Créditos ECTS Créditos ECTS: 15
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3.5 Clase Interactiva: 1.5 Total: 5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Prácticas Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte, Xeografía, Electrónica e Computación, Historia
Áreas: Historia da Arte, Música, Análise Xeográfica Rexional, Xeografía Física, Xeografía Humana, Arquitectura e Tecnoloxía de Computadores, Ciencia da Computación e Intelixencia Artificial, Arqueoloxía, Ciencias e Técnicas Historiográficas, Historia Antiga, Historia Contemporánea, Historia de América, Historia Medieval, Historia Moderna, Prehistoria
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Prácticas en Empresas de Grao e Máster
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Os obxectivos principais das prácticas son:
-Completar a formación do alumnado complementando de xeito práctico e autónomo a aprendizaxe teórica e guiada.
-Promover unha primeira inclusión do alumnado no desenvolvemento práctico de perfís profesionais no marco da produción, xestión ou reflexión de contidos de matriz dixital relacionados co patrimonio cultural.
-Permitir ao alumnado examinar as formas de aplicación práctica dos contidos recibidos durante o curso teórico da titulación en contornos de desenvolvemento laboral.
-Fomentar o desenvolvemento tanto de contidos técnicos como de aplicación de contidos teóricos, así como de competencias persoais e metodolóxicas no ámbito laboral, así como de competencias participativas en ámbitos laborais comúns.
-Promover as posibilidades e perspectivas de innovación e creatividade do alumnado, con vistas á súa futura inserción laboral, desenvolvemento de proxectos autónomos e emprendemento.
1. Xestión de proxectos.
2. Utilización de ferramentas TIC de alto nivel dirixidas á dixitalización de bens de carácter patrimonial.
3. Valoración dos activos dixitais.
4. Identificación de modelos de negocio plausibles e viables para a valoración dos activos dixitais.
5. Presentación pública: difusión, comunicación e xeración de alianzas/colaboracións profesionais.
De ser necesario para o desenvolvemento do proceso, a bibliografía específica indicarase polo centro de destino do alumno.
COMPETENCIAS
CB2. Que o alumnado saiba aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo;
CB3. Que o alumnado sexa capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos;
CB5. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que será en gran parte autodirixido ou autónomo.
CG1. Construír, xestionar e difundir o patrimonio dixital e o tratamento dixital do patrimonio en todas as súas acepcións
CG2. Aplicar os coñecementos na implantación de proxectos patrimoniais na contorna dixital.
CG3. Utilizar adecuadamente as ferramentas tecnolóxicas necesarias para a adquisición, tratamento, xestión e difusión do patrimonio cultural dixital.
CG4. Integrar habilidades comunicativas orientadas ao marketing cultural en contornos emprendedores.
CG5. Traballar en equipos interdisciplinares en áreas empresariais, de mercado e institucionais da xestión cultural.
CG6. Crear contidos orixinais no ámbito do patrimonio cultural, combinando coñecementos humanísticos e tecnolóxicos.
CT1. Adaptar o uso e transferencia de coñecementos ás novas situacións derivadas do cambio tecnolóxico.
CT2. Abordar activamente a resolución de problemas no ámbito social e de mercado.
CT3. Adquirir un compromiso ético coas diversas formas de comunicación en contornos dixitais.
CT4. Comprender os valores da igualdade, a sustentabilidade ambiental e o dereito ao acceso equitativo aos recursos tecnolóxicos no coidado do patrimonio cultural dixital.
HABILIDADES
Ser capaz de establecer relacións para producir coñecemento no ámbito da intelixencia dixital
Ser capaz de aplicar os coñecementos para resolver problemas
Ser capaz de establecer relacións e interactuar cos enfoques de diversas disciplinas
Ser capaz de identificar fontes de información, recoller e analizar datos e elaborar sínteses en relación con elas.
Ser capaz de elixir e presentar os resultados de proxectos de todo tipo relacionados coa xestión do patrimonio dixital
Ser capaz de manexar ferramentas tecnolóxicas e informáticas aplicadas á dixitalización do patrimonio
Ser capaz de planificar e xestionar o desenvolvemento temporal dun proxecto de xestión patrimonial
Ser capaz de traballar en equipo cunha actitude colaborativa e interdisciplinar
COÑECEMENTO:
Concepto e fundamento histórico do patrimonio
Coñecemento sobre a difusión e os usos públicos da historia e do patrimonio
Coñecemento dos aspectos legais (normativa, lexislación) e outros documentos instrumentais para a protección do patrimonio cultural.
Coñecemento das entidades do patrimonio dixital, modelización e xestión da información patrimonial
Coñecemento sobre a creación e xestión de proxectos patrimoniais no ámbito dixital
Coñecementos teórico-prácticos sobre a conservación do patrimonio
Coñecementos sobre a virtualización do patrimonio cultural: infografía, realidade aumentada, visualización 3D, xeolocalización, fotointerpretación
Coñecementos de cartografía dixital/sistemas de información xeográfica
Coñecemento de produtos e apps interactivos aplicados á divulgación e á educación patrimonial
Coñecementos de comunicación cultural e comercialización do patrimonio cultural.
Cada alumno terá un titor académico (membro do profesorado do máster) e un titor profesional (na institución de destino), que se encargarán de xestionar, orientar e supervisar o traballo do alumno durante a duración das prácticas. O titor académico poñerá o alumno en contacto co titor profesional, marcando e comunicando o plan xeral de formación.
A oferta e asignación de prácticas resolverase antes do remate do primeiro curso do curso. E o período de desenvolvemento das prácticas terá lugar ao longo do primeiro cuadrimestre do segundo curso.
A metodoloxía específica será definida por cada centro beneficiario das prácticas, pero a título orientativo poderá consistir nas seguintes, en proporcionalidade variable en función da institución/destino:
-Seminario preparatorio de xestión de proxectos.
-Desenvolvemento efectivo do ciclo completo do proxecto durante o proceso de prácticas.
-Proposición e resolución de problemas/casos prácticos por parte do profesor ou titora no destino das prácticas
-Exposición escrita ou defensa pública dos resultados obtidos no proceso de realización de prácticas titorizadas nunha empresa de forma individual ou en grupo.
A avaliación do estudante será realizada polo titor académico tendo en conta:
-A información proporcionada polo tutor profesional, que emitirá informe valorativo sobre a actividade desenvolvida.
-A memoria presentada e a actividade do/a alumno/a ao longo do proceso.
O desenvolvemento das prácticas terá unha carga de 15 créditos ECTS, que se traducen en 375 horas de traballo do alumnado. Estes están desglosados en:
-Desenvolvemento de prácticas nunha empresa/institución: 345 horas
-Preparación da memoria: 30 h
Sen recomendación específica para o desenvolvemento das prácticas.
A oferta pode variar nos anos sucesivos. Última oferta de centros de acollida para realización das prácticas:
CISPAC / Universidade de Santiago
Biblioteca de Galicia (Cidade da Cultura - XuGa)
Archivo Santiago (Consellería Cultura)
Archivo Coruña (Consellería Cultura)
Archivo Lugo (Consellería Cultura)
Archivo Pontevedra (Consellería Cultura)
Arquivo Histórico USC
Abanca - Fundación
CINFO
XOIA
NTT Data
XERCODE Media Software
Animatium
Es Possible
Nos supostos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o disposto na “Normativa de avaliación do rendemento académico do alumnado e revisión de cualificacións”. En caso de fraude académica tal e como se define no artigo 42 da Lei de convivencia da USC de marzo de 2023, aplicaranse as sancións previstas no artigo 11 se se produce o plaxio en traballos ou exames académicos ou no uso non consentido de ferramentas de Intelixencia Artificial.