóxicas do magnetismo a escala nano.
- Coñecer a orixe das aplicacións biomédicas do magnetismo a escala nano.
- Magnetic Materials. Nicola Spaldin. Cambridge University Press. 2011
- Magnetism in Condensed Matter. Stephen Blundell. Oxford University Press. 2001
Competencias e resultados de aprendizaxe que adquire o alumno
Competencias
Básico:
CB6: Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7: Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en escenarios novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinarios) relacionados coa súa área de estudo;
CB8: Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de formular xuízos baseados en información que, sendo incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos;
CB9: Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e motivos finais que as apoian– a audiencias especializadas e non especializadas dunha forma clara e inequívoca;
CB10: Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
Xeral:
CG2: saber aplicar o coñecemento á resolución de problemas no campo multidisciplinar da investigación e a innovación relacionados coa nanociencia e a nanotecnoloxía.
CG3: Ser capaz de identificar teorías e modelos científicos e enfoques metodolóxicos adecuados para o deseño e avaliación de materiais nanoestruturados.
CG5: Ter coñecementos e habilidades para participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas ou tecnolóxicas, en contextos interdisciplinarios e cun alto compoñente de transferencia de coñecemento.
CG7: Ser capaz de utilizar os nanomateriais de forma segura, respectando a normativa vixente sobre prevención de riscos laborais e tratamento de residuos.
Transversal:
CT2: Saber desenvolver un traballo colaborativo en equipos multidisciplinarios.
CT3: usa as Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC) como ferramenta para a transmisión de coñecementos, resultados e conclusións en campos especializados dun xeito claro e rigoroso.
Específico:
CE01 - Coñecer a terminoloxía de Nanociencia e Nanotecnoloxía
CE05 - Avaliar as relacións e diferenzas entre as propiedades dos materiais a escala macro, micro e nano
CE06 - Coñecer as principais técnicas para caracterizar materiais nanoestruturados.
CE08 - Coñecer as principais aplicacións dos nanomateriais en diversos campos do coñecemento como física, química, enxeñaría, biomedicina, biotecnoloxía ou arte, entre outros.
- Clases teóricas coa participación de estudantes.
- Discusión de casos prácticos en seminarios co apoio de métodos informáticos e un wax-up.
- Aprendizaxe baseada en problemas
- Exposicións Orais de temas preparados previamente, seguido de debate coa participación de estudantes e profesores
- Asistencia a conferencias ou mesas redondas
A) Clases expositivas: o profesor presentará en clase aqueles aspectos da lección que considere esenciais para a comprensión e o desenvolvemento das actividades que se proporán. Durante as sesións expositivas, o profesor empregará diapositivas de PowerPoint que serven de guión para seguir o programa. Normalmente estas clases seguirán o contido dun manual de referencia proposto.
B) Clases interactivas - Seminarios: clase teórica / práctica na que se propoñen e resolven as aplicacións da teoría, problemas, exercicios ... Espérase que o alumno participe activamente nestas clases de diferentes xeitos: preparación do traballo en grupo, entrega de exercicios. ao profesor (algúns dos propostos en boletíns de problemas que o profesor entrega aos estudantes a tempo); exercicios de resolución na clase, etc.
A avaliación farase atendendo a dous aspectos:
• Avaliación continua: 40% (actividades propostas polo profesor en seminarios e titorías, controis e probas de avaliación, etc.)
• Exame final: 60%
A cualificación de avaliación continua só se obterá mediante a participación "activa" nas actividades que compoñen a devandita avaliación (presentacións de clase, resolución de problemas de clase, ...), co fin de demostrar que os coñecementos establecidos para cada un dos actividades deste tipo.
O exame final incluirá cuestións teóricas e problemas relacionados coa materia incluídos no programa da materia, independentemente de se o tema foi traballado nas clases expositivas, interactivas ou prácticas. O exame cualificarase sobre un total de 10 puntos.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no Regulamento de avaliación do rendemento académico dos estudantes e revisión das cualificacións.
Actividades de formación
Cara a cara
Clases teóricas presenciais: 10
Seminarios e clases de pizarra práctica: 8
Titorías programadas: 1
Clases prácticas de laboratorio ou informática: 6
Exposicións orais dos estudantes apoiados en material audiovisual ou conferencias de profesores convidados: 3
Avaliación e / ou exame: 2
SUBTOTAL 30
Non en persoa
Preparación de probas e traballos dirixidos: 15
Estudo e traballo persoal do alumno: 25
Buscas bibliográficas e uso de bases de datos: 5
SUBTOTAL 45
TOTAL 75 h
Recoméndase asistir á clase e poñer ao día o tema completando os problemas do seminario e outras actividades indicadas
Para o ensino virtual, as plataformas Moodle utilizaranse para a proba final e a avaliación continua e os equipos de MS para as conferencias, seminarios e titorías.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no Regulamento para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e a revisión de cualificacións.