Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
Áreas: Obstetricia e Xinecoloxía
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Coñecer as urxencias máis frecuentes e o seu tratamento.
- Coñecer os protocolos de actuación.
- Discriminar aos/as pacientes segundo a súa gravidade.
-Triaxe
- Manifestacións dunha emerxencia obstétrica
- Emerxencias obstétricas durante o embarazo
- Emerxencias obstétricas durante o traballo de parto
- Urxencias Ginecolóxicas: sangrado xenital anormal, dor abdómino-pélvica de orixe ginecolóxica, anticoncepción de urxencia, atención de urxencia ante sospeita de agresión sexual, etc.
Guías para la atención de las principales emergencias obstétricas, 2. ed. Dispoñible en https://www.paho.org/es/documentos/guias-para-atencion-principales-emer…
Biblioteca virtual SEGO. Dispoñible en: https://bibliotecavirtual.sego.es/protocolos.
Revistas específicas:
Progresos de Obstetricia e Xinecoloxía publica traballos orixinais, artigos de revisión, series de casos, editoriais, guías de práctica clínica, cartas ao director e outros artigos especiais relacionados cos aspectos básicos e clínicos de obstetricia e xinecoloxía en calquera das súas diferentes áreas, así como os relacionados coa docencia e investigación. Dispoñible en: https://progresos.sego.es/index.php/pog
AJOG. Dispoñible en: https://www.ajog.org/
- Realiza unha valoración rápida e a clasificación dos enfermos segundo a súa gravidade.
- Realiza unha reanimación cardiopulmonar na xestante de calidade, adaptada ao medio e os recursos disponibles.
- Actúa de forma eficaz nas urxencias obstétrico-ginecolóxicas, cunha coordinación e traballo en equipo.
-Masterclass Exposición da teoría por parte do profesor facendo uso de presentacións mediante proxeccións, vídeos...
-Simulación de alta fidelidade ou avanzada: Metodoloxía docente integrada por software e simuladores robóticos de paciente que permite a reprodución da práctica asistencial, baseada na resolución de problemas/casos e posterior debriefing no que se revisan, analizan e debaten todos os puntos chave que tiveron lugar durante a sesión co obxectivo de que sirva como aprendizaxe.
-Exame de preguntas obxectivas (test): Proba final que valora a adquisición dos coñecementos adquiridos nas sesións teóricas e laboratorios (simulación):60%
-Resolución de problemas/casos; Proba presencial de habilidades prácticas adquiridas durante os seminarios (ECOE): Valora a capacidade de liderado, rapidez de resposta, seguimento de protocolos estandarizados de actuación en situacións complexas: 40%
-Actividades presenciais (expositivas, seminarios) 10 horas
-Actividades non presenciais sincrónicas 6 horas
-Actividades non presenciais asincrónicas 8 horas-
Traballo autónomo do estudante 51 horas
- A asistencia e participación de maneira activa en todas as actividades presenciais é fundamental para o seguimento e superación da materia.
- O estudo e a preparación dos temas de forma sistemática e continuada contribúen ao desenvolvemento fluído da materia, así como á resolución de dúbidas durante toda a súa impartición e non só na fase final correspondente á avaliación.
- A preparación desta materia deberían abordarse de maneira complementaria ás demais asignaturas, de maneira integral ao plan de estudos.
ASISTENCIA A CLASE:
Aplicarase normativa seguinte:
Instrución 5/2023 da Secretaría Xeral do 17-09-2023 pola que se establece o código de boas prácticas para a docencia híbrida e virtual da USC https://minerva.usc.es/entities/publication/6ed7a4d5-cef0-4789-b577
5e93c70be52a
RESOLUCIÓN de 13 de diciembre de 2022 pola que se ordena a publicación do Regulamento das ensinanzas oficiais de grao e máster e do seu procedemento de garantía da calidade. Boletín Oficial (DOG) núm. 242, do 22 de decembro de 2022
RESPONSABILIDADE MEDIOAMBIENTAL
En relación aos traballos persoais ou de grupo que se realicen para a materia cómpre ter en conta as seguintes indicacións:
- Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
- Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de encanutillados.
- Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”.
- Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evitar anexos que non teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
PERSPECTIVA DE XÉNERO
En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso da linguaxe non sexista tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados.
CONTA RAI
É obrigatorio que o alumnado faga uso da conta de correo rai.
FERRAMENTAS TECNOLÓXICAS INSTITUCIONAIS
É obrigatorio o uso das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola USC.
USO DE DISPOSITIVOS ELECTRÓNICOS
Atendendo ao artigo 9.2.a do Estatuto do Estudante da USC e ao artigo 36 da Lei Orgánica do Sistema Universitario, nas clases expositivas e interactivas non está autorizado o uso de dispositivos electrónicos (teléfonos móbiles, tablets, ordenadores, etc.) salvo cando o autoricen expresamente os profesores. O alumnado responsabilizarase das consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
ALUMNADO CON NECESIDADES ESPECÍFICAS
Para a atención do alumnado con necesidades específicas de apoio educativo terase en conta o establecido no Protocolo de atención a persoas condiscapacidade (Área de Integración do Servizo de Participación e Integración Universitaria da USC). Realizaranse as debidas adaptacións metodolóxicase/ou adaptacións curriculares para dar resposta ás necesidades educativas do citado alumnado.
PROCESO DE ENSINO-APRENDIZAXE:
Ter en conta que o proceso de ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é de carácter privado. Neste senso, enténdese que se trata dun acto de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
PROTECCIÓN DE DATOS
No referido á protección de datos a normativa de referencia pode ser consultada no seguinte enlace: https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos.
NOTA: “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Maria Efigenia Arias Baltar
- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Obstetricia e Xinecoloxía
- Correo electrónico
- mefigenia.arias.baltar [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Mércores | |||
---|---|---|---|
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Seminario 5 - Roberto Novoa Santos |
15.05.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |
09.07.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |