Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 17 Clase Interactiva: 22 Total: 41
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
- Identificar as necesidades de información no ámbito da dirección financeira e contable que deben ser atendidas mediante os sistemas de información da empresa.
· Coñecer as tecnoloxías actuais de maior impacto no sistema informativo para a dirección financeira e contable.
· Colaborar no deseño e estrutura do sistema de información para a contabilidade e as finanzas.
· Manexar un sistema de xestión integral da empresa (ERP), así como ferramentas de intelixencia de negocios no ámbito contable e financeiro.
· Desenvolver un modelo básico de análise de información a partir dun repositorio de información en XBRL.-
· Arquitectura básica dos sistemas de información contables e financeiros.
· Módulos para a xestión contable nos sistemas de xestión integral da empresa (ERP).
· Módulos para a xestión financeira nos sistemas de xestión integral da empresa (ERP).
· Reporting dixital e linguaxe XBRL.
Básica:
LAUDON, K. e LAUDON, J. (2016): Sistemas de información gerencial: administración de la empresa dixital. Editorial Pearson –Prentice Hall
Complementaria:
Gómez Fernández, Luís; Fernández Rivero, Pedro Pablo (DL 2015): Como implantar un SGSI segundo UNE-ESO/IEC 27001:2014 e a súa aplicación nel Esquema de Seguridade Nacional. Madrid: Aenor Edicións.
STAIR, R., e REYNOLDS, G. (2013). Fundamentals of information systems. Cengage Learning.
SERRANO, F. (2010): Deseño del sistema informativo contable dunha entidade. Universidade de Alcalá de Henares.
LAUDON, K. e GUERCIO, C. (2009): Ecommerce: negocios, tecnoloxía, sociedade. Editorial Pearson –Prentice Hall (cuarta edición).
AECA. Comisión de novas tecnoloxías: Sistemas de información integrados – ERP.
AECA. Comisión de novas tecnoloxías: XBRL: un estándar para el intercambio de información económico e financeira.
http://iacobus.usc.es/searchgag/r?SEARCH=Sistema+informativo+contable
BÁSICAS E XERAIS:
CG1 - Adquirir un conxunto de coñecementos teóricos e prácticos en relación co proceso de creación e administración de empresas na era dixital
CG2 - Identificar, reunir, analizar e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial e tecnolóxico
CG3 - Aprender a planificar e implantar as novas tecnoloxías para contribuír á mellora da competitividade das empresas
CG7 - Coñecer e empregar correctamente as ferramentas informáticas e as novas tecnoloxías relacionadas coa xestión empresarial
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
TRANSVERSAIS:
CT2 - Buscar, procesar, analizar e sintetizar información procedente de distintas fontes
CT5 - Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica
CT10 - Habilidade no manexo de ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC)
ESPECÍFICAS:
CE16 - Entender os sistemas de información empresarial, tomando en consideración as súas tres dimensións específicas (informacional, tecnolóxica e organizativa) e tomar decisións relacionadas coa súa especificación, deseño e implantación
CE17 - Propoñer e codirigir a integración dos sistemas de información avanzados e coñecer as súas aplicacións nos distintos ámbitos da xestión da empresa, atendendo a requisitos de calidade, seguridade e protección da información, facendo uso da criptografía, intelixencia artificial e big data
CE3 - Analizar, diagnosticar e tomar decisións nas distintas áreas funcionais da xestión de empresas seleccionando e aplicando as ferramentas tecnolóxicas máis apropiadas
CE5 - Comprender o rol integrador da tecnoloxía e coñecer os principais produtos tecnolóxicos e tendencias da tecnoloxía asociados aos diversos ámbitos da xestión empresarial
Docencia expositiva: está orientada á presentación dos contidos teóricos da materia. Empregarase fundamentalmente a lección maxistral. Tamén se pode utilizar un modelo híbrido combinando a clase presencial con outros recursos didácticos e audiovisuais a través do Campus Virtual.
Docencia interactiva de seminario: estará orientada a fomentar unha participación activa do alumnado e a achegalo aos aspectos prácticos da materia, mediante a utilización de estudos do caso, discusións e debates, resolución de problemas, realización de traballos en grupos ou individuais con ou sen exposición en público, aprendizaxe baseada en problemas (ABP), entre outras actividades.
Docencia interactiva na aula de informática: se instrumentará a través do uso de ferramentas informáticas relevantes para a compresión e a aprendizaxe da materia.
Titorías en aula en grupos reducidos: utilizaranse para resolver dúbidas, fornecer información, preparar as exposicións e revisar prácticas ou exercicios. Servirán tamén para establecer un contacto máis directo entre os propios alumnos/as e entre estes/as e o profesor/a.
Talleres: utilizaranse para desenvolver contidos específicos tanto teóricos como prácticos a través dun proceso de aprendizaxe activa, participativo e aberto.
A materia segue a avaliación continua. Tamén se poderá superar a materia na proba teórica-práctica final.
Na segunda semana de clase deberase elixir, a través da aula Virtual, cal é o sistema de avaliación polo que se opta (continua ou proba teórico-práctica) nesta convocatoria.
Sistema de avaliación:
Instrumento: Exame teórico-práctico a realizar na data oficial e nas condicións técnicas establecida polo centro. Peso: 60%
Instrumento: Avaliación continua que valora o esforzo e o progreso na aprendizaxe, e incentiva unha dedicación constante á materia ao longo do cuadrimestre. Peso 40%
AVALIACIÓN CONTINUA
ASPECTOS: Participación en clase. Realización de traballos , actividades e resolución de exercicios e probas individuais e en grupo.
CRITERIOS: Participación activa nas actividades realizadas en clase. Entrega dos documentos no que se resolvan as actividades propostas. Cumprimento dos prazos de entrega de traballos, actividades e probas establecidos. Realización da avaliación por pares. Adecuación do traballo á proposta realizada. Grao de profundidade con que se analizou e calidade da documentación. Estrutura e presentación. Claridade e capacidade expositiva. Dominio da terminoloxía propia da materia.
INSTRUMENTOS: Observación e notas do profesor recollidas no desenvolvemento das sesións expositivas e interactivas. Valoración dos traballos, actividades, exercicios e probas realizados durante cúrsoo, tanto en sesións expositivas como interactivas. Avaliación outorgada polos compañeiros, de ser o caso. Participación nas tarefas obrigatorias, con independencia da súa natureza avaliable.
ELEMENTOS AVALIABLES:
Traballos en grupo (ata 5 puntos)
Traballos individuais (ata 5 puntos)
Participación na aula e nas actividades propostas (ata 2 puntos).
TEÓRICA-PRÁCTICA FINAL
ASPECTO: Conceptos estudados na materia.
CRITERIO: Dominio dos conceptos teóricos estudados e da súa aplicación práctica.
INSTRUMENTO: Exame teórico-práctico a realizar na data oficial establecida polo centro.
CONVOCATORIA DE XANEIRO
Avaliación continua:
Para poder superar a materia baixo este sistema, deberase participar en todas as tarefas propostas, avaliables ou non. Deberase obter un mínimo de 2 puntos tanto no apartado de traballos en grupo como no de traballos individuais.
Avaliación por proba teórico-práctica:
A proba teórica-práctica terá un valor máximo de 6 puntos.
A nota final obtida será o resultado de sumar os elementos avaliables da avaliación continua grupais coa nota conseguida na proba teórica-práctica. Deberase obter un mínimo de 5 puntos na proba para poder superar a materia.
Os elementos avaliables da avaliación continua grupais entregados terán un peso de ata 4 puntos. O seu valor final na nota obterase aplicando unha regra de tres simple.
CONVOCATORIA DE JULIO
Proba teórica-práctica final
ASPECTO: Conceptos estudados na materia.
CRITERIO: Dominio dos conceptos teóricos e da súa aplicación práctica.
INSTRUMENTO: Exame teórico-práctico a realizar na data oficial e nas condicións técnicas establecidas polo centro.
PESO: Valor máximo 60%
Nota final: o alumno deberá obter 4 puntos sobre 6 para superar a materia. Non se terá en conta ningunha nota obtida na avaliación continua da materia.
DISPENSA DE ASISTENCIA A CLASE
As persoas que, seguindo o recolleito na instrución nº 1/2017, de Secretaría Xeral, sobre dispénsaa da asistencia a clase en determinadas circunstancias, teñan dereito a @dicha dispensa seguirán o sistema de avaliación de Exame teórico práctico, podendo entregar os traballos individuais como parte avaliable segundo a norma xeral para a convocatoria de Xaneiro.
Tempo de estudos e de traballo persoal que debe dedicar o estudantado para superala
A materia é de 4,5 créditos.
As horas de traballo totais distribúense do seguinte modo: Horas de clase expositiva e interactiva, titorías e avaliación na modalidade que se determine: 41.
Traballo persoal do alumno: 71,5.
Superar as materias de contabilidade e finanzas obrigatorias en cursos anteriores.
Coñecementos básicos de aplicacións ofimáticas básicas.
Coñecementos básicos das ferramentas da internet relacionadas coa comunicación.
Hase de ter presente que no sistema de avaliación continuada a data de entrega do primeiro traballo, que non se pode modificar, pode estar dentro do prazo de matrícula polo que se fai imprescindible o matricularse na materia canto antes para poder acceder ao Campus Virtual.
A única excepción que se terá en conta é a dos alumnos de programas de intercambio ou aqueles pendentes de convalidaciones, xa que son situacións alleas ao control do estudante.
ALUMNADO REPETIDOR
O alumnado repetidor é, a efectos de avaliación, alumnado de primeira matrícula polo que os traballos entregados en anos anteriores non se terán en conta.
Carlos Figueroa Herrero
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 982824448
- Correo electrónico
- c.figueroa [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Luns | |||
---|---|---|---|
09:45-10:45 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula Informática 1 |
13.01.2025 19:00-22:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
12.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |