Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 17 Total: 30
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Física, Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Química Física, Área externa M.U en Nanociencia e Nanotecnoloxía
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Ofertada)
Matrícula: Non matriculable (Só alumnado repetidor)
• Identificar os problemas derivados da recuperación e reutilización de catalizadores.
• Coñecer os procedementos de preparación de nanomateriais e o seu uso na catálise.
• Comprender os mecanismos de reacción das transformacións químicas nanocatalizadas.
• Deseñar nanocatalizadores para a aplicación en procesos específicos.
• Propoñer nanocatalizadores en procesos catalíticos sostibles.
Programa expositivo (10 h)
1) Conceptos fundamentais de catálise química.
2) Mecanismos implicados en procesos catalíticos e o seu modelado cinético.
3) Catálise homoxénea vs. catálise heteroxénea.
4) Catálise por superficies.
5) Nanomateriais e catálise: Nanocatalizadores. Tipos e clasificación. Métodos de obtención e caracterización.
6) Nanocatalizadores en catálise homoxénea. Exemplos de reaccións modelo.
7) Nanocatalizadores en catálise heteroxénea. Exemplos de reaccións modelo.
8) Nanocatalizadores en fotocatalise. Exemplos de reaccións modelo.
9) Nanocatalizadores en catálise "verde". Exemplos de reaccións modelo.
10) Aplicacións tecnolóxicas e industriais de nanocatalizadores.
Programa de clase interactivo (6 h)
En seminarios e clases prácticas, os estudantes debaterán e resolverán cuestións e problemas relacionados coa materia. Este material, nalgúns casos, estará dispoñible na páxina web da materia e noutros, será facilitado polo profesorado na clase interactiva correspondente. Inclúense tamén exposicións orais de temas preparados previamente, seguido do debate coa participación de alumnos e profesores.
Programa de clases prácticas (6 h)
• Práctica 1. (3 h)
• Práctica 2. (3 h)
• Fundamentals of chemical kinetics. S. R. Logan, Longman group limited, 1996.
• Catalysis: concepts and green applications. G. Rothenberg, Wiley, 2017.
• Catalysis: an integrated approach. R. A. Santen, Elsevier, 1999.
• Introduction to surfaces chemistry and catalysis. G. A. Somorjai, Wiley, 1994.
Básico:
CB6 Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinarios) relacionados coa súa área de estudo.
CB8 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de formular xuízos baseados en información que, sendo incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB9 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e motivos finais que as apoian– a audiencias especializadas e non especializadas dunha forma clara e inequívoca.
CB10 Que os estudantes posúen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
Xeral:
CG1 Mestre técnicas de recuperación de información relacionadas con fontes de información primaria e secundaria (incluídas bases de datos con uso dun ordenador) e análise de información crítica.
CG2 Saber aplicar os coñecementos para a resolución de problemas no campo multidisciplinar da investigación e a innovación relacionados coa nanociencia e a nanotecnoloxía.
CG3 Ser capaz de identificar teorías científicas e enfoques metodolóxicos adecuados para o deseño e avaliación crítica de materiais nanoestruturados.
CG5 Posúe as habilidades para participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas ou tecnolóxicas, en contextos interdisciplinarios e cun alto compoñente de transferencia de coñecemento.
CG6 Posibilidade de liderado, creatividade, iniciativa e espírito emprendedor.
CG7 Ser capaz de usar nanomateriais con seguridade.
CG9 Posuír habilidades de comunicación oral e escrita e interacción científica con profesionais doutras áreas de coñecemento.
CG10 Adáptase eficazmente aos futuros estudos de doutoramento en nanociencia e nanotecnoloxía ou en campos relacionados.
Transversal:
CT2 Saber desenvolver un traballo colaborativo en equipos multidisciplinarios.
CT4 Ten capacidade para xestionar a investigación, o desenvolvemento e a innovación tecnolóxica en nanociencia e nanotecnoloxía.
CT5 Saber aplicar os principios contidos na Carta Europea e Código para Investigadores.
CT6 Ter iniciativa para a formación continua e afrontar novos retos científicos e tecnolóxicos.
Específico:
CE1 Coñecer a terminoloxía de Nanociencia e Nanotecnoloxía.
CE2 Relacionar a estrutura química, arquitectura ou disposición do material nanoestruturado coas súas propiedades químicas, físicas e biolóxicas.
CE3 Adquirir coñecementos conceptuais sobre os procesos de autoensamblaxe e autoorganización en sistemas macromoleculares que son necesarios para o deseño de novos nanomateriais e nanoestruturas.
CE5 Avaliar as relacións e diferenzas entre as propiedades dos materiais a escala macro, micro e nano.
CE8 Coñece as principais aplicacións dos nanomateriais en física, química, enxeñería e biomedicina.
• Clases teóricas con participación de estudantes.
• Discusión de casos prácticos en seminarios co apoio de métodos informáticos e unha pizarra.
• Aprendizaxe baseada en problemas
• Exposicións orais sobre temas preparados previamente, seguido de debate coa participación de alumnos e profesores
• Asistencia a conferencias ou mesas redondas
• Exame escrito sobre contido básico da materia (40-60%). O exame da materia, que se celebrará na data indicada na guía do curso correspondente, consistirá en preguntas de resposta curta e resolución de problemas. A puntuación máxima será de 4-6 puntos.
• Participación activa en seminarios e clases prácticas (25-35% da nota). Avaliarase a participación activa en seminarios e prácticas de laboratorio. Esta avaliación realizarase mediante a resolución de preguntas e problemas suscitados na clase, a presentación de traballos e a intervención nos debates que poidan xurdir. A puntuación máxima será de 2,5-3,5 puntos.
• Exposicións orais (15-25% da nota). Avaliarase a claridade expositiva e a capacidade de responder ás preguntas que se formulen. A puntuación máxima será de 1,5-2,5 puntos.
O horario de actividades presenciais é de 22. As horas de traballo persoal do alumno estímanse en 33.
Os estudantes deben evitar un esforzo de memoria sinxelo e guiar o estudo para comprender, razoar e relacionar os contidos da materia. A participación en actividades interactivas permitirá aos alumnos unha mellor comprensión dos aspectos desenvolvidos nas clases expositivas, o que facilitará a preparación do exame final.
Para o ensino virtual, as plataformas Moodle utilizaranse para a proba final e a avaliación continua e os equipos de MS para as conferencias, seminarios e titorías.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no Regulamento para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e a revisión de cualificacións.
Luis Garcia Rio
- Departamento
- Química Física
- Área
- Química Física
- Teléfono
- 881815712
- Correo electrónico
- luis.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade