Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 30 Clase Interactiva: 6 Total: 38.25
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Lugo
Áreas: Escola Universitaria de Enfermaría [L]
Centro Escola Universitaria de Enfermaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O alumnado:
-Comprende as bases moleculares e celulares das células e os tecidos
-Coñece a estrutura, función e composición das células eucariotas do ser humano
-Coñece os mecanismos básicos da vulnerabilidade, proliferación, diferenciación e morte das células humanas
-Interpreta as leis e mecanismos inherentes á herdanza.
-Interpreta globalmente á célula como a unidade estrutural e funcional dos seres vivos, así como a complexidade das funcións celulares.
-Recoñece e empregar a terminoloxía relacionada coa materia na bibliografía ou calquera outro tipo de texto de carácter sanitario.
-Resolve problemas que se lles expoñan no ámbito profesional, seleccionando e aplicando os coñecementos biolóxicos relevantes
BLOQUE I – BIOLOXÍA MOLECULAR
- Visión xeral das células. Procariotas. Eucariotas.
- O material hereditario: organización: Xenes e cromosomas
- Replicación e reparación do ADN
- Cambios do material xenético: mutacións génicas e anomalías cromosómicas.
- Transmisión. Herdanza e patróns de herdanza
- Expresión. Síntese e maduración do ARN
- Síntese de proteínas. Plegamiento. Degradación
- Ciclo celular. División celular
- Bioloxía humana da reprodución: gametogénesis e fecundación.
- Bioloxía humana do desenvolvemento: segmentación e embriogénesis
BLOQUE II – BIOLOXÍA CELULAR
- Núcleo celular
- Retículo endoplásmico
- Complexo de Golgi. Lisosomas
- Mitocondrias. Peroxisomas
- Citoesqueleto. Estadas internas.
- Membrana plasmática e transporte de membrana.
- Sinalización celular. Receptores.
- Parede celular. Matriz extracelular. Interaccións entre as células e a súa contorna
- Morte e renovación celular
Alberts B, Hopkin K, Johnson A, Morgan D, Raff M, Roberts K, Walter P. Introducción a la Biología Celular. Ed. Médica Panamericana. 2021.
Cooper GM. La célula. Ed. Marbán. 2022.
Calvo A. Biología celular biomédica. Ed. Elsevier. 2015.
Nussbaum RL, Mcinnes RR, Willard HH. Genética en Medicina. Ed. Thompson & Thompson. Ed. Elsevier Masson. 2016.
Moore KL, Persaud TVN, Torchia MG. Embriología Clínica. Ed. Elsevier Saunders. 2020.
Sadler TW. Langman (2019): Embriología médica. (14ª ed.) Lippincott, Williams & Wilkins Wolters Kluwer Health.
COMPETENCIAS BÁSICAS
• CB1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
• CB2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
• CB3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
• CB5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
COMPETENCIAS XERAIS
• CG1. Ser capaz, no ámbito da enfermería, de prestar unha atención sanitaria técnica e profesional adecuada ás necesidades de saúde das persoas que atenden, de acordo co estado de desenvolvemento dos coñecementos científicos de cada momento e cos niveis de calidade e seguridade que se establecen nas normas legais e deontolóxicas aplicables.
• CG6. Basear as intervencións da enfermería na evidencia científica e nos medios dispoñibles.
• CG7. Comprender sen prexuízos ás persoas, considerando os seus aspectos físicos, psicolóxicos e sociais, como individuos autónomos e independentes, asegurando o respecto ás súas opinións, crenzas e valores, garantindo o dereito á intimidade, a través da confidencialidade e o secreto profesional.
• CG9. Fomentar estilos de vida saudables, o autocuidado, apoiando o mantemento de condutas preventivas e terapéuticas.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
• CT1. Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica.
• CT2. Capacidade para o traballo en equipo.
• CT7. Capacidade de análise e síntese.
• CT8. Preocupación pola calidade.
• CT11. Habilidades interpersoais.
• CT12. Planificación e xestión do tempo.
• CT13. Habilidade para traballar de maneira autónoma
• CT14. Habilidades de xestión da información (habilidade para buscar e analizar información proveniente de diversas fontes).
• CT16. Habilidades de investigación
• CT17. Habilidades básicas de manexo de computadores.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
• CE1.Coñecer e identificar a estrutura e función do corpo humano. Comprender as bases moleculares e fisiolóxicas das células e os tecidos.
DOCENCIA EXPOSITIVA (24 horas)
O docente explicará os contidos con apoio de recursos dixitais (24 horas).
DOCENCIA INTERACTIVA (12 horas)
levarán a cabo seis prácticas de laboratorio de dúas horas de duración cada unha nas que se reforzarán e ampliarán os contidos da docencia expositiva.
Utilizaranse as ferramentas proporcionadas pola USC para o seguimento da materia e a comunicación co alumnado.
A avaliación realizarase de forma continua e global mediante os seguintes criterios e ferramentas:
DOCENCIA EXPOSITIVA: avaliarase o dominio dos coñecementos teóricos da materia por medio de probas obxectivas. Terá un valor na nota final do 70%.
DOCENCIA INTERACTIVA: avaliarase o dominio dos coñecementos adquiridos tras a realización das prácticas de laboratorio por medio de probas obxectivas e/ou realización de tarefas. Terá un valor na nota final do 30%.
• Ensino desta titulación é de tipo presencial, sendo obrigatoria a asistencia ás clases, tanto expositivas como interactivas. En caso de falta por causa de forza maior, esta será xustificada en tempo e forma ao docente correspondente. A non asistencia a clases expositivas ou a laboratorios repercutirá na non superación da materia.
• Para aprobar a materia será necesario alcanzar un mínimo de 3,5 puntos na avaliación da docencia expositiva e un mínimo de 1,5 puntos na avaliación da docencia interactiva. En caso de non alcanzar dita puntuación en cada unha das partes, non se superaría a materia.
• Aplicarase exención de docencia (nos casos determinados polo centro) nas clases expositivas, pero non nas interactivas.
• Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións” da USC.
Tempo de estudo e traballo persoal
A materia consta de 4,5 ECTS. Cada crédito ECTS equivale a 25 horas, das que 16,5 corresponden a traballo autónomo do estudante, polo que o tempo de estudo e traballo persoal asignado é de 74,25 horas.
• Manexo da bibliografía recomendada para o estudo dos contidos.
• Procura e elaboración de información complementaria.
• Uso das titorías para resolver dúbidas e recibir orientación.
• Constancia no estudo e seguimento da materia, para mellorar o proceso de aprendizaxe, favorecendo unha mellor comprensión e asimilación de conceptos.
É obrigatorio o uso das ferramentas institucionais de comunicación (correo electrónico, campus virtual, etc.).
Rafael Monte Secades
Coordinador/a- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- rafael.monte [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Mércores | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLIL_03 | Castelán | Aula de Informática/AULA 17 |
17:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | AULA 4 |
19:00-20:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula de Informática/AULA 17 |
20:00-21:00 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | Aula de Informática/AULA 17 |
Xoves | |||
15:00-16:00 | Grupo /TI-ECTS02 | Castelán | Aula de Informática/AULA 17 |
17:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | AULA 4 |
17.01.2025 20:00-22:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 4 |
19.06.2025 20:00-22:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 4 |