Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Fundamentos da Análise Económica
Áreas: Fundamentos de Análise Económica
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
No curso constrúese un marco actualizado e comprensible da macroeconomía, co obxectivo de que o estudante obteña unha visión integrada desta materia, facilitando que entre en contacto cos acontecementos macroeconómicos actuais dos que debe alcanzar unha comprensión profunda. O curso busca fornecer ao estudante unha base ampla que lle permita abordar posteriores cursos avanzados de macroeconomía. Para axudar ao estudante a comprender e asimilar a materia, ilústranse os desenvolvementos teóricos de cada parte con datos relevantes e cuestións actuais de política económica.
I. INTRODUCIÓN
II. MERCADO DE TRABALLO
Tema 1. O mercado de traballo competitivo
• Medir a Economía: indicadores e fluxos do mercado de traballo.
• O desemprego, a taxa de paro e a taxa natural de paro
• O Mercado de traballo Competitivo
• Explicacións do Paro Friccional e Estrutural
Tema 2. O mercado de traballo nun contexto non competitivo
• A curva de determinación de prezos
• A curva de fixación de salarios
• Nivel Natural de Desemprego e Nivel Natural de Produción
• Políticas do Mercado Laboral para abordar o desemprego e a desigualdade
III. TEORÍA DO CRECEMENTO ECONÓMICO
Tema 3. O Modelo de Solow
• A Teoría do Crecemento
• A Acumulación de Capital e a Regra de Ouro
• O crecemento da poboación
Tema 4. A Teoría do Crecemento Endóxeno
• O Modelo de Solow con progreso tecnolóxico
• Análise empírica do crecemento
• Políticas para favorecer o crecemento
• Modelos de Crecemento Endóxeno
IV. CICLOS ECONÓMICOS
Tema 5. Introdución ás Fluctuaciones Económicas
• As fluctuaciones económicas. Concepto e evidencia
• O curto prazo e o longo prazo
• Demanda Agregada, Oferta Agregada e Ciclos Económicos
Tema 6. Modelo Dinámico das Fluctuaciones Económicas
• O Modelo DADE- OAD
• Efecto de cambios nas variables exógenas
• Determinación da Política Monetaria
• Ciclos Reais e Nova Economía Keynesiana
IV. O SECTOR PÚBLICO
Tema 7. Déficit orzamentario e Débeda pública
• Problemas de medición
• A teoría tradicional da débeda
• A equivalencia ricardiana
• Outras cuestiones sobre a débeda pública
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA:
MANKIW, N. GREGORY (2020): MACROECONOMÍA, Antoni Bosch editor, 10ª Edición.
BLANCHARD, O. (2017): MACROECONOMÍA, Editorial Pearson, 7ª Edición.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA:
ACEMOGLU, D. Y J. ROBINSON (2013): Por qué fracasan los países. Planeta, Barcelona.
ABEL, ANDREW B. y BERNANKE, BEN S. (2004): MACROECONOMÍA, Pearson Educación, 4ª Edición.
BLANCHARD, OLIVIER (2017): MACROECONOMÍA, Pearson, 7ª Edición.
BELZUNEGUI et. al. (2007): MACROECONOMÍA. Cuestiones y Ejercicios resueltos. Pearson Educación.
JONES, CHARLES I (2000): INTRODUCIÓN AL CRECIMIENTO ECONÓMICO. Pearson Educación.
HELPMAN, E. (2007): El misterio del crecimiento económico. Antoni Bosch, Barcelona
KRUGMAN, P. Y R. WELLS (2007) INTRODUCCIÓN A LA ECONOMIA: MACROECONOMIA, Editorial Reverte.
WEIL, D.N. (2006): Crecimiento económico. Pearson, Madrid.
O longo do curso facilitaranse outras lecturas obrigatorias e optativas.
Web relacionadas
Banco de España: www.bde.es
Banco Central Europeo: http://www.ecb.int/home/html/lingua.es.html
Instituto Nacional de Estadística: www.ine.es
Eurostat: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home/
Competencias da titulación as que contribue a materia Macroeconomia II
- Posuír e comprender os coñecementos que definen a economía e dentro de ela a macroeconomía como disciplina científica, incluíndo as súas teorías, historia, métodos, técnicas e áreas de aplicación.
- Saber elaborar e defender argumentos sobre cuestións económicas a un nivel xeral e non especializado, así como resolver problemas sobre estas cuestións, facendo uso dos seus coñecementos sobre a realidade económica, as teorías, os modelos e os métodos científicos propios da economía.
- Saber identificar, reunir e interpretar datos relevantes sobre cuestións económicas, incorporando na elaboración de xuízos e propostas as consideracións pertinentes sobre a súa dimensión social, científica ou ética.
- Saber comunicar información, ideas, problemas e propostas de solución a cuestións de índole económica tanto a un público especializado como non especializado, facendo uso tanto de linguaxe verbal e escrito como nos medios e técnicas de representación de relacións que se utilizan na macroeconomía.
- Posuír os coñecementos analíticos básicos para estudar economía e adquirir as habilidades de aprendizaxe necesarias para continuar estudando e para emprender estudios especializados.
Competencias específicas da materia:
Competencias específicas da materia:
- Coñecemento dos conceptos e indicadores básicos que se utilizan na análise macroeconómica do longo prazo e dos ciclos económicos.
- Dominio dos modelos básicos que se utilizan para o estudo do crecemento económico a longo prazo e das flutuacións económicas de curto prazo.
- Profundar nos modelos que serven para estudar o comportamento do consumo, o investimento e o funcionamento do mercado de traballo.
- Estudar o papel que xoga o diñeiro, os mercados financeiros e a política monetaria nas flutuacións económicas.
- Capacidade de aplicar modelos teóricos á interpretación dos datos macroeconómicos.
- Proporcionar racionalidade á análise e á descrición de calquera aspecto da realidade macroeconómica relacionada co desemprego, o crecemento a longo prazo e as flutuacións económicas de curto prazo.
O traballo na aula combina exposicións teóricas con clases interactivas para resolver exercicios, analizar casos e analizar e discutir problemas.
Estará operativa unha aula virtual para o seguimento do ensino expositivo e interactivo.
A avaliación da materia ten en conta todas as actividades que se deben levar a cabo ao longo do semestre, tendo en conta os diferentes aspectos da adquisición de habilidades ás que contribúe, así como outros aspectos como a claridade e a capacidade expositiva, o dominio da terminoloxía da materia ou a participación activa.
Sistema de avaliación da aprendizaxe:
A cualificación final componse dun 30% correspondente á avaliación continua e un 70% a un exame final.
As probas de avaliación continua non serán recuperables, xa que o obxectivo da súa realización é coñecer a evolución da aprendizaxe do alumno durante o curso.
A asistencia ás clases interactivas é obligatoria en, polo menos, o 80% das sesión, para que sea considerada a aviación continua na calificación final.
En canto á cualificación da avaliación continua, terase en conta só para o ano académico correspondente (é dicir, para a primeira oportunidade maio-xuño e a segunda oportunidade de xullo) e non se manterá para os cursos posteriores.
Cando o estudante non realiza ningunha actividade académica que poida avaliarse indicarase como "non presentado".
Os estudantes que reciben unha exención de asistencia, seguindo a Instrución Non. 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a exención de asistencia a clase en certas circunstancias, serán avaliados cun exame final específico que representará o 100% da cualificación.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito no "Regulamento de avaliación do rendemento académico dos alumnos e de revisión de cualificacións".
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA:
Docencia expositiva: 31 horas
Docencia interactiva: 17 horas
Proba final: 2 horas
Total horas de traballo presencial na aula: 50 horas
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO
Estudo autónomo individual ou en grupo: 20 horas
Redacción de exercicios, conclusións ou outros traballos: 30 horas
Preparación de exames: 35 horas
Lecturas recomendadas e actividades en biblioteca: 10 horas
Total horas de traballo persoal do alumno: 95 horas
A asistencia regular ás sesións, a participación activa e a revisión da bibliografía son os elementos fundamentais para o aproveitamento desta materia. Recoméndase que o alumno realice un seguimento continuo da materia, dada a interrelación existente entre os distintos temas do programa.
Maria Dolores Riveiro Garcia
Coordinador/a- Departamento
- Fundamentos da Análise Económica
- Área
- Fundamentos de Análise Económica
- Teléfono
- 881811536
- Correo electrónico
- dolores.riveiro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Melchor Fernandez Fernandez
- Departamento
- Fundamentos da Análise Económica
- Área
- Fundamentos de Análise Económica
- Teléfono
- 881811551
- Correo electrónico
- melchor.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Yolanda Pena Boquete
- Departamento
- Fundamentos da Análise Económica
- Área
- Fundamentos de Análise Económica
- Correo electrónico
- yolanda.pena.boquete [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Axudante Doutor LOSU
Xoves | |||
---|---|---|---|
11:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 24 |
15:00-16:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 24 |
Venres | |||
11:00-12:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 24 |
15:00-17:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 24 |
28.05.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula 08 |
28.05.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 08 |
28.05.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 08 |
28.05.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula 08 |
28.05.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 08 |
28.05.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula 08 |
28.05.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula A |
28.05.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
28.05.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula A |
28.05.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A |
28.05.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula A |
28.05.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula 07 |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 07 |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula 07 |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula 07 |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 07 |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 07 |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula B |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula B |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula B |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_02 | Aula B |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula B |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula B |