Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 102 Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
Áreas: Farmacoloxía
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Dotar aos alumnos coa formación teórico-práctica para a validación de dianas farmacolóxicas, así como para o diseño e execución de cascadas preliminares de cribado de fármacos.
Primeiro bloque: introductorio (3c)
1. O I+D preclínico no proceso de descubrimento e desenvolvemento de medicamentos.
2. Conceptos básicos de farmacoloxía. Mecanismos xerais de acción dos fármacos, fármacos específicos e inespecíficos.
3. Concepto de dianas terapéuticas e antidianas. A validación experimental e a validación clínica no proceso de descubrimento de fármacos, probas de comezo, de eficacia e de concepto.
4. Os receptores farmacolóxicos como dianas de acción dos fármacos. Interaccións fármaco-receptor, curvas dosis-resposta, afinidade e eficacia e a súa cuantificación.
Segundo bloque: especializado (3c)
1. Identificación e validación de dianas no descubrimento preliminar de fármacos. Proteómica aplicada.
2. Deseño e execución de cascadas de descubrimento preliminar de fármacos: de hits a leads e candidatos.
3. Racionalización e deseño de campañas de cribado (screening) de fármacos de baixo (LTS) e alto (HTS) rendemento.
4. Metodoloxías no cribado de alto e baixo rendemento: ensaios de unión, bioquímicos, fluorescentes, baseados en células, SiRNA, etc.
5. Execución practica de campañas de screening de baixo (LTS) e alto (HTS) rendemento.
As clases practicas realizaranse no primero bloque nos laboratorios do CIMUS e na plataforma de avaliación farmacolóxica de compostos químicos (USEF) da Universidade de Santiago de Compostela.
- Kennedy SP and Bormann BJ. Effective partnering of academic and physician scientists with the pharmaceutical drug development industry. Exp Biol Med 2006; 231:1690-4.
- Wunberg T, Hendrix M, Hillisch A, Lobell M, Meier H, Schmeck C, Wild H and Hinzen B. Improving the hit-to-lead process: data-driven assessment of drug-like and lead-like screening hits. Drug Discov Today 2006; 11:175-80.
- Bleicher KH, Bohm HJ, Muller K, Alnine A. A guide to drug discovery: Hit and lead generation: beyond high-throughput screening. Nat Rev Drug Discov 2003; 2:369-78.
- Pereira DA and Williams JA. Origin and evolution of high throughput screening. Br J Pharmacol 2007; 152:53-61.
- Mayr LM and Fuerst P. The Future of High-Throughput Screening. J Biomol Screen 2008; 13:443-48.
- Inglese J, Jonson RL, Simeonov A, Xia M, Zheng W, Austin CP and Auld DS. High-Throughput screening assays for the identification of chemical probes. Nat Chem Biol 2007; 3:466-79.
- Inglese J, Shamu CE and Guy RK. Reporting data from high-throughput screening of small-molecule libraries. Nat Chem Biol 2007; 3:438-41.
- Zhang J, Cheng TDY and Oldenburg KR. A simple statistical parameter for use in evaluation and validation of high throughput screening assays. J Biomol Screen 1999; 4:67-73.
- Aprendizaxe de vocabulario en farmacoloxía preliminar.
- Capacidade de aplicar os principios xerais a situacions reais.
- Habilidade de traballo practico en screening farmacoloxico.
- Desenrolo de visión pluridisciplinar con consultas a expertos nos temas de interése de cada asistente
O curso impartirase coma un seminario participativo. Os profesores presentarán os conceptos básicos nas clases da parte teórica; dos estudiantes esperase que acudan á clase preparados para discutir ditos conceptos despois de ler os materiais aconsellados.
A constitución dos grupos orientarase a favorecer o desenvolvemento de habilidades de integración en equipos pluridisciplinais de investigación traslacional, para elo os profesores favorecerán a participación de estudiantes con distinta formación básica en cada grupo.
Os estudiantes realizarán un traballo-informe individual tutorizado aplicando a formación recibida no curso os seus propios ámbitos de traballo/interes.
Resumindo, o curso terá a seguinte estructura:
Primeiro bloque:
Clases teóricas e seminarios enfocados á discusión dos conceptos.
— Preparación do traballo con titoría personalizada
Segundo bloque:
— Clases teóricas e seminarios enfocados á aplicación dos conceptos
— Aplicación dos coñecementos á práctica do descubrimento temperán de fármacos
— Preparación do traballo con titoría personalizada
Tanto as clases – seminarios como as demostración das aplicacións prácticas mencionadas levaríanse a cabo de maneira presencial acorde ao calendario establecido.
- Exame (30% da nota final). Valorarase o traballo requerido que terán que entregar e presentar os alumnos no que se aplicarán os coñecementos recibidos durante o curso. A presentación do traballo será presencial.
- Traballo personal (50% da nota final). Representa a aplicación do aprendizaxe á situación concreta do ámbito de traballo/conocimento dos asistentes. Levaranse a cabo tutorías personalizadas
- Evaluación continuada (20% da nota final). Terase en conta a actitude do estudante ó longo do curso.
6 créditos ECTS, calculando 25 horas por crédito (presenciais e non presenciais) temos un total de 150 horas que se reparten do seguinte xeito:
1. Primero bloque introductorio: 3 créditos ECTS, 75 horas que se reparten do seguinte xeito:
- Clases e seminarios: 20 horas presenciais e 30 horas de traballo persoal do alumno (total: 50 horas).
- Outras actividades:
- Tutorías personalizadas:7 horas presenciais e 12 horas de traballo do alumno (total 19 horas)
- Búsquedas na rede ou biblioteca para completar a teoría: 6 horas de traballo do alumno
2. Segundo bloque: 3 créditos ECTS, 75 horas que se reparten do seguinte xeito:
- Clases e seminarios: 16 horas presenciais e 16 horas de traballo persoal do alumno (total: 32 horas).
- Aplicacións prácticas: 20 horas presenciais máis 4 horas que adica cada alumno en preparar traballo (total: 24 horas).
- Outras actividades:
- Titorías personalizadas: 4 horas presenciais e 2 horas de traballo do alumno (total 6 horas)
- Búsquedas na rede ou biblioteca para completar a teoría: 4 horas presenciais e 4 horas de traballo do alumno (total 8 horas)
- Exame: 1 hora
Resulta imprescindible un nivel de inglés axeitado en comprensión lectora e comunicación oral.
Resultará de axuda o coñocemento ou a lectura previa dun manual de Farmacoloxía/Farmacodinamia.
Maria De Los Angeles Castro Perez
- Departamento
- Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Área
- Farmacoloxía
- Teléfono
- 881815457
- Correo electrónico
- marian.castro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Manuel Brea Floriani
- Departamento
- Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Área
- Farmacoloxía
- Correo electrónico
- pepo.brea [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Angel Garcia Alonso
- Departamento
- Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Área
- Farmacoloxía
- Teléfono
- 881815429
- Correo electrónico
- angel.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | R.N.S.-Aula 10 |