Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 90 Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 38 Clase Interactiva: 5 Clínicos EEES: 16 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Patoloxía Animal
Áreas: Sanidade Animal
Centro Facultade de Veterinaria
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
• Coñecer os principais feitos históricos que contribuíron ao desenvolvemento científico das enfermidades infecciosas.
• Coñecer os conceptos básicos e a terminoloxía utilizada no estudo das enfermidades infecciosas.
• Comprender o papel que os axentes infecciosos, o hospedeiro e o medio ambiente xogan como factores determinantes da enfermidade infecciosa.
• Comprender a importancia económica e sanitaria das enfermidades infecciosas.
• Coñecemento e aplicación dos estudos epidemiolóxicos no estudo das enfermidades infecciosas.
• Realizar unha historia clínica adecuada (obtención de información sobre unha enfermidade).
• Recollida de mostras convenientes e envío correcto ao centro de diagnóstico correspondente, coa finalidade de lograr o diagnóstico dunha enfermidade infecciosa concreta.
• Poder determinar a orixe dunha enfermidade cuxa causa é coñecida e investigar e controlar unha enfermidade cuxa causa se descoñece inicialmente.
• Coñecer as técnicas de laboratorio máis habitualmente empregadas no diagnóstico das enfermidades infecciosas, poder empregalas, saber interpretalas e poder valoralas na súa utilidade práctica.
• Recoñecer as enfermidades infecciosas máis importantes nos cans, gatos, coellos, porcos e cabalos desde o punto de vista diferencial e baseándose en datos epidemiolóxicos, síntomas e lesións.
• Establecer os tratamentos e as medidas máis correctas de profilaxe médica, vacunal, de bioseguridade e de manexo, acordes co sistema de explotacións, para evitar a chegada de enfermidades infecciosas do exterior, ou impedir a diseminación das xa existentes e diminuír os seus efectos cando sexa posible.
• Seguimento e avaliación dos programas de control dunha enfermidade.
O obxectivo final será que o alumno se atope en perfectas condicións para exercer profesionalmente en base aos seus coñecementos específicos da materia, tendo en conta, sobre todo, o criterio e carácter aplicativo da disciplina.
Programa teórico:
O programa consta dos seguintes apartados:
• BLOQUE 1: CONCEPTOS XERAIS
o Tema 1.- Conceptos xerais.
• BLOQUE 2: ENFERMIDADES INFECCIOSAS DOS ÉQUIDOS:
o Tema 2.- Influenza. Outras infeccións respiratorias.
o Tema 3.- Rinoneumonite equina.
o Tema 4.- Metrite contaxiosa. Arterite vírica equina. Outras enfermidades reprodutivas de interese.
o Tema 5.- Encefalomielite equinas. Febre do Nilo Occidental. Outras enfermidades nerviosas.
o Tema 6.- Peste equina africana. Anemia infecciosa equina. Outras enfermidades de interese.
• BLOQUE 3: ENFERMIDADES INFECCIOSAS DE CANS E GATOS:
o Tema 7.- Complexo respiratorio cairo. Síndrome respiratoria felino.
o Tema 8.- Moquillo canino.
o Tema 9.- Parvovirose canina. Coronavirose canina. Infeccións bacterianas do aparello dixestivo. Panleucopenia felina.
o Tema 10.-. Peritonite infecciosa felina.
o Tema 11.- Rabia.
o Tema 12.- Leptospirose. Hepatite infecciosa canina. Outras enfermidades infecciosas de interese.
o Tema 13.- Enfermidade de Lyme. Ehrlichiose.
o Tema 14.- Leucemia felina. Inmunodeficiencia felina.
• BLOQUE 4: ENFERMIDADES INFECCIOSAS DOS SUIDOS:
o Tema15.- Enfermidade de Aujeszky.
o Tema 16.- Síndrome reprodutora e respiratoria porcina.
o Tema 17.- Complexo respiratorio porcino: Rinite atrófica. Bordetelose. Pasteurelose. Pneumonía enzoótica. Pleuropneumonía porcina. Influenza ou gripe porcina.
o Tema 18.- Enfermidades entéricas: Colibacilose. Gastroenterite transmisible. Diarrea epidémica porcina. Enterite necrosante. Infeccións por rotavirus. Disentería porcina. Espiroquetose intestinal. Ileíte. Salmonelose.
o Tema 19.- Enfermidades da reprodución: síndrome de descarga vaxinal. Síndrome de disgalaxia postparto. Outras enfermidades da reprodución: Parvovirose porcina. Síndrome S. M.E.D.I. Outras infeccións do aparello reprodutor: leptospirose, brucelose.
o Tema 20.- Enfermidades nerviosas: enfermidade dos edemas. Estreptococias porcinas. Enfermidade de Glässer.
o Tema 21.- Enfermidades hemorráxicas do porco: Mal vermello. Peste porcina clásica. Peste porcina africana.
o Tema 22.- Circovirose porcina: síndrome multisistémico de desmedro postdestete.
• BLOQUE 5: ENFERMIDADES INFECCIOSAS DOS COELLOS E ANIMAIS DE PELETERIA:
o Tema 23.- Enfermidade vírica hemorráxica.
o Tema 24.- Mixomatose.
o Tema 25.- Complexo rino- neumónico: pasteurelose, bordetelose.
o Tema 26.- Colibacilose. Enterotoxemias. Outros procesos dixestivos. Meliodose. Tularemia. Yersiniose. Enfermidade aleutiana do visón.
o Tema 27.- Enfermidades infecciosas que cursan con patoloxías da pel.
• BLOQUE 6: ICTIOPATOLOXÍA:
o Tema 28.- Principais procesos infecciosos de declaración obligatoria en peixes e outras enfermidades de interese.
o
Duración aproximada: 38 horas (2 h bloque 1, 7 h bloque 2, 11 h bloque 3, 12 h bloque 4, 5 h bloque 5 e 1 h bloque 6).
Prácticas clínicas:
Realizaranse 18 horas de prácticas divididas en 5 sesións, todas elas realizadas en granxas externas á USC:
• Práctica 1 (EINF I C1): porcino intensivo (4h)
• Práctica 2 (EINF I C2): equinos (4h)
• Práctica 3 (EINF I C3): animales de compaña (3h)
• Práctica 4 (EINF I C4): cunicultura (3h)
• Práctica 5 (EINF I C5): porcino extensivo (4h)
O contido destas prácticas clínicas versará sobre diferentes aspectos prácticos das enfermidades infecciosas das especies de animais incluídas no temario:
• Valoración de factores de risco
• Valoración da situación sanitaria dunha explotación/colectivo
• Tratamento e control de enfermidades infecciosas
NOTA: recórdase que en ningún caso se poderán realizar fotos ou vídeos das prácticas clínicas sen a autorización expresa do propietario das instalacións ou o docente responsable.
Básica
Libros e manuais:
• ROSELL PUJOL J.M. 2000. Enfermedades del conejo. Vol II. Ed. Mundi-Prensa.
• RICHARDSON V.C.G. 2000. Rabbits: health, husbandry and diseases. Blackwell Science. Oxford, UK.
• SMITH W.J.; TAYLOR D.J.; PENNY R.H.C. 1990. A colour atlas of diseases and disorders of the pig. Ed. Wolfe Publishing Ltd. Ipswich.
• BARCELLOS D.; SOBESTIANSKY J. 2003. Atlas of swine diseases. Ed. Goiania. Goiás, Brasil.
• ZIMMERMAN J.J. ET AL. 2019. Diseases of swine, 11th edition. Wiley-Blackwell. Iowa, USA.
• EICH. K.O. 1990. Manual de enfermedades del cerdo. E. Grünland. Barcelona.
• SYKES J.; GREENE C. 2012. Infectious Diseases of the Dog and Cat, 4th edition. Elsevier Saunders, St. Louis, USA.
• SYKES J. 2014. Canine and Feline Infectious Diseases, 1st edition. Elsevier Saunders. St. Louis, USA.
• SELLON D.C.; LONG M.T. 2014. Equine infectious diseases, 2nd edition. Saunders Elsevier. St. Louis, USA.
• VAN DER KOLK J.H. ET AL. 2013. Infectious diseases of the Horse. Ed. Manson Publishing. Londres, UK.
• ROBERTS R.J. 2012. Fish Pathology, 4th edition. Wiley-Blackbell. Ames, Iowa, USA.
• WOO P.T.K.; BRUNO D.W. 2011. Fish Diseases and Disorders Volume 3, Viral Bacterial and Fungal Infections, 2nd edition. CAB International. Oxfordshire, UK.
Complementaria
Libros e manuais:
• KAHN C.M.; LINE S. 2012. Manual Merck de Veterinaria, 6ª edición. Océano, Barcelona, España.
• CONTRERAS A.; SÁNCHEZ A.; CORRALES J. C. 2001. Epidemiología veterinaria. Universidad de Murcia. Murcia.
• MACLACHLAN N.J. ET AL. 2017. Fenner´s Veterinary Virology, 5th edition. Academic Press, London, UK.
• MARKEY B. ET AL. 2013. Clinical Veterinary Microbiology, 2nd edition. Mosby Elsevier, St. Louis, USA.
• QUINN P.J. ET AL. 2017. Microbiología y enfermedades infecciosas veterinarias (2017). 2º edición. Editorial Acribia.
• RADOSTIS O. M. 2000. Examen y diagóstico clínico en veterinaria. Mc Graw-Hill. México.
Webs de interese:
https://www.merckvetmanual.com
https://www.woah.org/es/que-hacemos/normas/codigos-y-manuales/
https://wsava.org/global-guidelines/vaccination-guidelines/
http://www.abcdcatsvets.org
http://www.vetresponsable.es/vet-responsable/espanol/inicio_55_1_ap.html
http://www.cfsph.iastate.edu/
http://www.neurovideos.vet.cornell.edu/index.aspx
Competencias xenéricas:
• Capacidade de análise e síntese ( GVUSC-02).
• Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica ( GVUSC-05).
• Capacidade de traballar de forma autónoma e en equipo ( GVUSC-06).
Competencias disciplinares:
• Principios básicos e aplicados da resposta inmune ( CEDVUSC-05).
• Coñecemento e diagnóstico das distintas enfermidades animais, individuais e colectivas, e as súas medidas de prevención, con especial énfase nas zoonosis e nas enfermidades de declaración obrigatoria ( CEDVUSC-08).
Competencias profesionais:
• Realizar a historia e a exploración clínica dos animais (D1 VUSC-01).
• Recoller e remitir especímenes co seu correspondente informe (D1 VUSC-02).
• Diagnosticar as enfermidades máis comúns, mediante a utilización dos protocolos e técnicas complementarias de diagnóstico (D1 VUSC-04).
• Realizar estudos epidemiolóxicos e desenvolver programas de prevención, control e erradicación das enfermidades animais, con especial atención ás enfermidades de declaración obrigatoria e zoonosis (D1 VUSC-05).
Competencias académicas:
• Analizar, sintetizar, resolver problemas e tomar decisións nos ámbitos profesionais do/a veterinario/a ( CEAVUSC-01).
• Coñecer e aplicar o método científico na práctica profesional incluíndo a medicina baseada na evidencia ( CEAVUSC-05).
Competencias transversais:
• Capacidade para o razoamento e a argumentación ( CTVUSC-01).
• Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada por diversos medios, como información bibliográfica e Internet, e analizala dunha forma crítica ( CTVUSC-02).
• Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible ( CTVUSC-03).
• Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, coherente e concisa ( CTVUSC-04).
• Habilidade no manexo das TICs. ( CTVUSC-05).
• Utilización de información en lingua estranxeira ( CTVUSC-06).
• Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos ( CTVUSC-07).
Sendo esta unha materia orientada a futuros profesionais veterinarios, pretendemos cumprir coas seguintes condicións metodolóxicas básicas:
a) Mantemento dun equilibrio entre a adquisición de coñecementos teóricos e de habilidades prácticas; non debemos esquecer que nesta disciplina deberán adquirirse unha serie de habilidades necesarias para o exercicio profesional da veterinaria.
b) Promover a constante procura de nova información: esta non é unha disciplina estática e atópase en continua evolución, polo que é necesario que o alumno aprenda a buscar nova información, analizándoa desde unha posición crítica.
As actividades formativas con presenza do profesor serán:
• Clases maxistrais (grupo grande; 35 h): lección impartida polo profesor que pode ter formatos diferentes (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, directrices xerais da materia). O profesor pode contar con apoio de medios audiovisuais e informáticos, pero, en xeral, os estudantes non os necesitan manexar en clase.
• Prácticas de encerado (EINF I PE1-3) (grupo grande; 3 h): clase teórico-práctica na que os alumnos recibirán formación sobre aspectos prácticos relacionados co exercicio da profesión, discutíndose devanditos aspectos polo conxunto dos alumnos.
• Seminarios (EINF I S1-3) (grupo grande; 3 h): clase teórico-práctica na que os alumnos recibirán formación sobre aspectos concretos relacionados coas diferentes especies animais estudadas. Na medida do posible, tentarase convidar a profesionais de recoñecido prestixio de cada un destes sectores. Ofertaranse tres seminarios de 3h, enfocados cada un deles nas diferentes especies estudadas. O alumnado deberá inscribirse e asistir obrigatoriamente ao seminario no que se inscribiu; opcionalmente, tamén se poderá asistir de maneira voluntaria aos demais seminarios.
• Prácticas clínicas (EINF I C1-5) (grupos reducidos/moi reducidos; 18 h): prácticas manuais (“ hands on training”) nas que o estudante leva a cabo en por si procedementos e técnicas clínicas sobre animais vivos ou os seus cadáveres, en visitas a granxas ou establecementos nas que o estudante desenvolve un traballo activo, non como mero observador.
• Titorías (EINF I T) (grupos moi reducidos ou individuais; 1 h): titorías programadas polo profesor ou a solicitude do alumno en horarios establecidos, dedicadas á supervisión de traballos, aclaración de dúbidas sobre a materia, exercicios, programas, lecturas ou outras tarefas propostas, debate ou comentario de traballos.
Dentro desta estrutura, podemos describir varias partes neste curso:
A.- Traballo teórico: o profesor expoñerá os temas incluídos no programa da materia, e o alumno deberá adquirir os coñecementos básicos da disciplina. O alumno deberá compaxinar a asistencia a estas clases teóricas coa lectura dos textos recomendados para ampliar os seus coñecementos. Inclúense dentro deste grupo as clases maxistrais, as prácticas de encerado, os seminarios e as titorías. En todos os casos se lle facilitará ao alumnado os guións das clases teóricas así como diversos documentos que se empregarán durante as prácticas de encerado e/ou os seminarios.
B.- Traballo en grupos de 4-5 alumnos: dous supostos prácticos das diferentes especies que terán que resolver de maneira autónoma fóra do horario de clase e presentar por escrito. Os alumnos deberán indagar ata establecer un protocolo de actuación e responder as cuestións expostas baseándose nos coñecementos adquiridos a través das clases teóricas, da bibliografía recomendada e das ferramentas de procura de información dispoñibles. De xeito xeral e co fin de repartir a carga de traballo ao longo de todo o semestre, disporase de medio semestre para cada un dos supostos prácticos; ditos supostos facilitaranse e terán que ser entregados resoltos a través da aula virtual dentro do prazo establecido (metade do semestre para o primeiro e último día do periodo lectivo para o segundo). Ademais dos dous supostos, os estudantes deberán elaborar tamén en grupo un traballo sobre ictiopatoloxía fose do horario de clase, que consistirá en elaborar unha infografía sobre algunha das patoloxías incluídas no temario que afectan as especies acuáticas; este traballo exporase ao comezo do semestre e dispoñerase de todo o semestre para a súa realización e presentación.
Tanto para os supostos como para o traballo de ictiopatoloxía, non se valorará ningún traballo entregado fóra de prazo.
C.- Traballo Práctico: ao longo de todo o curso, o alumno deberá participar nas prácticas clínicas da materia, para poder desenvolver as habilidades necesarias para o futuro exercicio profesional. Debido a que o desenvolvemento da práctica EINF I C5 implica a realización de procedementos invasivos en animais vivos, é imprescindible que os alumnos acrediten o adestramento previo dos devanditos procedementos con modelos animais. Para iso, os alumnos deberán adestrar os procedementos que levarán a cabo posteriormente na práctica utilizando o módulo de porcino correspondente na aula de Habilidades Clínicas de forma autónoma en horario fóra de clase. Para iso facilitaráselles aos alumnos as instrucións para levar a cabo os procedementos requiridos. Antes do desenvolvemento da práctica comprobarase que os alumnos realizaron esta actividade previamente, de tal maneira que aqueles que non acrediten este adestramento non poderán realizar a práctica clínica correspondente.
Para cada práctica, avaliarase o coñecemento adquirido polo alumno mediante cuestionarios, rúbricas ou ferramentas similares, realizando dita avaliación na propia práctica. Cabe salientar que a realización destas prácticas é obrigatoria para superar a materia, así como obter como mínimo 4 puntos sobre 10 no total da avaliación práctica (media das cinco prácticas).
Apoios ao curso:
Durante todo o curso os alumnos dispoñerán dun apoio presencial, podendo realizar consultas aos distintos profesores da materia, nas horas de titoría indicadas. Tamén dispoñerán dun apoio virtual, podendo facer as consultas a través do correo electrónico.
Ademais, no curso de “Enfermidades Infecciosas I” do CAMPUS VIRTUAL da USC o alumno atopará diversas ferramentas de contidos e de comunicación. A finalidade deste curso é integrar as tecnoloxías da información e a comunicación (TIC) na docencia da materia.
A cualificación de cada estudante farase mediante avaliación continua e a realización dun exame final.
A avaliación continua contemplará as cualificacións obtidas tanto nos supostos prácticos e o traballo de ictiopatoloxía expostos que deben realizar en grupos (4-5 alumnos) como nas diferentes actividades de avaliación das prácticas clínicas (cuestionarios, avaliación mediante rúbrica, etc.).
Así, a avaliación final do alumno terá en conta os seguintes aspectos:
1. Realización obrigatoria das prácticas clínicas e asistencia obrigatoria ao seminario escollido.
2. Supostos Prácticos e traballo de ictiopatoloxía: os alumnos desenvolverán en grupos de 4-5 persoas un total de dous supostos prácticos e un traballo sobre ictiopatoloxía ao longo do curso, que entregarán sempre dentro do prazo establecido. Valorarase a resolución destes e os coñecementos da materia demostrados.
3. Avaliación das prácticas clínicas, xa sexa mediante cuestionario, rúbrica ou outros métodos de avaliación. Será obrigatorio obter como mínimo 4 puntos sobre 10 no total de avaliación de prácticas para poder superar a materia.
4. Exame Escrito: neste apartado valoraranse os coñecementos teórico-prácticos alcanzados polo alumno. Realizarase un exame final nas datas establecidas na Programación Académica da Facultade de Veterinaria, y será necesario obter como mínimo 5 puntos sobre 10 para poder superar a materia. O exame final será unha proba que constará de:
• 40-50 preguntas tipo test de reposta única entre catro posibles opcións. Cada 2 respostas erróneas descontarase unha pregunta correcta. A puntuación desta parte representará o 50% da nota do exame.
• 4 preguntas curtas a desenvolver de forma esquemática; estas preguntas poderán conter subapartados para responder de forma breve. Cada pregunta puntuarase de 0 a 10 puntos, e a puntuación desta parte (media das 4 preguntas) representará o 50% da nota do exame.
• Os exames de todas as convocatorias do curso terán un formato similar e a nota final calcularase de igual modo.
Cabe sinalar que os contidos expostos nos seminarios e prácticas de encerado tamén poder ser incluido no exame teórico.
Para os casos de realización fraudulenta ou plaxio de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Tras a publicación das notas provisionais de cada exame, o alumno poderá revisar o seu exercicio e expor as dúbidas, suxerencias ou reclamacións que considere oportunas. A data e lugar das revisións, será publicada xunto coas puntuacións dos exames.
Cualificación Final da Materia:
A cualificación final da materia será da seguinte maneira:
• Avaliación continua: 35 %da calificación repartida do seguinte xeito:
o Supostos prácticos: 20% (10% cada un).
o Actividades de avaliación de prácticas clínicas: 10%. Para superar a materia será preciso obter como mínimo 4 puntos sobre 10 no total das actividades.
o Traballo de Ictiopatoloxía: 5%.
• Exame escrito: 65% da cualificación final. Para superar a materia terá que superarse o exame final cunha nota igual ou superior ao 50% do seu valor (5/10 puntos).
Nesta materia non se concede dispensa total. En base á Instrución Nº1/2017 da Secretaría Xeral, aqueles estudantes aos que se lles conceda dispensa parcial non terán a obrigación de asistir ás clases expositivas e prácticas de encerado, pero mantense a obrigación de asistencia ás prácticas clínicas e o seminario escollido. Independentemente de que se conceda ou non a dispensa parcial, o sistema de avaliación será o mesmo para todos os estudantes, xa que nas actividades nas que se concede dispensa parcial non se realizan actividades de avaliación de maneira presencial.
Recomendacións para a Avaliación:
É moi recomendable participar na realización dos supostos prácticos e o traballo sobre ictiopatoloxía xa que supoñen o 25% da cualificación final. Tamén é de destacar que é obrigatorio realizar todas as prácticas clínicas así como asistir ao seminario escollido para poder superar a materia.
En canto ás recomendacións á hora de enfrontarse a un exame final, é importante lembrar aos alumnos que é imprescindible ler detidamente os enunciados de cada pregunta e de todas as posibles respostas. Nas preguntas curtas o alumno deberá axustarse ao preguntado e responder con claridade e esquematicamente.
Recomendacións para a Recuperación:
É importante ter en conta unha serie de aspectos no caso de que o alumno non supere a materia nunha convocatoria determinada:
• Non se manteñen as cualificacións dos exames escritos, polo que o alumno deberá novamente examinarse do contido teórico da materia.
• Gardaranse as cualificacións obtidas nos supostos prácticos, o traballo sobre ictiopatoloxía así como a avaliación das prácticas clínicas cumprindo os seguintes requisitos:
o Para que se manteña a avaliación das prácticas clínicas os alumnos deberán asistir a todas as sesións prácticas e obter polo menos 4 puntos sobre 10 no total da avaliación de prácticas.
o A avaliación dos supostos prácticos, o traballo sobre ictiopatoloxía e das prácticas clínicas poderase manter durante un máximo de dous cursos posteriores ao curso no que se realizou dita avaliación.
o O alumnado que xa teña unha cualificación previa dos supostos prácticos, o traballo sobre ictiopatoloxía e/o das prácticas clínicas poderá solicitar a repetición da avaliación dalgún ou ambos os supostos, o traballo sobre ictiopatoloxía ou do conxunto das prácticas clínicas (non se poderán repetir prácticas individuais). No caso de que o alumno desexe repetir algunha destas actividades, isto implicaría a renuncia á cualificación previa que obtivese para esa actividade. Os alumnos que queiran repetir algunha das actividades da avaliación continua deberán comunicalo ao coordinador da materia ao comezo do curso.
Traballo presencial na aula:
• Clases expositivas: 35 h
• Prácticas clínicas: 18 h
• Seminarios: 3 h
• Prácticas de encerado: 3 h
• Titorías: 1 h
Total horas de traballo presencial: 60 h
Traballo persoal do estudante:
• Estudo individual: 49 h
• Elaboración de memorias de prácticas: 4 h
• Elaboración de traballos: 9 h
• Revisión bibliográfica, uso da biblioteca, etc: 4 h
• Asistencia a charlas u outras actividades recomendadas: 1 h
• Resolución de casos/problemas: 20 h
• Realización de exames: 3 h
Total horas de traballo persoal do estudante: 90 h
Total Traballo do estudante: 150 h
Para o estudo do contido da disciplina teranse en conta as seguintes consideracións:
• Diagnóstico diferencial entre as diferentes enfermidades infecciosas que afectan a unha determinada especie animal é fundamental. Para o seu estudo e comprensión aconséllase elaborar cadros sinópticos que inclúan os principais datos epidemiolóxicos, signos clínicos e lesións características de cada unha das enfermidades obxecto de estudo e realizar un estudo comparativo do mesmo en base aos datos similares e excluíntes de cada unha delas
• Para a aprendizaxe das técnicas de diagnóstico de laboratorio de cada enfermidade é conveniente clasificar as diferentes enfermidades infecciosas polo axente etiológico, independentemente da especie animal afectada e o sistema orgánico afectado. Posteriormente anotaranse as principais técnicas de laboratorio aplicadas para cada enfermidade e poderase comprobar a súa analogía segundo as etiologías de cada enfermidade:
o Técnicas analíticas para bacterias e segundo o tipo de bacterias, algunhas máis específicas
o Técnicas analíticas para virus e segundo o tipo de virus, algunhas máis específicas, etc….
• Para o estudo das medidas de prevención, control e erradicación de diversas enfermidades é conveniente realizalo en bloques de enfermidades que teñan en común as medidas xerais ( ex.: enfermidades respiratorias, etc…) e posteriormente estudar as medidas específicas dalgunhas das enfermidades.
• Para o coñecemento das diferentes pautas de vacinación fronte a cada enfermidade infecciosa sempre é de gran utilidade ter en conta en que época do ano, idade de animais afectados ou fase de produción onde con maior frecuencia aparece a enfermidade e, por tanto, cando interesa utilizar a vacinación.
En conclusión, é esencial a aprendizaxe da disciplina desde un punto de vista diferencial e comparativo entre as diferentes enfermidades infecciosas obxecto de estudo e non o estudo independente de cada unha delas
Por último, para a aprendizaxe, estudo e comprensión dos supostos prácticos é esencial que o alumno non perda en ningún momento o sentido práctico que hai que darlle no seu desenvolvemento, aplicando os coñecementos teóricos aprendidos, pero cunha visión lóxica, económica, factible, segundo mentalidade do gandeiro, etc.
Materiais:
Facilitaranse, con anterioridade ao seu desenvolvemento en clase, os resumos das presentacións que serán utilizadas nas sesións teóricas en pdf no curso da materia no Campus Virtual.
Este material débese completar cos apuntamentos e notas tomadas en clase.
Método de traballo aconsellado e actividades a realizar:
O alumno debe completar a presentación dos temas coas notas e aclaracións realizadas nas clases teóricas.
Aconséllase revisar os sistemas de produción que se vexan reflectidos segundo a especie estudada.
Tamén é importante o revisar os materiais de cada especie antes de realizar as prácticas correspondentes para poder obter un mellor aproveitamento destas.
Coordinador: Alberto Prieto Lago
Gonzalo Fernández Rodríguez
- Departamento
- Patoloxía Animal
- Área
- Sanidade Animal
- Correo electrónico
- gonzalo.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Alberto Prieto Lago
Coordinador/a- Departamento
- Patoloxía Animal
- Área
- Sanidade Animal
- Correo electrónico
- alberto.prieto [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
José Manuel Diaz Cao
- Departamento
- Patoloxía Animal
- Área
- Sanidade Animal
- Correo electrónico
- josemanueldiaz.cao [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Susana Remesar Alonso
- Departamento
- Patoloxía Animal
- Área
- Sanidade Animal
- Correo electrónico
- susana.remesar [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Cristiana Filipa Cazapal Monteiro
- Departamento
- Patoloxía Animal
- Área
- Sanidade Animal
- Correo electrónico
- cristiana.cazapal [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Martes | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /TI-ECTS09 | Castelán | Aula 4 |
10:00-11:00 | Grupo /TI-ECTS12 | Castelán | Aula 4 |
10:00-11:00 | Grupo /TI-ECTS03 | Castelán | Aula 4 |
10:00-11:00 | Grupo /TI-ECTS06 | Castelán | Aula 4 |
10:00-11:00 | Grupo /TI-ECTS08 | Castelán | Aula 4 |
10:00-11:00 | Grupo /TI-ECTS11 | Castelán | Aula 4 |
10:00-11:00 | Grupo /TI-ECTS01 | Castelán | Aula 4 |
10:00-11:00 | Grupo /TI-ECTS04 | Castelán | Aula 4 |
10:00-11:00 | Grupo /TI-ECTS07 | Castelán | Aula 4 |
10:00-11:00 | Grupo /TI-ECTS13 | Castelán | Aula 4 |
10:00-11:00 | Grupo /TI-ECTS10 | Castelán | Aula 4 |
10:00-11:00 | Grupo /TI-ECTS02 | Castelán | Aula 4 |
10:00-11:00 | Grupo /TI-ECTS05 | Castelán | Aula 4 |
Mércores | |||
17:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3 |
Xoves | |||
17:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3 |
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3 |
14.05.2025 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
14.05.2025 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
14.05.2025 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
30.06.2025 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
30.06.2025 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 4 |