Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 8 Clase Interactiva: 13 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Zooloxía, Xenética e Antropoloxía Física
Áreas: Xenética
Centro Facultade de Veterinaria
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Adquisición de coñecementos avanzados sobre:
• Xenética de poboacións humanas
• Xenética e Xenómica da consanguinidade
1. Determinismo xénico na investigación de poboacións humanas
2. Estrutura xenética de poboacións humanas
3. Xenética e xenómica da consanguinidade: análises xenealóxico en pedigrís extendidos
4. Homocigósis xenómica (ROHs) e depresión consanguínea.
TEMA 1. Xenética e linguaxe: uso e abuso da metáfora
TEMA 2. Xenética e ideoloxía: determinismo xénico e “xenetización” da diferenza
TEMA 3. Xenética e variación humana
TEMA 4. Consanguinidad en sociedades humanas
TEMA 5. Xenética e rasgos complexos
Bibliografía básica:
Lohmueller K. E., Nielsen, R. (2021): Human Population Genomics. Springer.
Relethford, J. H. (2012): Human Population Genetics. Wiley-Blackwell.
Templeton, A. R. (2019): Human Population Genetics and Genomics. Academic Press.
Bibliografía complementaria:
Bittles, A. H. (2012): Consanguinity in context. Cambridge University Press.
Cavalli-Sforza, L. L., Bodmer W. F. (1971): The Genetics of Human Populations. W.H. Freeman and Company.
Oyama, S. (2000): The ontogeny of information. Duke University Press.
Vilas, R., Álvarez, G. (2023): Genética Evolutiva. Síntesis.
Competencias Básicas:
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenrolo e/ou aplicación de ideas, frecuentemente nun contexto de investigación
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que les permitan continuar estudando de un modo en gran medida auto dirixido ou autónomo.
Competencias Xerais:
CG01 - Capacidade de organización e planificación do estudio e a experimentación nas áreas de coñecementos implicadas
CG02 - Integrar coñecementos e enfrontarse á toma de decisións a partir de información científica e técnica.
CG03 - Transmitir os resultados do estudio e a investigación a públicos especializados, académicos e xeneralistas.
Competencias Específicas:
CE01 - Comprender a relación entre a Xenómica e a Xenética e a saúde humana, animal e vexetal, necesaria para o desenrolo das diversas funcións dun profesional orientado ó avance de la saúde.
CE05 - Adquirir coñecementos e habilidades no desenrolo del traballo científico nas ciencias da vida, al menos unha das seguintes áreas de coñecemento: Xenética, Fisioloxía, Anatomía Patolóxica, Medicina Legal e Forense, Produción Animal, Produción Vexetal.
CE06 - Saber manexar las fontes de información relacionadas coa Xenómica (y outras ómicas), a Xenética, as súas tecnoloxías e os aspectos de seguridade relativos ás mesmas, incluíndo a produción animal e vexetal.
Competencias Transversais:
CT05 - Capacidade de reflexión desde distintas perspectivas do coñecemento
CT07 - Capacidade para elaborar, expoñer e discutir un texto científico-técnico organizado e comprensible.
CT08 - Habilidade para o manexo de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC).
Leccións –explicación (presencialmente e/o a través de contidos no aula virtual).
Lectura de análises de textos proporcionados polo/la profesor/a , presencialmente e/o na aula virtual.
Talleres/ Seminarios presenciais ou no aula virtual.
Aprendizaxe colaborativo (traballos en grupo e/o participación en foros de debate presencial ou virtual).
Actividades mediante TIC (equipos informáticos).
Desenrolo de traballos académicos e defensa presencial.
Titorías personalizadas presenciais y on line.
Traballo autónomo del alumnado no presencial.
• Prueba escrita: Avaliarase mediante unha proba escrita a adquisición dos principais conceptos teóricos por parte del alumnado (80% de la calificación en la materia)
• Evaluación continua: Avaliarase de xeito continuo tanto a actitude do alumnado nas clases teóricas e prácticas como a calidade y claridade de exposición do traballo presentado (20% de la calificación da la materia)
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Posto que a asistencia a clase é un deber do alumno, ademáis dun dereito, a asistencia as clases expositivas é obrigatoria, aínda que non se avalíe. Nos casos excepcionais de concesión de dispensa á asistencia a clase, a avaliación farase mediante exame final na convocatoria oficial.
A metodoloxía de avaliación é a mesma na primeira e na segunda oportunidade.
Horas presenciais: 24
Expositivas: 7
Interactivas de Laboratorio (prácticas): 7
Interactivas de Seminario: 5
Titorías personalizadas: 3
Exame: 2
Horas de traballo do alumnado: 51
Uso da bibliografía especializada e das titorías personalizadas. Participación en clase.
Roman Vilas Peteiro
- Departamento
- Zooloxía, Xenética e Antropoloxía Física
- Área
- Xenética
- Correo electrónico
- roman.vilas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor