Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 30 Clase Interactiva: 20 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo desta materia é achegar os coñecementos e ferramentas básicas para entender, analizar e valorar as decisións relativas ao ámbito da xestión empresarial. Isto implica, por unha banda, ter unha visión da empresa e as súas áreas funcionais, particularmente das empresas baseadas en tecnoloxías de IA. Por outra banda, ponse o foco na análise da información económico-financeira e na toma de decisións de investimento e de financiamento, apoiándose para iso no uso de ferramentas informáticas.
BLOQUE I. CONTEXTUALIZACION
1. Introdución á actividade empresarial na contorna actual
2. Emprendemento: a IA como oportunidade de negocio
BLOQUE II. AS ÁREAS FUNCIONAIS DA EMPRESA
3. Administración e dirección da empresa.
4. Produción e recursos humanos
5. Comercialización e márketing.
6. A información financeira como base para a toma de decisións
7. Finanzas (1): Análise de investimentos
8. Finanzas (2): Fontes de financiamento xerais e específicas para startups
BLOQUE III. SEMINARIOS
• Impacto da IA na actividade empresarial
• Aplicacións da IA na xestión de organizacións: Os Sistemas de Información.
• Fundamentos de valoración financeira en Excel.
Bibliografía Básica:
GONZALEZ DOMÍNGUEZ, F.J. y GANAZA VARGAS, J.D. (coord.) (2021). Fundamentos de economía de la empresa, Pirámide.
VÁZQUEZ SUÁREZ, L. y SÁNCHEZ GÓMEZ, R. (2020): “Introducción a la gestión de empresas”. Pirámide.
Bibliografía complementaria
ARCHEL DOMENCH, P. LIZARRAGA DALLO, F. y SÁNCHEZ ALEGRÍA, S. (2008): Estados contables. Elaboración, análisis e interpretación. Ed. Pirámide. 2º Ed.
CASTRO ABANCÉNS, I. (2010). “Creación de empresas para emprendedores”. Pirámide.
GARCÍA RODRÍGUEZ, M. et al. (2018). Factoría de Economía de la Empresa. Problemas y test resueltos. Pirámide.
GÓMEZ GRAS, J.M., et al (2012). “Manual de casos sobre creación de empresas en España”. Ed. McGraw- Hill.
HOYOS IRUARRIZAGA, J. (2022): “Plan Financiero para Start ups”. ESIC editorial, 2022.
LARRÁN JORGE, M . (2009): "Fundamentos de contabilidad financiera. Teoría y práctica". Ediciones Piramide.
MONTES, R. et al, (2021): “Inteligencia Artificial y Tecnologías Digitales para los ODS”. Real Academia de Ingeniería. Microsite: https://dasci.es/ia4ods/inicio.html
PARTAL UREÑA, A. et al (2020): “Introducción a las finanzas empresariales” (3ª ed.). Ediciones Pirámide.
RODRÍGUEZ SANDIÁS, A. (2018): “Fundamentos de Cálculo Financiero con Excel”. Apuntes del GI VALFINAP de la USC.
ROUHIAINEN, L. (2021): “Inteligencia artificial para los negocios”. Social Business.
BÁSICAS E XERAIS:
CG2 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, autonomía e creatividade.
CB1 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
ESPECÍFICAS:
CE9 - Capacidade para definir e interpretar os fundamentos das organizacións, os aspectos básicos da súa organización e xestión, o proceso de innovación e a súa xestión, as súas distintas áreas funcionais e a súa contorna socioeconómica.
CE10 - Entender os novos modelos de negocio e innovación no marco das empresas baseadas na intelixencia artificial e as súas tecnoloxías.
CE11 - Capacidade para deseñar e crear modelos de valoración económico-financeira de proxectos empregando ferramentas informáticas apropiadas.
TRANSVERSAIS:
TR1 - Capacidade para comunicar e transmitir os seus coñecementos, habilidades e destrezas.
TR3 - Capacidade para crear novos modelos e solucións de forma autónoma e creativa, adaptándose a novas situacións. Iniciativa e espírito emprendedor.
TR4 - Capacidade para introducir a perspectiva de xénero nos modelos, técnicas e solucións baseadas en intelixencia artificial.
TR6 - Capacidade para integrar aspectos xurídicos, sociais, ambientais e económicos inherentes á intelixencia artificial, analizando os seus impactos, e comprometéndose coa procura de solucións compatibles cun desenvolvemento sustentable.
Sesións expositivas: Lección maxistral. O profesor expón os contidos teóricos e como estes permiten a resolución de problemas ou exercicios. Trátase de transmitir os coñecementos que lles servirán de base para aplicar logo nas clases de laboratorio, procurando unha maior implicación do alumno.
Sesións interactivas: Clases tipo seminario ou con computador. Estas clases desenvolveranse en grupos máis reducidos e terán como obxectivo a revisión de textos relativos aos contidos dalgún dos temas da materia, o desenvolvemento de casos prácticos ou a resolución de exercicios empregando como ferramenta de traballo a folla de cálculo.
O sistema de avaliación inclúe dúas partes:
a. AVALIACIÓN CONTINUA: 50% da cualificación final. Inclúense actividades en grupo e individuais (traballos e probas), que se irán facendo ao longo do curso, tanto na propia aula como nun determinado prazo. Todas estas actividades detallaranse a comezo de curso e avaliarán fundamentalmente as competencias específicas CE10 e CE11 e as competencias transversais.
b. AVALIACIÓN FINAL: 50% da cualificación final. Realizarase mediante un examen de todos os contidos traballados na materia, e que pode incluír tanto cuestións tipo test (teórico-prácticas) como cuestións de resposta breve. Este exame avaliará as competencias básicas e xerais, así como a específica CE9. Para superar a materia tense que obter un mínimo no exame do 40% da súa puntuación máxima, isto é, 4 puntos sobre 10. En caso de non superar este mínimo non se sumará a nota da parte de avaliación continua e a nota final será a do exame.
SEGUNDA OPORTUNIDADE: O exame terá unha estrutura similar á da 1ª oportunidade, e a conformación da nota final manterase igual para esta segunda oportunidade.
Terase a condición de “NON PRESENTADO” cando non se asista ao exame final, en ningunha das dúas oportunidades, con independencia da nota obtida na avaliación continua.
ALUMNADO REPETIDOR: No caso de ter acadado un mínimo do 60% da nota de avaliación continua, esta se poderá manter para o curso seguinte.
En caso de realización fraudulenta das actividades prácticas ou dos exames será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Clases maxistrais (teóricas, exercicios ou problemas): 30 h
Sesións prácticas en aula de informática: 20 h
Tutorización individual do alumnado: 1 h
Avaliación: 4 h
Traballo persoal do alumnado (estudo, realización de exercicios, prácticas, proxectos) e outras actividades (avaliación non presencial) 95 h
TOTAL: 150 H
Asistencia habitual ás clases. Manexo básico de MS Office (word, ppt e excel)
Mª Loreto Fernandez Fernandez
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811623
- Correo electrónico
- loreto.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Manuel Rieiro Garcia
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Correo electrónico
- manuel.rieiro.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Mércores | |||
---|---|---|---|
09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | IA.11 |
12:00-14:30 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | IA.12 |
Xoves | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | IA.11 |
10:00-12:00 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | IA.13 |
Venres | |||
10:30-12:30 | Grupo /CLIL_03 | Castelán | IA.13 |
23.05.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | IA.01 |
23.05.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_02 | IA.01 |
23.05.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_03 | IA.01 |
23.05.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | IA.01 |
23.05.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | IA.11 |
23.05.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | IA.11 |
23.05.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_02 | IA.11 |
23.05.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_03 | IA.11 |
23.05.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_02 | IA.12 |
23.05.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_03 | IA.12 |
23.05.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | IA.12 |
23.05.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | IA.12 |
07.07.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_03 | IA.11 |
07.07.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | IA.11 |
07.07.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | IA.11 |
07.07.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLIL_02 | IA.11 |