Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 24 Total: 48
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Ciencias da Comunicación
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
O obxectivo desta materia é que o alumnado adquira as competencias básicas para xestionar a información e a comunicación nos novos formatos e nos novos soportes, así como para manterse ao tanto da evolución dos novos produtos que puideran influír na maneira de narrar ou de transmitir a información. A materia oriéntase a promover unha continua actualización para incorporar ás rutinas produtivas os cambios derivados dun escenario comunicativo en transformación constante.
NOTA IMPORTANTE: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia desde o curso 2024-2025 por estar extinguida a materia. Só teñen dereito a ser avaliados de acordo cos contidos do programa que se impartiu no curso 2023-2024.
Novos formatos e novos soportes para a comunicación. Novos escenarios de interrelación comunicativa. Produtos emerxentes. Tendencias na evolución de aplicacións online para a información e a comunicación. Tendencias na evolución de produtos online para a información e a comunicación.
CONTIDOS TEÓRICOS
TEMA 1. Novos formatos e novos soportes para a comunicación
1.1 Novos formatos e novos soportes. Definición e características
TEMA 2. Novos escenarios de interrelación comunicativa
2.1 A interactividade e a súa evolución nos contextos dixitais
TEMA 3. Produtos emerxentes
3.1 O xornalismo móbil. Definición e características
3.2 Exemplos de produtos emerxentes no eido do xornalismo móbil
TEMA 4. Tendencias na evolución de aplicacións online para a información e a comunicación
4.1 Análise de tendencias na produción informativa e na comunicación interactiva en redes sociais
TEMA 5. Tendencias na evolución de produtos online para a información e a comunicación
5.1 Análise de tendencias de produtos dixitais dos medios de referencia internacional
CONTIDOS PRÁCTICOS
Ao longo desta materia desenvolveranse os seguintes exercicios prácticos:
Práctica 1 (grupal). Creación dun medio dixital para a elaboración de información de produción propia, o seguemento de últimas horas, o traballo en redes sociais e a ideación de solucións innovadoras a través dun laboratorio. Búscase aplicar os coñecementos sobre xestión da información en redes sociais, o xornalismo móbil e a innovación en novos formatos e soportes.
Práctica 2 (grupal). Creación dun especial multimedia (empregarase a ferramenta Shorthand ou Adobe Spark).
Prácticas 3 e 4 (individual ou grupal). Uso de ferramentas multimedia e adaptación de contidos para redes sociais.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Adornato, A. (2018). Mobile and social media journalism : a practical guide. Thousand Oaks, California : CQ Press, SAGE Publications, Inc.
Burum, I. (2016). MOJO : the mobile journalism handbook : how to make broadcast videos with an iPhone or iPad. Burlington, MA : Focal Press.
Aguado, J. M. (2004). E-comunicación: dimensiones sociales y profesionales de la comunicación en los nuevos entornos tecnológicos. Sevilla: Comunicación Social.
Happer, C., & Philo, G. (2016). New approaches to understanding the role of the news media in the formation of public attitudes and behaviours on climate change. European Journal of Communication, 31(2), 136-151. http://doi.org/10.1177/0267323115612213
Nieminen, H. (2016). Digital divide and beyond: What do we know of Information and Communications Technologys long-term social effects? Some uncomfortable questions. European Journal of Communication, 31(1), 19-32. http://doi.org/10.1177/0267323115614198
Peña-Fernández, S., Lazkano-Arrillaga, I., & García-González, D. (2016). European Newspapers’ Digital Transition: New Products and New Audiences. Comunicar, 24(46), 27-36. http://doi.org/10.3916/C46-2016-03
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Aguado, J. M., Feijóo, C., & Martínez, I. J. (Eds.). (2013). La comunicación movil: hacia un nuevo ecosistema digital. Barcelona: Gedisa.
Casero-Ripollés, A. (2012). Beyond Newspapers: News Consumption among Young People in the Digital Era. Comunicar, 23(45), 151-158. http://doi.org/10.3916/C39-2012-03-05
Díaz-Noci, J. (2009). Multimedia and Reading Ways: a State of the Art. Comunicar, 17(33), 213-219. http://doi.org/10.3916/c33-2009-03-013
Foust, J. C. (2009). Online journalism: principles and practices of news for the Web (2nd ed). Scottsdale, Ariz: Holcomb Hathaway.
Karlsen, R. (2015). Followers are opinion leaders: The role of people in the flow of political communication on and beyond social networking sites. European Journal of Communication, 30(3), 301-318. http://doi.org/10.1177/0267323115577305
Koenitz, H., Ferri, G., Haahr, M., Sezen, D., & Sezen, T. I. (Eds.). (2015). Interactive digital narrative: history, theory and practice. New York: Routledge, Taylor & Francis Group.
Rosenfeld, L., & Morville, P. (2006). Information Architecture for the World Wide Web (3a ed). Cambridge [etc.]: O’Reilly.
Salaverría, R., & Negredo, S. (2008). Periodismo integrado: convergencia de medios y reorganización de redacción. Barcelona: Sol 90 Media.
Singer, J. B. ( (Ed.). (2011). Participatory journalism: guarding open gates at online newspapers. West Sussex: Wiley-Blackwell.
COMPETENCIAS BÁSICAS E XERAIS (CB e CX)
CG04 - Coñecer a estrutura de produtos para a rede, a edición de produtos multimedia e a arquitectura e deseño na rede.
CB6 - Ter e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS (CT)
CT03 - Usar as tecnoloxías da comunicación multimedia e hipermedia.
CT04 - Planificar e executar estratexias de comunicación innovadoras en democracia.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS (CE)
CE03 - Xestionar a información e a comunicación en novos formatos e en novos soportes para narrar e transmitir información.
NOTA IMPORTANTE: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia desde o curso 2024-2025 por estar extinguida a materia. Só teñen dereito a ser avaliados de acordo cos contidos do programa que se impartiu no curso 2023-2024.
NOTA IMPORTANTE: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia desde o curso 2024-2025 por estar extinguida a materia. Só teñen dereito a ser avaliados de acordo cos contidos do programa que se impartiu no curso 2023-2024.
NOTA IMPORTANTE: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia desde o curso 2024-2025 por estar extinguida a materia. Só teñen dereito a ser avaliados de acordo cos contidos do programa que se impartiu no curso 2023-2024.
Coñecemento dos conceptos teóricos explicados e fundamentados na bibliografía e realización das probas de avaliación propostas.
Alba Silva Rodriguez
- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Xornalismo
- Correo electrónico
- alba.silva [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
13.01.2025 16:00-20:00 | Grupo de exame | Aula 0 |
13.06.2025 16:00-20:00 | Grupo de exame | Aula 0 |