Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 30 Clase Interactiva: 20 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Electrónica e Computación
Áreas: Arquitectura e Tecnoloxía de Computadores
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
O obxectivo desta materia é presentar os principios básicos dos tres grandes bloques nos que se divide a mesma: as redes actuais, os sistemas de virtualización e a computación na nube. Para o primeiro bloque estudarase o funcionamento básico das redes de computador e os protocolos nos que se basea Internet. Para o segundo bloque presentaranse os diferentes mecanismos de virtualización dispoñibles hoxe en día. Finalmente, no último bloque estudaranse tanto as bases da computación na nube como os seus modelos.
· Tema 1: Introdución ás redes de computadores e Internet. Protocolos de rede. Redes locais. Servizos en Rede.
· Tema 2: Sistemas de virtualización.
· Tema 3: Computación na nube. Modelos de nube.
As presentacións utilizadas en clase están dispoñibles no Campus Virtual da USC.
Bibliografía básica:
- Kurose, James F. y Ross, Keith W. Redes de Computadores. Un enfoque descendente. 7ª edición: Pearson Educación S. A., 2017. ISBN: 978-849035-528-2. Este libro é autocontido e abarca o primeiro tema.
- Peterson, Larry L. y Davie, Bruce S. Computer networks: a systems approach. 5ª edición: Morgan Kaufmann, 2012. ISBN: 978-0-12-385059-1. Este é un libro moi completo e que supón un bo material de referencia para o primeiro tema da materia.
- Proporcionaranse apuntamentos de computación na nube e virtualización elaborados polo profesorado.
Bibliografía complementaria:
- Comer, D. E, Stevens, D. L. y Evangelista, M. Internetworking with TCP/IP, Vol. III: Client-Server Programming and Applications, Linux/Posix Sockets Version. Prentice Hall. 2001. ISBN: 0130320714.
- Stallings, W. Comunicaciones y redes de computadores. 7ª edición: Pearson Prentice-Hall, 2013.
- Comer, D. E. y Stevens, D. L. Internetworking with TCP/IP Vol. III Client-Server Programming and Applications-Windows Sockets Version. Prentice-Hall.
- Donahoo, M. y Calvert, K. TCP/IP Sockets in C: Practical Guide for Programmers (The Practical Guides Series). 2ª edición: Morgan Kaufmann, 2009.
- Magaña, E., Izme Mendi, E., Prieto Mínguez, M. y Villadangos Alonso, J. Comunicación y Redes de Computadores. Problemas y Ejercicios Resueltos. Pearson Prentice Hall, 2003. ISBN: 8420539201.
- Barcia Vázquez, N. y otros. Redes de computadores y arquitecturas de comunicaciones: supuestos prácticos. Pearson 2005. ISBN 8420546070.
- Ian Miell, Aidan Hobson Sayers, Docker in Practice, 2ª ed., Manning Pubs, 2019.
Esta materia contribúe a conseguir as seguintes competencias recollidas na memoria do título de Grao en Intelixencia Artificial:
BÁSICAS Y XERAIS
CG2 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, autonomía e creatividade.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
TRANSVERSAIS
TR3 - Capacidade para crear novos modelos e solucións de forma autónoma e creativa, adaptándose a novas situacións. Iniciativa e espírito emprendedor.
ESPECÍFICAS
CE4 - Coñecer a estrutura, organización, funcionamento e interconexión dos sistemas informáticos (computador, sistemas operativos e redes de computadores).
CE5 - Comprender e aplicar os principios e técnicas básicas da programación paralela e distribuída para o desenvolvemento e execución eficiente das técnicas de intelixencia artificial.
CE6 - Capacidade para realizar a análise, deseño, implementación de aplicacións que requiran traballar con grandes volumes de datos e na nube de forma eficiente.
A metodoloxía de ensino está dirixida a que o alumno sexa capaz de asentar os principios básicos das redes actuais, os sistemas de virtualización e a computación na nube. Distínguense tres tipos de actividades de aprendizaxe: clases teóricas, clases prácticas, e titorías en grupos reducidos. Así:
• Clases teóricas. Impartiranse 20 horas de clases maxistrais en sesións de 1 hora. Nestas clases farase uso do encerado, sistemas multimedia e presentacións. A metodoloxía didáctica centrarase especialmente no traballo individual do alumnado.
• Clases prácticas. Impartiranse 30 horas de clases prácticas que se desenvolverán na aula de informática en 15 sesións de 2 horas e permitirán ao alumnado familiarizarse desde un punto de vista práctico coas cuestións expostas nas clases teóricas. A asistencia a estas clases por parte do alumnado é OBRIGATORIA.
Adicionalmente farase uso, na medida do posible, das capacidades da USC-Virtual. Na páxina da materia o alumnado poderá obter unha copia en formato dixital do material usado nas clases teóricas e prácticas, así como material suplementario.
Nas clases expositivas traballaranse as competencias CG8 (mediante o coñecemento de materias básicas e tecnoloxías), FB5 (mediante o coñecemento da interconexión dos sistemas informáticos), RI11 (mediante o coñecemento e aplicación das características e funcionalidades das redes de computadores e Internet), TI2 (mediante o coñecemento das tecnoloxías de redes) e TI4 (mediante o coñecemento dos protocolos básicos de redes e da internet).
Nas clases interactivas traballaranse as competencias CB5 (mediante o coñecemento de materias básicas e uso de tecnoloxías básicas), CG2 (mediante a resolución de problemas prácticos), CB2 (mediante a realización de informes e cálculos), CE6 (mediante a realización de programas para aplicar o estudado nas clases expositivas), CE5 (mediante a implementación de aplicacións baseadas nos coñecementos sobre redes e Internet), CE4 (mediante a entrega de informes escritos, exercicios e a exposición na aula dos mesmos), TR3 (mediante a realización de problemas e programas que requiran procura de solucións de maneira autónoma).
A avaliación da aprendizaxe basearase na realización efectiva dunha avaliación continua e un exame final de teoría. Esta avaliación estará fundamentada na asistencia ás clases interactivas, na realización por parte do alumnado das prácticas propostas ao longo do cuadrimestre durante estas clases e na realización dun exame final de teoría sobre todos os contidos da materia. Para aprobar a materia é imprescindible ter aprobado tanto as prácticas como o exame final.
AVALIACIÓN DE COMPETENCIAS
Dentro da parte práctica da materia (40% da nota) a nota dos traballos, informes e exposicións realizados nas clases interactivas terá en conta o grao de consecución das competencias CG2, CB2, CB5, TR3, CE5, CE6 e CE4.
Na parte teórica da materia (60% da nota) avaliaranse as competencias CG2, CB2, CE4, TR3 e CE6 mediante distintas preguntas no exame teórico.
ASISTENCIA ÁS CLASES INTERACTIVAS
Debido ao carácter eminentemente práctico da materia, a asistencia ás clases interactivas é requisito obrigatorio para superar a materia na oportunidade ordinaria (final do cuadrimestre).
O número de horas que o alumnado pode faltar ás clases interactivas, sen xustificación, non debe ser superior a 6 horas. No caso de que o alumnado falte máis de 6 horas sen xustificar adecuadamente esas faltas, terá suspensa a parte práctica. Se as faltas prodúcense por causa xustificada (segundo figura na normativa de asistencia a clase nos ensinos adaptados ao Espazo Europeo de Educación Superior, aprobada en CG do 25 de marzo de 2010) debidamente acreditada, o alumnado poderá optar ben por tentar realizar pola súa conta as prácticas que non puido realizar na aula, ou ben por recuperar esas horas noutras quendas de prácticas. O control de asistencia nas clases interactivas farase pasando lista na clase e reflectindo a asistencia nunha folla de firmas.
AVALIACIÓN CONTINUA DAS PRÁCTICAS
Cada unha das prácticas propostas terá unha data concreta de finalización. Pasada esta data, a práctica será considerada como non feita.
En base á avaliación das prácticas e aos traballos realizados, darase unha nota de 0 a 10 sobre as prácticas. Para ter as prácticas superadas, deberase obter unha nota de 5 ou superior. No caso de obter unha nota inferior a 5, o alumnado terá suspensa a parte práctica.
A nota das prácticas terá un peso dun 40% na cualificación final da materia.
OPORTUNIDADE ORDINARIA
Ao final do cuadrimestre realizarase un exame teórico de todo o contido da materia. A superación desta proba é requisito imprescindible para aprobar a materia. A nota obtida neste exame terá un peso dun 60% na cualificación final.
O alumnado que faltase máis de 6 horas sen xustificar adecuadamente esas faltas ou que teña as prácticas suspensas terá suspensa a materia.
OPORTUNIDADE EXTRAORDINARIA DE JULIO
Non se poderá recuperar a parte interactiva na oportunidade extraordinaria (xullo).
CONDICIÓN DE APROBADO
Para aprobar a materia é necesario que se cumpran as seguintes condicións (todas):
a. Asistir ás clases interactivas, baixo as condicións antes expostas.
b. Ter aprobadas as prácticas na oportunidade ordinaria.
c. Aprobar o exame teórico.
CONDICIÓN DE NON PRESENTADO
Terase a condición de non presentado cando non se asista ao exame teórico e non se presentou a máis dunha das probas de avaliación continua.
ALUMNADO REPETIDOR
Por norma xeral, o alumnado repetidor someterase ao mesmo réxime que o alumnado ordinario, debendo asistir ás clases interactivas baixo as condicións antes expostas. Nos casos nos que a cualificación das prácticas sexa superior a un 7, poderase gardar as prácticas realizadas dun curso para outro.
ALUMNADO CON DISPENSA
O alumnado con dispensa será avaliado nas mesmas condicións que o resto de alumnado. Naquelas actividades da avaliación continua cuxa avaliación requira asistencia á aula, o/a estudante deberá acudir a esas sesións.
PLAXIO
No caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será de aplicación o recolleito na "Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións". En aplicación da Normativa dá ETSE sobre plaxio (aprobada pola Xunta da ETSE o 19/12/2019), a copia total ou parcial dalgún exercicio de prácticas ou de teoría supoñerá o suspenso nas dúas oportunidades do curso, coa cualificación de 0,0 en ambos os casos.
A distribución estimada das horas que se deben dedicar á materia é como segue:
• 20 horas de clases maxistrais
• 30 horas de prácticas
• 1 hora de titoría
Un total de 51 horas de traballo presencial. O traballo autónomo do alumno aproximado é 99 horas, que inclúen o estudo autónomo, escritura de exercicios e traballos, preparación das prácticas, avaliación de traballos etc.
O total de horas é 150 horas
A asistencia ás prácticas e a constancia no estudo é unha das claves para estudar esta materia. É recomendable dedicar un tempo de estudo diario de maneira que se rendibilicen as explicacións recibidas en clase e así afianzar os contidos estudados. Ademais, unha actitude seria nas prácticas vai permitir que os conceptos se vaian afianzando e que se poidan abordar exercicios cada vez máis complicados sen demasiado esforzo.
É necesario adquirir con anterioridade un coñecemento básico de programación en linguaxe Python e de manexo de Linux a nivel de usuario. Recoméndase tamén, ter cursado a materia de “Introdución aos Computadores”.
Utilizarase o campus virtual da USC para toda a docencia, publicación de material, guións de prácticas e entregas de traballos.
O idioma preferente das clases expositivas e interactivas é o castelán.
Jorge Alberto Suarez Garea
Coordinador/a- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Arquitectura e Tecnoloxía de Computadores
- Teléfono
- 881816763
- Correo electrónico
- jorge.suarez.garea [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
17:30-20:00 | Grupo /CLIL_03 | Castelán | IA.13 |
Xoves | |||
15:00-16:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | IA.11 |
17:00-19:30 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | IA.11 |
Venres | |||
11:30-12:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | IA.01 |
15:30-18:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | IA.13 |
22.01.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_02 | IA.01 |
22.01.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_03 | IA.01 |
22.01.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | IA.01 |
22.01.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | IA.01 |
22.01.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | IA.11 |
22.01.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | IA.11 |
22.01.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_02 | IA.11 |
22.01.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_03 | IA.11 |
22.01.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_02 | IA.12 |
22.01.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | IA.12 |
22.01.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_03 | IA.12 |
22.01.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | IA.12 |
18.06.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | IA.11 |
18.06.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_03 | IA.11 |
18.06.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | IA.11 |
18.06.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_02 | IA.11 |