Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 6 Clase Interactiva: 15 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Ciencia Política e da Administración
Centro Facultade de Ciencias Políticas e Sociais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
A materia Ferramentas de imaxe en campaña é unha materia de carácter optativo correspondente ao cuarto módulo da titulación (Optativas de tecnoloxía política), Máster en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política, que consta dun total de 3 ECTS. Nela preténdese que o alumnado poida:
- Coñecer os elementos que definen a imaxe en campaña.
- Identificar os elementos implícitos no proceso de deseño comunicativo.
- Comprensión da importancia da imaxe gráfica.
- Análise dos elementos e utilización en termos comunicativos dos debates electorais.
A construción da imaxe política en campaña electoral é un proceso mental de carácter acumulativo que fai o cidadán (en conxunto co seu entorno) a partir do consumo, interiorización e integración da comunicación gráfica e audiovisual que deseñan os partidos políticos ou as organizacións.
A presente materia desenvolve unha estratexia xeral para o deseño de accións comunicativas que comprenden, xestionan e melloran a imaxe do candidato, ben sexa a través de medios propios (publicidade política, páxina web), medios de comunicación ou redes sociais. Igualmente estudiarase o concepto de publicidade política e o sentido das campañas negativas.
Os contidos mínimos desta materia son os seguintes:
TEMA 1. A publicidade política e la construción “global” da imaxe.
TEMA 2. A imaxe racional e emocional do candidato
TEMA 3. A importancia do discurso na construción da imaxe.
TEMA 4. A imaxe gráfica: deseño do cartaz electoral e o eye-tracking.
TEMA 5. O spot electoral: deseño
TEMA 6. Os debates electorais (1): protocolo e posta en escena (manexo de tempo e comunicación visual).
TEMA 7. Os debates electorais (2): linguaxe, discurso e imaxe.
TEMA 8. A linguaxe multimedia e a imaxe en redes sociais.
- Bartels, L. (2002). The impact of candidate traits in American presidential elections. En A. King (ed.), Leaders’ Personalities and the Outcomes of Democratic Elections. Nueva York: Oxford University Press.
- Blondel, J. (1987). Political Leadership: Towards a General Analysis. Londres: Sage Publications
- Burns, J. M. (1978). Leadership. New York: Harper and Row.
- Burns, J. M. (2003). Transforming Leadership. New York: Grove.
- Castells, M. (2009). Comunicación y Poder. Madrid: Alianza Editorial.
- Cheles, L., y Giacone, A. (2020). The Political Portrait Leadership, Image and Power. Nueva York: Routledge
- Guillén, R. (2009). Líderes políticos, opinión pública y comportamiento electoral en España. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas
- Holtz-Bacha, C., y Just, M.R. (Eds.). (2017). Routledge Handbook of Political Advertising. Nueva York: Routledge.
- Johnson-Cartee, K.S., & Copeland, G. (1991). Negative Political Advertising: Coming of Age. Nueva York: Routledge.
- Juárez-Gámiz, J., Holtz-Bacha, C., & Schroeder, A. (2020). Routledge International Handbook on Electoral Debates. Nueva York: Routledge
- King, A. (ed.) (2002). Leaders’ Personalities and the Outcomes of Democratic Elections. Nueva York: Oxford University Press
- Marcus, G. E., & MacKuen, M. (2001). Emotion and politics: The dynamic functions of emotionality. En J. H. Kuklinksi (ed.), Citizens and Politics: Perspectives from Political Psychology. Cambridge: Cambridge University.
- McAllister, I. (2007). The personalization of politics. En R. Dalton, H. Klingeman (eds.), The Oxford Handbook of Political Behavior. Oxford: Oxford University Press.
- McKinney, M. S., & Carlin, D. B. (2004). Political Campaign Debates. En L. L. Kaid (ed.), Handbook of Political Communication Research. Nueva York: Routledge
- Mughan, A. (2000). Media and the Presidentialization of Parliamentary Elections. Basingstoke: Palgrave.
- Nadeau, R., & Nevitte, N. (2013). Leader effects and the impact of leader characteristics in nine countries. En K. Aarts, A. Blais y H. Schmitt (eds.), Political Leaders and Democratic Elections. Oxford: Oxford University Press.
- Nimmo, D. & Savage, R. L. (1976). Candidates and their Images: Concepts, Methods and Findings. Pacific Palisades: Goodyear.
- Popkin, S. (1994). The reasoning voter: Communication and persuasion in presidential campaigns. Chicago: University of Chicago Press.
- Rhodes, R. y ‘t´ Hart, P. (eds.) (2014). The Oxford handbook of political leadership. Oxford: Oxford University Press.
- Richardson, G. W., Jr. (2003). Pulp Politics: How Political Advertising Tells the Stories of American Politics. Lanham: Rowman and Littlefield.
- Ridout, T. N. & Jenny L. H.(2017). The Effects of Political Advertising. En C. Holtz-Bacha & M. R. Just (eds.), Routledge Handbook of Political Advertising. Nueva York: Routledge.
- Stogdill, R. (1974). Handbook of Leadership: A Survey of Theory and Research. New York: Free Press.
- Brader, T.(2006). Campaigning for Hearts and Minds: How Emotional Appeals in Political Ads Work. Chicago: University of Chicago Press.
* Nota: Ademais da bibliografía básica mencionada, o profesor/a recomendará e distribuirá material complementario teórico e empírico, o que permitirá completar o seguimento do temario.
Con esta materia preténdese que os estudantes desenvolvan as seguintes competencias básicas, xerais, específicas e transversais, tal e como se recolle na memoria do título.
Competencias básicas:
-CB 1: Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
-CB2. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de formular xuízos baseados en información que, por ser incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre as responsabilidades éticas e sociais vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
-CB3. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e as últimas razóns que os apoian– a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
-CB4. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir formándose dun xeito autónomo ou autónomo.
-CB5. Que os estudantes posúan e comprendan coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
Competencias xerais:
-CG1. Dominar as tecnoloxías e as técnicas que permiten obter información e analizar situacións, avaliar a súa relevancia e dispor dos recursos para tratar con elas.
-CG2. Tratar situacións complexas, críticas e imprevisibles de xeito sistemático e creativo, con criterio crítico, con información incompleta, asumindo riscos, tomando decisións e comunicándoas a calquera tipo de público.
-CG3. Desempeñar diferentes papeis dentro dun equipo.
-CG5. Actuar de forma autónoma dentro dun marco de liberdade responsable.
-CG6. Engade valor á organización a través da túa creatividade e participación.
-CG8. Xestionar a influencia dos cambios técnicos e tecnolóxicos derivados da expansión dos soportes dixitais.
Competencias transversais:
-CT2. Capacidade analítica e de síntese.
-CT3. Capacidade de aprendizaxe e integración no traballo en equipo multidisciplinar, cooperación e compañeirismo.
-CT4. Capacidade para xestionar as Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC).
-CT5. Habilidades de xestión de información, resolución de problemas e toma de decisións.
Competencias específicas:
-CE1. Capacidade para xestionar o marketing político de organizacións e institucións e executar campañas de comunicación política.
-CE4. Capacidade para empregar as tecnoloxías máis avanzadas na xestión de mercadotecnia, comunicación e consultoría política dirixida a gobernos e campañas no contorno dixital desde unha perspectiva estratéxica, así como para deseñar proxectos de mercadotecnia virais e interactivos, SEM-SEO, etc.
-CE5. Coñecer as diferenzas e similitudes dos diferentes campos do marketing, a consultoría e a comunicación (empresarial, organizativa, institucional e política).
-CE7. Capacidade para deseñar plans de comunicación vinculados á construción de determinados produtos políticos, implementalos e avalialos.
-CE8. Capacidade para pensar estratexicamente sobre os procesos de comunicación, o que permite definir problemas, diagnosticar e estruturar obxectivos de análise e acción, así como a súa implementación e avaliación.
-CE9. Capacidade para deseñar e xestionar mercadotecnia, consultoría e comunicación en situacións de crise a nivel estratéxico, operativo e táctico.
- CE10. Capacidade para dirixir a organización e produción de eventos e eventos dentro dunha estratexia de mercadotecnia.
- CE14. Capacidade para producir presentacións de alto nivel como parte dos consellos proporcionados polo consultor político.
- CE16. Capacidade para manexar novos contornos dixitais e as súas posibilidades para a formación de candidatos, o deseño de campañas e a construción do produto político.
A materia desenvolverase mediante a combinación de diferentes metodoloxías didácticas.
O seguimento global da materia realizarase a través de clases presenciais combinando a explicación do profesor do profesor coa lectura comentada polos alumnos de textos referenciados e casos prácticos. Esta formación teórica completarase con clases prácticas de laboratorio (15 horas), para garantir a adquisición de experiencia práctica por parte dos alumnos.
Así mesmo, o profesor poderá solicitar a realización de traballos individuais ou colectivos tutelados polo profesor. Os alumnos terán as horas de titorías para consultar dúbidas e farán unha presentación final do seu traballo diante dos seus compañeiros. Ademais, estableceranse citas de titoría para que o profesor poida realizar unha avaliación continua do desenvolvemento dos traballos. As titorías deberán solicitarse previamente ao profesor a través do correo electrónico: josemanuel.rivera [at] usc.es (josemanuel[dot]rivera[at]usc[dot]es)
Os coñecementos acadados polo alumno nesta materia serán cualificados como segue:
- Realización de traballos individuais ou en grupo (80%). As características formais e o contido do traballo serán explicados polo profesor ao comezo do curso. Tanto a presentación por escrito como a presentación pública teranse en conta para a súa cualificación.
- Participación e uso de clases interactivas ou de laboratorio (10%).
- Presentacións orais (10%). Para a súa cualificación terase en conta a exposición pública das obras solicitadas.
O sistema de avaliación será o mesmo tanto na convocatoria de xuño como na extraordinaria de xullo.
TRABALLO PRESENCIAL NA CLASE (24 HORAS)
Clases expositivas (6).
Clases laboratorio (15).
Titorías e tarefas relacionadas co obxecto de estudio (3).
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNADO (51 HORAS)
Estudo individual de estudantes (25).
Preparación de traballos e presentacións en grupo (12.5).
Realización de traballos individuais (12,5).
Outras tarefas (1).
Como recomendacións para o seguimento e uso óptimo desta materia para estudantes e en xeral:
- Capacidade de análise.
- Capacidade de síntese.
- Capacidade para o traballo en equipo.
- Capacidade para ler e comprender textos en inglés.
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Jose Manuel Rivera Otero
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815159
- Correo electrónico
- josemanuel.rivera [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Diego Mo Groba
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815156
- Correo electrónico
- diego.mo.groba [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Martes | |||
---|---|---|---|
18:15-20:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | 1.4 |
Xoves | |||
18:15-20:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | 1.4 |
20.05.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | 1.4 |
20.05.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | 1.4 |
02.07.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | 1.4 |
02.07.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | 1.4 |